Контрольна робота №3. Синтаксична норма

Додано: 20 грудня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 561 раз
18 запитань
Запитання 1

Синтаксичну помилку допущено в рядку


варіанти відповідей

з поетом Іваном Франком

на озері Світязь

на вулиці Хрещатику

на планеті Марс

Запитання 2

Синтаксичне керування порушено в словосполученні

варіанти відповідей

зазнати збитків

насміхатися над ним

опановувати науку

запобігати хворобі

Запитання 3

Синтаксичне керування порушено в словосполученні


варіанти відповідей

не звертати уваги

зраджувати батьківщину

потребувати допомогу

хворий грипом

Запитання 4

Правильно вжито прийменник по в словосполученні


варіанти відповідей

піти по воду

грати по правилах

контрольна по фізиці

перший по списку

Запитання 5

Синтаксичну помилку допущено в словосполученні


варіанти відповідей

приїхати на вокзал

діяти згідно із законом

відвідати по службових справах

зупинка на вимогу

Запитання 6

Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні


варіанти відповідей

Батько й мати вчили мене любити людей.

На широкій галявині росли дуби й берези.

Виставка-продаж відбулася ще в квітні.

Цього року останні дні осені були теплі.

Запитання 7

Редагування потребує речення


варіанти відповідей

Весь світ даровано людині.

Цей репортаж готується журналістами.

Закон ухвалений Верховною Радою України ще у вересні.

Усе добре на світі створено мозолями.

Запитання 8

Неповним є речення

варіанти відповідей

Моє життя - зоря на людськім виднокрузі.

Для добрих друзів відчиняю дім.

Зимовий вечір.

На пагорбі зеленім - біла хата.

Запитання 9

Однорідними членами ускладнено речення (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Зійшли сніги шумить вода.

За городом розливався ставок за ставком верби похилились.

І вже починаєш не час цінувати а мить.

Плавай плавай лебедоньку по синьому морю.

Запитання 10

Вставним словом ускладнено речення (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Здається лебеді щось забирають із рідної землі.

Мені осіння ніч короткою здається.

Здається що ти зайдеш і сядеш тихенько до столу.

Можна все на світі вибирати сину.

Запитання 11

Звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Поет слухає голоси людського життя.

Лови летючу мить життя.

Ой летіть вітри буйні зашуміть калиновим гіллям край вікна.

Навіщо ж ти так пишно розцвіла.

Запитання 12

Відокремленим членом НЕ УСКЛАДНЕНО речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Завіяні снігом вітрила звисали як біла гичка.

Полохаючи темну зграю живіть для людського добра.

Крім весни і літа є ще в нашім серці осінь і зима.

Я люблю осінь пору творчої наснаги і ясної думки.

Запитання 13

Установіть відповідність.

Вид односкладного речення

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 називне

Речення

А Людське життя…

Б Вечірнє сонце, дякую за день!

В Надворі ясна холодна ніч.

Г Таких чекають все життя заради миті.

Д Згаяного часу конем не доженеш.

варіанти відповідей

1 – А  2 – Г   3 – В   4 – Б   

1 – Б  2 – А   3 – Д   4 – Г   

1 – Б  2 – Г   3 – Д   4 – А  

1 – Г  2 – Б   3 – В   4 – А   

Запитання 14

Установіть відповідність.

Вид односкладного речення

1 неозначено-особове

2 називне

3 узагальнено-особове

4 безособове

Речення

А Сім разів відміряй – один раз відріж.

Б Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема.

В Укрите хмаринками небо.

Г Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.

Д Разом ходімо в майбутнє.

варіанти відповідей

1 – Д  2 – Б   3 – А   4 – Г   

1 – Г  2 – В   3 – А   4 – Б   

1 – А  2 – В   3 – Д   4 – Б   

1 – Г  2 – Б   3 – В   4 – А   

Запитання 15

Установіть, якими однорідними членами ускладнено кожне речення.

Однорідні члени речення

1 підмети

2 присудки

3 означення

4 додатки

Речення

А Холодна осінь погнала на південь журавлів і лебедів.

Б Несу в душі цвіт вишні і калини.

В Море й озеро, синій берег і широкий степ - усе залите гарячим маревом.

Г Під моїм вікном густо, медово пахне акація.

Д Тут усе мені рідне, святе і близьке.

варіанти відповідей

1 – Г  2 – Б  3 – В  4 – А  

1 – В  2 – Б  3 – А  4 – Г  

1 – А  2 – Д  3 – В  4 – Г  

1 – В  2 – Д  3 – Б  4 – А  

Запитання 16

З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

Відокремлений член речення

1 означення

2 прикладка

3 обставина

4 додаток

Речення

А Довгасті примруживши вії, мрійливі озера синіють.

Б Тепла липнева ніч пролітає садками, посадками, скиртами в полях.

В Весна, дівчисько в ластовинні, ще не ціловане в уста...

Г Уважним потрібно бути до всіх, навіть до старих і дітей.

Д Спить місто, оповите серпанками теплої літньої ночі

варіанти відповідей

1 – Д  2 – Б  3 – А  4 – В  

1 – Д  2 – В  3 – А  4 – Г  

1 – А  2 – В  3 – Д  4 – Г  

1 – Д  2 – Б  3 – В  4 – Г  

Запитання 17

З’ясуйте, яким компонентом ускладнено просте речення (розділові знаки пропущено).

Ускладнювальний компонент

1 однорідні члени речення

2 звертання

3 вставне слово

4 відокремлена прикладка

Речення

А Тьмяно полискували наповнені водою колії.

Б Ось вони рідні озера та луки в синім добрі солов’їних ночей.

В По узліссі й на галяві зеленіє перший ряст і цвітуть проліски та сон-трава.

Г Звісно то скрипіли охоплені полум’ям дерева.

Д Старі дуби спасибі вам за осінь!

варіанти відповідей

1 – В  2 – А  3 – Г  4 – Б  

1 – В  2 – Б  3 – Д  4 – Г  

1 – А  2 – Д  3 – В  4 – Г  

1 – В  2 – Д  3 – Г  4 – Б  

Запитання 18

Установіть відповідність.

Вид складного речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 з різними видами зв'язку

Речення

А Перед очима слалися поля, які буйно заросли бур’янами.

Б Там повен двір любистку, цвітуть такі жоржини, і вишні чорноокі стоять до холодів.

В Шумлять поля, палають жаром домни, в садах плоди звисають важко з віт.

Г Сірий припорошений весняною пилюкою степ збігає на південь і стигне там голубим маревом.

Д У долинах співали струмки і кожний із них мав свій голос.

 

варіанти відповідей

1 – Д  2 – А  3 – В  4 – Б  

1 – Г  2 – Д  3 – В  4 – Б  

1 – Д  2 – Б  3 – В  4 – Г  

1 – Д  2 – А  3 – Б  4 – Г  

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест