Просте речення. Двоскладне речення 8 клас

Додано: 31 жовтня 2023
Предмет: Українська мова, 8 клас
12 запитань
Запитання 1

Неправильно побудовано речення

варіанти відповідей

Пам'ятайте: відвідувати стоматолога треба не рідше, ніж двічі на рік.

Я звертаюся до всіх, хто виявили бажання піти в похід на Говерлу.

Видавці звернули увагу на те, що історії про Поттера цікавлять не тільки дітей.

Серед працедавців є такі, що залюбки приймуть до колективу амбітного студента.


Запитання 2

Граматичний зв'язок між підметом і присудком порушено в реченні

варіанти відповідей

Більшість учасників конференції прибули пізніше.

Василь з Іваном рано-вранці поїхали на косовицю.

На галявині росло дванадцять молодих берізок.

ООН ухвалила важливе рішення щодо миротворчого контингенту.

Запитання 3

Позначте речення зі складеним дієслівним присудком


варіанти відповідей

Книга – це змога погомоніти з людиною через тисячоліття.


Я люблю очима тишу цілувати.

Там будуть горіти до ранку в туманних дзеркалах троянди.

Мені осіння ніч короткою здається.

Запитання 4

(1) Чогось непокоїться хлопець, чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от зі щастям зустрінешся. (З) І, як загадкові лісові [...], кличуть далекі дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би небо прихилити.


Складений іменний присудок ужито в реченні



варіанти відповідей

першому

четвертому


п'ятому

шостому

Запитання 5

Тире між підметом і присудком НЕ ПОТРІБНЕ в реченні (розділові знаки пропущено)




варіанти відповідей

У наш час екологія це розгалужена система наук.


Козак як мала дитина.

Природа ось законодавець смаку краси і досконалості.

Вода добрий друг і помічник людини.

Запитання 6

Позначте речення зі складеним дієслівним присудком:


варіанти відповідей

Я хочу вам про рідний край сказать (Олександр Олесь).

Я берусь за важку роботу – виглядати синів (О. Сенатович).

У Марії хата була збудована по-новому (І. Сенченко).


Вже клен, що казку розказав бузкам, ліг тінню спати на телігу (Богдан Бора).

Запитання 7

(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте, прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.

У ролі підмета вжито в тексті виділене слово




варіанти відповідей

прозоре

проміння

тисячі


усе

Запитання 8

Прочитайте речення.


Лише частина студентів ... опанувати правила вимови ..., хоч Оксана Семенівна, як досвідчений викладач, ... цій темі чимало часу.


Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків



варіанти відповідей

змогли, важкими французькими звуками, приділила

змогла, важкими французькими звуками, приділив


змогла, важких французьких звуків, приділила


змогли, важких французьких звуків, приділив

Запитання 9

Однорідними додатками ускладнено речення



варіанти відповідей

Софійка попросила нас прийти раніше й підготувати сюрприз для іменинника.

Любомир хотів зупинитися, заспокоїтися, розчинитися в далекому безмежжі.


Ярослав мав давню мрію – потанцювати й поговорити з однокласницею.

Назар бере наплічник і вирушає вишукувати й купувати раритетні книги.

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 11


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. (5) У/далині […] степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, красиво так, не налюбувався б! (7) На/багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!

Прикладка є в реченні




варіанти відповідей

другому

третьому

четвертому

п’ятому

Запитання 12

Позначте речення, у якому перед як ПОТРІБНО поставити кому (розділові знаки пропущено):



варіанти відповідей

Сосюра як справжній лірик різноманітний у своїх переживаннях.

Діти як квіти поливай то ростимуть.

Весь світ знає Довженка як великого кінорежисера.

Уночі хоч як тріщить а вдень проти сонечка плющить.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест