Звук [т] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка
Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка
Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку
Підкреслена літера позначає той самий звук у всіх словах рядка
На перший склад падає наголос у слові
У якому слові наголос падає на перший склад
3. Правильно написано всі похідні слова в рядку
6. Літеру С треба писати в усіх словах рядка
Визначте рядок, у якому всі слова спільнокореневі.
Укажіть рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення.
З’ясуйте, у якому рядку всі слова незмінні.
Знайдіть слова, які складаються лише з кореня й закінчення.
Префікс С- пишемо в усіх словах
У слові пригнутися префікс ПРИ- має значення:
Знайдіть рядок, у якому ПРЕ- в усіх словах виступає префіксом.
Без орфографічних помилок слова:
Із префіксом ЗІ- треба писати всі слова:
Не мають закінчення слова таких частин мови:
Укажіть рядок слів, в якому відбувається подовження:
Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку
Літеру Е треба писати в усіх словах рядка
Правильно утворено всі імена по батькові в рядку
З великої літера треба писати лише перше слово у власній назві:
Правил уживання великої літери та лапок дотримано в рядку:
У якому рядку в кожному слові після приголосного пишеться м’який знак:
Правильно написано всі слова в рядку
Спрощення приголосних на письмі треба позначати в усіх словах рядка
Треба писати О на місці пропуску в прикметнику
Позначте рядок, у якому в усіх словах потрібно писати літеру и:
Подвоєні літери треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Позначте рядок, у якому не з усіма словами потрібно писати ОКРЕМО:
Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку
Правильно утворено всі форми кличного відмінка в рядку
Укажіть речення, у якому немає помилки
Укажіть рядок, у якому всі складні слова потрібно писати через дефіс
Синонімічне значення мають обидва фразеологізми в рядку
Який із фразеологізмів характеризує запальних, нестримних людей?
Які фразеологізми становлять синонімічний ряд?
Синонімічними є всі фразеологізми в рядку
У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?
У фразеологізмах великий…, … становища,… чи пропав, сам собі… замість крапок має бути слово
У реченні Після важкого дня я дуже втомився замість виділених слів доречний фразеологізм
Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»
Правильно узгоджений числівник з іменником у реченні
Помилково утворено форму числівника в реченні
Помилку допущено у відмінюванні числівника
Лише числівники записані в рядку
Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку
На питання "Котра година ?" правильною є відповідь
В якому реченні числівник сорок вжитий у ПРАВИЛЬНІЙ формі?
В якому реченні числівник вжито у неправильній формі:
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Аж тут підвівся Орфей і,( 1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав на весь голос: то була пісня,(3) що їі найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) може,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку
НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
Прочитайте речення.
Слова повинні буть покірні чуттям (1) і помислам твоїм (2) і рими мусять бути вірні (3) як друзі (4) в подвигу святім.
Кому треба поставити на місці цифр
У реченні "Помилувавшись біля Неви (1) казковими Сфінксами(2) які сьогодні були кумедно хмурими (3) бо розтавала паморозь (4) пригріта сонцем (5) я почвалав на величезний (6) постійний міст" коми треба поставити на місці цифр рядка
Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні
Перед однорідними членами речення треба поставити двокрапку, а після них - тире в реченні (розділові знаки пропущено)
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Приклад речення:
1 Десь недалеко вдарив грім – луна котилася глухо, грізно, довго.
2 Ні талановитий учень, ні досвідчений учитель, ні сивий академік – ніхто не може знати всього бодай з окремого питання будь-якої науки.
3 Моя мати – наївність, тиха жура і добрість безмежна.
4 Розмалюю я половину героїв у позитивні тони, а половину – у негативні, як це наймодніше зараз.
Випадок уживання тире:
А тире при відокремленому означенні
Б тире в складному безсполучниковому реченні
В тире на місці пропущеного члена речення
Г тире при однорідних членах речення
Д тире між підметом і присудком
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Унизу,(1) за Ворсклою,(2) розгорталася в заобрійну далеч мальовничі простори рідної Вкраїни,(3) звідти попід самі вікна підступало море народного життя з його журбами й радощами,(4) з чародійними пісенними вечорами,(5) сповненими поезії,(6) яка бентежила душу то піснею-задумою,(7) то лукавим жартом,(8) то щемкою сльозою.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку
Поширене означення НЕ відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)
З'ясуйте, який розділовий знак треба поставити на місці крапок.
Розділовий знак
1кома
2тире
3двокрапка
4дужки
Приклад
АВ житті мені весь вік тужити … не жити.
БСхилився вечір до землі і срібним сяйвом ріки стелить ... Б.-І. Антонич...
ВВона прийшла ... заквітчана і мила... і руки лагідно до мене простягла.
ГІ розкажім собі обіймами... про тишину над оболонями.
ДБо така вже природа агави ... вона цвіте, щоб умерти, й умирає, щоб цвісти.
Двокрапку перед однорідними членами потрібно поставити в реченні
Вставне слово (словосполучення) є в кожному реченні, ОКРІМ (розділові знаки пропущено)
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Яке із речень ускладнене відокремленим додатком?
12. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Кому перед як треба поставити в реченні
Розділові знаки правильно розставлено в реченні
Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)
Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):
Позначте речення з узагальнювальним словом після однорідних членів речення (розділові знаки пропущено):
Неправильно побудовано речення
Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент
1 підмет А Щирі друзі глечика не поб’ють
2 присудок Б Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей
3 означення В На десерт подали кисіль з вишень.
4 обставина Г Перехожі з подивом поглядали на дівчину
Д Русявий день гаптує сни світанню.
Поширене означення не відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено)
Відокремленим додатком ускладнено речення:
Граматичну помилку допущено в реченні
Відокремлений додаток є в реченні:
Приєднайте до фрагмента «Візьміть за правило щодня читати кілька сторінок книжки…» та знайдіть просте речення з відокремленою обставиною:
Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Зачаровану Десну» О. Довженка…»
НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення
Відокремленою прикладкою ускладнено речення:
Визначити складносурядне речення
Складносурядним є речення
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Вітру на морі не було… вибрати
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце заходило… вибрати
Позначте складнсурядні речення, в яких немає пунктуаційних помилок:
Укажіть складне речення, де можлива заміна підрядної частини відокремленим означенням.
Позначте речення, у якому виділене слово НЕ МОЖНА замінити варіантом у дужках:
Відокремленим означенням НЕ МОЖНА замінити підрядну частину в реченні
(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту не/ймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (…) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.
Складнопідрядним є речення
Установіть відповідність між фрагментом складнопідрядного речення та видом його підрядної частини.
Фрагмент речення Вид підрядної частини
1… утомилася, так що... А з’ясувальна
2… засміялася, хоч... Б обставинна причини
3… зустрілися, щоб... В обставинна мети
4… затрималася, тому що... Г обставинна допустова
Д обставинна наслідку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома