Тест "Синтаксична норма"

Про матеріал
Тести з української мови для 11-го класу. Можна використати для контролю знань, сформованих умінь і навичок.
Перегляд файлу

Синтаксична норма

 

Завдання 1-16 мають по чотири-п'ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

 

1.  Помилково вжито прийменник у рядку

А заздрити із-за успіхів

Б беручкий до науки

В майстер з ремонту

Г хворіти на бронхіт

Д згідно з наказом

2. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Земля не може жити без сонця…» вибрати

А  …і води – цих першооснов життя.

Б …яке яскраво світить високо в небі.

В …як квітка без води.

Г …тому що все живе загине.

Д …а людина без щастя.

3. Відокремленою обставиною ускладнено речення

А Хлопець, упевнений у правильності своєї позиції, довго не міг змиритися з прикрою поразкою.

Б Як людина широкого світогляду, політик не має права на будь-які прояви нетерпимості  і упередженості.

В Виконання всіх обов'язків, як і вчасне звітування про перебіг справ, є свідченням організованості й відповідальності.

Г Цьогорічний конкурс квіткових композицій став особливим, перетворившись на свято краси і добра.

Д Серце кожного може стати невичерпним джерелом добра, так потрібного для існування світу.

4. Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

А До кімнати весело вбігли близнюки, які міцно трималися за руки.

Б Угорі тужливо озвалися журавлі, які вже взяли літо на свої крила.

В До годівниці прибігала сарна, яка потоваришувала з нашим козеням.

Г Мою увагу привернули комахи, що яскраво світилися серед трав.

Д Надвечір ожили яскраві квіти, що прив'яли за день на сонці.

5. Прочитайте речення .Лише частина студентів…опанувати правилами вимови…хоч Оксана Семенівна, як досвідчений викладач, …цій темі чимало часу. Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

А змогли, важкими французькими звуками, приділила

Б змогла, важкими французькими звуками, приділив

В змогли, важких французьких звуків, приділив

Г змогли, важкими французькими звуками, приділила

Д змогла, важких французьких звуків, приділила

6. Однорідними додатками ускладнено речення

А Софійка попросила нас прийти раніше й підготувати сюрприз для іменинника.

Б Любомир хотів зупинитися, заспокоїтися, розчинитися в далекому безмежжі.

В Ярослав мав давню мрію – потанцювати й поговорити з однокласницею.

Г Олесина й Оксанина квартири розміщені праворуч від ліфта, біля сходів.

Д Назар бере наплічник і вирушає вишукувати й купувати раритетні книги.

7. Синонімічним до простого речення «У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне для досягнення особистістю успіху» є складне речення

А У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, тому що так особистість може досягти успіху.

Б У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно,  щоб особистість могла досягти успіху.

В У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, адже це свідчить про досягнення особистістю успіху.

Г У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, бо так особистість досягне успіху.

Д У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно через те, що так особистість може досягти успіху.

8. Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку

А прем'єра… театрі «Колесо»

Б пишний прийом … Парижі

В замовити… фотоательє «Сяйво»

Г … «Всесвіті» з'явилася публікація

Д  затишні готелі …Святогірську

9. Чужу мову передають

А реченнями з прямою мовою

Б простими ускладненими реченнями

Б за допомогою цитат і діалогів

Г складними реченнями

10. Для заміни прямої мови непрямою використовують

А просте речення, ускладнене відокремленим означенням

Б складне речення із сполучником тому що

В просте речення із поширеним додатком

Г складне речення із сполучником що

11. Які з поданих речень є складними?

А Ніколи не думайте, що ви все знаєте.

Б Милуюся мовою, як немовлям.

В І радощі, і болі, і спогади, і мрії для них давно вже стали спільними, як у дружній сім’ї.

Г Налита сонцем і вітрами, хлюпоче веслами весна, і піднімає буйні трави земля, хмільна і запашна.

12. Яке з поданих речень є складнопідрядним з підрядним обставинним часу?

А Доки грім не вдарить, мужик не перехреститься.

Б Згадай же про мене, як підеш по квіти.

В Співала так, як лиш вона уміла.

Г Щоб жить, ні в кого права не питаюсь…

13. Яке з поданих речень не є складнопідрядним?

А Не зневажай душі своєї цвіту, бо з нього виросло кохання наше…

Б Був би я щасливим все життя, коли б ти в мою голодну душу кинула копійку співчуття.

В Тільки те дерево може жити, розвиватись, зеленіти й давати плоди, яке глибоко пустило своє коріння в землю і в той же час зметнуло буйну крону в небеса.

Г Кобзарю наш, почуй благання і жить навчи нас так, як ти.

14. Яке з поданих речень є складнопідрядним з підрядним обставинним порівняльним?

А Як любо весною, як любо.

Б Життя – як той потік, а час – мов океан.

В Моєму серцю снився ти, як морю сняться урагани.

Г Сиві, рожеві, блакитні дими кучеряві пливуть з високих, мов башти, стрімких димарів.

15. Яке з поданих речень є складносурядним?

А Цвіте конвалія в гаю, фіалка – біля гаю.

Б Рідна мати моя, ти ночей недоспала і водила мене у поля край села.

В Ви, певне, помічали, що у нас, буває, і танцюють, наче діло роблять.

Г То шумів зелений лист, то в вінку мінився золотом ряст, золотим дощем лились пісні.

16. Знайдіть складнопідрядні речення з підрядним означальним

А  І от настав день, коли Данило востаннє обходить розсадник.

Б  Не пам’ятаю гаразд, що тоді творилося зі мною.

В  Я щаслива, що я душею визволяю душу.

Г  І дощ до ранку буде шепотіти святі слова, які я промовчу.

Завдання 17-20 на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

17. Установіть відповідність між реченням та його видом.

1 означено-особове         А Сьогодні відзначають День  українського козацтва

2 неозначено-особове     Б Ліворуч вузесенька стежка через густий чагарник

3 безособове                    В Як гарно в дивовижних степах Слобожанщини!

4 називне                          Г Журливе звучання дудука – вірменської флейти.

                                  Д Надійшли другові привітання з перемогою в конкурсі   

18. Приєднайте до фрагмента речення  Ластівки літали понад самою землею… запропоновані варіанти та з'ясуйте тип кожного з утворених речень

 1 ...навіть хлопчаки їх не лякали.          А просте з відокремленими членами

 2 ...сповіщали про наближення дощу    Б просте з однорідними членами

 3…дарма що шуліка висів у небі           В складнопідрядне

 4…і байдуже їм було до всього             Г складносурядне

                                                                   Д складне безсполучникове

19. Увідповідніть член речення і виділене слово

1 підмет                  А Як кажуть у народі, життя прожити – не поле перейти

2 додаток                Б Перед виходом з дому Орест затримався перевірити

                                      квитки на потяг

3 означення            В Як виховує людину сама можливість зробити добро !                                                           

4 обставина            Г Батьки повинні навчити дитину долати перешкоди.

                                Д Відчувати радість за успіхи ближнього – ознака

                                   альтруїзму             

20. Установіть відповідність між  фрагментом складнопідрядного речення та видом підрядної частини його

       Фрагмент речення                                 Вид підрядної частини

 1 ...утомилися, так що…                         А з'ясувальна

 2 ...засміялася, хоч…                               Б обставинна причини

 3…зустрілися, щоб…                              В обставинна мети

 4…затрималися, тому що…                    Г обставинна допустова

                                                                    Д  обставинна наслідку

docx
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку