Скільки простих словосполучень можна виокремити з речення: В українських родинах рушник завжди був серед найважливіших сімейних набутків (М.Чудна) ?
У скількох словосполученнях головне й залежне слова з'єднані підрядним зв'язком керування?
Укажіть номери непоширених речень:
1. Весна холодна, дощова...
2.Співуча весна.
3.Весну на крилах принесли лелеки.
4.Весна чудова!
5. Йде весна чудова!
6. Минуло дві хвилини.
Укажіть номери речень із складеним іменним присудком (розділові знаки пропущено).
1. Поезія це завжди неповторність якийсь безсмертний дотик до душі (Л.Костенко).
2. Дніпром починала йти брудна крига.
3. Я ваш брат люди!
4. Лариса стала першокласним хірургом.
5.Уже втомлене сонце стало ховатись за обрій
6. Тільки людина може здійснити неможливе.
Укажіть номери речень із складеним дієслівним присудком.
1. Чому не можу бути вітром?
2. Ніхто не наважувався починати розмову.
3. Далі став помалу й дощик накрапати..
4. Розумом дужий ти будь і духом незламним великий!
5. Кожний день був для мене щаблем до нових таємниць.
6. Молодість здатна творити неймовірне.
Односкладними є речення:
1. Працю плуга по борозні видно.
2. Квітневий день рік годує.
3. Маленька праця краща за велике безділля.
4. У сусіда ума не позичиш.
5. Дорога. Тиша.
6. Робота мучить, зате годує й учить.
Односкладним безособовим є речення:
1. У лузі пахне вогка трава.
2. Луг пахне вогкою травою.
3. У лузі пахне вогкою травою.
4. Як пахне в лузі вогкістю трава...
Виділене слово є підметом у реченні (розділові знаки пропущено):
1. Слово чому ти не твердая криця?
2. Я вимовила це слово.
3. Мама найдорожче слово.
4. Слово найстрашніша зброя.
Виділене слово є додатком у реченні:
1. Блукає тьма лісами і полями.
2. На темному небі світяться зорі.
3. Я прошу вас вивчити вірш.
4. Бажання любити властиве людям взагалі.
Виділене слово є обставиною в реченні:
1. Жити - Вітчизні служити.
2. Прохання зателефонувати було щирим.
3. Люблю бігати під дощем.
4. Ми вийшли подивитися на зорі.
Виділене слово є означенням у реченні:
1. Для нас у ріднім краю навіть дим солодкий...
2. Не святі горщики ліплять.
3. Умій шанувати дорослих.
4. Люблю невибагливі квіти степу.
Тире потрібне між підметом і присудком ( розділові знаки пропущено) в реченні:
1. Ми українці!
2. Наше завдання здобувати знання.
3. Найдорожча пісня недоспівана.
4. Новорічна ніч як казка
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома