Тест "Складне речення"

Про матеріал
Тест розраховано на перевірку знань учнів з тем "Складносурядне. Складнопідрядне речення".
Перегляд файлу

1. Тире ставиться між частинами складносурядного речення ( окремі розділові знаки пропущено):

А. Я бреду далі серед високих кущів, серед гілляк, напоєних дощем і вони зрошують мене все знову і знову.

Б. І люди йшли під гору ту круту і знову всім незміряні красоти відкрилися в маленькому струмку.

В. Пробіг автомобіль і синя хмарка диму за ним розвіялась.

Г. Ще мить і сад загубить пишну вроду.

2. Кома не ставиться між частинами складносурядного речення:

А. Вдосвіта знов загули на морозі сосни і закричали півні на горищах.

Б. Прозорий струмок перетинав стежку і через нього було перекинуто кладку з сухої деревини.

В. Одна, більша, тварина кинулась уперед і на той рух умить зреагували двоє.

Г. Вода у неглибокому колодязі виявилася справді смачною і нікуди вже далі од цієї хатинки і колодязя йти мені не хотілося.

4. Які сполучники передають розділові відношення в складносурядних реченнях?

1. і, й, та, ні…ні, ані…ані.

2. але, і, зате, проте, однак.

3. та, ні…ні, чи, хоч…хоч.

4. або, чи, або…або, чи…чи, то…то.

5. не то…не то, чи то…чи то, але, ні.

5. Складнопідрядне з підрядною з’ясувальною є у варіанті:

  1.     Тепер така на світі наковальня, що треба нерви мати, як дроти.
  2.     Вже так натомився за краєм своїм тужити, що вірші, здавалось, ридають уже під пером.
  3.     Чи не тому, що гомін гаю нас учить вірити в казки, цю казку так оповідають любовно в нас поліщуки?
  4.     І, настрілявшися, вертались ми щасливі, дарма що промахів чимало в нас було.
  5.     Не кажи, що не маю рації, і докорами не карай.

6. Складнопідрядне з підрядною обставинною допустовою є  в реченні:

1) Тепер така на світі наковальня, що треба нерви мати, як дроти.

2) Вже так натомився за краєм своїм тужити, що вірші, здавалось, ридають уже під пером.

3) Чи не тому, що гомін гаю нас учить вірити в казки, цю казку так оповідають любовно в нас поліщуки?

4) І, настрілявшися, вертались ми щасливі, дарма що промахів чимало в нас було.

5) Не кажи, що не маю рації, і докорами не карай.

7. Складнопідрядне з підрядною обставинною причини є в реченні:

1) Тепер така на світі наковальня, що треба нерви мати, як дроти.

2) Вже так натомився за краєм своїм тужити, що вірші, здавалось, ридають уже під пером.

3) Чи не тому, що гомін гаю нас учить вірити в казки, цю казку так оповідають любовно в нас поліщуки?

4) І, настрілявшися, вертались ми щасливі, дарма що промахів чимало в нас було.

5) Не кажи, що не маю рації, і докорами не карай.

7. Укажіть вид зв’язку між частинами речення: Сонце і повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що здається, наче надворі стоїть весна, одягнена у білі шати:

А. сурядний і безсполучниковий;

Б. підрядний і безсполучниковий;

В. сурядний і підрядний;

Г. сурядний, підрядний і безсполучниковий.

8. Укажіть складнопідрядне речення з підрядним наслідковим:

А. Сонця так багато, що небо аж побіліло від нього.

Б. Прочитав словник Грінченка і ледве не танцював на радощах – так багато відкрив мені цей блискучий твір.

В. На небі збиралися великі хмари, так що можна сподіватися дощу.

Г. Тому, що немає в житті забуття, ніколи немає спочину.

Д. Саме тому, на нашу думку, цілком натурально, що по його від’їзді про нього почали складати легенди.

9. Укажіть складнопідрядне речення, в якому засобом зв’язку є сполучник:

А. Ми знали велике озеро, де щороку гуси восени спинялися й жили тижнів зо два, а то й більше.

Б. Та не злічить віків, що встигли вже пройти.

В. Грицько побачив, що Семен рве ягоди, і зупинився.

Г. Я люблю їздити на поле тоді, як ниви зеленіють та хвилюються зеленими хвилями.

11. Тире ставиться у реченні (розділові знаки пропущено):

А. Гаряча хвиля раптово вдарила в серце у руках він тримав гарно вишиту шовковою заполоччю сорочку.

Б. Климко підвівся ноги одразу загули і налилися гарячим.

В. На луках туманець при самій воді стелеться лелеки вздовж дороги походжають.

Г. Дивлюсь позаду мене вода озеро.

12. Правильно розставлено розділові знаки в реченні:

А. Гусак випірнув і сперся забитим крилом на воду, крило заболіло, запекло наче сперся він ним не на воду, а на вогонь.

Б. Обережні й лякливі, сарни належали лісовій гущавині, належали таємниці і я звідав таке відчуття, наче ця заказана таємниця постала переді мною наяву, тепер я можу приглянутися до неї пильніше.

В. Над ними зумлили комарі, біля нас спросоння коли-не-коли схлипувала річечка, а над усім світом протікала зоряна імла.

Г. Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці і в цьому світі мороз поєднаний з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх його мистецьких та господарських звершень.

 

docx
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
15 листопада
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку