Пряма мова (9 клас)

Додано: 27 вересня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 228 разів
12 запитань
Запитання 1

Виберіть схему, яка відповідає запропонованому реченню з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

Прощай наша Січ - Мати сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя!

варіанти відповідей

" П, - а, - П"

"П,- а:- П".

"П,- а,-п".

"П! - а:- П".

Запитання 2

Укажіть речення з прямою мовою. Розділові знаки пропущенно.


варіанти відповідей

Запам'ятайте вислів Дмитра Білоуса мова це пісня душі покладенна на слова.

С. Плачинда стведжує мова об'єднує згуртовує людей у націю.

Як кажуть люди материна молитва із дна моря рятує.

Ви говоріть а ми будемо слухати.

Запитання 3

Укажіть правильне твердження.

варіанти відповідей

Непряма мова береться в лапки.

Цитата завжди пишеться з великої літери.

Коли слова автора стоять перед прямою мовою, то після них ставиться двокрапка.

Уживання розділових знаків між прямою мовою і словами автора не залежить від їх взаєморозташування.

Запитання 4

Правильно замінено пряму мову непрямою  речення: Колос на всі боки та й сказав весні: «Прощавай!» у варіанті:

варіанти відповідей

Уклонився колос на всі боки та й сказав весні, прощавай.

Уклонився колос на всі боки та й попрощався з весною.

Уклонився колос на всі боки та й сказав, що весно прощай.

Сказав колос весні прощай й уклонився на всі боки.

Запитання 5

Правильно оформлено пряму мову в реченні

варіанти відповідей

Іван Франко писав «Народи тільки тоді зможуть досягнути щастя й

свободи, коли всі будуть ученими працівниками».

«Бути людиною, – стверджував Антуан де Сент-Екзюпері – це означає

відчувати, що ти за все відповідаєш».

«Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… – писав Ернест

Хемінгуей. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти».

«Ми – не безліч стандартних «я», – стверджував Василь Симоненко

і додавав: – А безліч всесвітів різних».

Запитання 6

Р. Лубківський твердив ми винні в страшній девальвації слова.

Яких розділових знаків у реченні бракує?

варіанти відповідей

двокрапки

лапок

лапок і коми

двокрапки і лапок

Запитання 7

Андрію заспівай нам попросила молодиця.

Правильно розставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

"Адрію заспівай нам попросила молодиця."

Андрію, заспівай нам,- попросила молодиця.

"Андрію заспівай нам : попросила молодиця".

"Андрію, заспівай нам",- попросила молодиця.

Запитання 8

Жінка запитала дівчину: "Що ти читаєш?"

Правильно перетворено пряму мову в непряму в реченні...

варіанти відповідей

Жінка запитала дівчину що ти читаєш?

Жінка запитує дівчину що ця читає.

Жінка запитала дівчину що та читає.

Дівчина запитала жінку що вона читає.

Запитання 9

1. Виберіть варіант, який є закінченням визначення.

Точно переданий уривок будь-якого висловлювання чи письмового твору, що наводиться для підтвердження абопоясненнясвої думок, називається…

варіанти відповідей

а) прямою мовою;             

б) непрямою мовою;

в) діалогом;   

 г) цитатою.

Запитання 10

3. Укажіть речення з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

варіанти відповідей

а) Запам’ятайте вислів Дмитра Білоуса мова це пісня душі покладена на слова.

б) Як кажуть люди материна молитва із дна моря рятує.

в) С. Плачинда стверджує мова об’єднує згуртовує людей у націю.

г) Ви говоріть а ми будемо слухати.

Запитання 11

6. Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові.

варіанти відповідей

а) Дівчина грайливо запитала: «А може, вона справді лісова мавка?»

б) «Не проводжайте мене.» - Попросила дівчина рідних.

в) «Михайлику, хочеш побачити диво? – питає мене дядько Себастіян. - Підійдидо мене…»


г) Казав пан: «Кожух дам», та слово його тепле.

Запитання 12

Укажіть речення з непрямою мовою. Розділові знаки пропущено.

варіанти відповідей

Яка ти розкішна земле думала Маланка.

Хто дітей любить той добрий чоловік говорила колись мою бабуся.

Сам до себе говорив Тимофій що земля найкраще пахне восени.

Олена подумала ніщо так не красить людину як натхнення.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест