Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення.
В (1)українськрму (2)літописі ми знайшли легенду про (3)тризуб. Не маючи до цього (4)поняття, яким (5)корисним буде для нас той (6)проміжок часу, (7)котрий ми (8)витратили на пошуки.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Спрощення в групах приголосних немає в усіх словах рядка
Букву с на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєння букв є в усіх словах рядка
Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
Це розсмішило Христину, тому(1)то вона сама собі по(2)змовницьки підморгнула в дзеркальце, а кому(3)сь, хто їй позаздрить, показала язика, ураз дійшовши до думки, що вона дуже(4)дуже гарна і пора вже дівувати.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Суфікс -н- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
Кожен має право на якісну інклюзивну освіту, (10) ___ навчання та навчання (11) ___ усього життя, щоб (12)___ навичок, які дають змогу (13) ___ повноцінну у житті суспільства та успішно адаптуватися до змін на ринку (14)___.
Кожен має право на якісну інклюзивну освіту, (10) ___ навчання та навчання (11) ___ усього життя, щоб (12)___ навичок, які дають змогу (13) ___ повноцінну у житті суспільства та успішно адаптуватися до змін на ринку (14)___.
Кожен має право на якісну інклюзивну освіту, (10) ___ навчання та навчання (11) ___ усього життя, щоб (12)___ навичок, які дають змогу (13) ___ повноцінну у житті суспільства та успішно адаптуватися до змін на ринку (14)___.
Кожен має право на якісну інклюзивну освіту, (10) ___ навчання та навчання (11) ___ усього життя, щоб (12)___ навичок, які дають змогу (13) ___ повноцінну у житті суспільства та успішно адаптуватися до змін на ринку (14)___.
Кожен має право на якісну інклюзивну освіту, (10) ___ навчання та навчання (11) ___ усього життя, щоб (12)___ навичок, які дають змогу (13) ___ повноцінну у житті суспільства та успішно адаптуватися до змін на ринку (14)___.
Потребує редагування речення
НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Я знав:(1) на сонці навіть плями є, (2) мені в контрастах викривилась суть:(3) ті, (4) хто сумління береже своє, (5) завжди серця,(6) мов прапори,(7) несуть.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте діалог.
- О, привіт, Дарино, мені купили новий смартфон, ходімо разом на «Нову пошту» заберемо, а тобі я віддам старий, - вигукнула Аліна, побачивши подругу.
- Та мені і зі своїм «Самсунгом» непогано живеться, - усміхнулася Дарина.
Репліку Дарини Аліна повинна інтерпретувати як те, що
___ вітер, залишивши краплі дощу на ___ травичці.
___торнадо прямує до нас, ___!
___ роботи проведено перевірку ___ фонду.
Леся Українка народилася ___ лютого ___ року і була всього на ___ року молодша за свого брата Михайла.
Інтерес широкого загалу до українського театру викликав до життя безліч малих труп: у ___ роках ___ століття їх налічували вже близько ___.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення Фразеологізм
1 рвати руки А Не […]на чужих дружин.
2 рвати очі Б Ох, комік цей, просто можна […]!
3 рвати слух В Не муч, не […].
4 рвати серце Г Вереск, співи і завзяті «торги» […].
Д […] на чужій праці, ламати спину, губити здоров’я.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення Фразеологізм
1 рвати руки А Не […]на чужих дружин.
2 рвати очі Б Ох, комік цей, просто можна […]!
3 рвати слух В Не муч, не […].
4 рвати серце Г Вереск, співи і завзяті «торги» […].
Д […] на чужій праці, ламати спину, губити здоров’я.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення Фразеологізм
1 рвати руки А Не […]на чужих дружин.
2 рвати очі Б Ох, комік цей, просто можна […]!
3 рвати слух В Не муч, не […].
4 рвати серце Г Вереск, співи і завзяті «торги» […].
Д […] на чужій праці, ламати спину, губити здоров’я.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення Фразеологізм
1 рвати руки А Не […]на чужих дружин.
2 рвати очі Б Ох, комік цей, просто можна […]!
3 рвати слух В Не муч, не […].
4 рвати серце Г Вереск, співи і завзяті «торги» […].
Д […] на чужій праці, ламати спину, губити здоров’я.
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Уже в першій поетичній збірці (1)п’ятнадцятирічний Рильський вільно й (2)вишукано демонструє організацію слова, (3)виявляючи вміння писати ясно (4)й мудро.
А прикменник
Б прислівник
В числівник
Г дієслово (дієприслівник)
Д сполучник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Уже в першій поетичній збірці (1)п’ятнадцятирічний Рильський вільно й (2)вишукано демонструє організацію слова, (3)виявляючи вміння писати ясно (4)й мудро.
А прикменник
Б прислівник
В числівник
Г дієслово (дієприслівник)
Д сполучник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Уже в першій поетичній збірці (1)п’ятнадцятирічний Рильський вільно й (2)вишукано демонструє організацію слова, (3)виявляючи вміння писати ясно (4)й мудро.
А прикменник
Б прислівник
В числівник
Г дієслово (дієприслівник)
Д сполучник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Уже в першій поетичній збірці (1)п’ятнадцятирічний Рильський вільно й (2)вишукано демонструє організацію слова, (3)виявляючи вміння писати ясно (4)й мудро.
А прикменник
Б прислівник
В числівник
Г дієслово (дієприслівник)
Д сполучник
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Настане година – доспіє калина.
2 А книги – то святе причастя.
3 На Ворсклі стоїть славне місто – Полтава.
4 У мові – воля героїв.
Умова
А при відокремлених членах
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Настане година – доспіє калина.
2 А книги – то святе причастя.
3 На Ворсклі стоїть славне місто – Полтава.
4 У мові – воля героїв.
Умова
А при відокремлених членах
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Настане година – доспіє калина.
2 А книги – то святе причастя.
3 На Ворсклі стоїть славне місто – Полтава.
4 У мові – воля героїв.
Умова
А при відокремлених членах
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Настане година – доспіє калина.
2 А книги – то святе причастя.
3 На Ворсклі стоїть славне місто – Полтава.
4 У мові – воля героїв.
Умова
А при відокремлених членах
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Повій вітре опівночі.
2 Олесь спросоння не зрозумів запитання.
3 Велике дерево поволі росте.
4 Я сказав це навмисно.
Складне речення
А Щоб урожаї добрі мати, треба землю обробляти.
Б Я утверджуюсь, бо я живу!
В Де кров текла козацька, трава зеленіє.
Г Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди.
Д Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Повій вітре опівночі.
2 Олесь спросоння не зрозумів запитання.
3 Велике дерево поволі росте.
4 Я сказав це навмисно.
Складне речення
А Щоб урожаї добрі мати, треба землю обробляти.
Б Я утверджуюсь, бо я живу!
В Де кров текла козацька, трава зеленіє.
Г Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди.
Д Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Повій вітре опівночі.
2 Олесь спросоння не зрозумів запитання.
3 Велике дерево поволі росте.
4 Я сказав це навмисно.
Складне речення
А Щоб урожаї добрі мати, треба землю обробляти.
Б Я утверджуюсь, бо я живу!
В Де кров текла козацька, трава зеленіє.
Г Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди.
Д Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Повій вітре опівночі.
2 Олесь спросоння не зрозумів запитання.
3 Велике дерево поволі росте.
4 Я сказав це навмисно.
Складне речення
А Щоб урожаї добрі мати, треба землю обробляти.
Б Я утверджуюсь, бо я живу!
В Де кров текла козацька, трава зеленіє.
Г Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди.
Д Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Сонце давно вже сіло в туман, який стояв на обрії.
(2) Поволі згасаючи, паруси неба спадали у чорну прірву.
(3) Обрій почала огортати темрява, і небо стало схожим на синьку.
(4) Замерехтіла вечірня зоря, слідом за нею прийшла тиха червнева ніч.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Сонце давно вже сіло в туман, який стояв на обрії.
(2) Поволі згасаючи, паруси неба спадали у чорну прірву.
(3) Обрій почала огортати темрява, і небо стало схожим на синьку.
(4) Замерехтіла вечірня зоря, слідом за нею прийшла тиха червнева ніч.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Сонце давно вже сіло в туман, який стояв на обрії.
(2) Поволі згасаючи, паруси неба спадали у чорну прірву.
(3) Обрій почала огортати темрява, і небо стало схожим на синьку.
(4) Замерехтіла вечірня зоря, слідом за нею прийшла тиха червнева ніч.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Сонце давно вже сіло в туман, який стояв на обрії.
(2) Поволі згасаючи, паруси неба спадали у чорну прірву.
(3) Обрій почала огортати темрява, і небо стало схожим на синьку.
(4) Замерехтіла вечірня зоря, слідом за нею прийшла тиха червнева ніч.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома