Чаговець Л.Б.,
вчитель української мови та літератури
КЗ «Коротичанський ліцей Пісочинської
селищної ради», Харківський район,
Харківська область, Україна
Контрольна робота № 1 (тест) з української мови в 7 класі
(2 варіанта)
Передмова
Тести, порівняно з іншими інструментами педагогічного оцінювання, мають багато переваг, серед яких:
Учні повинні мати навички роботи з будь-якими тестовими завданнями. Їх можна виробити поступово, якщо запроваджувати тести для поточного контролю знань учнів. Метою створення цих тестів є навчити учнів орієнтуватися в завданнях тестового характеру та набувати навички швидкого та безпомилкового заповнення бланка відповідей.
Виконання завдань періодичного контролю (контрольні роботи) розраховано на академічну годину (45 хвилин).
Контрольна робота складається з двох однакових за складністю варіантів, які містять однакову кількість завдань.
У першій групі завдань (1-6) необхідно вибрати одну правильну відповідь із чотирьох запропонованих. За кожну правильну відповідь учень отримує 0,5 бали. Усього 3 бали.
Друга група (7-9) передбачає завдання на встановлення відповідності між рядками і кожне з них оцінюється 1,5 балами. Усього 4,5 бали.
Завдання 10-11 – відкритого типу, оцінюються 1,5 і 3 балами відповідно.
Усього 4,5 бали. Оцінюється розкриття теми, грамотність, виконання
граматичної умови завдання.
Тест
I варіант
Вступ. Повторення та узагальнення вивченого в 6 класі.
Літературна норма української мови. Розділові знаки у
вивчених синтаксичних конструкціях. Вивчені частини мови, їх
правопис
Предметні компетентності
Знання
Завдання 1-3 мають по 4 варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді, позначте його
буквою.
1. Укажіть рядок, у якому всі іменники мають тільки множину
А полин, окуляри, граблі
Б ворота, ножиці, двері
В ніжність, совість, канікули
Г радощі, біль, пластівці
2. Укажіть рядок, у якому всі дієслова пишуться з не разом
А (не)здужати, (не)покоїли, (не)хтувати
Б (не)робити, (не)досолити, (не)пересолити
В (не)волити, (не)місити, (не)бачив
Г (не)плач, (не)виходить, (не)довиконувати
3. Укажіть рядок , у якому всі слова є числівниками
А п`ятірка, двадцять сім, вісімдесят
Б двійка, п`ять, двісті
В сто перший, сорок, два
Г шостий, один, одиниця
4. Укажіть рядок, у якому рядку є тільки особові займенники
А твій, я, цей
Б який, ти, вони
В нас, ви, котрий
Г ми, тебе, вас
Діяльність
Прочитайте речення та виконайте завдання 5-6.
(1) Пам`ять огортає смуток від принесених жертв, але й периповнює гордість за незламних козацьких звитяжців.
(2) Ось і виходить що людина потрібна природі для того, щоб оберігати і дбати про її збереження.
(3) Далекі озерця на оболоні під бором горіли розтопленим золотом.
(4) Треба витратити багато часу й зусиль, щоб ожили рукописні шедеври, розпорошені по сховищах бібліотек і архівів.
5. Укажіть речення, у якому допущено орфографічну помилку
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
6. Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.
7. Установіть відповідність між іменником та його родом
Рід Іменник
1 жіночий А сяйво
2 чоловічий Б зірка
3 середній В сирота
Г рушник
8. Установіть відповідність між дієсловом і часом, у якому його вжито
Час Дієслово
1 майбутній А ступаю
2 минулий Б хотіла б
3 теперішній В перемогли
Г палаюче
9. Установіть відповідність між уживанням розділових знаків у вивчених конструкціях
Правило Приклад
1 однорідні члени речення А Тризуб ще давніший ніж синьо-жовтий
прапор.
2 звертання Б І радість і смуток і срібний передзвін
огортають та й огортають мене своїм снуванням.
3 сполучник, перед яким В Я - людина, і це мене багато до чого
ставиться кома зобов`язує.
Г Ой, хлопці, та й гарні ж дівчата тут
зібралися.
Цінності
Виконайте завдання
10. Складіть по одному реченню з кожним поданим словом. Визначте відмінок усіх іменників
Земля, цінність, барвінок _________________________________________
Ключові компетентності
Екологічна грамотність
Дайте повну розгорнуту відповідь
11. Напишіть невеликий роздум на тему «Про що шумить осінній ліс» (5-6
речень).__________________________________________________________
Тест
II варіант
Вступ. Повторення та узагальнення вивченого в 6 класі.
Літературна норма української мови. Розділові знаки у
вивчених синтаксичних конструкціях. Вивчені частини мови, їх
правопис
Предметні компетентності
Знання
Завдання 1-3 мають по 4 варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді, позначте його
буквою.
1. Укажіть рядок, у якому всі іменники мають і однину, і множину
А лист, мир, щастя
Б спокій, книга, квіти
В розум, роздум, знак
Г будинок, партнер, переказ
2. Укажіть рядок, у якому всі іменники пишуться з не разом
А (не)ук, (не)залежність, (не)друг
Б (не)вдоволеність, (не)врожай, (не)вигадка
В (не)здоланність, (не)знайко, (не)горобець
Г (не)плач, (не)виходить, (не)довиконувати
3. Укажіть рядок, у якому всі слова є прикметниками
А світлий, Миколчин, зварений
Б радісний, чистім, чарівний
В носовий, воронячий, заквітчаний
Г жовтогарячий, міфічний, розібраний
4. Укажіть рядок, у якому рядку правильно утворено ступінь порівняння прикметника
А смачніший
Б дуже смачний
В найбільш смачніший
Г самий смачний
Діяльність
Прочитайте речення та виконайте завдання 5-6.
(1) Мова не лише найголовніший засіб людського спілкування, а й джерело народження патріотичних почуттів.
(2) Наші батьки і діди змагалися за волю україни під предковічними символами, які передали в спадщину синам.
(3) Синьо-жовтий прапор і тризуб символізують незалежність України.
(4) Або розумне казати, або зовсім мовчати.
5. Укажіть речення, у якому допущено орфографічну помилку
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
6. Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.
7. Установіть відповідність між іменником та його родом
Рід Іменник
1 жіночий А око
2 чоловічий Б думка
3 середній В лівша
Г бій
8. Установіть відповідність між дієсловом і часом, у якому його вжито
Час Дієслово
1 майбутній А навчаюся
2 минулий Б раділа б
3 теперішній В знехтував
Г прожите
9. Установіть відповідність між вживанням розділових знаків у вивчених конструкціях
Правило Приклад
1 однорідні члени речення А Живучість і витривалість барвінку красу
його цвіту народ оспівав у піснях.
2 звертання Б Загрозливі явища які породжує
безпам`ятне суспільство, обертається для
нього бідою.
3 сполучник, перед яким В Дощику дощику перестань, поїдемо на
ставиться кома баштан.
Г Знову я приїду в край дитинства, до
хатини рідної прийду.
Цінності
Виконайте завдання
10. Складіть по одному реченню з кожним поданим словом. Визначте відмінок усіх іменників
Родина, поле, власність _________________________________________
Ключові компетентності
Екологічна грамотність
Дайте повну розгорнуту відповідь
11. Напишіть невеликий роздум на тему «Чим страшна ядерна катастрофа» (5-6 речень). __________________________________________________________________________________________________________________________________