11 група. Дисперсія, інтерференція, дифракція, поляризація світла

Додано: 12 лютого 2023
Предмет: Фізика, 11 клас
Тест виконано: 189 разів
13 запитань
Запитання 1

Укажіть правильне твердження. Веселка – це … 

варіанти відповідей

Оптичний обман зору


Оптичне явище, що виникає при огинанні світловими хвилями малих крапель води

Оптичне явище, що виникає внаслідок розкладання білого світла у спектр при заломленні на краплях води

Оптичне явище, що виникає внаслідок накладання світлових хвиль

Запитання 2

Чим пояснюється забарвлення поверхні мильної бульбашки? 

варіанти відповідей

Інтерференцією променів, відбитих двома поверхнями бульбашки


Відбиванням світлових хвиль різного кольору від зовнішньої поверхні плівки під різними кутами

Поглинанням плівкою світлових хвиль певного кольору

Огинанням світловими хвилями поверхонь мильних бульбашок

Запитання 3

При освітленні сонячними променями плями бензину на поверхні води спостерігаються кольорові смуги. Вони виникають унаслідок … 

варіанти відповідей

Інтерференції         

Поляризації 

Дифракції 

Дисперсії

Запитання 4

Екран освітлений двома точковими джерелами когерентного світла. Укажіть правильне твердження. 

варіанти відповідей

У точках, у яких максимум однієї хвилі збігається з мінімумом іншої хвилі, спостерігається світла смужка


У точках, у яких мінімум однієї хвилі збігається з мінімумом іншої хвилі, спостерігається темна смужка

Джерела світла мають однакову частоту й узгоджені одне з одним у фазі

Якщо взяти як джерела світла дві абсолютно однакові електричні лампочки, на екрані спостерігається чітка інтерференційна картина

Запитання 5

Чому небо має блакитний колір?

варіанти відповідей

Бо світлові хвилі цієї ділянки спектра найбільше поглинаються атмосферою


Бо світлові хвилі цієї ділянки спектра найкраще огинають мікрочастинки, що містяться в атмосфері

Бо хвилі цієї ділянки спектра зазнають найбільшого розсіяння

Це зумовлено накладанням світлових хвиль різних довжин

Запитання 6

Чим відрізняється інтерференційна картина у монохроматичному і природному світлі? 

варіанти відповідей

Нічим


У природному світлі спостерігається чергування білих і темних смуг, а у монохроматичному – темних і світлих певного кольору

У монохроматичному світлі максимуми мають один колір, а у природному – інтерференційні максимуми кольорові

Відстанню між максимумами

Запитання 7

На якому явищі ґрунтується дія спектроскопа? 

варіанти відповідей

Інтерференція            


Поляризація  

Дифракція

Дисперсія

Запитання 8

Учень спрямував на екран тонкий пучок світла крізь дуже малий отвір. Укажіть правильне твердження. 

варіанти відповідей

У цьому досліді учень спостерігав прямолінійне поширення світла


Коли учень помістив авторучку в пучок, який ішов крізь отвір, він спостерігав на екрані чітку тінь

Явище дифракції вказує на хвильову природу світла

Навпроти отвору на екрані учень побачив велику світлу пляму

Запитання 9

У деякій точці простору перетинаються когерентні хвилі з різницею ходу 1,5 мкм. Який результат інтерференції в цій точці, якщо довжина хвилі 600 нм? 

варіанти відповідей

інтерференційний максимум, число парне

інтерференційний мінімум, число непарне

інтерференційний максимум, число непарне

інтерференційний мінімум, число парне

Запитання 10

Виберіть правильну відповідь. Поляризація світла доводить, що світло...

варіанти відповідей

здатне огинети перешкоди

є електромагнітною хвилею

є поперечною хвилею

є поздовжньою хвилею

Запитання 11

Як можна відрізнити поляризоване світло від неполяризованого?

варіанти відповідей

пропустити світло через дифракційну гратку

пропустити світло через поляроїдну призму

пропустити світло через лінзу

за зміною інтенсивності світла, що проходить через поляроїд при його обертанні

Запитання 12

Утворення ореолу навколо електричних ліхтарів...

варіанти відповідей

розсіювання

інтерференція

дифракція

дисперсія

Запитання 13

Створення ефекту об'ємного зображення в стереоскопічному кіно

варіанти відповідей

інтерференція

дифракція

поляризація

дисперсія

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест