Готуємося до ЗНО. Варіант 53

Додано: 28 червня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 272 рази
43 запитання
Запитання 1

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

Вік прожити - не поле перейти.

Любить свій край - це для народу жити, боротися за юне, за нове.

Пахло соломою й хлібом життя.

Мені не весело було й на нашій славній Україні.

Запитання 2

Прочитайте речення.

(1)Тигрову лілею(2)подруга обіцяла (3)привезти (4)разом із(5)шовковим (6)ременем (7)чотирнадщтого, поки перший (8)приморозок не зіпсував квітку.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами


варіанти відповідей

1, 2, 4, 7   

3, 4, 5, 8     

1, 4, 6, 7    

1, 4, 5, 7

Запитання 3

Спрощення в групах приголосних треба позначити на письмі в усіх словах рядка


варіанти відповідей

тиж..невий, корис..ний, чес..ний  

артис..ці, перс..ня, щас..ливий

зап’яс..ний, пристрас..ний, контрас..ний  

студен..ський, облас..ний, балас..ний

Запитання 4

Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей

пр..щеплювати, пр..красно, пр..чинити

пр..носити, пр..класти, пр..сісти

пр..йти, пр..стол, пр..поважний  

пр..дорожний, пр..дорого, пр..завзятий

Запитання 5

Подвоєння букв є в усіх словах рядка


варіанти відповідей

попідвікон..ю, навман..я, маз..ю    

жадан..ий, сюр..еалізм, віл..а

нескінчен..ий, ір..аціональний, фін..  

мас..а, Кас..андра, марок..анець

Запитання 6

М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

борот..ба, дз..об, Хар..ків  

мен..ший, козац..кий, людс..кий

куз..ня, шіст..десят.., різ..ба   

Ман..чжурія, Н..ютон, авос..ці

Запитання 7

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

Сонце давним(1)давно зайшло, світ навколо - немов(2)би сірувато(3)фіалковий, примарно(4)сріблястий.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Тільки й бачив я рідний край, поки ріс, а там, як оддали в службу, так і пішов, не по своїй волі, блукати по світу, як те перекотиполе.

І світ був такий милий, невимовно прикрасний, такий рідний і такий неосяжний.

Осінню ще не пахло: уся широка заплава вгору і вниз по Інгулу зеленіла так буйно і завзято, неначе осоки й очерети тільки ще набералися сили.

Купи верб вдалині клубочилися над шумовинням ворохуватих комишевих султанів та де не де яскраво сипіли по між осокою.

Запитання 9

Суфікс -к- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

книжка

перепілка

гуска

курка

Запитання 10

З (10) ___ міркувань Сашко не повідомив (11) ___, чому відмовився транспортувати (12) ___ стіл, оскільки (13) ___ йому заборонялося підіймати щось важче лимонної (14) ___.

варіанти відповідей

тактильних

тактичних

тактовних

тактових

Запитання 11

З (10) ___ міркувань Сашко не повідомив (11) ___, чому відмовився транспортувати (12) ___ стіл, оскільки (13) ___ йому заборонялося підіймати щось важче лимонної (14) ___.

варіанти відповідей

товаришам

недругам

ворогам

опонентам

Запитання 12

З (10) ___ міркувань Сашко не повідомив (11) ___, чому відмовився транспортувати (12) ___ стіл, оскільки (13) ___ йому заборонялося підіймати щось важче лимонної (14) ___.

варіанти відповідей

складений

складовий

складаний

розкладений

Запитання 13

З (10) ___ міркувань Сашко не повідомив (11) ___, чому відмовився транспортувати (12) ___ стіл, оскільки (13) ___ йому заборонялося підіймати щось важче лимонної (14) ___.

варіанти відповідей

через здоров’я

за станом здоров’я

за здоров’ям

за здоров’ю

Запитання 14

З (10) ___ міркувань Сашко не повідомив (11) ___, чому відмовився транспортувати (12) ___ стіл, оскільки (13) ___ йому заборонялося підіймати щось важче лимонної (14) ___.

варіанти відповідей

шкірки

шкіри

шкоринки

шкірянки

Запитання 15

Потребує редагування речення

варіанти відповідей

Я не поспішаючи розгорнув книжку.

Ми повернемося об одинадцятій, я впевнений.

Наталочка щиро подякувала Сашка за допомогу.

У хвойному лісі, який затінили зелені крони дерев, весна починається значно раніше.

Крім казок, загадок, прислів’їв, українці створили дуже багато пісень, чого не зробив жодний народ світу.

Запитання 16

Пряму мову в речення «Яка ти розкішна, земле, - думала Маланка. – Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом» правильно передано непрямою в рядку

варіанти відповідей

Маланка думала, що яка розкішна земля, весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом.

Маланка думала про те, яка земля розкішна і що весело засівати її хлібом, прикрашати зелом.

Маланка думала про те, яка земля розкішна, її весело засівати хлібом, зелом прикрашати.

Маланка думала, що земля розкішна, її весело засівати хлібом, прикрашати зелом.

Маланка думала про те, що земля розкішна, що весело засівати її хлібом, прикрашати зелом.

Запитання 17

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Золота порохівниця місяця, (1) вистромившись із-за могил, (2) порошила трави голубим пилом, (3) і здавалося козакові,(4) що там,(5) у степу,(6) ворушиться щось,(7) іржуть чиїсь коні.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 — при відокремленій обставині

кома 3 — перед сурядною частиною складного речення

коми 4 — перед підрядною частиною складного речення

кома 5, 6 — при однорідних членах речення

кома 7 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Запитання 18

Прочитайте діалог.

- Учора був у музеї, бачив старовинну зброю, — похвалився Іван. — Ходімо завтра разом подивимось.

- На жаль, завтра не можу, бо їдемо до бабусі, — понурив голову Дмитро.

Точно передано зміст діалогу в реченні.

варіанти відповідей

Дмитро не зможе піти з Іваном до музею завтра, так як поїде до бабусі.

Дмитро поскаржився, що прийдеться їхати до бабусі, хоча він збирався іти в музей.

Іванові не сподобалося, що зірвався його похід до музею разом із другом.

Іван не вважає поважною причиною те, що Дмитрик повинен їхати до бабусі і наполягає на поході в музей.

Дмитро знову відмовляється іти в музей, хоча Іван вчергове нагадав, що давно туди збиралися.

Запитання 19

___ полями кошеними, де цвіте ромашка ___.


варіанти відповідей

ходжу, сніжно-біліша   

хожу, більш сніжно-біліша   

ходю, найсніжно-білішою

ходжу, сніжно-біла  

ходю, сама сніжно-біла

Запитання 20

___ колібрі летить до вас, ___.

варіанти відповідей

маленький, мамо дорогенька   

маленька, мама дорогенька

маленьке, мамо дорогенько    

маленький, мама дорогенько

маленьке, мамо дорогенька

Запитання 21

___ Максим не міг допомогти рятівникам, тому поїхав ___.

варіанти відповідей

за здоров’ям, по рибу

по здоров’ю, за рибою 

за станом здоров’я, по рибу

через здоров’я, щодо риби   

завдяки здоров’ю, по рибу

Запитання 22

У ___ учня повинна бути перспектива вступу у ___ ВНЗ.

варіанти відповідей

любого, бажане  

будь-якого, бажаний   

іншого, бажана

якого, бажаний

будь-якого, бажане

Запитання 23

У ___ роках ___ століття діяли ___ філій Вищого музичною інституту.

варіанти відповідей

тридцятий, дев’ятнадцяте, дев’ять 

тридцять, дев’ятнадцятому, дев’ятеро

тридцятому, дев’ятнадцятої, дев’ять

тридцятеро, дев’ятнадцяте, дев’яті

тридцятих, дев’ятнадцятого, дев’ять

Запитання 24

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення

1 Цілий день ходили по крамницях, а покупок […].                    

2  Дружні стосунки в компанії характеризують «[…]»           

3 Напередодні звіту почуваєш себе […]                                     

4 Вчителька зайшла в клас: перед нею дітей […] 

Фразеологізм

А як пень                    

Б як кіт наплакав

В як муха в окропі

Г як кішка з собакою

Д як грибів після дощу

варіанти відповідей

Запитання 25

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення

1 Цілий день ходили по крамницях, а покупок […].                    

2  Дружні стосунки в компанії характеризують «[…]»           

3 Напередодні звіту почуваєш себе […]                                     

4 Вчителька зайшла в клас: перед нею дітей […] 

Фразеологізм

А як пень                    

Б як кіт наплакав

В як муха в окропі

Г як кішка з собакою

Д як грибів після дощу

варіанти відповідей

Запитання 26

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення

1 Цілий день ходили по крамницях, а покупок […].                    

2  Дружні стосунки в компанії характеризують «[…]»           

3 Напередодні звіту почуваєш себе […]                                     

4 Вчителька зайшла в клас: перед нею дітей […] 

Фразеологізм

А як пень                    

Б як кіт наплакав

В як муха в окропі

Г як кішка з собакою

Д як грибів після дощу

варіанти відповідей

Запитання 27

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення

1 Цілий день ходили по крамницях, а покупок […].                    

2  Дружні стосунки в компанії характеризують «[…]»           

3 Напередодні звіту почуваєш себе […]                                     

4 Вчителька зайшла в клас: перед нею дітей […] 

Фразеологізм

А як пень                    

Б як кіт наплакав

В як муха в окропі

Г як кішка з собакою

Д як грибів після дощу

варіанти відповідей

Запитання 28

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Леся Українка (1)вважала найкращим для праці (2)той час, коли все затихало, (3)скоряючись (4)всесильній володарці.

А іменник     

Б прикметник          

В займенник  

Г дієслово    

Д дієприслівник

варіанти відповідей

Запитання 29

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Леся Українка (1)вважала найкращим для праці (2)той час, коли все затихало, (3)скоряючись (4)всесильній володарці.

А іменник     

Б прикметник          

В займенник  

Г дієслово    

Д дієприслівник

варіанти відповідей

Запитання 30

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Леся Українка (1)вважала найкращим для праці (2)той час, коли все затихало, (3)скоряючись (4)всесильній володарці.

А іменник     

Б прикметник          

В займенник  

Г дієслово    

Д дієприслівник

варіанти відповідей

Запитання 31

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Леся Українка (1)вважала найкращим для праці (2)той час, коли все затихало, (3)скоряючись (4)всесильній володарці.

А іменник     

Б прикметник          

В займенник  

Г дієслово    

Д дієприслівник

варіанти відповідей

Запитання 32

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                           

1 Одна у поета правда – чистота                          

2 Мало прожити життя – треба його зрозуміти.  

3 Печаль пече – гаряча і нестримна.                    

4 Ще хвилина – і з жита замаячила постать.

 Умова       

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 33

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                           

1 Одна у поета правда – чистота                          

2 Мало прожити життя – треба його зрозуміти.  

3 Печаль пече – гаряча і нестримна.                    

4 Ще хвилина – і з жита замаячила постать.

 Умова       

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 34

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                           

1 Одна у поета правда – чистота                          

2 Мало прожити життя – треба його зрозуміти.  

3 Печаль пече – гаряча і нестримна.                    

4 Ще хвилина – і з жита замаячила постать.

 Умова       

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 35

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                           

1 Одна у поета правда – чистота                          

2 Мало прожити життя – треба його зрозуміти.  

3 Печаль пече – гаряча і нестримна.                    

4 Ще хвилина – і з жита замаячила постать.

 Умова       

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 36

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Сяють очі блакитні.                                                  

2 Угорі синіла смужечка неба.                                    

3 Сестра сумувала за братом, як за мамою.           

4 З голоду та холоду і півень не співає.

Складне речення                  

А Тільки зрадникам дано волю йти туди, куди їм хочеться.

Б Повертаймось до шляхів, де батьки ходили.

В Пісню захищай так, як захищають рідний край.

Г І рани Києва вже тим були мої, що пам'ять їх болить.

Д Люблю людей землі своєї, бо я її син.

варіанти відповідей

Запитання 37

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Сяють очі блакитні.                                                  

2 Угорі синіла смужечка неба.                                    

3 Сестра сумувала за братом, як за мамою.           

4 З голоду та холоду і півень не співає.

Складне речення                  

А Тільки зрадникам дано волю йти туди, куди їм хочеться.

Б Повертаймось до шляхів, де батьки ходили.

В Пісню захищай так, як захищають рідний край.

Г І рани Києва вже тим були мої, що пам'ять їх болить.

Д Люблю людей землі своєї, бо я її син.

варіанти відповідей

Запитання 38

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Сяють очі блакитні.                                                  

2 Угорі синіла смужечка неба.                                    

3 Сестра сумувала за братом, як за мамою.           

4 З голоду та холоду і півень не співає.

Складне речення                  

А Тільки зрадникам дано волю йти туди, куди їм хочеться.

Б Повертаймось до шляхів, де батьки ходили.

В Пісню захищай так, як захищають рідний край.

Г І рани Києва вже тим були мої, що пам'ять їх болить.

Д Люблю людей землі своєї, бо я її син.

варіанти відповідей

Запитання 39

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Сяють очі блакитні.                                                  

2 Угорі синіла смужечка неба.                                    

3 Сестра сумувала за братом, як за мамою.           

4 З голоду та холоду і півень не співає.

Складне речення                  

А Тільки зрадникам дано волю йти туди, куди їм хочеться.

Б Повертаймось до шляхів, де батьки ходили.

В Пісню захищай так, як захищають рідний край.

Г І рани Києва вже тим були мої, що пам'ять їх болить.

Д Люблю людей землі своєї, бо я її син.

варіанти відповідей

Запитання 40

З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Купол погожої небесної блакиті накрив простір, залитий сонцем.           

(2) У різну пору дня сніг цвіте по-різному, а зараз розцвів яскравіше.          

(3) Коли сонце знялось, під його чародійством сніги забуяли самоцвітами.

(4) Це сяйво нев’януче, воно освітлює небеса разом із сонцем. 

Тип речення 

А просте ускладнене                    

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Запитання 41

З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Купол погожої небесної блакиті накрив простір, залитий сонцем.           

(2) У різну пору дня сніг цвіте по-різному, а зараз розцвів яскравіше.          

(3) Коли сонце знялось, під його чародійством сніги забуяли самоцвітами.

(4) Це сяйво нев’януче, воно освітлює небеса разом із сонцем. 

Тип речення 

А просте ускладнене                    

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 42

З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Купол погожої небесної блакиті накрив простір, залитий сонцем.           

(2) У різну пору дня сніг цвіте по-різному, а зараз розцвів яскравіше.          

(3) Коли сонце знялось, під його чародійством сніги забуяли самоцвітами.

(4) Це сяйво нев’януче, воно освітлює небеса разом із сонцем. 

Тип речення 

А просте ускладнене                    

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 43

З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Купол погожої небесної блакиті накрив простір, залитий сонцем.           

(2) У різну пору дня сніг цвіте по-різному, а зараз розцвів яскравіше.          

(3) Коли сонце знялось, під його чародійством сніги забуяли самоцвітами.

(4) Це сяйво нев’януче, воно освітлює небеса разом із сонцем. 

Тип речення 

А просте ускладнене                    

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест