ПОВТОРЕННЯ
Тестові завдання
Завдання 1-16 мають декілька варіантів відповідей, з яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
1. Укажіть рядок, у якому лише запозичені слова:
А фортепіано, арфа,сопілка, файно;
Б політика, техніка, арена, козак;
В спорт, гра, хокей, цивільний;
Г цирк, театр, вистава, каса.
2. Укажіть рядок, де неправильно вжито звороти:
А запобіжні заходи, упродовж двох рядків, узяти до відома;
Б брати участь, дійти згоди, обіг коштів;
В уводити в оману, протягом тижня, витяг з протоколу;
Г належним образом, нанести шкоди, одобрити проект.
3. Укажіть рядок, де правильно вжиті всі словосполучення:
А відповідно з постановою, підняти питання, слідуючий день;
Б знайти відображення, ліквідація несправності, на протязі року;
В відповідно до постанови, порушити питання, певною мірою;
Г у повній мірі, виписка з протоколу, проводити боротьбу.
4. Укажіть рядок, у якому всі фразеологізми власне українського походження:
А альфа і омега, манна небесна, голос волаючого;
Б закопувати в пустелі талант у землю, вовк в овечій шкурі, побиття немовлят;
В гарбуза дістати, світ макітриться, не до жартів;
Г геркулесові стовпи, дамоклів меч, драконівські закони.
5. Позначте рядок із синонімічним рядом, до складу якого входять діалектні слова:
А господар, хазяїн;
Б плекати, доглядати;
В буцматий, круглолиций;
Г гарний, файний.
6. Яка з фраз виражає головну думку тексту?
Нація, як і будь-яка інша спільнота людей, не може ні сформуватись, ні існувати без спілкування її членів, без збереження ними історичної пам’яті, надбань духовності, самоусвідомлення, без ідентифікації – відчуття приналежності до цієї спільноти. Універсальним засобом здійснення всього цього є мова. Вона забезпечує єдність, функціонування і розвиток національного організму в просторовому та часовому вимірах (І. Іванишин).
А Нація – це самоусвідомлення.
Б Мова – універсальний спосіб збереження нації.
В Нація – відчуття приналежності до спільноти.
Г Мова – це розвиток національного організму.
7. Позначте ряд слів, де відбувається чергування о, е з і при словозміні:
А Особа, камінь, слово.
Б Устрій, мох,веселка
В Водопій, вовк, хорт.
Г Порох, шелест, шовк.
8. Позначте рядок, де у формі орудного відмінка відбувається подовження:
А Міць, мужність, мати.
Б Мідь, річ,січ.
В Кмітливість, любов, подорож.
Г Сіль, піч, кров.
9. Позначте ряд, де всі приголосні глухі:
А Мацапура, нокаут, облисіння.
Б Описати, пихатість, схопити.
В Соцзабез, тіньовий, ударність.
Г Степ, релігійний, ковток.
10. Позначте ряд, де правильно вжито прийменник зо:
А родом зо Львова;
Б разів зо два;
В приїхав зо Сходу;
Г зо знаком якості.
11. Позначте ряд, де в усіх словах у місцевому відмінку відбувається чергування кінцевого приголосного основи:
А Книга, ринг, Лейпциг.
Б Прага, Овруч, Вороніж.
В Рука, книжка, муха.
Г Товариш, птах, боягуз.
12. Позначте ряд, де в усіх словах буквосполучення дж, дз позначають один звук:
А дзотовий, джгутик, підживлений;
Б дзьобатий, дзига, джмелиний;
В дзявкати, бджолиний, підзолистий;
Г відзнака,відзеленіти, піджати.
13. Укажіть рядок, де в усіх словах відбувається спрощення, що позначається на письмі:
А Гіган…ський, зліс…ний, кількіс…ний, форпос….ний.
Б Радіс…ний, пристрас…ний, вартіс…ний, балас…ний.
В Виїз…ний, студен…ський, совіс…ний, хвас…ливий.
Г Жаліс…ний, поїз…ний, тиж…невий, щас…ливий.
14. Визначіть рядок слів і з наголошеним першим складом:
А Читання, корисний, ознака, центнер.
Б Олень, випадок, колесо, подруга.
В Беремо, міліметр, кидати, курятина.
Г Течія, спина, зупинка, черговий.
15. Позначте ряд, де всі приголосні сонорні:
А Рілля, невірний,мляво, вільний.
Б Описати, пихатість, схопити.
В Соцзабез, тіньовий, ударність.
Г Степ, релігійний, ковток.
16. Визначіть рядок слів із наголошеним третім складом:
А Читання, гальмо,ознака,вимога.
Б Олень, випадок, пурхати, квартал.
В Осока, міліметр, кидати, курятина.
Г Течія, каталог, кілометр, черговий.
Завдання 17-19 мають на меті установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
17. Установіть відповідність між словом та його значенням
1. Колізія А недовіра
2. Пріоритет Б норма
3. Іронія В зіткнення
4. Ліміт Г перевага
Д глузування
18. Установіть відповідність між назвами розділів науки про мову і їх характеристикою:
1. Орфоепія А. Вивчає частини мови;
2.Стилістика Б. Вивчає правила вимови;
3. Морфологія В. Вивчає стилі мови та стилі мовлення;
4. Фонетика Г. Вивчає фонеми та звуки мови;
Д. Вивчає лексичний склад мови.
19.Установіть відповідність між словом та його значенням
1. Сервіс А недовіра
2. Імпічмент Б норма
3. Консенсус В згода
4. Аудієнція Г прийом
Д Обслуговування
20. Запишіть подані слова у фонетичній транскрипції: зозуля, підземелля, джміль, пісня, стежці, річці, анекдот, футбол, сміється, навчаєшся, братство, Вітчизна.