Готуємося до ЗНО. Варіант 54

Додано: 29 червня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 129 разів
43 запитання
Запитання 1

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

Яка дівоча весна не приносила кохання на своїх крилах!

Там ходять хмари посивілі, і глоду хмуряться кущі.

Густа роса осідала на різні рослини.

Нас труд єднає плідний і багатий.

Запитання 2

Прочитайте речення.

В (1)українськрму (2)літописі ми знайшли легенду про (3)тризуб. Не маючи до цього (4)поняття, яким (5)корисним буде для нас той (6)проміжок часу, (7)котрий ми (8)витратили на пошуки.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами


варіанти відповідей

1, 5, 6, 7   

1, 2, 4, 8     

2, 3, 5, 6    

5, 6, 7, 8

Запитання 3

Спрощення в групах приголосних немає в усіх словах рядка

варіанти відповідей

зліс..ний, якіс..ний, влас..ний   

турис..ський, пес..ливий, інтеліген..ський

кож..ний, капос..ний, ровес..ник  

свис..нути, улес..ливий, жаліс..ливий

Запитання 4

Букву с на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

бе..краї, ро..рихлити, ..кошувати  

..шиток, бе..турботний, ..важити

..гаслий, ро..плескати, ..товкти  

..палах, ..темніти, ..конструювати

Запитання 5

Подвоєння букв є в усіх словах рядка

варіанти відповідей

Ніц.а, від..ячити, об..ризкати

неждан..ий, колон..а, кол..ектив

Віолет..а, захоплен..о, здоровен..ий 

Абіс..нія, притаман..ий, осін..ій

Запитання 6

Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

Лук..ян, р..ясний, з..ясувати   

над..їдений, дит..ясла, пан..європейський   

пор..ятунок, комп..ютер, кар..єра 

гар..ячий, Рив..єра, ін..єкція

Запитання 7

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

Це розсмішило Христину, тому(1)то вона сама собі по(2)змовницьки підморгнула в дзеркальце, а кому(3)сь, хто їй позаздрить, показала язика, ураз дійшовши до думки, що вона дуже(4)дуже гарна і пора вже дівувати.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Усе мліло в синюватій прозорій імлі: і далекі села правобережжя, і золотаві скирти поза темними лісо-смугами, і грядка, біляста від капусти, палахкотюча від помідорів.  

Скоро пожовкнуть довгі коси осоки, чари-комиші поблякнуть, і верби пустять по вітрах і водах м’яке і вузеньке листячко, що попливе-полине і не вернеться.

Сьогодні лічені екзимпляри чудової сріблястої квітки, едельвейса, залишились тільки у важко доступних місцях.

Величезними зграями сбираються перепілки на Кримському узбережі, відпочивають і набираються сил перед тим, як перелетіти Чорне море.

Запитання 9

Суфікс -н- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

сильний

надійний

сонний

мідний

Запитання 10

Кожен має право на якісну інклюзивну освіту, (10) ___ навчання та навчання (11) ___ усього життя, щоб (12)___ навичок, які дають змогу (13) ___ повноцінну у житті суспільства та успішно адаптуватися до змін на ринку (14)___.

варіанти відповідей

початкове

базове

вище

неповне

Запитання 11

Кожен має право на якісну інклюзивну освіту, (10) ___ навчання та навчання (11) ___ усього життя, щоб (12)___ навичок, які дають змогу (13) ___ повноцінну у житті суспільства та успішно адаптуватися до змін на ринку (14)___.

варіанти відповідей

протягом

на протязі

вздовж

впоперек

Запитання 12

Кожен має право на якісну інклюзивну освіту, (10) ___ навчання та навчання (11) ___ усього життя, щоб (12)___ навичок, які дають змогу (13) ___ повноцінну у житті суспільства та успішно адаптуватися до змін на ринку (14)___.

варіанти відповідей

побувати

забувати

набувати

перебувати

Запитання 13

Кожен має право на якісну інклюзивну освіту, (10) ___ навчання та навчання (11) ___ усього життя, щоб (12)___ навичок, які дають змогу (13) ___ повноцінну у житті суспільства та успішно адаптуватися до змін на ринку (14)___.

варіанти відповідей

приймати участь

брати участь

обирати участь

набувати участі

Запитання 14

Кожен має право на якісну інклюзивну освіту, (10) ___ навчання та навчання (11) ___ усього життя, щоб (12)___ навичок, які дають змогу (13) ___ повноцінну у житті суспільства та успішно адаптуватися до змін на ринку (14)___.

варіанти відповідей

роботи

труда

професій

праці

Запитання 15

Потребує редагування речення

варіанти відповідей

Прочитавши оповідання, мене зацікавила творчість автора.

Він був ладен повернутися додому хоч зараз.

А можливо, й зрозумієш, що я проти тебе не маю нічого лихого.

Десь воркувала горлиця, десь вистукував собі здобич дятел, а високо в небі пливла хмаринка.

Як тільки човен поринав серед хвиль, здавалось, що він уже йшов на дно.

Запитання 16

НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку

варіанти відповідей

«Так себто я брешу? — тут Вовк йому [Ягняті] гукнув — Чи бач! Ще і базікать стало...».

«Мене звуть Олена Пилипівна»,— сказала вчителька.

«Діду, здрастуйте!» — сказав я йому, спинившись.

Мене питають: «Ти чого мовчиш, чого задуманий, зажурений сидиш?»

«Буде йому від пана, — думаю, — коли якусь плямочку на тому коневі, боронь Боже, помітить».

Запитання 17

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Я знав:(1) на сонці навіть плями є, (2) мені в контрастах викривилась суть:(3) ті, (4) хто сумління береже своє, (5) завжди серця,(6) мов прапори,(7) несуть.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

двокрапка 1 — при узагальнювальному слові при однорідних членах речення

кома 2 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

двокрапка 3 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

кома 4, 5 — при підрядній частині складного речення

коми 6, 7 — при порівняльному звороті

Запитання 18

Прочитайте діалог.

- О, привіт, Дарино, мені купили новий смартфон, ходімо разом на «Нову пошту» заберемо, а тобі я віддам старий, - вигукнула Аліна, побачивши подругу.

- Та мені і зі своїм «Самсунгом» непогано живеться, - усміхнулася Дарина.

Репліку Дарини Аліна повинна інтерпретувати як те, що

варіанти відповідей

Дарина образилася, що подруга хоче віддати їй свій старий телефон

Дарина не хоче користуватися смартфоном узагалі

Дарину повністю влаштовує її «Самсунг»

Аліна хоче подарувати подрузі новий смартфон

Дарина вважає, що дуже необачно замовляти доставку дорогих речей через «Нову пошту»

Запитання 19

___ вітер, залишивши краплі дощу на ___ травичці.


варіанти відповідей

пронісься, молодішій  

пронісся, молодій

пронісся, молодшій     

пронісься, наймолодішій

пронісься, найбільш молодій

Запитання 20

___торнадо прямує до нас, ___!

варіанти відповідей

скажена, бабуся

скажене, бабусю

скажений, бабусю

скажене, бабусьо

скажений, бабуся

Запитання 21

___ роботи проведено перевірку ___ фонду.

варіанти відповідей

згідно плану, бібліотекарського  

згідно до плану, біблійного

згідно з планом, бібліотечного

за планом, бібліотекарського

у плані, бібліотечного

Запитання 22

Леся Українка народилася ___ лютого ___ року і була всього на ___ року молодша за свого брата Михайла.

варіанти відповідей

двадцять п’ять, тисячі вісімсот сімдесят першого, півтори

двадцять п’ятого, тисяча вісімсот сімдесят першого, півтора

двадцять п’ятого, тисячу вісімсот сімдесят першого, один і п’ять

двадцять п’ятому, тисячя вісімсот сімдесят один, півтора

двадцять п’ятий, тисяча восьмисот сімдесят першого, півтори

Запитання 23

Інтерес широкого загалу до українського театру викликав до життя безліч малих труп: у ___ роках ___ століття їх налічували вже близько ___.


варіанти відповідей

дев’яноста, дев’ятнадцятого, тридцять

дев’яностих, дев’ятнадцяте, тридцятьох

дев’яносто, дев'ятнадцять,тридцятому

дев’яностих, дев’ятнадцятого, тридцяти

дев’яноста, дев’ятнадцятому, тридцятьома

Запитання 24

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення                   Фразеологізм                  

1 рвати руки             А Не […]на чужих дружин.                      

2 рвати очі                Б Ох, комік цей, просто можна […]!       

3 рвати слух             В Не муч, не […].

4 рвати серце            Г Вереск, співи і завзяті «торги» […].

                             Д […] на чужій праці, ламати спину, губити здоров’я. 

варіанти відповідей

Запитання 25

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення                   Фразеологізм                  

1 рвати руки             А Не […]на чужих дружин.                      

2 рвати очі                Б Ох, комік цей, просто можна […]!       

3 рвати слух             В Не муч, не […].

4 рвати серце            Г Вереск, співи і завзяті «торги» […].

                             Д […] на чужій праці, ламати спину, губити здоров’я. 

варіанти відповідей

Запитання 26

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення                   Фразеологізм                  

1 рвати руки             А Не […]на чужих дружин.                      

2 рвати очі                Б Ох, комік цей, просто можна […]!       

3 рвати слух             В Не муч, не […].

4 рвати серце            Г Вереск, співи і завзяті «торги» […].

                             Д […] на чужій праці, ламати спину, губити здоров’я. 

варіанти відповідей

Запитання 27

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення                   Фразеологізм                  

1 рвати руки             А Не […]на чужих дружин.                      

2 рвати очі                Б Ох, комік цей, просто можна […]!       

3 рвати слух             В Не муч, не […].

4 рвати серце            Г Вереск, співи і завзяті «торги» […].

                             Д […] на чужій праці, ламати спину, губити здоров’я. 

варіанти відповідей

Запитання 28

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Уже в першій поетичній збірці (1)п’ятнадцятирічний Рильський вільно й (2)вишукано демонструє організацію слова, (3)виявляючи вміння писати ясно (4)й мудро.

А прикменник         

Б прислівник

В числівник  

Г дієслово (дієприслівник)

Д сполучник

варіанти відповідей

Запитання 29

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Уже в першій поетичній збірці (1)п’ятнадцятирічний Рильський вільно й (2)вишукано демонструє організацію слова, (3)виявляючи вміння писати ясно (4)й мудро.

А прикменник         

Б прислівник

В числівник  

Г дієслово (дієприслівник)

Д сполучник

варіанти відповідей

Запитання 30

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Уже в першій поетичній збірці (1)п’ятнадцятирічний Рильський вільно й (2)вишукано демонструє організацію слова, (3)виявляючи вміння писати ясно (4)й мудро.

А прикменник         

Б прислівник

В числівник  

Г дієслово (дієприслівник)

Д сполучник

варіанти відповідей

Запитання 31

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Уже в першій поетичній збірці (1)п’ятнадцятирічний Рильський вільно й (2)вишукано демонструє організацію слова, (3)виявляючи вміння писати ясно (4)й мудро.

А прикменник         

Б прислівник

В числівник  

Г дієслово (дієприслівник)

Д сполучник

варіанти відповідей

Запитання 32

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                            

1 Настане година – доспіє калина.                       

2 А книги – то святе причастя.                             

3 На Ворсклі стоїть славне місто – Полтава.      

4 У мові – воля героїв.

 Умова                                        

А при відокремлених членах

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 33

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                            

1 Настане година – доспіє калина.                       

2 А книги – то святе причастя.                             

3 На Ворсклі стоїть славне місто – Полтава.      

4 У мові – воля героїв.

 Умова                                        

А при відокремлених членах

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 34

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                            

1 Настане година – доспіє калина.                       

2 А книги – то святе причастя.                             

3 На Ворсклі стоїть славне місто – Полтава.      

4 У мові – воля героїв.

 Умова                                        

А при відокремлених членах

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 35

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                            

1 Настане година – доспіє калина.                       

2 А книги – то святе причастя.                             

3 На Ворсклі стоїть славне місто – Полтава.      

4 У мові – воля героїв.

 Умова                                        

А при відокремлених членах

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 36

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Повій вітре опівночі.                                                 

2 Олесь спросоння не зрозумів запитання.            

3 Велике дерево поволі росте.                                   

4 Я сказав це навмисно

Складне речення

А Щоб урожаї добрі мати, треба землю обробляти.

Б Я утверджуюсь, бо я живу!

В Де кров текла козацька, трава зеленіє.

Г Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди.

Д Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.

варіанти відповідей

Запитання 37

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Повій вітре опівночі.                                                 

2 Олесь спросоння не зрозумів запитання.            

3 Велике дерево поволі росте.                                   

4 Я сказав це навмисно

Складне речення

А Щоб урожаї добрі мати, треба землю обробляти.

Б Я утверджуюсь, бо я живу!

В Де кров текла козацька, трава зеленіє.

Г Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди.

Д Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.

варіанти відповідей

Запитання 38

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Повій вітре опівночі.                                                 

2 Олесь спросоння не зрозумів запитання.            

3 Велике дерево поволі росте.                                   

4 Я сказав це навмисно

Складне речення

А Щоб урожаї добрі мати, треба землю обробляти.

Б Я утверджуюсь, бо я живу!

В Де кров текла козацька, трава зеленіє.

Г Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди.

Д Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.

варіанти відповідей

Запитання 39

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Повій вітре опівночі.                                                 

2 Олесь спросоння не зрозумів запитання.            

3 Велике дерево поволі росте.                                   

4 Я сказав це навмисно

Складне речення

А Щоб урожаї добрі мати, треба землю обробляти.

Б Я утверджуюсь, бо я живу!

В Де кров текла козацька, трава зеленіє.

Г Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди.

Д Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.

варіанти відповідей

Запитання 40

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Сонце давно вже сіло в туман, який стояв на обрії. 

(2) Поволі згасаючи, паруси неба спадали у чорну прірву.

(3) Обрій почала огортати темрява, і небо стало схожим на синьку.              

(4) Замерехтіла вечірня зоря, слідом за нею прийшла тиха червнева ніч.

Тип речення     

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Запитання 41

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Сонце давно вже сіло в туман, який стояв на обрії. 

(2) Поволі згасаючи, паруси неба спадали у чорну прірву.

(3) Обрій почала огортати темрява, і небо стало схожим на синьку.              

(4) Замерехтіла вечірня зоря, слідом за нею прийшла тиха червнева ніч.

Тип речення     

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Запитання 42

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Сонце давно вже сіло в туман, який стояв на обрії. 

(2) Поволі згасаючи, паруси неба спадали у чорну прірву.

(3) Обрій почала огортати темрява, і небо стало схожим на синьку.              

(4) Замерехтіла вечірня зоря, слідом за нею прийшла тиха червнева ніч.

Тип речення     

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Запитання 43

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Сонце давно вже сіло в туман, який стояв на обрії. 

(2) Поволі згасаючи, паруси неба спадали у чорну прірву.

(3) Обрій почала огортати темрява, і небо стало схожим на синьку.              

(4) Замерехтіла вечірня зоря, слідом за нею прийшла тиха червнева ніч.

Тип речення     

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест