Готуємось до НМТ. Пунктуаційна норма (4)

Додано: 14 квітня
Предмет: Українська мова, 11 клас
8 запитань
Запитання 1

Пунктуаційної помилки нема в реченні

варіанти відповідей

Багато струмків народжується тут, високо на горах, де росами опадають тумани, й де хмари часто сіють дощі.

Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою, жодним пензлем?

Дерева , казково білі й легкі вночі, зараз обважніли, посірішали й ніби танули розтікалися сірим туманом по низині.

Здоровенний дуб розлігся , розширився своїм кострубатим гіллям так що аж темно під ним.

Високо поросло розкішне дерево вгору, укриваючи, холодком зелену землю

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На календарі вже весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і лише зрідка оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось, схоже, забіліло… (5) Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

другому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 3

Розділові знаки правильно розставлено в реченні

варіанти відповідей

Отут серед цвіту, здається: що якби людина навчилася мудрості в дерев, то не була б ворогом самій собі й природі.

Сонце вже котилося на захід, над полями здіймалася легка пара, у небі, як листя осики, тріпотіли крильцями жайворонки, зеленим соком пашіли трави, — у які причепурилися горбки.

Уявімо що світ, який нас оточує — це поле, а слова, які називають предмети навколишнього світу — рослини на цьому полі.

Проміння ламалося в хвилі, блищало, миготіло, рябіло, наче хто сипонув на воду блискучими іскрами.

Запитання 4

Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Я в пісні молодість знайду і довго-довго буду з нею.

Вдалині хиталися дерева і синів задуманий прибій.

Дітям здавалося що вже вечір і що вже невдовзі прийде мама.

Шумів весняний дощ і в унісон із ним шуміли сосни.

Коли він торкався смичком до струн скрипки все на світі зникало і залишалася тільки музика.

Запитання 5

Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Здобули волю відшукали долю.

Посієш впору збереш зерна гору.

Гаї шумлять я слухаю хмарки біжать милуюся.

Повіяв вітер по долині пішла дібровою луна.

Знаю одне мені вистачить сил подолать перешкоди.

Запитання 6

Двокрапку слід поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Дмухнув вітер понад ставом (?) сліду не стало.

Злітає листя з осокора (?) летять листки з календаря.

Журиться жайворон (?) літня пора промина.

Садок вишневий коло хати (?) хрущі над вишнями гудуть.

Поети йдуть за горизонт (?) поезія зостається віч-на-віч з вічністю.

Запитання 7

Двокрапку слід поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Багато снігу (?) багато хліба.

Диригент змахнув паличкою (?) у музикантів надулись щоки.

Січень без снігу (?) літо без хліба.

Березень з водою (?) квітень з травою.

Бери до серця і затям (?) душа творця не переквітне.

Запитання 8

У якому варіанті правильно замінено пряму мову непрямою? «А як ти розумієш щастя?» — спитала у свою чергу Рая.


варіанти відповідей

Рая у свою чергу спитала про щастя.

Рая у свою чергу спитала, як ти розумієш щастя.

Рая у свою чергу спитала, як він розуміє щастя.

Рая у свою чергу спитала, що як він розуміє щастя.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест