Тест з теми "Переріз куба площиною, що проходить через три задані точки"

Про матеріал
Домашнє завдання з геометрії для учнів 11 класу ( дистанційна освіта) при повторенні, узагальненні та систематизації навчального матеріалу, підготовці до ЗНО з математики. Ключове питання: "Який многокутник може бути перерізом куба?" Є посилання на джерело. Учню треба виконати тестові завдання 1-3.
Перегляд файлу

Переріз  куба  площиною,  що  проходить  через  три  задані  точки

Ключове питання: «Який  многокутник  може  бути  перерізом  куба?»

Многокутник з числом сторін більше шести;

гострокутний, прямокутний або тупокутний трикутник; правильний трикутник; рівнобедрений трикутник;

паралелограм; прямокутник; ромб; квадрат;

трапеція; рівнобедрена трапеція; прямокутна трапеція;

п’ятикутник; правильний п’ятикутник; п’ятикутник з двома парами паралельних сторін;

шестикутник; шестикутник з однією віссю симетрії; правильний шестикутник.

Джерело:

1. #3. Как строить сечения многогранников? https://www.youtube.com/watch?v=JiwbTfJa3Y0

    (Правильний трикутник, прямокутник, ромб, рівнобедрений трикутник).

2. Урок: Побудова перерізів многогранників. https://www.youtube.com/watch?v=ZaUrgVkkYHQ

    (Правильний трикутник, рівнобедрена трапеція, ромб, п’ятикутник з двома парами паралельних сторін).

3. Презентація. Переріз куба  https://naurok.com.ua/prezentaciya-pereriz-kuba-pobudova-pereriziv-metodom-slidiv-25407.html

4. Побудова перерізу куба. Шестикутник.  https://www.youtube.com/watch?v=rcbUz8QT_lc

5. Площа перерізу куба. Шестикутник.  https://www.youtube.com/watch?v=3hhpDBupN70

6. Перерізи многогранників. Побудова перерізів методом слідів https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/10119

7. Многоугольники, получающиеся в сечении куба http://www.myshared.ru/slide/51318/

Задача. Точку N взято на ребрі CC1 куба ABCDA1B1C1D1. Доведіть, що переріз куба площиною BND1 - паралелограм.

Розв’язання

Січна площина проходить через три задані точки B, N і D1 куба ABCDA1B1C1D1.

І спосіб. D1N DC = F,  FB DA = T,  TD A1A = P.

ІІ спосіб. B (BCC1) і N (BCC1), тому BN (BCC1). N (DCC1) і
D1 (DCC1), тому ND1 (DCC1). Прямі перетину паралельних площин (ABB1) і (D1CC1) січною площиною – паралельні. Через точку B проводимо пряму, яка паралельна ND1. Точка P - перетин цієї прямої з ребром AA1. З’єднаємо точки P і D1. (BCC1) || (ADD1), тому  BN || PD1. BND1P  – паралелограм за означенням і шуканий переріз.

   Виконати завдання (відкрийте вкладку Вставлення, натисніть кнопку Фігури, виберіть Лінія).

1 (20101, 12). Перерізом куба ABCDA1B1C1D1 площиною, що проходить через точки A, C, C1 є

А

Б

В

Г

Д

прямокутний трикутник

рівносторонній трикутник

прямокутник

ромб

трапеція

 

 

 

 

 

2 (2010П, 28). На рисунках (1-4) зображено куб і три точки, що є вершинами куба або серединами його ребер. Установіть відповідність між кожним рисунком (1-4) і назвою фігури (А-Д), що є перерізом куба площиною, що проходить через три задані точки.               1                                                        2                                                         3                                                          4

                                              

А  трикутник            Б  прямокутник            В  трапеція            Г  п’ятикутник            Д  ромб

 

3. На рисунках (1-4) зображено куб і три точки, що є вершинами куба або серединами його ребер. Установіть відповідність між кожним рисунком (1-4) і назвою фігури (А-Д), яка є перерізом куба площиною, що проходить через три задані точки.      1                                                        2                                                        3                                                       4

                                   

А  трикутник            Б  квадрат            В  шестикутник            Г  п’ятикутник            Д  паралелограм

Відповіді (учителю для перевірки):

1 (20101, 12) В.                                        Прямокутник AA1C1C називають діагональним перерізом куба.

2 (2010П, 28). 1В, 2А, 3Д, 4Б.

                                                  

 

3. 1Б, 2В, 3А, .                 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Українець Лариса Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пеліх Лариса Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
10626
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку