Тест з української мови для 11 класу

Про матеріал
Тест допоможе учителеві української мови підготувати учнів 11 класу до ЗНО (МПТ) або перевірити якість знань під час підсумкової контрольної роботи
Перегляд файлу

Тест

11 клас

1 варіант

1. Апостроф ставиться у всіх словах рядка:

А сурм..яний, мавп..ячий, перед..ювілейний, торф..яний;

Б між..ярусний, зв..ялений, медв..яний, харків..янин;

В розв..язано, черв..як, кон..юктивіт, Х..юстон;

Г н..юанс, моркв..яний, без..язикий, реп..ях;

Д прем..єра, ад..ютант, Рів..єра, п..юпітр.               

 

2. Усі слова з пів-, полу- написано правильно в рядку:

А пів їдальні, пів-Європи, полудень, пів ясена;

Б півмісяць, пів яблука, пів-Одеси, пів Дніпра;

В пів ясена, пів-України, півмашини, полукіпок;

Г півуроку, півусмішка, пів острова, пів-Києва;

Д півострів, полумисок, пів Харкова, пів століття.

 

3. Правильно подано тлумачення фразеологізму зуби з’їсти у рядку:

А торкнутися найболючішого;    Б мати великий життєвий досвід;

В укрити ганьбою, соромом;      Г почати кричати, лементувати;                           

Д ретельно щось виконувати.

 

4. Помилку у відмінюванні числівників допущено в рядку

А    двохсот шістдесятьох учнів  Б    ділити на одну двадцяту
В    сімдесяти восьми гривень  Г    перекладений стома мовами   

 Д    отримати півтори тисячі

 

5. Визначте рядок слів, у яких всі приголосні глухі:

А  пушок, суп, схопити, коса;            Б  кухлик, порох, сніжинка, крига;
В  порошинка, сніг, криголам, бігти; Г  зблизька, соняшник, дуб, салат;

 Д рій, дріт, пень, мороз.

 

6. Позначте рядок, у якому в кожному слові однакова кількість звуків і букв:

А боєць, вищість, зраджений, відсіювання;  Б євробачення, воїнський, італієць, розжувати;

В подвоєння, лояльний, надзвуковий, вимріяний;  Г гущавінь, озброєння, лоджія, осяяння;

Д виявлення, відзвітувати, мелодія, їдальня.

 

7.Спрощення у групах приголосних на місці пропуску позначається на письмі в усіх словах рядка 

А блис..нути, улес..ливий, очис..ний, реміс..ник  Б проїз..ний, хрус..нути, балас..ний, віс..ник

В доблес..ний, якіс..ний, хрес..ний, випус..ний  Г безшелес..но, гіган..ський, виїз..ний, облас..ний

Д корис..ний, заздріс..но, хворос..няк, тріс..нути

 

8. Правильно утворено складену форму найвищого ступеня порівняння прикметників у рядку.

А  якнайпізніший, щонайкращий, якнайдорожчий;

Б  найбільш працьовитий, найбільш відомий, найбільш хитрий;

В  незрівнянно кращий, значно вологіший, значно доросліший;

Г  найулюбленіший, найпишніший, найбрудніший.

 

9. Простим є речення

А Троянці, в човни посідавши і швидко їх поодпихавши, по вітру гарно попливли.

Б Тоді ще люди не знали заліза, і той період в історії називають кам'яним віком.

В Нове століття вже на видноколі, і час новітню створює красу.

Г І ось тепер поетеса в Єгипті, а перед її очима синіє справжній Ніл.

Д Тарас Шевченко знав і любив твори Пушкіна, він охоче їх читав напам'ять.

 

10. Поширене означення не відокремлюється на письмі в реченні

А  Дядько скинув в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків. (Гр. Тютюнник)

Б  Гурт берізок оточений молодими дубками сприймається мало не як ефемерне видиво. (Є. Гуцало)

В  Козацьке військо розташоване чотирикутником стояло готове до бою. (А. Кащенко)

Г  Ось видніє стіжок сіна залишений лісником для диких тварин. (Є. Гуцало)

Д  І амфори прикопані в землі тримали довго вина прохолодні. (Л. Костенко)

 

11. Подвоєння приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка

А верф, паралель, подорож, мазь  Б пам’ять, сіль, велич, лазур

В вуаль, буденність, суміш, папороть Г кров, заметіль, емаль, світлотінь                            

Д магістраль, ціль, мігрень, пастель

 

12. Подвоєння та подовження літер в усіх словах відбувається в рядку:

А бов..аніти, тряс..я, Він..иччина, Галич..ина;  Б небез..ахисний, од..звеніти,                                                                                                                 перлин..о, білопін..ий;

В Сав..а, во..з’єднати, вікон..иця, окаян..ий;   Г огнен..ий, благословен..ий,                                                                                                                 латун..ий, шален..ість;

Д мерзен..ий, умотивован..ий, і..раціональний, страшен..ий.

 

13. Знайдіть, у якому реченні при узагальнювальних словах потрібно ставити спочатку двокрапку, а потім — тире (розділові знаки пропущено):

А  День вечір ніч ранок все біле все тьмяне (Леся Українка).

Б  Скрізь і на подвір’ї і в саду і на городі все тяглося до сонця і раділо йому.

В  І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю і дитинство й розлука й твоя материнське любов

Г  На ослонах на столі та припічку скрізь понаставлено немитого начиння горщиків мисок ложок

Д  Надворі повсюди лежала роса на жовтій траві осінній на круглій павутині попід стріхою.

 

14. Узагальнено-особовим є речення:

А На переправі коней не міняють.

Б Потемніло, завітрило, закрутила курява.

В Світе калиновий, жити нам ще, жить.

Г Для добрих друзів відчиняю дім і маю серця щиру нагороду.

Д А надворі так місячно, ясно, хоч голки збирай.

 

15. Граматичної помилки припущено в реченні:

А Захворівши, Оленка не прийшла до школи.   Б Не спитавши броду, не лізь у воду.

В Нагинаючи гілки, діти діставали вишні.   Г Швидко вийшов, зачинивши за собою двері.

Д Як слід підготувавшися до іспитів, у тебе не буде проблем.

 

16. Правильну відмінкову форму числівника сто вісімдесят сім наведено у рядку

А  Р.в. ста вісімдесяти семи Б  Д.в. сто вісімдесяти семи

В  З.в. ста вісімдесят сім  Г  О.в. ста вісімдесятьма сіма                                            

Д М.в. (у) сто вісімдесяти семи

 

17. Усі слова з нульовим закінченням у рядку

А вересень, принтер, метро 

Б узвар, прилад, пюре  

В автомобіль, березень, корабель

Г корінь, ключ, ліворуч

 Д деталь, олівець, навпростець

 

18. Граматично правильне закінчення речення «Приїхавши до Криму,..»

А мене відразу захопив п’янкий аромат олеандрів.

Б перед вами раптово розпросториться лазурове море.

В дітлахи швидко засмагли під лагідним сонцем.

Г згадуються неперевершені поезії Адама Міцкевича.

Д усіх відпочивальників гостинно зустрічає Сімферополь.

 

19. Правильно узгоджено прикметник з іменником

А  хронічна нежить

Б десяткова дріб

В наукова ступінь 

Г нестерпна біль 

Д далека путь

 

20. Поширене означення НЕ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)

А Приголомшений велемудрою наукою я підводжуся з охололої стерні.

Б Шепіт пальмових гаїв і сузір’я схожі на тяжкі виноградні грона п’янять серце морехода.

В Двічі тяжко поранений раз майже вбитий Устим аж тоді в степу повірив, що вцілів.

Г Нагрітий за літо яр дихав Сашкові в обличчя перецвілими будяками.

Д Стомлені дорогою ми майже не розмовляли ледве тримаючись на ногах.

 

21 .Граматичних помилок немає в реченні

А За молоденьким гаєм ріс більш старезний ліс.

Б Шлях через поле видався їм найбільш коротшим.

В Для гостей чемпіонату приготували найкращі місця.

Г Цього разу відпочинок здався більш гарнішим.

          Д Наступного року очікують холоднуватішого літа.

 

22.  Правильно утворені всі імена по батькові в рядку

А Дмитро Олексійович, Денис Ігоревич, Віктор Олегович

Б Оксана Миколаївна, Зінаїда Георгіївна, Юлія Іллівна

В Яків Васильович, Софія Андріївна, Павло Матвієвич

Г Надія Віталієвна, Олександр Якович, Іван Дмитрович

Д Геннадій Сергійович, Світлана Юр’ївна, Петро Григорович

23.Правильно написано всі похідні слова в рядку

А Запоріжжя - запоріжський, чех - чеський, Черкаси - черкаський

Б Прага - пражський, козак - козацький, Овруч - овруцький

В Рига - ризький, узбек - узбецький, Воронеж - воронезький

Г Париж - парижський, латиш - латиський, Буг - бузький

Д Кавказ - кавкаський, турок - турецький, Збараж - збаразький

24 .Доберіть антоніми до фразеологізмів.

1. аж до ніг

А як в око вліпив

2. аж горить під руками

Б з наперсток

3. як бджіл у вулику

В як мерзле горить

4.як корова язиком злизала

Г як гриби після дощу

 

Д аж до хмар

25. Установіть відповідність між складними безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити:

Розділовий знак                  

Речення 

1 тире;

 А Тихо й нудно   спека пекельна… (С. Васильченко).

2 кома;

Б Скільки глянеш вилискують розгойдані хліба (О. Довженко).

3 двокрапка;

В Лаврін не поганяв волів він забув і про воли і про мішки й тільки дивився на Мелашку.

4 крапка з комою.

Г На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні (Л. Смілянській).

 

Д Закурілася земля задиміла пішов дощ дрібний та тихий мов крізь сито засіяв стрепенулися темні ліси і розправляючись підставляли своє загоріле листя під дрібні дощові краплі.

26. Установіть відповідність.

Вид складного речення 

Речення

1 складнопідрядне

А З-над річки лине пісня голосна, а тут, біля гостинної веранди, іде безкровна, лагідна війна Червоної та Білої троянди.     

2 складносурядне

Б У небі весело шугають ластівки і співають жайвори, коли пригріє тепле весняне сонце

3 безсполучникове

В Де у творі поєднались і глибина душі людської, і краса природи, ось там чекає художника успіх.

4 з різними видами зв’язку  

Г Здається, сама земля горить по обріях, тривожним багрянистим світлом виповнює всю цю вітряну степову ніч.

 

Д Заворожили ворони світанок, не сходить сонце,  тільки кар та кар; розбившися грудьми об полустанок, в траві лежить березовий Ікар.  

27. З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Виноград плакав / плакав,(1) але (2)ніхто не зупинявся (3)коло нього, усі поспішали в поле, на городи, усі (4)не мали часу.                                                                                                                               

А прислівник   Б займенник   В прийменник  Г сполучник   Д частка

28.Установіть відповідність.

Вид підрядного

А Хотів би я знати, про що той струмочок у мріях своїх гомонить між травою.

1 означальне 

Б Ліс, де був розташований командний пункт, одним краєм підходив до села.

2 з'ясувальне

В Ячмені почали половіти, немов сивина старості злегка торкнула буйну рослинність землі

3 обставинне наслідку 

Г Довго співали дівчата, незважаючи на те що другого дня треба було рано вставати.

4 обставинне допустове

Д На дні ущелини росла осока та очерет, так що ніяк не можна було туди прокласти шлях.

 

docx
Додано
9 жовтня
Переглядів
159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку