Тест "Стилістика простого речення"

Про матеріал
Контрольна робота передбачає перевірку знань з темами: "Види речень", "Головні та другорядні члени речення", "Односкладне речення" та "Просте ускладнене речення"
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми «Стилістика простого речення». Тест

І варіант

Перший рівень (6 завд. по 0,5б. =3 б.)

  1. Визначте, яке з речень є складним.

А Легенький вітерець повівав із саду й дихав пахощами яблук.

Б Мокрий сніг усю ніч падав на чорну землю, укриваючи все навколо білим покривалом.

В Де-не-де біля вирв синіє безводний полин або кущиться пахучий чебрець.

Г Спинися, мить, зіграй сонату вічну!

 

  1. Визначте, яке з речень є спонукальним.

А Як добре в житті закоханим!  Б День народження святкуватиму пізніше.

В Семеро одного не ждуть.   Г Поспішайте творити добро!

 

  1. Визначте, у якому з речень ставиться тире (розділові знаки пропущено).

А Червоне то любов а чорне то журба.  Б Ніч прекрасна, море тихе й спокійне.

В Я син народу що вгору йде.  Г Весна неначе карусель.

 

  1. Визначте, яке з речень є поширеним.

А Будинки намальовано.     Б Діти з батьками працювали.

В Земля здається вогкою.   Г Іван з Петром накивав п’ятами.

 

  1. Визначте, яке з речень містить обставину причини.

A Брат швидко навчився керувати автомобілем. Б Робіть нотатки на аркуші.

В. Люто завиває хуртовина.     Г. Поранений солдат побілів від болю.

 

  1. Визначте, яке з речень є неповним.

А Суспільство здорове й життєздатне.   Б На полі навколо тільки сині волошки.

Б Мама часто говорила мені любити світ. Г Згодом тут виросло містечко.

 

Другий рівень (5 завд. по 2 б. = 10 б.)

7. Установіть відповідність між членом речення та реченням, у якому  він є.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Складний підмет

А

Дорога ліворуч була наглухо закрита дубовими завалами.

2

Простий дієслівний присудок

Б

Творчість завжди була мрійна і тривожна.

3

Складений дієслівний присудок

В

Він знову кинувся бігати по канцелярії.

4

Складений іменний присудок

Г

Багато хто прочитав «Місто» В.Підмогильного.

5

Неузгоджене означення

Д

Товариство один за одним буде рушати.

 

8. Установіть відповідність між реченням та видом односкладного речення.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Означено-особове

А

Тихим кроком далі зайдеш.

2

Неозначено-особове

Б

А тим часом весніє, весніє.

3

Узагальнено-особове

В

Завтра зранку вийду до криниці, непочатої води нап’юсь...

4

Безособове

Г

Чуєте, як у селі співають?

 

 

Д

Сонце у серці.

 

 

9.Установіть відповідність між інфінітивом та членом речення.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Підмет

А

Поїдемо поговорити з лісом, а вже тоді я можу і з людьми.

2

Присудок

Б

Талант малювати має не кожна людина.

3

Додаток

В

Поважати людину – це ж ціла наука, наука душі.

4

Означення

Г

Батька попросили оновити старий сценарій.

 

 

Д

По-справжньому починають цінувати життя після тридцяти.

10. Установіть відповідність між фразеологізмом та членом речення.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Означення

А

Гула горобина ніч.

2

Присудок

Б

Тугий на вухо дід усе перепитував.

3

Додаток

В

Ні світ ні зоря всі піднялися в похід.

4

Обставина

Г

Керівник фірми дав згоду, тобто зелену вулицю, цій справі.

 

 

Д

Діти клювали носом на уроці.

11.   Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

1 1. відокремлений уточнюючий член речення

2 відокремлений додаток

3 відокремлене означення

4 відокремлена обставина

А   Спить вітер на колінах у беріз, окутаних у молоко туману.

Б   Лев упав і довго, лежачи, стогнав.

В   Тут, під кронами білих каштанів, причаїлися наші, повні щастя, літа.

Г   Здається, вогнем чудесним сяють зорі з дніпровських круч.

Д   Не маю іншого тепла,  окрім отчого краю.

 

Третій рівень (11б.)

 

12. Поставити розділові знаки в реченнях. (2 б.)

Річка синіє зітхає сміється. На річці у лісі на полі усюди тихо. І враз усе пропало і темний гай і Дніпр дужий.

 

13. З поданими словами складіть по два речення. В одному випадку ці слова повинні бути звертаннями/вставними словами, а в іншому — членами речення. (4 б.)
Здається, бувало;
мій друг єдиний, учні.

 

14. Відредагуйте словосполучення й запишіть. (5 б.)

Учитися математиці, не спинити свободу, насміхатися над братом, дякувати тата, наслідувати актрисі, захворіти грипом, одружуватися на дівчині, завдавати шкоду, вибачте мене, уроки по біології, завуч по виховній роботі, по підсумках року, жити по адресі, називати по імені, згідно розпорядження, відповідно наказу, не прийти по хворобі, завідувач кафедрою, нехтувати порадами, по спеціальності інженер.

 

 

 

 

 

 


Контрольна робота з теми «Стилістика простого речення». Тест

ІІ варіант

Перший рівень (6 завд. по 0,5б. = 3 б.)

  1. Визначте, яке з речень є простим.

А Ось ти йдеш повільною ходою і слухаєш, як день шумить.

Б У сухий настій лісових трав і квітів вплітається повів яблук і меду.

В Шумує Черемош, і дорога біжить до нього, мов потік.

Г Вечір опускається в гори, і грудочки першого снігу блищать на них.

 

  1. Визначте, яке з речень є спонукальним.

А Відстанеш годиною, не здоженеш і родиною.   Б Достигле яблуко само з дерева падає.

В Цінуй в жнива більше хвилину, ніж взимку годину.  Г Мерзле насіння пізно сходить.

 

  1. Визначте, у якому з речень не ставиться тире (розділові знаки пропущено).

А Мова кожного народу явище давнє.   Б Доля української мови сумна й героїчна водночас.

В Національна мова це здобуток культури. Г Мова основа культури нації, найбільший її скарб.

 

  1. Визначте, яке з речень є поширеним.

А Сонце, здавалось, зійшло. Б Вірш розказано. В Він ніби намальований. Г Він був ні в сих ні в тих.

 

  1. Визначте, яке з речень містить обставину способу дії.

А На небі сонце — серед нив я.   Б Син від розкоші вередує.

В Цього року вродило краще.   Г Вражень вистачить на все життя.

 

  1. Визначте, яке з речень є неповним.

А У ясному промінні блакить.   Б. Підемо на ярмарок у суботу.

В Земле рідна, люблю тебе!  Г Своя мазанка ліпша від чужої світлиці.

 

Другий рівень (5 завд. по 2 б.= 10б.)

7. Установіть відповідність між членом речення та реченням, у якому  він є.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Складний підмет

А

Парубок літ двадцяти бігав за ним.

2

Простий дієслівний присудок

Б

Капуста здається гарною, та качан покручений.

3

Складений дієслівний присудок

В

Дівчатка будуть плести вінки із польових квітів.

4

Складений іменний присудок

Г

Кожен з нас писав швидко.

 

 

Д

Зоря рожева уже почала займатись на небі.

 

8. Установіть відповідність між реченням та видом односкладного речення.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Означено-особове

А

Не вчи орла літати, а рибу – плавати.

2

Неозначено-особове

Б

Нема тієї драбини, щоб до неба дістала.

3

Узагальнено-особове

В

У злагоді з совістю хочу жити.

4

Безособове

Г

Пройшли багато сіл, містечок, хуторів.

 

 

Д

Ледачий двічі робить, а скупий двічі платить.

 

9. Установіть відповідність між інфінітивом та членом речення.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Означення

А

Кайдаш загадав Кайдашисі й Мелашці гребти сіно.

2

Присудок

Б

Стомились хлопці, присіли спочити.

3

Додаток

В

Живу бажанням творити добрії діла.

4

Обставина

Г

Любити ближнього – це найважливіша з людських наук.

 

 

Д

Кожному треба зрозуміти душу рідного народу.

10. Установіть відповідність між фразеологізмом та членом речення.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Підмет

А

Вилами писане по воді питання зависло в повітрі.

2

Обставина

Б

Іван гнув спину на пана вже зранку.

3

Додаток

В

Китайська грамота для вчителя – це робота поганого учня.

4

Означення

Г

Ми обговорювали білу ворону нашого класу – Карину.

 

 

Д

Це сталося за часів Адама.

 

11.   Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

1 відокремлена прикладка

2 відокремлений додаток

3 відокремлена обставина

4 відокремлене означення

А   Сумно і мовчки тоді похилилася квітка, листям своїм тремтячи в передсмертнім конанні.

Б   І пахне раннім сонцем і медком земля, легким серпанком оповита.

В   І сон мене так ніжно обійма, що, окрім сну, не хочеться нічого.

Г   Вже й молодик ішов за гору, та зачепивсь за осокір.

Д   Іду я, степів перехожий, радію од щастя землі.

 

Третій рівень (11б.)

 

12. Поставити розділові знаки в реченнях: (2 б.)

Вони були скрізь і на подвір'ї і на деревах і на клумбах. І земля і вода і повітря все поснуло. Легка біла прозора постать обличчям нагадувала Мавку.

 

13. З поданими словами складіть по два речення. В одному випадку ці слова повинні бути звертаннями/вставними словами, а в іншому — членами речення. (4 б.)
Кажуть, видно;
моя рідна земля, мама.

 

14. Відредагуйте словосполучення й запишіть. (5 б.)

По спеціальності інженер,учитися музиці, насміхатися над другом, дякувати маму, наслідувати актору, захворіти грипом, одружуватися на дівчині, , вибачте мене, уроки по хімії, завуч по виховній роботі, приготувати по рецепту, по підсумках року, жити по адресі, називати по імені, згідно розпорядження, відповідно наказу, не прийти по хворобі, завідувач кафедрою, нехтувати порадами, завдавати шкоду

 

 

 

 

docx
Додано
13 грудня 2022
Переглядів
1739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку