Підібрані різні види контролю для учнів 5 -х класів з природознавства, відповідно до чинної програми. Матеріал допоможе виявити рівень засвоєння знань учнями.
Самостійна робота з природознавства
Варіант І
А) вітряк; Б) гриб; В)пісок;
2. Вибери одиницю вимірювання довжини:
А) 1м; 2)1кг; 3) 100мл;
3. З чого виготовляють важки ?
А) з пластмасу; Б) з паперу; В) з металу;
4. Якими вимірювальними приладами вимірюють масу тіла?
А) мензуркою; Б) терезами; В) лінійкою;
5. Назвіть одиниці виміру об’єму:
6. Чи правильним є твердження, що масу тіла можна визначити без терезів, якщо відома густина та об’єм:
А) так; Б) ні
7. Що таке густина тіла?
8. Що таке тіло?
9. Обчисли об’єм телевізора, якщо його висота – 70 см, ширина – 60 см, а довжина
на 10 см більша за висоту.
10. Обчисли густину книги, якщо маса її 500г, а об’єм – 100 см3.
Самостійна робота з природознавства
Варіант ІІ
А) дерево; Б) білка; В)сонце;
2. Вибери одиницю вимірювання маси тіла:
А) 1м3; 2)1кг; 3) 1л;
3. Назви, яка з величин є лінійною:
А) вага; Б) густина; В) ширина;
4. Якими вимірювальними приладами вимірюють розміри тіла?
А) мензуркою; Б) терезами; В) лінійкою
5. Назвіть одиниці виміру маси:
6. Чи правильним є висновок, що кожне тіло в природі має свою масу:
А) так; Б) ні
7. Що таке об’єм тіла?
8. Що таке природа?
9. Обчисли об’єм телевізора, якщо його висота – 20 см, ширина – 40 см, а довжина
на 10 см менша за ширину.
10. Обчисли густину книги, якщо маса її 200г, а об’єм – 10 см3.
Самостійна робота з природознавства
Варіант І
І рівень
1.До яких явищ належить спів жайворонка:
А) механічне; Б) магнітне; В) світлове; Г) звукове.
2. Виберіть природне джерело світла:
А) Сонце; Б) багаття; В) свічка; Г) лампа.
3. Чи правильним є твердження, що всі організми реагують на теплові явища у природі:
А) так; Б) ні.
ІІ рівень
4. Хімічними явищами називають…
5. Гниття – це… 6. Типи фізичних явищ – …
ІІІ рівень
7.Встанови відповідність між явищем і прикладом явища.
1. Звукове явище А) котиться м’яч
2. механічне явище Б) світить свічка
3. хімічне явище В) робота телевізора
4.теплове явище Г) перетворення води на лід
5. світлове явище Д) відхилення стрілки компаса
6. магнітне явище Е)розчинення кави у склянці з водою.
ІУ рівень
8. Доведіть, що явищам властива повторюваність і взаємозв’язок.
Самостійна робота з природознавства
Варіант ІІ
І рівень
А) електричний струм; Б) зорі; В) Сонце.
2. Назвіть явище, при якому вода перетворюється на водяну пару:
А) теплове; Б) магнітна; В) електричне; Г) хімічне.
3. Вкажіть, механічне явище природи:
А) рух автомобіля; Б) сніг; В) блискавка.
ІІ рівень
4. Тепловими явищами називають…
5. Горіння – це… 6. Явища – це…
ІІІ рівень
7.Встанови відповідність між явищем і прикладом явища.
1. Звукове явище А) веселка
2. механічне явище Б) сонячне світло
3. хімічне явище В) спів соловейка
4.теплове явище Г) рух равлика
5. світлове явище Д) вживання медикаментів
6. магнітне явище Е)відхилення стрілки компаса
ІУ рівень
8. Назвіть ознаки хімічних явищ та доведіть, що гниття – це хімічне явище.
Самостійна робота з природознавства
Варіант І
І рівень
А) планета; Б) зірка; В) супутник Землі.
2. Небесні тіла, які досягли поверхні Землі, мають назву:
А) астероїди; Б)метеори; В)метеорити; Г)комети.
3. Відстань від Землі до Сонця:
А) 150 млн.км; Б) 1400 млн.км.
ІІ рівень: 4. Планети – це… 5. Астраномія – це… 6. Сузір’я – це…
ІІІ рівень
7. Встанови співвідношення між колонками.
1. астероїди А) розпечені небесні тіла, що випромінюють світло
2. зорі Б) небесні тіла, що не випромінюють власного світла
3. орбіта В) формуються між орбітами Марса і Юпітера
4. планети Г) лінія по яких планети рухаються навколо Сонця
5. земна вісь Д) супутники планет
6. Місяць Е) явна лінія, навколо якої обертається Земля.
8. Схематично зобразіть небесну сферу. Проведіть на малюнку лінії чи точки, які означають:
А)небесний екватор -1: Б) вісь світу -2; В) Південний полюс світу -3; Г) Північний полюс світу -4; Д) зеніт- 5.
ІУ рівень
9. У які групи об’єднані планети Сонячної системи? Назвіть планети кожної групи.
10. Чи існують цивілізації у Всесвіті. Як ви їх собі уявляєте.
Самостійна робота з природознавства
Варіант ІІ
І рівень
1. Небесні тіла, які випромінюють світло і тепло, називають:
А) планетами; Б) зірками; В) кометами.
А) полюсами; Б) екватор; В) вісь.
3. Відстань від Землі до Сонця:
А) 150 млн.км; Б) 800 тис. км; В) 170 тис.км.
ІІ рівень: 4. Галактика - це… 5. Сонячна система – це… 6. Зорі – це…
ІІІ рівень
7. Встанови співвідношення між колонками.
1. телескоп А) складаються з криги,замерзлих газів і дрібних уламків
2. Л.Каденюк Б) можна побачити на небі вдень
3. Сонце В) величезна зоряна система, яка обертається
4. астероїди Г) дрібні планети, які обертаються навколо Сонця
5. комети Д) 1997 рік
6. галактика Е)прилад, який сконструював Галілео Галілей
8. Схематично зобразіть небесну сферу. Проведіть на малюнку лінії чи точки, які означають: А) Південний полюс світу -1; Б) Північний полюс світу -2; В)небесний екватор -3: Б) вісь світу -4; Д) небесний меридіан -5.
ІУ рівень
9. Що є спільного в планет нашої Сонячної системи?
10. Чи існують цивілізації у Всесвіті. Як ви їх собі уявляєте.
Диктант
Варіант І
Варіант ІІ
Диктант
Варіант І
Варіант ІІ
Самостійна робота з природознавства
Варіант І
І рівень
А) сонячні затемнення; Б)зміна пір року; В) припливи і відпливи; Г)зміна дня і ночі.
2. Уявні точки перетину земної осі із земною поверхнею:
А) екватор; Б)меридіани; В)паралелі; Г)полюси.
3. Перелічи частини світу
ІІ рівень: 4. Місяць – це… 5. Місячне затемнення – це… 6.Географічна карта – це…
ІІІ рівень
7. Встанови відповідність між записами масштабу:
1. 1: 5 000 А) в 1см 5км
2. 1: 500 000 Б) в 1см 500м
3. 1: 50 000 В) в 1см 50м
8. Схематично зобразіть Землю та позначте всі відомі лінії та точки.
9. Зобразіть у зошиті відстань 400м у масштабі: в 1сантиметрі – 40 метрів.
ІУ рівень
10. Переведіть масштаб
1: 35 000 000 1:40 000
11. Якою буде відстань на карті, якщо відстань від Охтирки до Полтави 100 кілометрів. Масштаб 1: 2 500 000
Самостійна робота з природознавства
Варіант ІІ
І рівень
А) сонячні затемнення; Б)зміна пір року; В) припливи і відпливи; Г)зміна дня і ночі.
2. В якому напрямку зменшується кут падіння сонячних променів на поверхню Землі:
А) із заходу на схід; Б)від екватору до полюсів; В) від полюсів до екватору.
3. Перелічи всі материки
ІІ рівень: 4. Полюс - це… 5. Сонячне затемнення – це… 6. Масштаб – це…
ІІІ рівень
7. Встанови відповідність між записами масштабу:
1. 1: 2 000 А) в 1см 2км
2. 1: 200 000 Б) в 1см 200м
3. 1: 20 000 В) в 1см 20м
8. Схематично зобразіть Землю та позначте всі відомі лінії та точки.
9. Зобразіть у зошиті відстань 400м у масштабі: в 1сантиметрі – 100 метрів.
ІУ рівень
10. Переведіть масштаб
1: 75 000 000 1:35 000
11. Якою буде відстань на карті, якщо відстань від Охтирки до Харкова 110 кілометрів.
Масштаб 1: 11 000 000
Самостійна робота з природознавства
Варіант І
І рівень
1. Назвіть головну складову частину грунту:
А) пісок ; Б) перегній; В) мінеральні солі; Г) повітря.
2. Укажіть газ, якого найбільше в повітрі:
А)азот; Б) кисень; В) аргон; Г) вуглекислий газ.
3. Назвіть процес, наслідком якого є утворення роси:
А) танення; Б)конденсація; В) замерзання; Г)випаровування.
ІІ рівень
4. Грунт – це.. 5.Вітер – це… 6. Випаровування – це…
ІІІ рівень
7. Які властивості має повітря? Як можна довести про них?
8. Як діяльність людини впливає на грунти?
ІУ рівень
9. Доведіть, що вода – це розчинник.
10. Яке значення має вода у природі й житті людини?
Самостійна робота з природознавства
Варіант ІІ
І рівень
1. Зазначте, чим грунт відрізняється від гірських порід:
А) кольором; Б) твердістю; В) родючістю; Г) пластичністю.
2. Гумус утворюється:
А) з піску; Б) з мінеральних речовин; В) із залишків рослин; Г) з метеоритів.
3. Назвіть ознаку, яка не властива повітрю:
А) легке; Б)пружне; В)добре проводить тепло; Г)при нагріванню розширюється.
ІІ рівень
4.Повітря – це … 5. Конденсація – це… 6. Печери – це…
ІІІ рівень
7. У чому полягають особливості нагрівання повітря вдень над суходолом та водною поверхнею?.
8. Які грунти поширені в вашій місцевості? Чи родючі вони?
ІУ рівень
9. Доведіть, що повітря є повсюди.
10. Поясніть, як можна довести, що грунт складається саме з таких частин.
Самостійна робота з природознавства
Варіант І
І рівень
1. Оберіть, що відносять до чинників неживої природи:
А) рослини ; Б) гриби; В) бактерії; Г) повітря.
2. Яка речовина, необхідна для дихання рослинам?
А)азот; Б) кисень; В) вода; Г) вуглекислий газ.
3. Назвіть штучну екосистему:
А) сад; Б)ліс; В) річка; Г)болото.
ІІ рівень
4. Середовище життя – це.. 5.Угрупування – це… 6. Культурні рослини – це…
ІІІ рівень
7. Які особливості наземно – повітряного середовища ви знаєте?
8. Як тварини пристосувалися до сумісного життя в угрупуванні?
ІУ рівень
9. Чому в природі відбуваються сезонні та добові зміни?.
10. Доведіть, що озеро належить до природних екосистем?
Самостійна робота з природознавства
Варіант ІІ
І рівень
1. Оберіть, що відносять до чинників неживої природи:
А) рослини ; Б) вологість; В) бактерії; Г) тварини.
2. Яка речовина, необхідна для дихання тваринам?
А)азот; Б) кисень; В) вода; Г) вуглекислий газ.
3. Назвіть природну екосистему:
А) сад; Б)поле; В) ставок; Г)болото.
ІІ рівень
4.Чинники середовища життя – це … 5. Екосистема – це… 6. Ланцюг живлення – це…
ІІІ рівень
7. Які зміни відбуваються з рослинами і тваринами вашої місцевості в різні пори року?
8. Які особливості водного середовища ви знаєте?
ІУ рівень
9. Чому в багатьох дерев і чагарників буває листопад?
10. Доведіть, що сад належить до штучних екосистем?