Тест з теми "Повторення, узагальнення та поглиблення вивченого"

Про матеріал
Мета: перевірити рівень засвоєння набутих у 5 класі знань та умінь учнів; виявити недоліки. Очікувані результати: учні знають основні відомості з теми "Синтаксис", уміють визначати головні й другорядні члени речення, розрізняють прості й складні речення. Обладнання: тестові завдання Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.
Перегляд файлу

6 клас

Контрольна робота №1

Повторення, узагальнення та поглиблення вивченого

 

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

 

1. Дієсловом виражено головне слово в усіх словосполученнях у рядку:

  А Доводити до відома, працювати наполегливо, щиро усміхатися;

  Б відповідальна зустріч, зустрітися вдень, кулькова ручка;

  В читання між рядками, спів навесні, цінний подарунок;

  Г активне спілкування, відверта розмова, привітати друга

2. НЕ є словосполученнями всі сполуки слів у рядку:

  А День і ніч, ранкова роса, з’їсти печиво;

  Б надійшла осінь, батьки і діти, на роздоріжжі;

  В слухати радіо, навчатися музики, черговий учень;

  Г випити чаю, щасливе життя, на порозі

3. За емоційним забарвленням  речення характеризуються як:

  А Розповідні, питальні, спонукальні;     Б окличні, неокличні;

  В прості, складні;                                      Г поширені, непоширені

4. За наявністю другорядних членів речення є:

  А Прості і складні;                                    Б окличні й неокличні;

  В поширені й непоширені;                       Г розповідні, питальні, спонукальні

5. Яке з речень є складним?

  А Жовтокоса красуня накидала скрізь багряного листя, і воно шелестить під ногами.

  Б Золота осінь причепурила дерева й кущі, заслала пурпуровим килимом землю.

  В Ідуть осінні дощі й напувають землю вологою.

  Г На узліссі стоїть клен і розповідає берізці про свій чудернацький сон.

6. У якому реченні вжито звертання? (Розділові знаки пропущено)

  А Найкраще мабуть у лісі тільки восени!

  Б Поглянь золотокоса берізко яка краса навкруги!

  В Золотаві листочки здаються яскравими метеликами.

  Г Тихо шепочуться в’язи та клени про осінню незрівнянну красу.

7. У якому реченні неправильно розставлено розділові знаки?

  А Осінь промовляє: «Вітре, не зривай з дерев безжалісно останнє листя».

  Б «Тихо й затишно зараз у лісі», – загадково промовив боровик.

  В Столітній дуб прошепотів – «Осінь прийшла…»

  Г «Айстри восени такі красиві!» – із замилуванням сказала дівчинка.

8.Яким членом речення є виділене слово?

  Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки.

  А Додатком;         Б підметом;

  В обставиною;     Г означенням

9.У якому реченні немає вставного слова? (Розділові знаки пропущено.)

  А Сьогодні мабуть буде завірюха.

  Б Без сумніву весна колись переможе зиму.

  В Навіть могутні дуби застигли в мовчанні.

  Г Погода на щастя видалася гарною.

 

10. У якому реченні правильно розставлено розділові знаки?

  А Скрізь лежить білий сніг: на озері, річці, ставку.

  Б Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося за хмарами.

  В.Засніжені поля луги сплять глибоким сном.

  Г І ліс і поле одягли срібні шати

11.Правильно виділено підмет у реченні:

  А Може, ще раз сонце правди хоч крізь сон побачу.

  Б Ласкаве слово – що весняний день.

  В Прощай, дівчинонько, серце кохане, прощайте кучері, личко рум’яне.

  Г Ліс ще дрімає в передранішній тиші.

12.На  що вказують вставні слова в наведеному реченні?

  Відступати нам, по-перше, пізно, а, по-друге, немає підстав.

  А Емоційну оцінку повідомлюваного;         Б увічливість;

  В порядок викладу думок;                             Г джерело повідомлення

 

 

Завдання на встановлення відповідності

13.З’ясуйте, чим ускладнені речення, подані у прикладах:

  1) однорідними членами;                                           А Українська мова, безперечно, належить до

  2) поширеним звертанням;                                   сім’ї слов’янських  мов.

  3) вставним словом;                                         Б Ми вивчаємо народні прислів’я та  приказки.

  4) непоширеним звертанням.                          В Знову розмовляю з вами, люба мамо.

                                                                              Г Діти, ваша мова прекрасна, не соромтесь її...

14.З’ясуйте, які другорядні члени є у реченнях, поданих у прикладах:

  1) означення;                                                                         А Сходить сонце.

  2) додаток;                                                            Б У полі спить зоря…

  3) обставина;                                                        В Учитель готується до уроку.

  4) речення без другорядних членів                    Г Мистецтво — найкращий педагог

 

15.Виконайте синтаксичний розбір речення.

Прекрасна осінь насипала багато золота під ноги.

doc
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку