Тест "Синтаксис складного речення. Пунктуація"

Про матеріал
Контрольна робота допоможе перевірити рівень знань учнів з вивчених тем. Можна також додати до розробки завдання відкритої форми: редагування, синтаксичний розбір речення, есе
Перегляд файлу

9 клас

Підсумкова контрольна робота з української мови

1. Знайдіть речення з дієприкметниковим зворотом, що відокремлюється комами (розділові знаки пропущено):

А) Буде бите царями сіянеє жито! (Т. Шевченко).
Б) Долинка вишита сонцем пускає їм в очі веселі сліпучі зайчики (М. Стельмах).
В) Рівно й спокійно дише натомлена з праці земля (М. Рильський).
Г) На випускний вечір до закинутої в полтавські степи школи не приїздили ні Тичина ні Вишня (П. Загребельний).
Д) Маленькою хмаринкою темніє над глибоким яром закинутий у степу хуторець (С. Васильченко).

2. Знайдіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку:

А) І раптом, налетів шквальний вітер, здійняв у повітря здорову хмару пилу (С. Васильченко).
Б) На сивій од роси траві по долу пасуться коні (Григір Тютюнник).
В) Жебонять голоси, як весною набрана з річки вода (В. Терен).
Г) Молодий парубок сидів на возі і навіть не поганяв волів (І. Нечуй-Левицький).
Д) А тим часом у таборі запорожців почалися незгоди (М. Слабошпицький).

3. Знайдіть речення, у якому тире поставлено неправильно:

А) Руки твої роботящі – ось твоє щастя (О. Підсуха).
Б) Студентство вищих шкіл – то найкращий цвіт нації (І. Огієнко).
В) Ще в давньому світі вчені прагнули скласти універсальні довідники з усіх галузей знань – енциклопедії (Н. Руденко).
Г) День, вечір, ніч, ранок — все біле, все тьмяне (Леся Українка).
Д) Педагогічна спадщина В. Сухомлинського – є скарбом української нації (3 журн.).

4. Знайдіть речення, у якому потрібно ставити кому між однорідними означеннями (розділові знаки пропущено):

А) А над усім тим густо стелиться дух свіжого степового сіна (С. Васильченко).
Б) Незабаром у плавні прийшла тиха спокійна осінь (3 журн.).
В) В зеленім березовім гаю над Дністром весело щебетали пташки (І. Франко).
Г) Як я вас люблю лісові осінні гості (О. Донченко).
Д) Вишгород розкинувсь по широкому невисокому шпилі (І. Нечуй-Левицький).

5. Знайдіть речення, у якому потрібно виділити вставне слово (розділові знаки пропущено):

А) Повітря було наскрізь сухе не випадала навіть роса на світанку (О. Гончар).
Б) Вершники здавалось зрослися з підібраними грудастими кіньми (М. Стельмах).
В) Було очевидно що вчора про підготовку до нападу ніхто нічого не знав ( М. Стельмах).
Г) Дахи в український селах були переважно солом’яні (3 журн.).
Д) У виробах народних майстринь Полісся переважають здебільшого червоний та чорний кольори (3 журн.).

6. Знайдіть речення, у якому перед сполучником «як» кома не ставиться (розділові знаки пропущено):

А) Вдома Семен довго розмірковував як краще побудувати свій виступ на зборах (3 журн.).
Б) Неволя як той чад задурманила людям голови (Панас Мирний).
В) Культ вогню як відомо дійшов до нас із язичницької доби (В. Скуратівський).
Г) Досить у народу знищити пам’ятки культури і він уже в другому поколінні перестане існувати як самостійна нація (3 журн.).
Д) Я квітку не можу зірвать бо їй як людині болить (В. Сосюра).

7. Знайдіть речення, у якому немає звертання (розділові знаки пропущено):

А) Україно моя мені в світі нічого не треба тільки б голос твій чути і ніжність твою берегти (А. Малишко).
Б) Не по формі зустрічаєте старших лейтенанте! (О. Коломієць).
В) Ти живий я вірю друже не підвладний смерті ти (Г. Донець).
Г) Ой летіла зозуленька все вгору та вгору (Нар. творч.).
Д) Прощай синє море безкрає просторе (Леся Українка).

8. Знайдіть складне речення:

А) В тихому осінньому погідді осокори стояли під сонцем, наче вилиті з прозоро-жовтуватої вощини (І. Цюпа).
Б) Десь спереду гукнув паровоз і здригнулись вагони (А. Головко).
В) Першим порухом Олени було бігти, попередити, захистити (І. Вільде).
Г) Пурхне очеретянка понад водою, сяде на комишину і гойдається разом із нею (М. Коцюбинський).
Д) Тоді бійці, товплячись біля вікон, з радістю впізнавали штурмовані свої верховини, голосно звертались до них, як до живих істот (О. Гончар).

9. Визначте, який розділовий знак вжито неправильно:

І вся земля, (А) росяніючи, (Б) тепер здається, (В) колискою, (Г) колискою життя, (Д) надій (М. Стельмах).

10. Знайдіть, де в реченні неправильно  використано коми:

У другій половині минулого століття, (А) в українську літературу прийшли такі видатні поети, (Б) як В. Симоненко, (В) Л. Костенко, (Г) І. Драч, (Д) М. Вінграновський (3 журн.).

11. Знайдіть речення, у якому перед сполучником «і» кома не ставиться (розділові знаки пропущено):

А) Життя торкає серця струни чулі і я на крилах пісні лину знов (В. Сосюра).
Б) Сонце зійшло і враз над Києвом знялося ревище гудків (Ю. Смолич).
В) Багряний вечір догорів і попіл падає на місто переливається намисто понаддніпрянських ліхтарів (М. Рильський).
Г) Коло хат у садках темніли купи вишень і стриміли здорові старі дикі груші (І. Нечуй-Левицький).
Д) Це були чудові вечори і я їх ніколи не забуду (М. Хвильовий).

12. Знайдіть складнопідрядне речення:

А) Місяць схиляється на захід, золотіє, втрачає чітку металевість контурів (3. Тулуб).
Б) У неділю рано, як сонечко грало, виряджала мати дочку в чужу стороночку (Нар. творч.).
В) Минулеє вмерло, і вмерли гучні ті згадки про долю криваву (Б. Грінченко).
Г) Погулявши коло бджіл і наївшись огіркових пуп’янків, натрапив я на моркву (О. Довженко).
Д) А Орися росла собі, як та квітка на городі (П. Куліш).

13. Знайдіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку:

А) До пишного розмаїття мальв усі давно звикли, і стали вони невід’ємною частиною родини (І. Цюпа).
Б) Я люблю їздити на поле тоді, як ниви зеленіють та хвилюються зеленими хвилями (І. Нечуй-Левицький).
В) Дівчина троянди поливала і кудись котилась хмар навала, і сміялась осінь за вікном (В. Сосюра).
Г) Ми на землі благали Бога, щоб рідний край благословив (Олександр Олесь).
Д) Ясно ще осіннє сонце сяє, та холодом осіннім в повітрі потягає (І. Франко).

14. Знайдіть складне безсполучникове речення:

А) Здоровенний дуб розлігся, розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним (М. Коцюбинський).
Б) Реве, стогне хуртовина, котить, верне полем (Т. Шевченко).
В) Історія — це біографія народу, його жива душа (3 журн.).
Г) Все про жовтень людині говорить: і каштанів розгонистий дзвін, і річок прохолода прозора, і червоні вітрила калин (Ф. Гарін).
Д) Тим часом надворі вечоріло, спека спадала (І. Нечуй-Левицький).

15. Потрібно визначити, де неправильно вжито розділовий знак:

Звичаї, (А) а також, (Б) мова — (В) це ті найміцніші елементи, (Г) що об’єднують окремих людей в один народ, (Д) одну націю (О. Воропай).

16. Знайдіть у реченні неправильно поставлені коми:

І, (А) здається мені, (Б) що, (В) минувши потемнілі вітряки, (Г) я входжу в синє крайнебо, (Д) беру з нього свою зірку та й навпростець полями поспішаю в село (М. Стельмах).

17. Визначте, які з розділових знаків використані неправильно:

Учитель — (А) просте, (Б) звичайне слово, (В) яке щодня повторюємо, (Г) і ми, (Д) і наші діти (В. Кучер).

Відповіді

1. Б 2. А 3. Д 4. Б 5. Б 6. Г

7. Г 8. Б 9. В 10. А 11. Г 12. Б

13. В 14. Д 15. Б 16. А 17. Г

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 травня 2020
Переглядів
1551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку