Головні члени речення та способи їх вираження. Тире між підметом та присудком

18 запитань
Запитання 1

Позначте головні члени речення:

Природа щедро обдарувала нашу місцевість.

варіанти відповідей

Природа обдарувала

Щедро обдарувала

Обдарувала місцевість

Запитання 2

Далеко за межами держави лунала слава про Київ.

Підметом в реченні є слово

варіанти відповідей

держави

слава

Київ

за межами

Запитання 3

Співати - моя мрія.

Виділене слово в реченні є

варіанти відповідей

підмет

присудок

додаток

означення

Запитання 4

Познач речення, у якому ПРАВИЛЬНО визначено підмет

варіанти відповідей

Лісове болото обступили білокорі верби.

Стоять віддалік одна від одної три верби.

А дощ змивав із осені рум'яна.

Говорити - срібло, а мовчати - золото.

Запитання 5

Яке це щастя — жити на цій землі!

Виділене слово в реченні є

варіанти відповідей

присудок

додаток

підмет

означення

Запитання 6

Визначте речення, у якому підмет виражений неозначеною формою дієслова.


варіанти відповідей

Прожити вік – не поле перейти.

Умовились ми з Василем на річку піти на цілий день.

Весь день на дротах коливається дощик.

Затихне і знову журитись почне.

Запитання 7

У котрому рядку речення зі складеним іменним присудком 

варіанти відповідей

Ліс стояв розхристаний, спустошений і дикий.

Золоточубий жовтень прийшов позолотити дерева. 

Митець щоразу все мусить відкривати заново.

Так, я буду крізь сльози сміятись…  

Запитання 8

У котрому рядку речення зі складеним дієслівним присудком 

варіанти відповідей

Ліс стояв розхристаний, спустошений і дикий.

Золоточубий вересень прийшов позолотити дерева. 

Митець щоразу все мусить відкривати заново.

Так, я буду крізь сльози сміятись…  

Запитання 9

У котрому рядку речення із простим дієслівним присудком 

варіанти відповідей

Хмари починають темніти, стають синьо-чорні. 

Сократ почав промовляти знову.

Ні, я буду крізь сльози сміятись.

Щире кохання – то великий скарб.

Запитання 10

У реченні:

Переможне «ура!» пронеслося над степом.

підмет виражено.

варіанти відповідей

вигуком

іменником

займенником

дієсловом

Запитання 11

Визначте тип присудка.


Україна — це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медовії та молочнії ріки.

варіанти відповідей

Складений

дієслівний

Простий

Складений

іменний

Запитання 12

Укажіть речення, у якому підмет виражений займенником

варіанти відповідей

Це "добре" прозвучало тепер м'яко (І.Вільде)

Все пахне молодістю і життям (М.Рильський)

Шипшина важко віддає плоди (Л.Костенко)

Пройшло в мовчанні кілька хвилин (М.Коцюбинський)

Запитання 13

Складений підмет вжитий у реченні

варіанти відповідей

І захлиналась наша переправа шаленим шквалом полум'я й води (Л.Костенко)

Хто топиться, той за соломинку вхопиться (Нар.творчість)

Любить свій край - це для народу жити, боротися за юне, за нове (В.Сосюра)

Меланка з Гафійкою теж заробляли (М.Коцюбинський)

Запитання 14

Складений присудок вжито в реченні

варіанти відповідей

Ні, любий тату, я буду слухатись (Леся Українка)

Я хочу вам про рідний край сказать (Олександр Олесь)

Буду я навчатись мови-блискавиці в клекоті гарячім кованої криці... (А.Малишко)

Бажання вчитися було в нього змалку (М.Коцюбинський).

Запитання 15

Укажіть речення, у якому виділене слово є підметом

варіанти відповідей

Кожну деталь ретельно перевіряв майстер.

Смачний обід приготувала моя сестра.

Такі вишиванки Маруся бачила в краєзнавчому музеї.

Ковзани мені подарував дідусь.

Запитання 16

Укажіть речення, у якому НЕПРАВИЛЬНО виділено граматичну основу 

варіанти відповідей

Мати з дочкою тихенько сиділи.

Усі ми прагнемо миру.

Брат із сестрою відпочиває біля моря.

Стежкою наближалися дві молодиці.

Запитання 17

Тире між підметом і присудком треба ставити в реченні

варіанти відповідей

Усе геніальне просте.

Собор як свіча.

Мова не полова.

Мова одяг думок.

Запитання 18

Тире НЕ ТРЕБА ставити в реченні

варіанти відповідей

"Віють вітри.." за жанром пісня.

Життя прожити не поле перейти.

Сміле слово то наші гармати.

Час не наша власність.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест