Контрольна робота. Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі. Золоті сторінки далеких епох

Про матеріал

Контрольна робота. Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі. Золоті сторінки далеких епох

Учень / учениця розуміє значення художньої літератури для розвитку суспільства та особистості; знає особливості художнього перекладу, його різновиди; дає стислу характеристику літератури античності та Відродження; називає видатних представників античної та ренесансної культур; знає основні відомості про Гомера, Данте і В.Шекспіра; розуміє вплив творчості Гомера, Данте і В.Шекспіра на українську літературу й світовий літературний процес; дає загальну характеристику змісту творів; називає імена відомих українських перекладачів творів античності й Відродження; аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, особливості композиції, проблематику поем «Одіссея» та «Божественна комедія» (за прочитаними уривками), трагедії «Гамлет»; визначає міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї»; характеризує стиль гомерівської оповіді, концепцію світу і людини в «Божественній комедії», образи Одіссея і Гамлета, жанрову своєрідність творів; висловлює ставлення до літературних персонажів; аргументує, чому образ Гамлета став «вічним»; визначає провідні мотиви трагедії «Гамлет», роль монологів у розкритті образу головного героя; узагальнює результати аналізу творів, свої знання про літературу античності й Відродження; усвідомлює духовні цінності, утілені у творах літератури й мистецтва; обговорює філософсько-етичні проблеми, порушені у творах; висловлює судження щодо проблем праведного благочестивого життя (за «Божественною комедією») та морального вибору в житті людини (за трагедією «Гамлет»); оцінює чинники (цінності, ідеали, стани) духовного життя і вчинків літературних персонажів; робить висновки про значення прочитаних творів для світового культурного поступу в цілому; тлумачить поняття «трагедія», «міф», «епічна поема», «вічний образ»; збагачує власне мовлення крилатими висловами з прочитаних творів; установлює причиново-наслідкові зв'язки між подіями твору; визначає у творах актуальні соціальні проблеми та ідеї; аналізує з погляду цінностей сучасного суспільства світоглядні засади античності й Відродження, відображені в прочитаних творах або уривках із них; оцінює стосунки Гамлета і зображеного в шекспірівській трагедії соціуму; висловлює думки щодо порушених у прочитаних творах соціальних проблем; сприймає прочитані твори в контексті відповідної доби й сучасної культурної ситуації; аналізує та інтерпретує твори в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей; усвідомлює роль античності і Відродження в розвитку української і світової культури; розуміє значення читання художньої літератури для духовного здоров'я людини як спосіб протидії насильству, агресії та іншим негативним явищам сучасного світу.

Перегляд файлу

image«На Урок»                                     ПІБ:

Клас:

Контрольна робота. Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі.          Дата:

Золоті сторінки далеких епох

 

image           б) вірш, написаний за мотивами іншого поетичного твору

image«Колискою європейської культури» називають

                                                                                                                   image      б) добу Відродження

Перші літературні пам’ятки Стародавньої Греції з’явилися приблизно

                                                                                                                   image      б) у VIІІ ст. до н. е

Біля витоків еллінської (і ширше — європейської) художньої літератури традиція малює загадкову величну постать

б) Софокла

г) Горація

imageimage«Одіссея» суттєво відрізняється від «Іліади» тим, що в ній

                  а) діють реальні історичні особи                            image       б) немає описів бойових дій

в) наявні міфологічні, пригодницькі й побутові елементи

image image              б) на бенкеті у царя Алкіноя Одіссей розповідає про своє повернення на острів Ітаку

image                  в) Одіссей відпливає з острова німфи                 image         г) Одіссей дістався на острів кіклопів

                       Каліпсо, де пробув сім років                                                    (однооких велетнів-дикунів)

д) Одіссей опинився на острові чарівниці

Кірки

imageУ творі «Одіссея» чи не вперше у світовій літературі на передній план виходять

                   а) інтелектуальні якості персонажа                     image      б) описи бойових дій

8.

image

До кого звертається аед Демодок у рядках:

 «Повідай мені про бувалого мужа, що довго

Світом блукав, священну столицю троян зруйнувавши,

Всяких людей надивився, міста їх і звичаї бачив,

В морі ж багато біди і тілом зазнав, і душею, Щоб і себе врятувать, і друзів додому вернути»?

б) до Гелія Гіперіона

г) до Гермеса

imageimageimageДоведіть, що твір «Одіссея» - епічна поема

а) твір значного обсягу (переважноб) у творі поєднуються епічні та ліричні

елементи

в) наявні напружена дія, конфлікт,г) відображє події загальнонаціонального монологи та діалоги                                        значення

д) прозовий твір, сюжет якого ґрунтується на певному епізоді з життя одного персонажу

imageimageУкажіть постійні епітети, які характеризують Одіссея?

б) срібнолукий

г) богосвітлий

е) шоломосяйний

ж) світлоокий


imageЙого називають «останнім поетом Середньовіччя і першим поетом Нового часу»

                                                                                                                   image      б) Шекспір

Твір «Божественна комедія» складається з трьох частин (кантиків): «Пекло», «Чистилище» і «Рай», кожна з яких, своєю чергою, має по

imageб) 3 пісні

г) 99 пісень

                                                                                                                   image       б) жовтий і чорний

У Стігійському болоті, яке обрамляє стіни міста Діта, що оточують безодню Нижнього

Пекла, карають

imageimageа) зрадники друзів і співтрапезниківб) гнівних

в) лукавих порадниківг) хабарників

15.

imageа) місце в найглибшому, дев’ятому колі            image       б) ріка скорботи Пекла, де карають тих, хто підступно зрадив рідних

image           в) розкішний луг, де текли ріки Лета і

imageimageПантера, лев, вовчиха у «Божественній комедії» уособлюють

                                                                                                                   image          б) зарозумілість, пихатість, заздрість

в) нікчемність, лицемірство, підступність

Укажіть, які проблеми порушує В.Шекспір у трагедії «Гамлет»

б) вірності і зради

г) падіння авторитету церкви

влади

imageа) драматичний твір, у якому засобами      image       б) це один із жанрів драми, твір, який гумору та сатири розвінчуються           ґрунтується на якихось гострих, негативні суспільні й побутові явища,                непримиренних конфліктах, що розкривається смішне в навколишній         зазвичай призводять до загибелі

                      дійсності чи людині                                                                        персонажів, передовсім — головних

героїв

image           в) літературний жанр, п'єса соціального, історичного чи побутового характеру з гострим конфліктом, який розвивається в постійній напрузі

image

Упізнай героя за цитатою:

«Тупий нікчема, бовдур жалюгідний,

Тиняюсь, як сновида, і мовчу,

Нездатний боронити власну справу

І короля обстояти, що в нього Так підло вкрадено життя і владу.»

б) Клавдій

г) Лаерт

imageimageДанія в трагедії «Гамлет» є узагальненим символом

                  а) неправди й несправедливості всього             image        б) символ могутності, багатства,

благородства

в) соціальної рівності та справедливості

Гамлет як вічний образ у світовій культурі уособлює

                  а) людину нового часу, людину думки               image              б) героїчну самопожертву заради інших,


безкорисливе служіння людям

image           в) нестримне прагнення людського духу image           г) скептичне заперечення вперед

image

«Я, найнещасніша з жінок, пила

Солодкий мед обіцянок його,

І ось цей дух ясний, мов дзвін, що тріснув, — Колись лунав, тепер лиш деренчить.

Від безуму зів’яв цей пишний розквіт. Які мені це муки страховинні —

                                                                                                                   image      б) Гертруда

imageimageimageУкажіть крилаті вислови в трагедії «Гамлет» В. Шекспіра

б) розбийся, серце, — мушу я мовчати

г) і дим батьківщини солодкий

д) вільний той, хто може не брехати

З ким із українських майстрів слова зіставляють постать Данте Аліґ'єрі?

б) Борис Олійник

г) Іван Франко

Ключ до тесту

1. а (1 балів)

2. а (1 балів)

3. б (1 балів)

4. в (1 балів)

5. б (1 балів)

6. в (1 балів)

7. а (1 балів)

8. а (1 балів)

9. а б в г (2 балів)

10. а в г д (2 балів)

11. а (1 балів)

12. а (1 балів)

13. а (1 балів)

14. б (1 балів)

15. а (1 балів)

16. а (1 балів)

17. а б в (3 балів)

18. б (1 балів)

19. а (1 балів)

20. а (1 балів)

21. а (1 балів)

22. а (1 балів)

23. а б (2 балів)

24. в (1 балів)

 

pdf
Додано
19 листопада 2022
Переглядів
1166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку