Тест
11 клас
1 варіант
1. Апостроф ставиться у всіх словах рядка:
А сурм..яний, мавп..ячий, перед..ювілейний, торф..яний;
Б між..ярусний, зв..ялений, медв..яний, харків..янин;
В розв..язано, черв..як, кон..юктивіт, Х..юстон;
Г н..юанс, моркв..яний, без..язикий, реп..ях;
Д прем..єра, ад..ютант, Рів..єра, п..юпітр.
2. Усі слова з пів-, полу- написано правильно в рядку:
А пів їдальні, пів-Європи, полудень, пів ясена;
Б півмісяць, пів яблука, пів-Одеси, пів Дніпра;
В пів ясена, пів-України, півмашини, полукіпок;
Г півуроку, півусмішка, пів острова, пів-Києва;
Д півострів, полумисок, пів Харкова, пів століття.
3. Правильно подано тлумачення фразеологізму зуби з’їсти у рядку:
А торкнутися найболючішого; Б мати великий життєвий досвід;
В укрити ганьбою, соромом; Г почати кричати, лементувати;
Д ретельно щось виконувати.
4. Помилку у відмінюванні числівників допущено в рядку
А двохсот шістдесятьох учнів Б ділити на одну двадцяту
В сімдесяти восьми гривень Г перекладений стома мовами
Д отримати півтори тисячі
5. Визначте рядок слів, у яких всі приголосні глухі:
А пушок, суп, схопити, коса; Б кухлик, порох, сніжинка, крига;
В порошинка, сніг, криголам, бігти; Г зблизька, соняшник, дуб, салат;
Д рій, дріт, пень, мороз.
6. Позначте рядок, у якому в кожному слові однакова кількість звуків і букв:
А боєць, вищість, зраджений, відсіювання; Б євробачення, воїнський, італієць, розжувати;
В подвоєння, лояльний, надзвуковий, вимріяний; Г гущавінь, озброєння, лоджія, осяяння;
Д виявлення, відзвітувати, мелодія, їдальня.
7.Спрощення у групах приголосних на місці пропуску позначається на письмі в усіх словах рядка
А блис..нути, улес..ливий, очис..ний, реміс..ник Б проїз..ний, хрус..нути, балас..ний, віс..ник
В доблес..ний, якіс..ний, хрес..ний, випус..ний Г безшелес..но, гіган..ський, виїз..ний, облас..ний
Д корис..ний, заздріс..но, хворос..няк, тріс..нути
8. Правильно утворено складену форму найвищого ступеня порівняння прикметників у рядку.
А якнайпізніший, щонайкращий, якнайдорожчий;
Б найбільш працьовитий, найбільш відомий, найбільш хитрий;
В незрівнянно кращий, значно вологіший, значно доросліший;
Г найулюбленіший, найпишніший, найбрудніший.
9. Простим є речення
А Троянці, в човни посідавши і швидко їх поодпихавши, по вітру гарно попливли.
Б Тоді ще люди не знали заліза, і той період в історії називають кам'яним віком.
В Нове століття вже на видноколі, і час новітню створює красу.
Г І ось тепер поетеса в Єгипті, а перед її очима синіє справжній Ніл.
Д Тарас Шевченко знав і любив твори Пушкіна, він охоче їх читав напам'ять.
10. Поширене означення не відокремлюється на письмі в реченні
А Дядько скинув в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків. (Гр. Тютюнник)
Б Гурт берізок оточений молодими дубками сприймається мало не як ефемерне видиво. (Є. Гуцало)
В Козацьке військо розташоване чотирикутником стояло готове до бою. (А. Кащенко)
Г Ось видніє стіжок сіна залишений лісником для диких тварин. (Є. Гуцало)
Д І амфори прикопані в землі тримали довго вина прохолодні. (Л. Костенко)
11. Подвоєння приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка
А верф, паралель, подорож, мазь Б пам’ять, сіль, велич, лазур
В вуаль, буденність, суміш, папороть Г кров, заметіль, емаль, світлотінь
Д магістраль, ціль, мігрень, пастель
12. Подвоєння та подовження літер в усіх словах відбувається в рядку:
А бов..аніти, тряс..я, Він..иччина, Галич..ина; Б небез..ахисний, од..звеніти, перлин..о, білопін..ий;
В Сав..а, во..з’єднати, вікон..иця, окаян..ий; Г огнен..ий, благословен..ий, латун..ий, шален..ість;
Д мерзен..ий, умотивован..ий, і..раціональний, страшен..ий.
13. Знайдіть, у якому реченні при узагальнювальних словах потрібно ставити спочатку двокрапку, а потім — тире (розділові знаки пропущено):
А День вечір ніч ранок все біле все тьмяне (Леся Українка).
Б Скрізь і на подвір’ї і в саду і на городі все тяглося до сонця і раділо йому.
В І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю і дитинство й розлука й твоя материнське любов
Г На ослонах на столі та припічку скрізь понаставлено немитого начиння горщиків мисок ложок
Д Надворі повсюди лежала роса на жовтій траві осінній на круглій павутині попід стріхою.
14. Узагальнено-особовим є речення:
А На переправі коней не міняють.
Б Потемніло, завітрило, закрутила курява.
В Світе калиновий, жити нам ще, жить.
Г Для добрих друзів відчиняю дім і маю серця щиру нагороду.
Д А надворі так місячно, ясно, хоч голки збирай.
15. Граматичної помилки припущено в реченні:
А Захворівши, Оленка не прийшла до школи. Б Не спитавши броду, не лізь у воду.
В Нагинаючи гілки, діти діставали вишні. Г Швидко вийшов, зачинивши за собою двері.
Д Як слід підготувавшися до іспитів, у тебе не буде проблем.
16. Правильну відмінкову форму числівника сто вісімдесят сім наведено у рядку
А Р.в. ста вісімдесяти семи Б Д.в. сто вісімдесяти семи
В З.в. ста вісімдесят сім Г О.в. ста вісімдесятьма сіма
Д М.в. (у) сто вісімдесяти семи
17. Усі слова з нульовим закінченням у рядку
А вересень, принтер, метро
Б узвар, прилад, пюре
В автомобіль, березень, корабель
Г корінь, ключ, ліворуч
Д деталь, олівець, навпростець
18. Граматично правильне закінчення речення «Приїхавши до Криму,..»
А мене відразу захопив п’янкий аромат олеандрів.
Б перед вами раптово розпросториться лазурове море.
В дітлахи швидко засмагли під лагідним сонцем.
Г згадуються неперевершені поезії Адама Міцкевича.
Д усіх відпочивальників гостинно зустрічає Сімферополь.
19. Правильно узгоджено прикметник з іменником
А хронічна нежить
Б десяткова дріб
В наукова ступінь
Г нестерпна біль
Д далека путь
20. Поширене означення НЕ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)
А Приголомшений велемудрою наукою я підводжуся з охололої стерні.
Б Шепіт пальмових гаїв і сузір’я схожі на тяжкі виноградні грона п’янять серце морехода.
В Двічі тяжко поранений раз майже вбитий Устим аж тоді в степу повірив, що вцілів.
Г Нагрітий за літо яр дихав Сашкові в обличчя перецвілими будяками.
Д Стомлені дорогою ми майже не розмовляли ледве тримаючись на ногах.
21 .Граматичних помилок немає в реченні
А За молоденьким гаєм ріс більш старезний ліс.
Б Шлях через поле видався їм найбільш коротшим.
В Для гостей чемпіонату приготували найкращі місця.
Г Цього разу відпочинок здався більш гарнішим.
Д Наступного року очікують холоднуватішого літа.
22. Правильно утворені всі імена по батькові в рядку
А Дмитро Олексійович, Денис Ігоревич, Віктор Олегович
Б Оксана Миколаївна, Зінаїда Георгіївна, Юлія Іллівна
В Яків Васильович, Софія Андріївна, Павло Матвієвич
Г Надія Віталієвна, Олександр Якович, Іван Дмитрович
Д Геннадій Сергійович, Світлана Юр’ївна, Петро Григорович
23.Правильно написано всі похідні слова в рядку
А Запоріжжя - запоріжський, чех - чеський, Черкаси - черкаський
Б Прага - пражський, козак - козацький, Овруч - овруцький
В Рига - ризький, узбек - узбецький, Воронеж - воронезький
Г Париж - парижський, латиш - латиський, Буг - бузький
Д Кавказ - кавкаський, турок - турецький, Збараж - збаразький
24 .Доберіть антоніми до фразеологізмів.
1. аж до ніг |
А як в око вліпив |
2. аж горить під руками |
Б з наперсток |
3. як бджіл у вулику |
В як мерзле горить |
4.як корова язиком злизала |
Г як гриби після дощу |
|
Д аж до хмар |
25. Установіть відповідність між складними безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити:
Розділовий знак |
Речення |
1 тире; |
А Тихо й нудно спека пекельна… (С. Васильченко). |
2 кома; |
Б Скільки глянеш вилискують розгойдані хліба (О. Довженко). |
3 двокрапка; |
В Лаврін не поганяв волів він забув і про воли і про мішки й тільки дивився на Мелашку. |
4 крапка з комою. |
Г На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні (Л. Смілянській). |
|
Д Закурілася земля задиміла пішов дощ дрібний та тихий мов крізь сито засіяв стрепенулися темні ліси і розправляючись підставляли своє загоріле листя під дрібні дощові краплі. |
26. Установіть відповідність.
Вид складного речення |
Речення |
1 складнопідрядне |
А З-над річки лине пісня голосна, а тут, біля гостинної веранди, іде безкровна, лагідна війна Червоної та Білої троянди. |
2 складносурядне |
Б У небі весело шугають ластівки і співають жайвори, коли пригріє тепле весняне сонце |
3 безсполучникове |
В Де у творі поєднались і глибина душі людської, і краса природи, ось там чекає художника успіх. |
4 з різними видами зв’язку |
Г Здається, сама земля горить по обріях, тривожним багрянистим світлом виповнює всю цю вітряну степову ніч. |
|
Д Заворожили ворони світанок, не сходить сонце, тільки кар та кар; розбившися грудьми об полустанок, в траві лежить березовий Ікар. |
27. З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Виноград плакав / плакав,(1) але (2)ніхто не зупинявся (3)коло нього, усі поспішали в поле, на городи, усі (4)не мали часу.
А прислівник Б займенник В прийменник Г сполучник Д частка
28.Установіть відповідність.
Вид підрядного |
А Хотів би я знати, про що той струмочок у мріях своїх гомонить між травою. |
1 означальне |
Б Ліс, де був розташований командний пункт, одним краєм підходив до села. |
2 з'ясувальне |
В Ячмені почали половіти, немов сивина старості злегка торкнула буйну рослинність землі |
3 обставинне наслідку |
Г Довго співали дівчата, незважаючи на те що другого дня треба було рано вставати. |
4 обставинне допустове |
Д На дні ущелини росла осока та очерет, так що ніяк не можна було туди прокласти шлях. |