З якими речовинами взаємодіють основні оксиди?
З якими речовинами взаємодіють кислотні оксиди?
Які речовини утворюються в результаті взаємодії кислотних оксидів з основними оксидами?
Які речовини утворюються в результаті взаємодії кислотних оксидів з основами?
Які речовини утворюються в результаті взаємодії основних оксидів з кислотами?
Спробуйте визначити, які речовини утворюються в результаті взаємодії
Na2O + HCl → ? + ?
Розставте коефіцієнти у попередньому рівнянні реакції і знайдіть суму усіх коефіцієнтів
Na2O + HCl → ? + ?
Отже при взаємодії між собою основних та кислотних оксидів, або кислот з основами утворюються солі. Але існує велика група оксидів, які можуть утворювати солі при взаємодії як з кислотами, так і з основами. Таку властивість називають амфотерністю, а сполуки амфотерними. Такою сполукою є алюміній оксид. Знайдіть його формулу
За будовою та фізичними властивостями амфотерні оксиди подібні до основних оксидів. Вони так само взаємодіють з кислотами і кислотними оксидами. Знайдіть формулу солі, що утвориться при взаємодії алюміній оксиду і алюміній гідроксиду з сульфур(VI) оксидом?
Які властивості - основні чи кислотні - виявляють оксид і гідроксид алюмінію у таких випадках?
Оксид і гідроксид алюмінію взаємодіють також з оксидами та лугами. Унаслідок реакції утворюються солі, в яких атоми амфотерних елементів входять до складу аніону. Які оксиди вступили у реакцію, якщо утворилась сіль такого складу - натрій цинкат?
? + ? → Na2ZnO2
Аналогічно взаємодіють амфотерні гідроксиди з лугами. Які гідроксиди вступили у реакцію, якщо утворилась сіль такого складу - калій алюмінат?
? + ? → K3AlO3
Складіть рівняння реакції взаємодії хром(ІІІ) гідроксиду з хлоридною кислотою. Які утворилися продукти реакції?
Cr(OH)3 + HCl → ? + ?
Складіть рівняння реакції взаємодії хром(ІІІ) гідроксиду з розчином натрій гідроксиду. Які утворилися продукти реакції?
Cr(OH)3 + HCl → ? + ?
З якими речовинами взаємодіють амфотерні оксиди?
З якими речовинами взаємодіють амфотерні гідроксиди?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома