Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення.
(1)Стрибати (2)босоніж по (З)болотистій рівнині, (4)дивлячись (5)здалека на бурхливу (б)течію річки, (7)ознака того, що (8)підлітковий вік ще не минув.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Спрощення в групах приголосних немає в усіх словах рядка
Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєння букв є в усіх словах рядка
М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
Начеб(1)то все тут правильно, але це було місто без дзвінких голосів дітей, що гралися б на сліпучо(2)чистих піщаних берегах річки, без казна(3)коли посаджених і неполитих квітів і кущів, без звичайного, по(4)районному неквапливого життя.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Суфікс -ець має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
Здавна українці боронили свої свободи та (10) ___, повсякчас (11) ___ із (12) ____опором та внутрішніми незгодами, у боротьбі народилася і загартувалася єдина (13) ___ сміливих та щирих людей, що (14) ___ у прекрасній країні.
Здавна українці боронили свої свободи та (10) ___, повсякчас (11) ___ із (12) ____опором та внутрішніми незгодами, у боротьбі народилася і загартувалася єдина (13) ___ сміливих та щирих людей, що (14) ___ у прекрасній країні.
12. А навколишнім Б поверхневим В зовнішнім Г вуличним
13. А нація Б національність В народність Г община
14. А існує Б виживає В зубожіє Г живе
Здавна українці боронили свої свободи та (10) ___, повсякчас (11) ___ із (12) ____опором та внутрішніми незгодами, у боротьбі народилася і загартувалася єдина (13) ___ сміливих та щирих людей, що (14) ___ у прекрасній країні.
13. А нація Б національність В народність Г община
14. А існує Б виживає В зубожіє Г живе
Здавна українці боронили свої свободи та (10) ___, повсякчас (11) ___ із (12) ____опором та внутрішніми незгодами, у боротьбі народилася і загартувалася єдина (13) ___ сміливих та щирих людей, що (14) ___ у прекрасній країні.
14. А існує Б виживає В зубожіє Г живе
Здавна українці боронили свої свободи та (10) ___, повсякчас (11) ___ із (12) ____опором та внутрішніми незгодами, у боротьбі народилася і загартувалася єдина (13) ___ сміливих та щирих людей, що (14) ___ у прекрасній країні.
Потребує редагування речення
Пряму мову в реченні Казав мені гречний і мудрий ґазда: «Життя лиш у праці пізнаєш» правильно передано непрямою в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Як Марія не допитувалась,(1) що трапилось із гонтарем,(2) у якому він стані,(3) відповісти їй ніхто не міг:(4) того лікаря,(5) що приймав його,(6) уже не було,(7) а сестра чергувала недосвідчена.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте діалог.
- Наталю, сподіваюсь, сьогодні ти нарешті здаси зошит із домашньою роботою, — суворо сказала вчителька.
- Ой, Валентино Петрівно, сьогодні, ніяк не зможу здати: чесно-чесно, забула на столі, — відповіла дівчина.
Точно передає зміст діалогу речення
___та вимоглива людина ___ коридорами установи.
___, незабаром роковини аварії на ____АЕС.
Змагання ___ відбудуться за ___ погоди.
___ дівчат із відрами бігли до колодязя ___.
___ роки ___ століття стали періодом розквіту професійного театру, справжнім батьком якого вважають Марка Кропивницького, який ___ року здійснив постановку п’єси «Назар Стодоля».
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 летіти в прірву
2 летіти стрілою
3 летіти думкою
4 летіти до дідька
Речення
А Команда зібралася чудова, дарма що не всі […].
Б Не можу дозволити своїм надіям […].
В Кінь […] з-за гори в село.
Г Галя звернула до хутора, […] поперд себе.
Д За допомогою двох Ваших же делегатів […]прогресивна газета.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 летіти в прірву
2 летіти стрілою
3 летіти думкою
4 летіти до дідька
Речення
А Команда зібралася чудова, дарма що не всі […].
Б Не можу дозволити своїм надіям […].
В Кінь […] з-за гори в село.
Г Галя звернула до хутора, […] поперд себе.
Д За допомогою двох Ваших же делегатів […]прогресивна газета.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 летіти в прірву
2 летіти стрілою
3 летіти думкою
4 летіти до дідька
Речення
А Команда зібралася чудова, дарма що не всі […].
Б Не можу дозволити своїм надіям […].
В Кінь […] з-за гори в село.
Г Галя звернула до хутора, […] поперд себе.
Д За допомогою двох Ваших же делегатів […]прогресивна газета.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 летіти в прірву
2 летіти стрілою
3 летіти думкою
4 летіти до дідька
Речення
А Команда зібралася чудова, дарма що не всі […].
Б Не можу дозволити своїм надіям […].
В Кінь […] з-за гори в село.
Г Галя звернула до хутора, […] поперд себе.
Д За допомогою двох Ваших же делегатів […]прогресивна газета.
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Чим швидше усвідомимо (1)ми необхідність (2)повернення екосистеми Дніпра в природний стан, тим надійніше забезпечимо умови для нинішніх і (3)прийдешніх поколінь розбудови (4)сталого розвитку.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієслово (дієприкметник)
Д прийменник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Чим швидше усвідомимо (1)ми необхідність (2)повернення екосистеми Дніпра в природний стан, тим надійніше забезпечимо умови для нинішніх і (3)прийдешніх поколінь розбудови (4)сталого розвитку.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієслово (дієприкметник)
Д прийменник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Чим швидше усвідомимо (1)ми необхідність (2)повернення екосистеми Дніпра в природний стан, тим надійніше забезпечимо умови для нинішніх і (3)прийдешніх поколінь розбудови (4)сталого розвитку.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієслово (дієприкметник)
Д прийменник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Чим швидше усвідомимо (1)ми необхідність (2)повернення екосистеми Дніпра в природний стан, тим надійніше забезпечимо умови для нинішніх і (3)прийдешніх поколінь розбудови (4)сталого розвитку.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієслово (дієприкметник)
Д прийменник
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Шевченко мій – це віщий «Заповіт.
2 Позаду – стільки мурів і проваль.
3 Дунув вітер – і сліде не стало.
4 Дешева рибка – погана юшка.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Шевченко мій – це віщий «Заповіт.
2 Позаду – стільки мурів і проваль.
3 Дунув вітер – і сліде не стало.
4 Дешева рибка – погана юшка.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Шевченко мій – це віщий «Заповіт.
2 Позаду – стільки мурів і проваль.
3 Дунув вітер – і сліде не стало.
4 Дешева рибка – погана юшка.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Шевченко мій – це віщий «Заповіт.
2 Позаду – стільки мурів і проваль.
3 Дунув вітер – і сліде не стало.
4 Дешева рибка – погана юшка.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 З-під хмари краєчком ока глянуло сонце.
2 Вона дивиться на схід сонця.
3 Батьки, розчаровані, довго не могли заснути.
4 Виходить дівчина води з криниці набрати.
Складне речення
А Куди кінь з копитами, туди й жаба з хвостом.
Б Хлопчик говорив швидко, мов ковтав слова.
В А я вмер би, аби ще раз голос твій почути.
Г Люблю, коли у вікно дерева поглядають.
Д Як я люблю оці години праці, коли усе навколо завмира.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 З-під хмари краєчком ока глянуло сонце.
2 Вона дивиться на схід сонця.
3 Батьки, розчаровані, довго не могли заснути.
4 Виходить дівчина води з криниці набрати.
Складне речення
А Куди кінь з копитами, туди й жаба з хвостом.
Б Хлопчик говорив швидко, мов ковтав слова.
В А я вмер би, аби ще раз голос твій почути.
Г Люблю, коли у вікно дерева поглядають.
Д Як я люблю оці години праці, коли усе навколо завмира.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 З-під хмари краєчком ока глянуло сонце.
2 Вона дивиться на схід сонця.
3 Батьки, розчаровані, довго не могли заснути.
4 Виходить дівчина води з криниці набрати.
Складне речення
А Куди кінь з копитами, туди й жаба з хвостом.
Б Хлопчик говорив швидко, мов ковтав слова.
В А я вмер би, аби ще раз голос твій почути.
Г Люблю, коли у вікно дерева поглядають.
Д Як я люблю оці години праці, коли усе навколо завмира.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 З-під хмари краєчком ока глянуло сонце.
2 Вона дивиться на схід сонця.
3 Батьки, розчаровані, довго не могли заснути.
4 Виходить дівчина води з криниці набрати.
Складне речення
А Куди кінь з копитами, туди й жаба з хвостом.
Б Хлопчик говорив швидко, мов ковтав слова.
В А я вмер би, аби ще раз голос твій почути.
Г Люблю, коли у вікно дерева поглядають.
Д Як я люблю оці години праці, коли усе навколо завмира.
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Було рано, усе спало тим міцним сном, що огортає світ.
(2) Навкруги – тиша, навіть на осиці листя не тремтіло.
(3) Листя знало, що і повітря спало.
(4) Навіть собаки не гавкали, а жаби біля ставка не кумкали.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Було рано, усе спало тим міцним сном, що огортає світ.
(2) Навкруги – тиша, навіть на осиці листя не тремтіло.
(3) Листя знало, що і повітря спало.
(4) Навіть собаки не гавкали, а жаби біля ставка не кумкали.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Було рано, усе спало тим міцним сном, що огортає світ.
(2) Навкруги – тиша, навіть на осиці листя не тремтіло.
(3) Листя знало, що і повітря спало.
(4) Навіть собаки не гавкали, а жаби біля ставка не кумкали.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Було рано, усе спало тим міцним сном, що огортає світ.
(2) Навкруги – тиша, навіть на осиці листя не тремтіло.
(3) Листя знало, що і повітря спало.
(4) Навіть собаки не гавкали, а жаби біля ставка не кумкали.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома