9 клас. Контрольна робота №1. Повторення вивченого у 8-му класі. Пряма і непряма мова

Додано: 15 жовтня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 1429 разів
12 запитань
Запитання 1

Розділові знаки для передачі чужої мови ПРАВИЛЬНО вжито в реченні


варіанти відповідей

 «Людина хороша, коли на себе схожа», говорять у народі.

А мати кличе нас: «Дивіться, діти, он воду із Дніпра веселка воду позича».

«Підведи мої вії зелені» – просить дерево в лузі.

«Ніяк не розумію», – жалілася Свиня, – «за що так люди хвалять Солов’я?”

Запитання 2

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

Раз мені казала мати: «Можеш мов багато знати, кожну мову шанувати, та одну із мов усіх щоб у серці ти зберіг».

«Стій! – крикнув Вовк. – Чого сваритись нам?»

 «Говоріть до коней: чуйні душі у них», – радив дід їздовим.

У кузні говорив мені коваль: «Складать пісні – то, сину, мудре діло...».

Запитання 3

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

І каже батько – «Ти хоч зрідка, але старайся приїздить».

«Заженуть мене сини швидко на піч», – думав старий Кайдаш, майструючи в повітці.

«Життя в неволі нічого не варте, – відказав Максими, – краще смерть».

«Я чув про це, — сказав він і додав: — А хто не чув!»  

Запитання 4

Правильно оформлено цитату в рядку

варіанти відповідей

Сократ був мудрий, а проте сказав: «Живу чи помираю, я добре знаю тільки те, що геть нічого я не знаю»...

Україна прощає блудним синам, які покаялись і прийшли до неї, і радіє їм, бо вони: «були мертві – і ожили, ... і знайшлися!»

«Лиш той життя і волі гідний, – писав Гете, – хто б’ється день у день за них».

«Мова народу – це його дух, і дух народу – це його мова»: – писав Вільгельм фон Гумбольдт.

Запитання 5

Пунктуаційну помилку в оформленні цитати допущено в рядку

варіанти відповідей

Ще 100 років тому Михайло Грушевський сказав: «Якщо ми, українці, хочемо, щоб нас поважали інші народи, то треба, нарешті, почати з поваги до самих себе».

Ніцше казав, що: «ніколи не збереже себе народ, якщо він трактує себе так, як його трактує сусід».

«Бери вершину, – писав Григорій Сковорода, – і матимеш середину».

«Мудрець мусить і з гною вибирати золото», – стверджував Сковорода.

Запитання 6

Правильно замінено пряму мову непрямою в рядку

варіанти відповідей

Літо в осені питає, де ти поділа журавлів.

Зозуля горлиці жалілась, що доля мені недобрая судилась.

Тоня запитала, коли ти повернешся, Андрію.

Мій новий друг зізнався, що йому дуже подобається подорожувати та знайомитися з цікавими людьми.

Запитання 7

Усі слова написані ПРАВИЛЬНО в рядку

варіанти відповідей

кремезний, кликотіти, тривога, серпанок

хвастливий, пристрасний, проїздний, агенство

вільний, дзеленьчати, уманьський, чотирма

над'яр'я, морквяний, зв'язковий, розп'яття

Запитання 8

Орфографічну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

протиріччя, буквений, спросоння, віддзвеніти

розповісти, сцілення, прикрашений, престол

портьєра, бюджет, дистриб'ютор, піцерія

перекотиполе, бізнес-план, по-козацьки, день у день

Запитання 9

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.

1. Степові простори заповнені піснями дівчат.

2. Дорога ліворуч була зруйнована.

3. Знадвору веранду обплітав дикий виноград.

4. Наука і труд добрі плоди дають.


А підмет

Б присудок

В додаток

Г означення

Д обставина

варіанти відповідей

1 – Г,   2 – Д     3 – В     4 – Б 

1 – Г,   2 – Б     3 – В     4 – Д 

1 – Б,   2 – Г     3 – Д     4 – В 

1 – А,   2 – Д     3 – В     4 – Г 

Запитання 10

Доберіть приклад до кожного виду речення

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 безособове

4 називне


А Тут уміють цінувати працю хлібороба.

Б Як хочеться усе життя прожить достойно.

В У нашій хаті – правда й сила.

Г Любіть Україну, як сонце любіть...

Д Густа, обважніла від роси тиша.

варіанти відповідей

1 – А,   2 – Г,    3 – В,    4 – Д

1 – Г,   2 – А,     3 – Б,     4 – Д

1 – Б,   2 – Г,     3 – Д,     4 – В

1 – Г,   2 – Б,     3 – А,     4 – Д

Запитання 11

З’ясуйте, яким компонентом ускладнено просте речення (розділові знаки пропущено)

1 однорідні означення

2 звертання

3 вставне слово, словосполучення

4 відокремлена обставина


А Ніхто мабуть не почув зітхань прив'ялих верховіть.

Б Вже листопад підкрався з-за дубів і гай знімає золоту перуку.

В Глибоке чисте і правдиве слово зі зрушення великого встає.

Г Горітимуть свічки весняних журавлів перетинаючи наскісно небо.

Д Ти не дихай осене сніговою хмарою на мене.

варіанти відповідей

1 – А,   2 – Д,     3 – В,     4 – Г 

1 – В,   2 – Б,     3 – А,     4 – Д 

1 – А,   2 – Д,     3 – В,     4 – Г

1 – В,   2 – Д,     3 – А,     4 – Г 

Запитання 12

Установіть відповідність між схемами та реченнями з прямою мовою (розділові знаки пропущено)

1 «П», — а.

2 «П, — а, — п?»

3 А: «П!»

4 «П, — а: — П».


А Жаль звичайно серенади буркнув Федько й смачно позіхнувши додав Ходімо спати а завтра щось придумаємо.

Б Явори протирають очі А з чиєї землі ми ростемо?

В У центрі кола стояв кумедно вбраний дядько який горланив Хто переможе Велета отримає кругленьку суму!

Г Дитино, усе, що ти робиш, наповнюй любов’ю навчала в дитинстві мама.

Д За що ж хто-небудь попитає Зозуля Півня вихваляє?

варіанти відповідей

1 – А,   2 – Б,     3 – В,     4 – Д

1 – Г,   2 – Д,    3 – В,    4 – А

1 – Б,   2 – Д,    3 – В,    4 – А

1 – Г,   2 – Б,     3 – А,     4 – Д

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест