Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення.
(1)Тигрову лілею(2)подруга обіцяла (3)привезти (4)разом із(5)шовковим (6)ременем (7)чотирнадщтого, поки перший (8)приморозок не зіпсував квітку.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Спрощення в групах приголосних треба позначити на письмі в усіх словах рядка
Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєння букв є в усіх словах рядка
М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
Сонце давним(1)давно зайшло, світ навколо - немов(2)би сірувато(3)фіалковий, примарно(4)сріблястий.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Суфікс -к- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
З (10) ___ міркувань Сашко не повідомив (11) ___, чому відмовився транспортувати (12) ___ стіл, оскільки (13) ___ йому заборонялося підіймати щось важче лимонної (14) ___.
З (10) ___ міркувань Сашко не повідомив (11) ___, чому відмовився транспортувати (12) ___ стіл, оскільки (13) ___ йому заборонялося підіймати щось важче лимонної (14) ___.
З (10) ___ міркувань Сашко не повідомив (11) ___, чому відмовився транспортувати (12) ___ стіл, оскільки (13) ___ йому заборонялося підіймати щось важче лимонної (14) ___.
З (10) ___ міркувань Сашко не повідомив (11) ___, чому відмовився транспортувати (12) ___ стіл, оскільки (13) ___ йому заборонялося підіймати щось важче лимонної (14) ___.
З (10) ___ міркувань Сашко не повідомив (11) ___, чому відмовився транспортувати (12) ___ стіл, оскільки (13) ___ йому заборонялося підіймати щось важче лимонної (14) ___.
Потребує редагування речення
Пряму мову в речення «Яка ти розкішна, земле, - думала Маланка. – Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом» правильно передано непрямою в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Золота порохівниця місяця, (1) вистромившись із-за могил, (2) порошила трави голубим пилом, (3) і здавалося козакові,(4) що там,(5) у степу,(6) ворушиться щось,(7) іржуть чиїсь коні.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте діалог.
- Учора був у музеї, бачив старовинну зброю, — похвалився Іван. — Ходімо завтра разом подивимось.
- На жаль, завтра не можу, бо їдемо до бабусі, — понурив голову Дмитро.
Точно передано зміст діалогу в реченні.
___ полями кошеними, де цвіте ромашка ___.
___ колібрі летить до вас, ___.
___ Максим не міг допомогти рятівникам, тому поїхав ___.
У ___ учня повинна бути перспектива вступу у ___ ВНЗ.
У ___ роках ___ століття діяли ___ філій Вищого музичною інституту.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення
1 Цілий день ходили по крамницях, а покупок […].
2 Дружні стосунки в компанії характеризують «[…]»
3 Напередодні звіту почуваєш себе […]
4 Вчителька зайшла в клас: перед нею дітей […]
Фразеологізм
А як пень
Б як кіт наплакав
В як муха в окропі
Г як кішка з собакою
Д як грибів після дощу
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення
1 Цілий день ходили по крамницях, а покупок […].
2 Дружні стосунки в компанії характеризують «[…]»
3 Напередодні звіту почуваєш себе […]
4 Вчителька зайшла в клас: перед нею дітей […]
Фразеологізм
А як пень
Б як кіт наплакав
В як муха в окропі
Г як кішка з собакою
Д як грибів після дощу
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення
1 Цілий день ходили по крамницях, а покупок […].
2 Дружні стосунки в компанії характеризують «[…]»
3 Напередодні звіту почуваєш себе […]
4 Вчителька зайшла в клас: перед нею дітей […]
Фразеологізм
А як пень
Б як кіт наплакав
В як муха в окропі
Г як кішка з собакою
Д як грибів після дощу
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення
1 Цілий день ходили по крамницях, а покупок […].
2 Дружні стосунки в компанії характеризують «[…]»
3 Напередодні звіту почуваєш себе […]
4 Вчителька зайшла в клас: перед нею дітей […]
Фразеологізм
А як пень
Б як кіт наплакав
В як муха в окропі
Г як кішка з собакою
Д як грибів після дощу
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Леся Українка (1)вважала найкращим для праці (2)той час, коли все затихало, (3)скоряючись (4)всесильній володарці.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієслово
Д дієприслівник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Леся Українка (1)вважала найкращим для праці (2)той час, коли все затихало, (3)скоряючись (4)всесильній володарці.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієслово
Д дієприслівник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Леся Українка (1)вважала найкращим для праці (2)той час, коли все затихало, (3)скоряючись (4)всесильній володарці.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієслово
Д дієприслівник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Леся Українка (1)вважала найкращим для праці (2)той час, коли все затихало, (3)скоряючись (4)всесильній володарці.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієслово
Д дієприслівник
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Одна у поета правда – чистота
2 Мало прожити життя – треба його зрозуміти.
3 Печаль пече – гаряча і нестримна.
4 Ще хвилина – і з жита замаячила постать.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Одна у поета правда – чистота
2 Мало прожити життя – треба його зрозуміти.
3 Печаль пече – гаряча і нестримна.
4 Ще хвилина – і з жита замаячила постать.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Одна у поета правда – чистота
2 Мало прожити життя – треба його зрозуміти.
3 Печаль пече – гаряча і нестримна.
4 Ще хвилина – і з жита замаячила постать.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Одна у поета правда – чистота
2 Мало прожити життя – треба його зрозуміти.
3 Печаль пече – гаряча і нестримна.
4 Ще хвилина – і з жита замаячила постать.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Сяють очі блакитні.
2 Угорі синіла смужечка неба.
3 Сестра сумувала за братом, як за мамою.
4 З голоду та холоду і півень не співає.
Складне речення
А Тільки зрадникам дано волю йти туди, куди їм хочеться.
Б Повертаймось до шляхів, де батьки ходили.
В Пісню захищай так, як захищають рідний край.
Г І рани Києва вже тим були мої, що пам'ять їх болить.
Д Люблю людей землі своєї, бо я її син.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Сяють очі блакитні.
2 Угорі синіла смужечка неба.
3 Сестра сумувала за братом, як за мамою.
4 З голоду та холоду і півень не співає.
Складне речення
А Тільки зрадникам дано волю йти туди, куди їм хочеться.
Б Повертаймось до шляхів, де батьки ходили.
В Пісню захищай так, як захищають рідний край.
Г І рани Києва вже тим були мої, що пам'ять їх болить.
Д Люблю людей землі своєї, бо я її син.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Сяють очі блакитні.
2 Угорі синіла смужечка неба.
3 Сестра сумувала за братом, як за мамою.
4 З голоду та холоду і півень не співає.
Складне речення
А Тільки зрадникам дано волю йти туди, куди їм хочеться.
Б Повертаймось до шляхів, де батьки ходили.
В Пісню захищай так, як захищають рідний край.
Г І рани Києва вже тим були мої, що пам'ять їх болить.
Д Люблю людей землі своєї, бо я її син.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Сяють очі блакитні.
2 Угорі синіла смужечка неба.
3 Сестра сумувала за братом, як за мамою.
4 З голоду та холоду і півень не співає.
Складне речення
А Тільки зрадникам дано волю йти туди, куди їм хочеться.
Б Повертаймось до шляхів, де батьки ходили.
В Пісню захищай так, як захищають рідний край.
Г І рани Києва вже тим були мої, що пам'ять їх болить.
Д Люблю людей землі своєї, бо я її син.
З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Купол погожої небесної блакиті накрив простір, залитий сонцем.
(2) У різну пору дня сніг цвіте по-різному, а зараз розцвів яскравіше.
(3) Коли сонце знялось, під його чародійством сніги забуяли самоцвітами.
(4) Це сяйво нев’януче, воно освітлює небеса разом із сонцем.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Купол погожої небесної блакиті накрив простір, залитий сонцем.
(2) У різну пору дня сніг цвіте по-різному, а зараз розцвів яскравіше.
(3) Коли сонце знялось, під його чародійством сніги забуяли самоцвітами.
(4) Це сяйво нев’януче, воно освітлює небеса разом із сонцем.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Купол погожої небесної блакиті накрив простір, залитий сонцем.
(2) У різну пору дня сніг цвіте по-різному, а зараз розцвів яскравіше.
(3) Коли сонце знялось, під його чародійством сніги забуяли самоцвітами.
(4) Це сяйво нев’януче, воно освітлює небеса разом із сонцем.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Купол погожої небесної блакиті накрив простір, залитий сонцем.
(2) У різну пору дня сніг цвіте по-різному, а зараз розцвів яскравіше.
(3) Коли сонце знялось, під його чародійством сніги забуяли самоцвітами.
(4) Це сяйво нев’януче, воно освітлює небеса разом із сонцем.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома