Діагностична робота 3 клас з української мови
І варіант
1. Дієслово - це ...
а) частина мови, що означає предмет і відповідає на питання хто?, що?;
б) частина мови, що означає ознаку предмета і відповідає на питання який?, яка?, яке?;
в) частина мови, що означає дію предмета і відповідає на питання що робить?, що зробить?
2. Слова якого ряду є дієсловами?
а) веселі, багатий, велике;
б) співають, горять, падало;
в) візок, дощик, квиток.
3. Дієслова змінюються ...
а) за часами і числами;
б) за часами;
в) за числами.
4. Неозначена форма дієслова відповідає на питання:
а) що робити?, що зробити?;
б) що робив?, що зробив?;
в) що зробить?, що буде робити?
5. До іменників добери споріднені дієслова за зразком.
Зразок: малювання – малює.
Читання, продавець, цвірінькання, водій, учитель.
6. Зі слів кожного рядка склади речення. Запиши їх так, щоб вийшла зв'язна розповідь.
1) повернулися, вирію, з, ластівки;
2) дахом, гнізда, під, вони, ліплять;
3) грудочки, з, річки, носять, глини, ластівки;
4) пташенятам, м'яко, у, буде, гнізді.
7. Спиши, розкриваючи дужки. Підкресли дієслова.
(Не)можна бігти на переході вулиці. Ви можете
(не)помітити машину. А водій (не)встигне загальмувати.
(Не)кричіть на вулицях. (Не)відвертайте увагу водіїв.
(Не)грайтесь на проїжджій частині вулиці.
ІІ варіант
1. Дієслово - це ...
а) частина слова, яка служить для зв'язку слів у реченні;
б) частина мови, що означає дію предмета і відповідає на питання що робить?, що зробить?, що робив?;
в) частина мови, що означає назву та ознаку предмета і відповідає на питання який?, яка?, яке?, які?, хто?, що?.
2. Слова якого ряду є дієсловами?
а) співали, летіла, горить;
б) опале, зимовий, річковий;
в) зимування, гіркота, потік.
3. Дієслова відповідають на питання
а) хто? що?
б) який? яка? яке? які?
в) що робити? що зробити?
4. Дієслова в неозначеній формі закінчуються на
а)-ти, -ть, -тися, -ться;
б) -ать, -ять, -уть;
в) -у, -ю, -а, -я.
5. До прикметників добери споріднені дієслова за зразком.
Зразок: зимовий - зимує.
Сумний, солений, хворий, працьовитий, червоний.
6. Зі слів кожного рядка склади речення. Запиши їх так, щоб вийшла зв'язна розповідь.
1)прийшла, ось, і, весна;
2)гілка, на, бруньки, скоро, тоненьких, набубнявіють;
3)летять, країв, з, птахи, теплих;
4)небо, синє, стало;
5)яскраво, світить, сонце.
7. Спиши, розкриваючи дужки. Підкресли дієслова.
(Не)соромно) (не)знати, а соромно (не)вчитися.
Як (не)посієш, то й (не)пожнеш.
(Не)вирости троянді із цибулі.
Ледачого (не)навчиш.