Тест з теми «Степи України»
1. Степи - це ..
А) невеликі горбисті простори
Б) великі заглиблення на земній поверхні
В) рівнини з горбами, ярами й балками
Г) рівні ділянки земної поверхні
2. У якій частині України розміщена степова зона?
А) на захід від зони лісостепу
Б) на південь від зони лісостепу
В) на північ від зони лісостепу
Г) на схід від зони лісостепу
3. Літо в зоні степу ...
А) прохолодне, дощове
Б) тепле, сухе
В) спекотне, посушливе
Г) тепле, дощове
4. Які річки протікають у степовій зоні?
А) Десна, Прип'ять, Дніпро, Горинь
Б) Сула, Ворскла, Дністер
В) Дністер, Прут, Черемош, Псел
Г) Дністер, Південний Буг, Дунай, Дніпро
5. Степові рослини мають такі пристосування для ощадливого використання вологи, як: (2 відповіді)
А) мають довге коріння
Б) ростуть влітку, коли достатньо вологи в ґрунті
В) з настанням спеки надземна частина рослин росте
Г) у них вузенькі або дрібно розсічені листки
6. Які ґрунти є найбільшим багатством степів?
А) піщані
Б) сірі лісові
В) чорноземи
Г) глинисті
7. Який заповідник створено в степовій зоні?
А) Асканія-Нова
Б) Канівський
В) Поліський
Г) Карпатський
8. Обери правильні ланцюжки живлення: (2 відповіді)
А) пшениця-орел-хом'як
Б) трава-вовк-козуля
В) трава-козуля-вовк
Г) пшениця-хом'як-орел
9. Що за тварина?
А) ховрах
Б) бабак
В) тушканчик
Г) ласка
10. Які великі міста України розташовані у степовій зоні?
А) Київ, Житомир, Чернігів
Б) Ужгород, Чернівці, Івано-Франківськ
В) Запоріжжя, Миколаїв, Одеса
Г) Харків, Полтава, Вінниця
Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності Стан роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності під час навчальновиховного процесу в школі знаходиться під щоденним контролем адміністрації школи та громадського інспектора. З охорони праці та безпеки життєдіяльності у звітній період адміністрація спільно з профспілковим комітетом керувалися законодавчою та нормативною базами, а саме: Конституцією України (ст.43,50) Законом України “Про освіту” (ст.26) Кодексом Законів про працю України Колективним договором між адміністрацією та профспілковим комітетом (Розділ “Охорона праці”) Річним планом роботи школи (Розділ “Охорона праці та техніка безпеки”) Положенням про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах, затвердженого наказом МОН України від 1 серпня 2001 р. №563. Положенням про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально – виховного процесу в навчальних закладах, затвердженого наказом МОН України від 31 серпня 2001 р. №616 Законом України “ Про охорону праці” Постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. №1112 Законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Законом України “Про дорожній рух” Законом України “Про пожежну безпеку” Законом України “Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру” Іншими нормативними документами З метою профілактики травматизму, згідно програм управління освіти щодо покращення профілактичної роботи серед учасників навчальновиховного процесу розроблені відповідні планові завдання: - Розроблені комплексні заходи профілактики травматизму невиробничого характеру; - Розроблені комплексні заходи поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища; - Розроблений план комплексних заходів ЗНЗ № 214, спрямованих на поліпшення роботи з протипожежної безпеки; - Розроблений план заходів щодо попередження дитячого травматизм; Розроблений комплексний план заходів щодо попередження в закладі надзвичайних ситуацій в закладі техногенного та природного характеру і пожежної безпеки в осінньо-зимовий період; - Розроблено план заходів щодо запобігання дитячого дорожньотранспортного травматизму; - Згідно з виробничою необхідністю проводились цільові та позапланові інструктажі з вчителями, учнями, техпрацівниками; - Видані організаційні накази з ОП та БЖ: На виконання Закону України «Про дорожній рух» та з метою профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму, в школі проводиться певна робота щодо забезпечення навчання дітей правилам дорожнього руху, створення безпечних умов для руху школярів. У школі кожного дня на останніх заняттях проводиться з дітьми обов’язковий тренажер-нагадування «Хвилинка» про правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах, кожного першого дня чверті та кожного останнього дня чверті проводиться Єдиний урок з правил безпечної поведінки на вулицях і дорогах. Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час канікул, у побуті й громадських місцях обговорювалися на класних годинах та на батьківських зборах. В школі створені куточки з безпеки життєдіяльності, в тому числі і з правил дорожнього руху, є схеми безпечних підходів до школи. В закладі розроблені схеми й плани евакуації, в яких чітко розподілено обов’язки персоналу на випадок виникнення пожежі і проведення рятувальних робіт. Для попередження дитячого травматизму в школі проводиться наступна робота: - систематично проводяться Єдині уроки з ПДР і пожежної безпеки ; - виховні години, бесіди на тему: «Вчи і поважай правила дорожнього руху», « Увага! На вулиці діти!», «Як я дотримуюсь правил дорожнього руху», правила поведінки на вулиці, біля водойм, у ліфті, вдома, правила протипожежної безпеки. - класні години про правила безпечної поведінки, під час яких проводяться: - .Диктанти з правил дорожнього руху, правил пожежної безпеки; - Конкурси малюнків з ПДР; пожежної безпеки, правил безпечної поведінки.; - проводяться інструктажі з правил поведінки на дорозі, в транспорті, під час виходу дітей за межі школи; - з метою попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму та поглиблення знань з ПДР в школі працює гурток ЮІР; - з метою недопущення пожеж від дитячих пустощів, попередження травмування і загибелі дітей на пожежах в школі працює гурток юних пожежних; - систематично запрошуються артисти театру для проведення театралізованих уроків з ПДР; з правил пожежної безпеки; - учні школи приймають участь у Всеукраїнському рейді – конкурсі «Увага! Діти – на дорозі»; - зустрічі з працівниками ДАІ. Навчання і виховання з питань захисту життя і здоров'я у надзвичайних ситуаціях спрямовано на формування у дітей: • розуміння цінності власного життя та здоров'я, основ здорового способу життя; • правил безпечної поведінки на ігрових і спортивних майданчиках, під час ручної праці, роботі на земній ділянці; • правил безпечного перебування на вулицях, правил поводження з незнайомими людьми; • навичок безпечної поведінки при агресивному поводженні однолітків або дорослих; • уявлень про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати знання у природному середовищі. На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі є всі необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів із питань охорони праці працівників та учнів школи. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Питання охорони праці неодноразово піднімалося на нарадах при директорі, педрадах. Протягом періоду, який аналізується сталися нещасні випадки під час навчально-виховного процесу з такими учнями: Чеботаєвим Денисом, 10 А клас, Штилюком Тимуром, 2 Б клас.Кожухарем Гордієм, 6 А клас, , Про це складено акт та зроблено запис у відповідному журналі, проведено заходи щодо попередження травмувань учнів ,велася відповідна робота з учителями. Постійно здійснюється контроль за роботою систем забезпечення життєдіяльності будівлі школи.