Оглушення дзвінкого приголосного спостерігаємо у вимові всіх слів рядка
Правильно вказане місце наголосу в усіх словах рядка
Немає помилок у слововживанні в рядку
Через дефіс пишеться слово
Присвійний прикметник ужито в словосполученні
Неправильно визначений відмінок іменника у словосполученні
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Ніщо так не любила Ольвія, як степ. (2) З ранньої весни і до пізньої осені бувала вона в степу. (3) Тільки зникне біла зимова ковдра, як вона вже мчала батьковим конем за місто. (4) І хай ще по балках і яругах ховається сніг, а степ уже дихає свіжістю. (5) І вітри його — манливі і тревожні. (6) І на душі тоді неспокій, і кудись тебе тягне, а куди — сама не збагнеш. (7) А виберешся з міста ще через день-два, і степ уже інший — золотисто/жовтий. (8) То буяє першо/цвіт весняний. (9) На початку травня степ вбирається в зелені шати. (10) І тоді від краю до краю — смарагдове море, у якому то тут, то там квітне жовто/зілля, синьо спалахує волошка. (11) Пішов у ріст тонко/ніг, та так дружно, так рясно, що кінь бреде немов земним шумовинням… (В. Чемерис)
Орфографічна помилка допущена в слові
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Ніщо так не любила Ольвія, як степ. (2) З ранньої весни і до пізньої осені бувала вона в степу. (3) Тільки зникне біла зимова ковдра, як вона вже мчала батьковим конем за місто. (4) І хай ще по балках і яругах ховається сніг, а степ уже дихає свіжістю. (5) І вітри його — манливі і тревожні. (6) І на душі тоді неспокій, і кудись тебе тягне, а куди — сама не збагнеш. (7) А виберешся з міста ще через день-два, і степ уже інший — золотисто/жовтий. (8) То буяє першо/цвіт весняний. (9) На початку травня степ вбирається в зелені шати. (10) І тоді від краю до краю — смарагдове море, у якому то тут, то там квітне жовто/зілля, синьо спалахує волошка. (11) Пішов у ріст тонко/ніг, та так дружно, так рясно, що кінь бреде немов земним шумовинням… (В. Чемерис)
Антоніми вжито в реченні
Частку вжито у фрагменті
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Ніщо так не любила Ольвія, як степ. (2) З ранньої весни і до пізньої осені бувала вона в степу. (3) Тільки зникне біла зимова ковдра, як вона вже мчала батьковим конем за місто. (4) І хай ще по балках і яругах ховається сніг, а степ уже дихає свіжістю. (5) І вітри його — манливі і тревожні. (6) І на душі тоді неспокій, і кудись тебе тягне, а куди — сама не збагнеш. (7) А виберешся з міста ще через день-два, і степ уже інший — золотисто/жовтий. (8) То буяє першо/цвіт весняний. (9) На початку травня степ вбирається в зелені шати. (10) І тоді від краю до краю — смарагдове море, у якому то тут, то там квітне жовто/зілля, синьо спалахує волошка. (11) Пішов у ріст тонко/ніг, та так дружно, так рясно, що кінь бреде немов земним шумовинням… (В. Чемерис)
Складнопідрядне речення з підрядним часу
Пишеться и в усіх словах рядка
Правильно утворені всі імена по батькові в рядку
Неправильне твердження
Усі прикметники пишуться через дефіс у рядку
Не потребує редагування словосполучення
Присвійний займенник ужито в реченні
Неправильно утворена дієслівна форма в рядку
Правильно побудоване словосполучення з прийменником
Правильно побудоване речення
Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням
Фразеологізми Тлумачення
1 кривити душею А подобатись
2 до душі припадати Б куховарити
3 ні за цапову душу В лицемірити
4 пекти раків Г даремно
Д червоніти
Визначте, якою частиною мови є виділені у реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1) Що (2) можеш ти, (3) розгублене дитя, зробити (4) для вселюдського прогресу?
1 А прикметник
2 Б займенник
3 В дієслово
4 Г дієприкметник
Д прийменник
Антоніми вжито у прислів’ї
Фразеологізм вдарити по руках означає
Числівник є в реченні
Наголошений перший склад у всіх словах рядка
Префікс при- треба писати в усіх словах рядка
Літеру й на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Глибоке розуміння того, що Шевченко як спів/творець духовної краси, сили і величі української нації, стає однією з найбільших її святинь — символом України, її невід’ємною суттю, прозвучало не в одній з прощальних промов. (2) І не випадково, що біля домовини Шевченка промовляли тоді найвидатніші діячі і творці української історії — відомий етнограф Павло Чубинський, історик і письменник Микола Костомаров, письменник/культуролог, історик Пантелеймон Куліш, редактор першого українського літературно/мистецького щомісячного журналу «Основа» Василь Бєлозерський, поет Афанасьєв/Чужбинський. (3) Повернення Шевченка Україні — це повернення нашої національної гідності і розуміння, що в своїй хаті своя правда, і сила, і воля. (4) Повернення Шевченка Україні — це повернення до України її блудних синів, що підступно були обмануті і втратили духовний зв’язок з материнською землею, повернення Україні Шевченкової мови.
Разом у тексті треба писати слово
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Глибоке розуміння того, що Шевченко як спів/творець духовної краси, сили і величі української нації, стає однією з найбільших її святинь — символом України, її невід’ємною суттю, прозвучало не в одній з прощальних промов. (2) І не випадково, що біля домовини Шевченка промовляли тоді найвидатніші діячі і творці української історії — відомий етнограф Павло Чубинський, історик і письменник Микола Костомаров, письменник/культуролог, історик Пантелеймон Куліш, редактор першого українського літературно/мистецького щомісячного журналу «Основа» Василь Бєлозерський, поет Афанасьєв/Чужбинський. (3) Повернення Шевченка Україні — це повернення нашої національної гідності і розуміння, що в своїй хаті своя правда, і сила, і воля. (4) Повернення Шевченка Україні — це повернення до України її блудних синів, що підступно були обмануті і втратили духовний зв’язок з материнською землею, повернення Україні Шевченкової мови.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Глибоке розуміння того, що Шевченко як спів/творець духовної краси, сили і величі української нації, стає однією з найбільших її святинь — символом України, її невід’ємною суттю, прозвучало не в одній з прощальних промов. (2) І не випадково, що біля домовини Шевченка промовляли тоді найвидатніші діячі і творці української історії — відомий етнограф Павло Чубинський, історик і письменник Микола Костомаров, письменник/культуролог, історик Пантелеймон Куліш, редактор першого українського літературно/мистецького щомісячного журналу «Основа» Василь Бєлозерський, поет Афанасьєв/Чужбинський. (3) Повернення Шевченка Україні — це повернення нашої національної гідності і розуміння, що в своїй хаті своя правда, і сила, і воля. (4) Повернення Шевченка Україні — це повернення до України її блудних синів, що підступно були обмануті і втратили духовний зв’язок з материнською землею, повернення Україні Шевченкової мови.
Складнопідрядним означальним є речення
Синоніми до слова гідність наведено в усіх рядках, ОКРІМ
Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
Правильною є відмінкова форма числівника
Правильно поєднано іменник з числівником у рядку
Неправильно вжито слово у словосполученні
У лапках треба писати прикладки в усіх словосполученнях рядка
Разом треба писати всі слова в рядку
НЕ змінюються всі слова в рядку
Букви я, ю, є, ї позначають два звуки в усіх словах рядка
Закінчення -а(-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
Визначте правильне тлумачення фразеологізмів.
Фразеологізм Значення
1 баламутити голови А хто-небудь вродливий, гарний
2 взяти своїм горбом Б дурити, морочити когось
3 очі вбирає В здобувати що-небудь ціною величезних зусиль
4 збирати вершки Г ставати рішучим, зібраним
Д брати собі все найкраще
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Старий ще більше насупився, але доскіпуватись не став: (1) той (2) же чабанський (3) гонор не дозволяв йому (4) по-своєму бути причепливим, лізти не в своє.
1 А іменник
2 Б займенник
3 В дієприслівник (як форма дієслова)
4 Г прислівник
Д частка
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома