Контрольна робота. Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі. Золоті сторінки далеких епох
Учень / учениця розуміє значення художньої літератури для розвитку суспільства та особистості; знає особливості художнього перекладу, його різновиди; дає стислу характеристику літератури античності та Відродження; називає видатних представників античної та ренесансної культур; знає основні відомості про Гомера, Данте і В.Шекспіра; розуміє вплив творчості Гомера, Данте і В.Шекспіра на українську літературу й світовий літературний процес; дає загальну характеристику змісту творів; називає імена відомих українських перекладачів творів античності й Відродження; аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, особливості композиції, проблематику поем «Одіссея» та «Божественна комедія» (за прочитаними уривками), трагедії «Гамлет»; визначає міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї»; характеризує стиль гомерівської оповіді, концепцію світу і людини в «Божественній комедії», образи Одіссея і Гамлета, жанрову своєрідність творів; висловлює ставлення до літературних персонажів; аргументує, чому образ Гамлета став «вічним»; визначає провідні мотиви трагедії «Гамлет», роль монологів у розкритті образу головного героя; узагальнює результати аналізу творів, свої знання про літературу античності й Відродження; усвідомлює духовні цінності, утілені у творах літератури й мистецтва; обговорює філософсько-етичні проблеми, порушені у творах; висловлює судження щодо проблем праведного благочестивого життя (за «Божественною комедією») та морального вибору в житті людини (за трагедією «Гамлет»); оцінює чинники (цінності, ідеали, стани) духовного життя і вчинків літературних персонажів; робить висновки про значення прочитаних творів для світового культурного поступу в цілому; тлумачить поняття «трагедія», «міф», «епічна поема», «вічний образ»; збагачує власне мовлення крилатими висловами з прочитаних творів; установлює причиново-наслідкові зв'язки між подіями твору; визначає у творах актуальні соціальні проблеми та ідеї; аналізує з погляду цінностей сучасного суспільства світоглядні засади античності й Відродження, відображені в прочитаних творах або уривках із них; оцінює стосунки Гамлета і зображеного в шекспірівській трагедії соціуму; висловлює думки щодо порушених у прочитаних творах соціальних проблем; сприймає прочитані твори в контексті відповідної доби й сучасної культурної ситуації; аналізує та інтерпретує твори в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей; усвідомлює роль античності і Відродження в розвитку української і світової культури; розуміє значення читання художньої літератури для духовного здоров'я людини як спосіб протидії насильству, агресії та іншим негативним явищам сучасного світу.
«На Урок» ПІБ:
Клас:
Контрольна робота. Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі. Дата:
Золоті сторінки далеких епох |
|
б) вірш, написаний за мотивами іншого поетичного твору
«Колискою європейської культури» називають
б) добу Відродження
Перші літературні пам’ятки Стародавньої Греції з’явилися приблизно
б) у VIІІ ст. до н. е
Біля витоків еллінської (і ширше — європейської) художньої літератури традиція малює загадкову величну постать
б) Софокла
г) Горація
«Одіссея» суттєво відрізняється від «Іліади» тим, що в ній
а) діють реальні історичні особи б) немає описів бойових дій
в) наявні міфологічні, пригодницькі й побутові елементи
б) на бенкеті у царя Алкіноя Одіссей розповідає про своє повернення на острів Ітаку
в) Одіссей відпливає з острова німфи г) Одіссей дістався на острів кіклопів
Каліпсо, де пробув сім років (однооких велетнів-дикунів)
д) Одіссей опинився на острові чарівниці
Кірки
У творі «Одіссея» чи не вперше у світовій літературі на передній план виходять
а) інтелектуальні якості персонажа б) описи бойових дій
8.
До кого звертається аед Демодок у рядках:
«Повідай мені про бувалого мужа, що довго
Світом блукав, священну столицю троян зруйнувавши,
Всяких людей надивився, міста їх і звичаї бачив,
В морі ж багато біди і тілом зазнав, і душею, Щоб і себе врятувать, і друзів додому вернути»?
б) до Гелія Гіперіона
г) до Гермеса
Доведіть, що твір «Одіссея» - епічна поема
а) твір значного обсягу (переважноб) у творі поєднуються епічні та ліричні
елементи
в) наявні напружена дія, конфлікт,г) відображє події загальнонаціонального монологи та діалоги значення
д) прозовий твір, сюжет якого ґрунтується на певному епізоді з життя одного персонажу
Укажіть постійні епітети, які характеризують Одіссея?
б) срібнолукий
г) богосвітлий
е) шоломосяйний
ж) світлоокий
Його називають «останнім поетом Середньовіччя і першим поетом Нового часу»
б) Шекспір
Твір «Божественна комедія» складається з трьох частин (кантиків): «Пекло», «Чистилище» і «Рай», кожна з яких, своєю чергою, має по
б) 3 пісні
г) 99 пісень
б) жовтий і чорний
У Стігійському болоті, яке обрамляє стіни міста Діта, що оточують безодню Нижнього
Пекла, карають
а) зрадники друзів і співтрапезниківб) гнівних
в) лукавих порадниківг) хабарників
15.
а) місце в найглибшому, дев’ятому колі б) ріка скорботи Пекла, де карають тих, хто підступно зрадив рідних
в) розкішний луг, де текли ріки Лета і
Пантера, лев, вовчиха у «Божественній комедії» уособлюють
б) зарозумілість, пихатість, заздрість
в) нікчемність, лицемірство, підступність
Укажіть, які проблеми порушує В.Шекспір у трагедії «Гамлет»
б) вірності і зради
г) падіння авторитету церкви
влади
а) драматичний твір, у якому засобами б) це один із жанрів драми, твір, який гумору та сатири розвінчуються ґрунтується на якихось гострих, негативні суспільні й побутові явища, непримиренних конфліктах, що розкривається смішне в навколишній зазвичай призводять до загибелі
дійсності чи людині персонажів, передовсім — головних
героїв
в) літературний жанр, п'єса соціального, історичного чи побутового характеру з гострим конфліктом, який розвивається в постійній напрузі
Упізнай героя за цитатою:
«Тупий нікчема, бовдур жалюгідний,
Тиняюсь, як сновида, і мовчу,
Нездатний боронити власну справу
І короля обстояти, що в нього Так підло вкрадено життя і владу.»
б) Клавдій
г) Лаерт
Данія в трагедії «Гамлет» є узагальненим символом
а) неправди й несправедливості всього б) символ могутності, багатства,
благородства
в) соціальної рівності та справедливості
Гамлет як вічний образ у світовій культурі уособлює
а) людину нового часу, людину думки б) героїчну самопожертву заради інших,
безкорисливе служіння людям
в) нестримне прагнення людського духу г) скептичне заперечення вперед
«Я, найнещасніша з жінок, пила
Солодкий мед обіцянок його,
І ось цей дух ясний, мов дзвін, що тріснув, — Колись лунав, тепер лиш деренчить.
Від безуму зів’яв цей пишний розквіт. Які мені це муки страховинні —
б) Гертруда
Укажіть крилаті вислови в трагедії «Гамлет» В. Шекспіра
б) розбийся, серце, — мушу я мовчати
г) і дим батьківщини солодкий
д) вільний той, хто може не брехати
З ким із українських майстрів слова зіставляють постать Данте Аліґ'єрі?
б) Борис Олійник
г) Іван Франко
1. а (1 балів) |
2. а (1 балів) |
3. б (1 балів) |
4. в (1 балів) |
5. б (1 балів) |
6. в (1 балів) |
7. а (1 балів) |
8. а (1 балів) |
9. а б в г (2 балів) |
10. а в г д (2 балів) |
11. а (1 балів) |
12. а (1 балів) |
13. а (1 балів) |
14. б (1 балів) |
15. а (1 балів) |
16. а (1 балів) |
17. а б в (3 балів) |
18. б (1 балів) |
19. а (1 балів) |
20. а (1 балів) |
21. а (1 балів) |
22. а (1 балів) |
23. а б (2 балів) |
24. в (1 балів) |