Симуляція НМТ з української мови

Додано: 28 червня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 671 раз
20 запитань
Запитання 1

 Граматичний зв'язок між підметом і присудком порушено в реченні:

варіанти відповідей

Більшість учасників конференції прибули пізніше.


Василь з Іваном рано-вранці поїхали на косовицю.

На галявині росло дванадцять молодих берізок.

ООН ухвалила важливе рішення щодо миротворчого контингенту.

Запитання 2

Однорідними додатками ускладнено речення:

варіанти відповідей

Софійка попросила нас прийти раніше й підготувати сюрприз для іменинника.

Любомир хотів зупинитися, заспокоїтися, розчинитися в далекому безмежжі.


Ярослав мав давню мрію – потанцювати й поговорити з однокласницею.

Назар бере наплічник і вирушає вишукувати й купувати раритетні книг

Запитання 3

Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова.

Керівника туристичного гуртка Олексія … повідомили про те, що за півтора … занять група учнів … орієнтуватися …

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків:

варіанти відповідей

Пономаренко, місяці, навчилась, по зірках

Пономаренка, місяця, навчилась, за зірками

Пономаренка, місяці, навчились, по зіркам

Пономаренко, місяця, навчились, за зірками

Запитання 4

Помилково вжито слово в рядку. 

варіанти відповідей

розв'язувати задачу

уникнути небезпеки

заказати букет квітів

перекладати болгарською. 

Запитання 5

Лексичну помилку допущено в рядку:

варіанти відповідей

о сьомій годині ранку

на наступній неділі

властивий учневі

прийшов у справах

Запитання 6

Фразеологізм через пень колоду має антонім


варіанти відповідей

далеко куцому до зайця

мухи не зобидить

як курка лапою

комар носа не підточить

Запитання 7

Іменником є слово, виділене в реченні:

варіанти відповідей

На світанку ПОДОРОЖНІ вирушили в далеку путь.

Із вершини пагорба мандрівники бачили ЧАРІВНІ долини.

За далекими долинами здіймалися РИЦАРСЬКІ замки.

Бастіони були ОПОВИТІ ніжно-голубим туманом.

Запитання 8

Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:

варіанти відповідей

вуаль, Чилі, акварель, Міссісіпі

зала, синиця, воєвода, комісія

загс, ГЕС, жовч, пастораль

бязь, СДПУ, Токіо, юнь

Запитання 9

Неправильно побудовано словосполучення:

варіанти відповідей

п’ятнадцять хвилин десятого

зараз одинадцята

за п’ять хвилин сьома

буду після дев’ятої

Запитання 10

Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Зачаровану Десну» О. Довженка…»

варіанти відповідей

збагачується ваше мовлення.

ви збагачуєте своє мовлення.

звертається увага на багатство мови.

перед нами постає світ дитинства

Запитання 11

Правильно написано всі займенники в рядку

варіанти відповідей

дехто, ніякий, скільки-небудь, абищо             

ніщо, будь-який, де-котрий, ніскільки   

будь-що, якийсь, аби-хто, що-небудь                    

будь-хто, якийсь, ніякий, хто-зна-що.                    

Запитання 12

Правильною є форма займенника в словосполученні:

варіанти відповідей

на тім березі річки

з твоєго району

звернутися до їх

всим підприємцям

Запитання 13

Позначте рядок, у якому всі дієприкметники пишуться з не разом:

варіанти відповідей

не/вишитий рушник; слова, ще нікому не/сказані; не/довантажена машина

не/прочитана книга; не/побілена хата; стіни не/фарбовані, а лаковані

не/виконане завдання; не/скошена трава; не/розв’язана задача

не/доспівані пісні; квіти ніким не/зірвані; не/доплетений кошик

Запитання 14

Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Довгі вечірні тіні перекреслюють порослу споришем вулицю.

Налякане голосами людей  продиралося через хащі стадо зубрів.

Дивиться хлопець на зіткані зі срібла вишняки й мало не зітхає.

Люблю ходити по вкритій кришталевою росою ранковій траві.

Запитання 15

Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

і..раціональний, груп..а, Гол..андія

ас..иміляція, і..новація, священ..ий

Пікас..о, примадон..а, рот..ердамець

дік..енсівський, буд..ист, ал..ея

Запитання 16

 З'ясуйте синтаксичну роль виділених слів (цифра позначає наступне слово).

Ніколи не треба забувати про своє призначення й (1)завжди пам'ятати, що (2)митці покликані народом для того, аби показувати (3)світові насамперед, що життя (4)прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.

1 завжди

2 митці

3 світові

4 прекрасне

А обставина

Б підмет

В додаток

Г іменна частина присудка

Д означення       

варіанти відповідей

1-В, 2-Б, 3-Д, 4-Г.

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Г.

1-Д, 2-Б, 3-Г, 4-А.

1-Б, 2-Д, 3-Г, 4-А.

Запитання 17

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

Розділовий знак

1 тире між підметом і присудком

2 тире перед узагальнювальним словом

3 тире при відокремленій прикладці

4 тире в безсполучниковому реченні

Приклади

А Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи — усе це дихало молодою парубоцькою красою.

Б Здобути волю — то мій рай.

В Я тільки тепер побачив село — нужденну купку солом’яних стріх.

Г Від малих дітей голова болить, а від великих — серце.

Д Прийде осінь — у засіках буде хліб золотий. 

варіанти відповідей

1-Б ,2-А ,3-В ,4-Д .

1-В ,2-А ,3-Д ,4-Б .

1-Б ,2-В ,3-А ,4-Г .

1-Д ,2-А ,3-В ,4-Б .

Запитання 18

Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.

Розділовий знак

1 кома

2 двокрапка

3 тире

4 лапки

Приклад

А Знаю я … моє ім’я не згасне на прийдешнім сонячнім путі.

Б Це просто день, що врубується в простір …- сказавколись Сергій Жадан.

В Ось ранок … синім возом … їде … і сонця сніп в село везе.

Г Вдихати вітер Батьківщини … найвище щастя на землі.

Д І сонце падало за тьмяним морем трав … на землю маки кинувши червоні.

варіанти відповідей

1-В,2-А,3-Г,4-Б.

1-Д,2-А,3-Г,4-Б.

1-В,2-А,3-Д,4-Б.

1-Д,2-А,3-Б,4-В.

Запитання 19

Доберіть приклад до кожного типу речення.

Тип речення

1 складнопідрядне

2 складноcурядне

3 складне безсполучникове

4 складне з різними видами зв’язку

Приклад

А Люби музику — вона облагороджує твої думки і почуття.

Б Красна пташка своїм пір’ям, а людина — знанням.

В Що в пісні співається, те в житті збувається.

Г Голос у нього гучний і спочатку завжди впевнений.

Д Небо вночі чисте, і видно, як падають зорі

варіанти відповідей

1-Г,2-Б,3-А,4-Д.

1-А,2-В,3-Д,4-Б.

1-В,2-А,3-Г,4-Д.

1-В,2-Б,3-А,4-Д.

Запитання 20

Доберіть приклад до кожного виду речення.

Вид речення

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

Приклад

А Пахне гіркотою осені.

Б Раніше в Україні на щодень пекли житній хліб.

В Старезний, густий, предковічний ліс на Волині.

Г Чесне діло роби сміло.

Д Сади свій сад, плекай свої надії.                        

варіанти відповідей

1-В,2-Б,3-А,4-Г.

1-Б,2-Д,3-Г,4-В.

1-Д,2-Б,3-Г,4-А.

1-Д,2-А,3-Г,4-В.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест