Тест-підготовка до НМТ-2024

Про матеріал
Дані тестові завдання допоможуть абітурієнту-2024 комплексно підготуватися до НМТ-2024. Повторити і систематизувати теоретичний матеріал із усіх тем, виробити практичні навички. А вчителю- перевірити рівень навченості учнів.
Перегляд файлу

  1.На другий склад падає наголос у слові

Аоднаковий

Бдобовий

Вщовесни

Гсантиметр

2.Правильно написано всі слова в рядку

Аскасований, розтривожений, безтурботний, припинений

Бсхвалення, безапеляційний, розмовний, преморожений

Вбезконтактний, призвісько, розрекламований, списаний

Гпресмачний, сфотографований, безмірний, росщеплений

 

 

 

В

3. НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка

А ціліс..ність, балас..ний, проїз..ний

Б жаліс..ний, свис..нути, контрас..ний

В блис..нути, тиж..невик, капус..няк

Г форпос..ний, ненавис..ний, віс..ник

4. Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

 А пр..буток, пр..варений, пр..своєння

Б пр..бічник, пр..славний, пр..леглий

 В пр..хований, пр..звисько, пр..гріти

 Г пр..велебний, пр..бій, пр..вабливий

5. Подвоєння букв є в усіх словах рядка

А заздріст..ю, нездолáн..ий, зіл..я

Б жовч..ю, зван..я, довгождан..ий

В громад..я, велич..ю, старан..ість

Г спотворен..ий, забут..я, суд..ею

6.М'який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

Акан..йон, учител..ський, камін..чик

Бжен..шеневий, одягаєт..ся, чотир..ма

Вповін..чати, слиз..кий, малесен..кий

Гжмен..ці, порт..єрний, виріз..блений

 

7.Разом треба писати всі слова в рядку

Авід/тепер, на/далі, що/вівторка

Ббез/вісти, по/перше, аби/куди

Впо/волі, до/вподоби, на/вмання

Гзі/споду, по/суті, по/тихеньку

 

8.Правил уживання великої букви дотримано в реченні

АНа Майдані Свободи в Харкові на Новий Рік зазвичай установлюють велику штучну ялинку.

БНаша Сонячна система – частина галактики Чумацький Шлях, яка є лише піщинкою у Всесвіті.

ВУ серпні 1991 року Верховна рада України ухвалила Акт проголошення Незалежності України.

ГЗа міфами, гора Парнас – це місцеперебування Бога Аполлона та його супутниць – дев'яти Муз.

 

9.Спільнокореневими до слова крити є всі слова, ОКРІМ

Авідкриття

Бзакривати

Вскривити

Гпокрівля

 

 

10. Суфікс -ин- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

 А бадилина Б стеблина В височина Г соломина


11.Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

Априслів’я, мавпячий, Київщина

Бсьогодні, балтієць, дзижчати

Втюбетейка, віджити, щипати

Гводяний, м’якенький, щиглик

Дтріщить, сум’яття, дев’ять

Позначте відповіді:

12.М'який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

Акан..йон, учител..ський, камін..чик

Бжен..шеневий, одягаєт..ся, чотир..ма

Вповін..чати, слиз..кий, малесен..кий

Гжмен..ці, порт..єрний, виріз..блений

Д різ..бяр, нен…чин, українс…кий

13.Літеру е треба писати на місці обох пропусків рядка

Ав..сняне мар..во

Бвир..нає сон..чко

Вв..личезний п..ріг

Гзаст..бнути к..шеню

Дкр..шталеве джер..ло

14.Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

. Аб..регти, восьм..ро, шел..ст, п..ріжок

Бз..леніти, виш..нька, к..шеньковий, ч..рнетка

Вмавп..ня, книж..чка, вел..тень, тр..вожний

Гшерш..нь, визволит..ль, м..гдаль, в..селощі

Дріднес..нький, жод..н, кис..нь, с..зонний

15.Доберіть синоніми.

Слово

1абсолютний

2автентичний

3автономний

4аналогічний

Синонім

Ацілковитий

Бсамостійний

Всучасний

Гсхожий

Дсправжній

16.Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Поза хатами стежка розширювалась і прямувала попід кам’яною горою до самісінького ліска. (2) Між деревами ховався невеличкий струмок, у ньому — завжди холодна й різка джерельна водиця. (3) Трохи віддалік дорога круто забирала праворуч, і опускалася в/низ до річки, блакитний відблиск якої було […] видно з/верху дерева. (4) На/весні річка в цьому місці широко розливалася, затоплюючи собою велику ділянку землі, а влітку, коли вода спадала, на лузі селилося безліч усякої дрібної звірини, і великий птах там полював. (5) Аж ген від отого лісочка, що хтозна/де синів удалині, і до високого пагорба був його луг.

16.На місці пропуску в третьому реченні має бути слово

Адобре

Блегко

Всуттєво

Ггаразд

17. Через дефіс пишуться слова

 

АВ\низ

Б на\весні

В хтозна\де

Г З/верху

18. 13. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Кожен користувач Siri або Alexa,(1) очевидно,(2) знає,(3) що цифрові помічники не завжди правильно трактують команди власників гаджетів:(4) програмам не вистачає визначеної психологами «теорії розуму» –(5) уміння розпізнавати емоції,(6) думки та наміри людей.

 НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку А коми 1, 2 – при вставному слові

Б кома 3 – між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком

В двокрапка 4 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Г тире 5 – на місці пропущеного члена речення

 Д кома 6 – при однорідних членах речення

Завдання 19–23 стосуються речень, що первісно становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26174/treug.png

Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26174/krug.png

В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26174/romb.png

ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26174/kvadrat.png

Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26174/trapeciya.png

Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.

Первісний текст буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

Аhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26174/ansa_26174.png

Бhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26174/ansb_26174.png

Вhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26174/ansc_26174.png

Гhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26174/ansd_26174.png

Дhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26174/anse_26174.png

20. Відокремлений додаток є в реченні, позначеному

Аhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26175/ansa_26175.png

Бhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26175/ansb_26175.png

Вhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26175/ansc_26175.png

Гhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26175/ansd_26175.png

Дhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26175/anse_26175.png

21.Однорідні члени є в обох реченнях, позначених

Аhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26177/ansa_26177.png

Бhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26177/ansb_26177.png

Вhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26177/ansc_26177.png

Гhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26177/ansd_26177.png

Дhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26177/anse_26177.png

 

22. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному

Аhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26176/ansa_26176.png

Бhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26176/ansb_26176.png

Вhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26176/ansc_26176.png

Гhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26176/ansd_26176.png

Дhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/261/26176/anse_26176.png

 


 

 

 

23.Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.

Емігрантські поневіряння Євгена Маланюка розпочалися з Польщі ще ________ року, потім були Чехословаччина, Німеччина, а у віці ________ років письменник залишає Європу й упродовж останніх ________ живе в США

Атисяча дев’ятсот двадцятого, п’ятдесяти двох, дев’ятнадцяти

Бтисячу дев’ятсот двадцятого, п’ятидесяти двох, дев’ятнадцятьох

Втисяча дев’ятисот двадцятого, п’ятидесяти двух, дев’ятнадцятьох

Гтисячу дев’ятисот двадцятого, п’ятдесятьох двох, дев’ятнадцяти

Дтисяча дев’ятсот двадцятого, п’ятдесяти двух, дев’ятнадцяти

 

24.НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку

АУкраїнський письменник В. Винниченко якось сказав: “Як нудно сіро проходить життя людей неталановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті”.

Б“Суспільність, – говорив М. Грушевський, – що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу”.

ВМати Тереза знала силу посмішки, тож усім, хто зневірився, радила: “Отримавши від життя чергового удару, скажіть собі: “Усе могло бути набагато гірше” і посміхніться”.

Г“Слово – найтонше доторкання до серця, – був переконаний В. Сухомлинський, – воно може стати і запашною квіткою, і живою водою і розжареним залізом”.

Д“Митець не може відвернутися від своєї сучасності, – говорив Альбер Камю і далі пояснював: “Якби він відвернувся від неї, то промовляв би в порожнечу”.

Позначте відповіді:

 

25.Установіть антонімічні пари, утворивши з поданими частинами складні слова.

Частина слова

1ясно…

2високо…

3ранньо…

4рівно…

Антонімічна частина слова

Амало…

Бсухо…

Врізно…

Гтемно…

Дпізньо…

26.З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1)Дивно, (2)що дуже часто ми дозволяємо (3)собі ставати рабами власного

егоїзму, (4)невже таки невиправна природа людська?

Ачастка

Бсполучник

Вприйменник

Гприслівник

Дзайменник

 

27.Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.

Розділовий знак

1кома

2двокрапка

3тире

4знак оклику

Приклад

АО ні … Являйся, зіронько, мені хоч в сні.

БТака терпка, така остання … правда, закута в мармур майже римських строф.

ВЩасливиця … я маю трохи неба і дві сосни в туманному вікні.

ГЯ з тобою все життя поділю … хліб і сіль і краплину щастя.

ДСтрашно впасти у кайдани, умирать в неволі, а ще гірше … спати, спати і спати на волі.

28.З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

Речення

1Знов (1)зозулі голос

2чути (2)в лісі,

3Ластівки (3)гніздечко звили в стрісі.

4А вівчар жене отару плаєм, Тьохнув пісню (4)соловей за гаєм.

Член речення

Априсудок

29.Доберіть приклад до кожного типу складного речення.

Тип складного речення

1складносурядне

2складнопідрядне

3безсполучникове

4з різними видами зв’язку

Приклад речення

АОглядове колесо – неодмінний атрибут багатьох парків розваг, а також інших місць відпочинку по всьому світу.

Б«Лондонське око» – одне з найвищих у світі (135 метрів) оглядових коліс, із верхівки якого столицю Великої Британії видно як на долоні.

ВКолесо має тридцять дві кабінки, місткістю аж 25 осіб кожна, проте ці повітряні «вагончики» обладнані надійними замками та є абсолютно безпечними.

ГКількість кабінок є символічною: навколо Лондона є тридцять два містечка; до речі, один оберт колеса триває також тридцять дві хвилини.

ДОхочих помилуватися містом з висоти пташиного польоту не бракує, тому прибирають цей об’єкт лише вночі, а вдень туристи насолоджуються атракціоном.

 

Бпідмет

Возначення

Гдодаток

Добставина

30.Увідповідніть фразеологізм з його синонімом.

Фразеологізм

1хоч свічки ліпи

2хоч греблю гати

3з молоком на губах

4розуму не позичати

Синонім

Акупа на купі

Бсвітла голова

Вміцний горішок

Гводи не замутить

Джовтороте пташен

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку