Готуємося до ЗНО. Варіант 55

Додано: 29 червня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 266 разів
43 запитання
Запитання 1

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

Весною сій — восени збереш.

Темні, як нічка, ясні, як день.

Діти уважно слухали розповідь про минуле рідного краю.

Прив’яле од сонця бадилля піднімалося від роси.

Запитання 2

Прочитайте речення.

(1)Стрибати (2)босоніж по (З)болотистій рівнині, (4)дивлячись (5)здалека на бурхливу (б)течію річки, (7)ознака того, що (8)підлітковий вік ще не минув.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

1, 2, 4, 5  

3, 5, 6, 8  

3, 6, 7, 8   

4, 6, 7, 8

Запитання 3

Спрощення в групах приголосних немає в усіх словах рядка

варіанти відповідей

хрус..нути, тиж..невик, ціліс..ний   

звіс..но, студен..ство, шубовс..нути

млос..ний, перехрес..ний, стис..нути 

комендан..ський, кіс..лявий, дилетан..ський

Запитання 4

Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

пр..шкільний, пр..красний, пр..сісти 

пр..носити, пр..старий, пр..тендент

пр..чепити, пр..зирство, пр..балт 

пр..дунайський, пр..бути, пр..клеїти

Запитання 5

Подвоєння букв є в усіх словах рядка

варіанти відповідей

журавлин..ий, юн..ат, ван..а 

мід..ю, Побуж..я, письмен..ий

Поволж..я, вікон..иця, Марок..о  

стат..ей, контр..еволюція, мадонн..а

Запитання 6

М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

лоял..ний, конферанс..є, тіт..чин   

смієш..ся, гет..манщина, монпас..є     

ін..ший, кобзар.., тон..ший    

кан..йон, пас..янс, гуцул..с..кий

Запитання 7

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

Начеб(1)то все тут правильно, але це було місто без дзвінких голосів дітей, що гралися б на сліпучо(2)чистих піщаних берегах річки, без казна(3)коли посаджених і неполитих квітів і кущів, без звичайного, по(4)районному неквапливого життя.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

І хоча Іван Ярош ніс додому радісну звістку, але в душі його не було спокою: чиясь невидима рука раз од разу стискала його розтривожене серце.

Наслухавшись від дорослих розмов про Каховку, Данько щедро оповивав її серпанком власних мрій, по хлоп’ячому нестримних.

Переляк минав, але надовго зосталось у душі тяжке, кривдне почуття своєї бурлацької беспритульності.

Рідкі таврійські села переповнені заробіччанським людом, у кожнім дворі вже застанеш ночувальників.

Запитання 9

Суфікс -ець має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

зв’язківець  

вітерець  

співець

фахівець

Запитання 10

Здавна українці боронили свої свободи та (10) ___, повсякчас (11) ___ із (12) ____опором та внутрішніми незгодами, у боротьбі народилася і загартувалася єдина (13) ___ сміливих та щирих людей, що (14) ___ у прекрасній країні.

варіанти відповідей

правила

права

правопорушення

закони

Запитання 11

Здавна українці боронили свої свободи та (10) ___, повсякчас (11) ___ із (12) ____опором та внутрішніми незгодами, у боротьбі народилася і загартувалася єдина (13) ___ сміливих та щирих людей, що (14) ___ у прекрасній країні.

12. А навколишнім Б поверхневим В зовнішнім Г вуличним

13. А нація Б національність В народність Г община

14. А існує Б виживає В зубожіє Г живе

варіанти відповідей

стикаючись

зустрічаючись

перетинаючись

зіштовхуючись

Запитання 12

Здавна українці боронили свої свободи та (10) ___, повсякчас (11) ___ із (12) ____опором та внутрішніми незгодами, у боротьбі народилася і загартувалася єдина (13) ___ сміливих та щирих людей, що (14) ___ у прекрасній країні.

13. А нація Б національність В народність Г община

14. А існує Б виживає В зубожіє Г живе

варіанти відповідей

навколишнім

поверхневим

зовнішнім

вуличним

Запитання 13

Здавна українці боронили свої свободи та (10) ___, повсякчас (11) ___ із (12) ____опором та внутрішніми незгодами, у боротьбі народилася і загартувалася єдина (13) ___ сміливих та щирих людей, що (14) ___ у прекрасній країні.

14. А існує Б виживає В зубожіє Г живе

варіанти відповідей

нація

національність

народність

община

Запитання 14

Здавна українці боронили свої свободи та (10) ___, повсякчас (11) ___ із (12) ____опором та внутрішніми незгодами, у боротьбі народилася і загартувалася єдина (13) ___ сміливих та щирих людей, що (14) ___ у прекрасній країні.

варіанти відповідей

існує

виживає

зубожіє

живе

Запитання 15

Потребує редагування речення

варіанти відповідей

Їхати ранковим рейсом найбільш зручніше.

Василько, стомившись, сів на пеньок перепочити.

Усі наші спроби, як ми переконалися, виявилися марними.

Звідси взагалі немає доріг, є лише вузька, ледь помітна стежечка.

Треба сказати, що ми, учні, були поціновувачами мистецтва.

Запитання 16

Пряму мову в реченні Казав мені гречний і мудрий ґазда: «Життя лиш у праці пізнаєш» правильно передано непрямою в рядку

варіанти відповідей

Казав мені газда, життя лиш у праці пізнаєш.

Казав мені мудрий ґазда, що життя пізнаєш.

Казав мені гречний і мудрий ґазда, що життя лиш у праці пізнаю.

Казав мені гречний і мудрий ґазда, що життя лиш у праці пізнаєш.

Казав ґазда, ти життя лиш у праці пізнаєш.

Запитання 17

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Як Марія не допитувалась,(1) що трапилось із гонтарем,(2) у якому він стані,(3) відповісти їй ніхто не міг:(4) того лікаря,(5) що приймав його,(6) уже не було,(7) а сестра чергувала недосвідчена.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1, 2 — при підрядній частині складного речення

кома 3 — при вставному слові

двокрапка 4 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

коми 5, 6 — при підрядній частині складного речення 

кома 7 — перед сурядною частиною складного речення 

Запитання 18

Прочитайте діалог.

- Наталю, сподіваюсь, сьогодні ти нарешті здаси зошит із домашньою роботою, — суворо сказала вчителька.

- Ой, Валентино Петрівно, сьогодні, ніяк не зможу здати: чесно-чесно, забула на столі, — відповіла дівчина.

Точно передає зміст діалогу речення

варіанти відповідей

Учительці не сподобалося, що Наталка на кожний урок приходить без домашнього завдання.

Наталка поскаржилася, що вчителька весь час хоче забрати зошит на перевірку тільки в неї.

Наталка знову відмовилася здати зошит із домашнім завданням, хоча вчителька їй про це нагадала.

Учителька попросила Наталку здати зошит із домашнім завданням, а та сказала, що не зможе здати, бо забула зошит удома.

Валентина Петрівна не вважає поважною причиною те, що дівчина забула зошит із домашнім завданням вдома.

Запитання 19

___та вимоглива людина ___ коридорами установи.

варіанти відповідей

жорстка, прохождається  

жорстока, прохожається

жорстока, проходжаєтся   

жорстка, проходжається

жорстка, проходшається

Запитання 20

___, незабаром роковини аварії на ____АЕС.

варіанти відповідей

Маріє Сергіївна, Чорнобильській 

Марія Сергіївно, Чорнобильський

Маріє Сергіївно, Чорнобильській 

Маріє Сергіївна, Чорнобильському

Марія Сергіївно, Чорнобильське

Запитання 21

Змагання ___ відбудуться за ___ погоди.

варіанти відповідей

зі стрибків, любої

по стрибкам, будь-якої  

у стрибках, усякої

зі стрибків, будь-якої

з стрибків, усілякої

Запитання 22

___ дівчат із відрами бігли до колодязя ___.


варіанти відповідей

п’ять, по воду

п’ятеро, за водою

п’ять, за водою

п’ятеро, по воду

п’яті, за водою

Запитання 23

___ роки ___ століття стали періодом розквіту професійного театру, справжнім батьком якого вважають Марка Кропивницького, який ___ року здійснив постановку п’єси «Назар Стодоля».


варіанти відповідей

вісімдесят, дев’ятнадцятого, тисяча вісімсот восьмидесят другого

вісімдесятих, дев’ятнадцятого, тисяча восьмисот вісімдесят другого

вісімдесятий, дев’ятнадцяте, тисячу вісімсот вісімдесят два

вісімдесяті, дев’ятнадцятої, тисячя вісімсот вісімдесят другого

вісімдесяті, дев’ятнадцятого, тисяча вісімсот вісімдесят другого

Запитання 24

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                            

1 летіти в прірву                      

2 летіти стрілою       

3 летіти думкою       

4 летіти до дідька

Речення 

А Команда зібралася чудова, дарма що не всі […].   

Б Не можу дозволити своїм надіям […].

В Кінь […] з-за гори в село.       

Г Галя звернула до хутора, […] поперд себе.

Д За допомогою двох Ваших же делегатів […]прогресивна газета.  

варіанти відповідей

Запитання 25

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                           

1 летіти в прірву                      

2 летіти стрілою       

3 летіти думкою       

4 летіти до дідька

Речення 

А Команда зібралася чудова, дарма що не всі […].   

Б Не можу дозволити своїм надіям […].

В Кінь […] з-за гори в село.       

Г Галя звернула до хутора, […] поперд себе.

Д За допомогою двох Ваших же делегатів […]прогресивна газета.  

варіанти відповідей

Запитання 26

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                           

1 летіти в прірву                      

2 летіти стрілою       

3 летіти думкою       

4 летіти до дідька

Речення 

А Команда зібралася чудова, дарма що не всі […].   

Б Не можу дозволити своїм надіям […].

В Кінь […] з-за гори в село.       

Г Галя звернула до хутора, […] поперд себе.

Д За допомогою двох Ваших же делегатів […]прогресивна газета.  

варіанти відповідей

Запитання 27

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                           

1 летіти в прірву                      

2 летіти стрілою       

3 летіти думкою       

4 летіти до дідька

Речення 

А Команда зібралася чудова, дарма що не всі […].   

Б Не можу дозволити своїм надіям […].

В Кінь […] з-за гори в село.       

Г Галя звернула до хутора, […] поперд себе.

Д За допомогою двох Ваших же делегатів […]прогресивна газета.  

варіанти відповідей

Запитання 28

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Чим швидше усвідомимо (1)ми необхідність (2)повернення екосистеми Дніпра в природний стан, тим надійніше забезпечимо умови для нинішніх і (3)прийдешніх поколінь розбудови (4)сталого розвитку.

А іменник     

Б прикметник    

В займенник   

Г дієслово (дієприкметник)     

Д прийменник

варіанти відповідей

Запитання 29

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Чим швидше усвідомимо (1)ми необхідність (2)повернення екосистеми Дніпра в природний стан, тим надійніше забезпечимо умови для нинішніх і (3)прийдешніх поколінь розбудови (4)сталого розвитку.

А іменник     

Б прикметник    

В займенник   

Г дієслово (дієприкметник)     

Д прийменник

варіанти відповідей

Запитання 30

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Чим швидше усвідомимо (1)ми необхідність (2)повернення екосистеми Дніпра в природний стан, тим надійніше забезпечимо умови для нинішніх і (3)прийдешніх поколінь розбудови (4)сталого розвитку.

А іменник     

Б прикметник    

В займенник   

Г дієслово (дієприкметник)     

Д прийменник

варіанти відповідей

Запитання 31

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Чим швидше усвідомимо (1)ми необхідність (2)повернення екосистеми Дніпра в природний стан, тим надійніше забезпечимо умови для нинішніх і (3)прийдешніх поколінь розбудови (4)сталого розвитку.

А іменник     

Б прикметник    

В займенник   

Г дієслово (дієприкметник)     

Д прийменник

варіанти відповідей

Запитання 32

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                  

1 Шевченко мій – це віщий «Заповіт.                 

2 Позаду – стільки мурів і проваль.                     

3 Дунув вітер  – і сліде не стало.                          

4 Дешева рибка – погана юшка.

Умова 

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена                          

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 33

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                  

1 Шевченко мій – це віщий «Заповіт.                 

2 Позаду – стільки мурів і проваль.                     

3 Дунув вітер  – і сліде не стало.                          

4 Дешева рибка – погана юшка.

Умова 

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена                          

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 34

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                  

1 Шевченко мій – це віщий «Заповіт.                 

2 Позаду – стільки мурів і проваль.                     

3 Дунув вітер  – і сліде не стало.                          

4 Дешева рибка – погана юшка.

Умова 

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена                          

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 35

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                  

1 Шевченко мій – це віщий «Заповіт.                 

2 Позаду – стільки мурів і проваль.                     

3 Дунув вітер  – і сліде не стало.                          

4 Дешева рибка – погана юшка.

Умова 

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена                          

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 36

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 З-під хмари краєчком ока глянуло сонце.           

2 Вона дивиться на схід сонця.                                  

3 Батьки, розчаровані, довго не могли заснути.    

4 Виходить дівчина води з криниці набрати. 

Складне речення

А Куди кінь з копитами, туди й жаба з хвостом.

Б Хлопчик говорив швидко, мов ковтав слова.

В А я вмер би, аби ще раз голос твій почути.

Г Люблю, коли у вікно дерева поглядають.

Д Як я люблю оці години праці, коли усе навколо завмира.

варіанти відповідей

Запитання 37

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 З-під хмари краєчком ока глянуло сонце.           

2 Вона дивиться на схід сонця.                                  

3 Батьки, розчаровані, довго не могли заснути.    

4 Виходить дівчина води з криниці набрати. 

Складне речення

А Куди кінь з копитами, туди й жаба з хвостом.

Б Хлопчик говорив швидко, мов ковтав слова.

В А я вмер би, аби ще раз голос твій почути.

Г Люблю, коли у вікно дерева поглядають.

Д Як я люблю оці години праці, коли усе навколо завмира.

варіанти відповідей

Запитання 38

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 З-під хмари краєчком ока глянуло сонце.           

2 Вона дивиться на схід сонця.                                  

3 Батьки, розчаровані, довго не могли заснути.    

4 Виходить дівчина води з криниці набрати. 

Складне речення

А Куди кінь з копитами, туди й жаба з хвостом.

Б Хлопчик говорив швидко, мов ковтав слова.

В А я вмер би, аби ще раз голос твій почути.

Г Люблю, коли у вікно дерева поглядають.

Д Як я люблю оці години праці, коли усе навколо завмира.

варіанти відповідей

Запитання 39

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 З-під хмари краєчком ока глянуло сонце.           

2 Вона дивиться на схід сонця.                                  

3 Батьки, розчаровані, довго не могли заснути.    

4 Виходить дівчина води з криниці набрати. 

Складне речення

А Куди кінь з копитами, туди й жаба з хвостом.

Б Хлопчик говорив швидко, мов ковтав слова.

В А я вмер би, аби ще раз голос твій почути.

Г Люблю, коли у вікно дерева поглядають.

Д Як я люблю оці години праці, коли усе навколо завмира.

варіанти відповідей

Запитання 40

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                          

(1) Було рано, усе спало тим міцним сном, що огортає світ.

(2) Навкруги – тиша, навіть на осиці листя не тремтіло.

(3) Листя знало, що і повітря спало.

(4) Навіть собаки не гавкали, а жаби біля ставка не кумкали.

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Запитання 41

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                          

(1) Було рано, усе спало тим міцним сном, що огортає світ.

(2) Навкруги – тиша, навіть на осиці листя не тремтіло.

(3) Листя знало, що і повітря спало.

(4) Навіть собаки не гавкали, а жаби біля ставка не кумкали.

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Запитання 42

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                          

(1) Було рано, усе спало тим міцним сном, що огортає світ.

(2) Навкруги – тиша, навіть на осиці листя не тремтіло.

(3) Листя знало, що і повітря спало.

(4) Навіть собаки не гавкали, а жаби біля ставка не кумкали.

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Запитання 43

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                          

(1) Було рано, усе спало тим міцним сном, що огортає світ.

(2) Навкруги – тиша, навіть на осиці листя не тремтіло.

(3) Листя знало, що і повітря спало.

(4) Навіть собаки не гавкали, а жаби біля ставка не кумкали.

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест