8 клас. Відокремлені члени речення (додатки, обставини, уточнювальні)

Додано: 15 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 414 разів
22 запитання
Запитання 1

Якого значення НЕ мають відокремлені додатки?

варіанти відповідей

виключення

включення

заміщення одного предмета іншим

порівняння одного предмета з іншим

Запитання 2

Відокремлені додатки можуть бути виражені конструкцією...

варіанти відповідей

іменника з прикметником

займенника з іменником

прислівника зі сполучником

іменника з прийменником

Запитання 3

Який прийменник не може входити до складу відокремленого додатка?

варіанти відповідей

крім

замість

зокрема

із-за

Запитання 4

За якої умови додаток НЕ відокремлюється?

варіанти відповідей

якщо прийменник замість можна замінити на за

якщо прийменник крім можна замінити на опріч

якщо прийменник особливо можна замінити на зокрема

якщо прийменник на відміну від нічим не можна замінити

Запитання 5

Яка частина мови завжди знаходиться НА ПОЧАТКУ відокремленого додатка?

варіанти відповідей

прийменник

іменник

займенник

дієслово

Запитання 6

Знайдіть речення з відокремленим додатком (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Опріч усього Сократ не вельми шанує самого себе.

Незважаючи на прогноз погоди усе заплановане було здійснено.

Туристи активно лаштувалися в похід запланований іще торік.

Ніколи не вагайтеся коли маєте нагоду дізнатися про щось нове.

Запитання 7

У якому реченні НЕправильно розставлені розділові знаки?

варіанти відповідей

Хто, окрім тебе, любий, допоможе схололу душу нині пробудить?

А я не знаю нічого ніжнішого, окрім берези.

Ця несподівана зустріч зворушила всіх, особливо дітей.

А тепер замість крила парусника, Тоня й Віталій бачать вдалині посеред затоки темну гору.

Запитання 8

За яким правилом у цьому реченні обставина НЕ відокремлюється?

Підеш собі зажурившись гаєм по долині.

варіанти відповідей

обставина виражена одиничним дієприслівником, що означає спосіб дії

обставина виражена дієприслівниковим зворотом фразеологічного типу

обставина виражена дієприслівниковим зворотом, на початку якого стоїть підсилювальна частка і (й)

обставина, виражена одиничним дієприслівником чи дієприслівниковим зворотом, поєднується з іншою однорідною невідокремленою обставиною єднальним сполучником

обставина виражена дієприслівником зі словом який у складі частини складного речення

Запитання 9

За яким правилом у цьому реченні обставина НЕ відокремлюється?

Автобус їхав швидко й не стаючи на зупинках.

варіанти відповідей

обставина виражена одиничним дієприслівником, що означає спосіб дії

обставина виражена дієприслівниковим зворотом фразеологічного типу

обставина виражена дієприслівниковим зворотом, на початку якого стоїть підсилювальна частка і (й)

обставина, виражена одиничним дієприслівником чи дієприслівниковим зворотом, поєднується з іншою однорідною невідокремленою обставиною єднальним сполучником

обставина виражена дієприслівником зі словом який у складі частини складного речення

Запитання 10

За яким правилом у цьому реченні обставина НЕ відокремлюється?

Натхнення - це музика, почувши яку людина добуває крила.

варіанти відповідей

обставина виражена одиничним дієприслівником, що означає спосіб дії

обставина виражена дієприслівниковим зворотом фразеологічного типу

обставина виражена дієприслівниковим зворотом, на початку якого стоїть підсилювальна частка і (й)

обставина, виражена одиничним дієприслівником чи дієприслівниковим зворотом, поєднується з іншою однорідною невідокремленою обставиною єднальним сполучником

обставина виражена дієприслівником зі словом який у складі частини складного речення

Запитання 11

За яким правилом у цьому реченні обставина НЕ відокремлюється?

Годі вже сидіти склавши руки.

варіанти відповідей

обставина виражена одиничним дієприслівником, що означає спосіб дії

обставина виражена дієприслівниковим зворотом фразеологічного типу

обставина виражена дієприслівниковим зворотом, на початку якого стоїть підсилювальна частка і (й)

обставина, виражена одиничним дієприслівником чи дієприслівниковим зворотом, поєднується з іншою однорідною невідокремленою обставиною єднальним сполучником

обставина виражена дієприслівником зі словом який у складі частини складного речення

Запитання 12

За яким правилом у цьому реченні обставина НЕ відокремлюється?

Можна робити добрі справи й не чекаючи похвали.

варіанти відповідей

обставина виражена одиничним дієприслівником, що означає спосіб дії

обставина виражена дієприслівниковим зворотом фразеологічного типу

обставина виражена дієприслівниковим зворотом, на початку якого стоїть підсилювальна частка і (й)

обставина, виражена одиничним дієприслівником чи дієприслівниковим зворотом, поєднується з іншою однорідною невідокремленою обставиною єднальним сполучником

обставина виражена дієприслівником зі словом який у складі частини складного речення

Запитання 13

У якому реченні НЕправильно розставлені розділові знаки?

варіанти відповідей

Уранці, прокинувшись, ми побігли до озера вмитися.

Життєву путь свою нерівно і хитаючись верстав я.

Над висотою ракети хотіли сягнути неба, і знесилившись, гнулися й умирали, розсипаючись холодним сяйвом.

Кінь, відпочивши, бадьоро вистукував копитами по лункій дорозі.

Запитання 14

У якому реченні правильно розставлені розділові знаки?

варіанти відповідей

Стомившись день схиливсь на плечі.

Спізнавши мову плакали німії...

Горобці ганяючись один за одним шугали в гіллі.

Вона не звикла сидіти склавши руки.

Запитання 15

Які члени речення можуть бути уточнювальними?

варіанти відповідей

головні

другорядні

будь-які

тільки обставини

Запитання 16

На які питання відповідають уточнювальні члени речення?

варіанти відповідей

хто? який? де? коли? як?

хто саме? де саме? коли саме? як саме?

за винятком кого? крім чого? особливо про що?

який точніше? куди точніше? хто точніше?

Запитання 17

Який член речення буває уточнювальним найчастіше?

варіанти відповідей

підмет

додаток

обставина

означення

Запитання 18

У якому реченні є уточнювальний член? (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Улітку в спраглому небі гойдається вітер одвічних лип.

На тім боці затоки під самим городом юрмилося на льоду багато люду.

А у верхів'ях по шовкових струнах дзвеніла тепло-лагідна й поважно-сувора музика...

Живуть довкола маминої й батькової хати вітри і птахи і сонце і земля твоя і твій рід і твої перші кроки.

Запитання 19

У якому реченні є уточнювальна обставина?

варіанти відповідей

Сонця на землі не було, але вгорі, у небі, жайворонки були вже золотими.

Хлопець досить успішно склав іспити з усіх предметів, у тому числі з української мови.

Тоді ми річку перейшли, вузьку й зарослу, ледве видну.

Тут двоє матерів, твоя і Божа.

Запитання 20

У якому реченні НЕправильно розставлені розділові знаки?

варіанти відповідей

Там, на горі, біла хата із бабиного літа.

Місяць, закоханий у ніч чарівну, сяє, щасливий, і світить.

Світлою порошею курить Чумацький Шлях, шлях твоїх пращурів...

У сірих очах замість холоду й суворості з'явився вираз лагідності й тихої задуми.

Запитання 21

Позначте всі правильні твердження.

варіанти відповідей

У реченні "Ми всі із хліба виростали, сину, із праці, себто чуда із чудес" є відокремлений уточнювальний додаток.

У реченні "А може, завтра ти пройдеш ось тут, де вітер пелюстки колише" є відокремлена уточнювальна обставина.

У реченні "Пригинаючи аж до землі невеликі дерева на узліссі, вітер нарешті виривався в поле" є відокремлена прикладка.

У реченні "Над луками, залитими квітневою повінню, холонув оранжевий вечір, зануривши в мілкі прибережки далеке полум'я хмар" є відокремлене означення й відокремлена обставина.

Запитання 22

Позначте всі правильні твердження.

варіанти відповідей

У реченні "Зло нічого не дає крім зла, вмій прощати, як прощає мати" розділові знаки розставлені правильно.

У реченні "Укрившись тьмою тротуари і асфальти сплять" пропущена кома.

У реченні "Долинка, вишита сонцем, пускає їм в очі веселі сліпучі зайчики" розділові знаки розставлені правильно.

У реченні "Я виїхав в Одесу й улаштувався на кінофабрику як режисер" пропущена кома.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест