Частка. Правопис часток

Додано: 13 травня
Предмет: Українська мова, 8 клас
20 запитань
Запитання 1

Хай, нехай є частиною мови

варіанти відповідей

Вигук

Частка

Сполучник

Не частина мови

Запитання 2

За допомогою часток хай, нехай утворюються форми.

варіанти відповідей

дійсного способу дієслова

наказового способу дієслова

умовного способу дієслова

форми утворити не можна

Запитання 3

Укажіть рядок, де всі частки пишуться через дефіс

варіанти відповідей

 все/таки, таки/буду

 бозна/кому, що/сь

хтозна/чий, будь/де

де/який, аби/котрий

Запитання 4

Укажіть речення із формотворчою часткою

варіанти відповідей

Знайшовсь - таки сирота убогий.

Ну що, здавалося б, буде поганого?

Нехай іде та добре попрацює!

Ой, не ходи, Грицю, та й на вечорниці.

Запитання 5

Укажіть речення із словотворчою часткою

варіанти відповідей

Хай буде мир на всій планеті!

Коли б жили ви в цих краях.

Не треба робити справу як-небудь.

Ліс згорів би, коли б не пожежники.

Запитання 6

Частка є в рядку 

варіанти відповідей

біля озера

написала б книгу


красивий, але злий

понад озером

Запитання 7

Усі слова в рядку є частками

варіанти відповідей

дуже, бодай, невже

же, но, таки

ані, нехай, але

про, не, би

Запитання 8

Виділене слово НЕ є часткою в реченні

варіанти відповідей

Не знаю, чи буду робити бодай якесь із цих завдань.

Я б не поспішав.

Тільки в роботі відчуваєш себе потрібним іншим.

Хай завжди доля вам усміхається.

Запитання 9

Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку

варіанти відповідей

не/підписані документи

не/витрачені ще кошти

не/збалансований бюджет

не/налагоджені стосунки

Запитання 10

Укажіть рядок, у якому всі слова з НЕ пишемо разом

варіанти відповідей

Не/легко; не/волити; не/наче; не/зчутися

Не/хтувати; не/щастить; не/чути; не/ставити

Не/по-людськи; не/впинно; не/абищо; не/голосно, а тихо

Не/вишиті рушники; не/розмальована мною листівка; не/допоміг

Запитання 11

Частка...

варіанти відповідей

 вказує на зв'язок слів у словосполученні та реченні

надає словам чи реченням додаткових відтінків у значенні або служить для творення нових слів

виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні

виражає почуття, емоції, волевиявлення мовця, не називаючи їх

Запитання 12

Усі частки з іншими словами пишуться окремо в рядку

варіанти відповідей

 написав/би, немов/би, що/разу

таки/прийшов, навряд/чи, усі/ж

навряд/чи, ніби/то, отут/таки

колись/то, стань/бо, усе/ж/таки

Запитання 13

Укажіть рядок із модальною часткою

варіанти відповідей

 б

хай

би

лише

Запитання 14

Укажіть речення із словотворчою часткою

варіанти відповідей

Ліс згорів би, коли б не пожежники.

Коли б жили ви в цих краях.

Хай буде мир на всій планеті!


Не треба робити справу як-небудь.

Запитання 15

Серед запропонованих часток формотворчими є:

варіанти відповідей

тільки, -таки, де-, аби-  

 хай, нехай, би, б  

майже, навіть, авжеж, бодай  

не, ні, що-, б

Запитання 16

Розряди часток за роллю в слові та реченні:

варіанти відповідей

Модальні, стверджувальні, вказівні.

Словотворчі, формотворчі, спонукальні.

Словотворчі, формотворчі, модальні, наказові.

Словотворчі, формотворчі, модальні.

Запитання 17

Виділене слово НЕ Є часткою в реченні:

варіанти відповідей

Тільки в праці відчуваєш себе окриленим, необхідним людям.

Не знаю, чи доведеться мені ще раз побувати в Києві.

Як хочеться почути ще хоч раз ніжну українську пісню.

Хай завжди сміється добро на полі людського життя.

Запитання 18

Частки НЕМАЄ в реченні:

варіанти відповідей

Розум за гроші не купиш.

Лунають лише пісні солов'їні.

Тече вода із-за гаю та попід горою.

Нехай квітне планета чистотою.

Запитання 19

Вказівними є усі частки рядка:

варіанти відповідей

тільки, лише, лиш, хоч, хоча,

ось, ото, от, он, ген, оце 

як, який, що за, що то за 

саме, то, не, ні, ані

Запитання 20

Стверджувальними є всі частки рядка:

варіанти відповідей

Хіба, невже, чи, га, та, ну

годі, цить, ну, давай, на

аякже, ага, так, авжеж, еге

мов, мовляв, чи, наче, ніби, мовби, навряд

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест