Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення.
(1) Усередині пиріжка була дуже (2)корисна (З)начинка з (4)чорносливу, що повністю відповідало моїм (5)уподобанням, особливо якщо додати до цього улюблений (6)напій (7)лате.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Спрощення в групах приголосних є в усіх словах рядка
Букву с на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєння букв немає в усіх словах рядка
Апостроф на місці пропуску не треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
Хтозна(1)коли стало зрозуміло, що ця двадцяти(2)літня красуня виділяється з(3)посеред інших дівчат, тому що вона має талант робити щасливим будь(4)кого біля себе.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Суфікс -ищ має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
У (10) ___ житті старшокласника чи студента також можуть (11) ___ ситуації ділового (12) ___, при яких необхідне знання (13) ___норм та засобів (14)___ того чи іншого документа.
У (10) ___ житті старшокласника чи студента також можуть (11) ___ ситуації ділового (12) ___, при яких необхідне знання (13) ___норм та засобів (14)___ того чи іншого документа.
У (10) ___ житті старшокласника чи студента також можуть (11) ___ ситуації ділового (12) ___, при яких необхідне знання (13) ___норм та засобів (14)___ того чи іншого документа.
У (10) ___ житті старшокласника чи студента також можуть (11) ___ ситуації ділового (12) ___, при яких необхідне знання (13) ___норм та засобів (14)___ того чи іншого документа.
У (10) ___ житті старшокласника чи студента також можуть (11) ___ ситуації ділового (12) ___, при яких необхідне знання (13) ___норм та засобів (14)___ того чи іншого документа.
Потребує редагування речення
НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Вечорниці,(1) Іване,(2) цъого року вдалися якнайліпше,(3) бо,(4) по-перше, (5) мірошник поїхав на ярмарок, (6) а дочка його зосталася,(7) а по-друге,(8) багато хто з молоді надіявся цього разу уладнати свої любовні справи.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте діалог.
- Петре, прибери нарешті у своїй кімнаті, — обурено сказала мама.
- Сьогодні не можу, багато уроків треба зробити, а от завтра наведу лад, — укотре пообіцяв Петро.
Точно передає зміст діалогу речення
___ маску другий рік, що спричинило ___ нежить.
Спробуй, ___, ___ еспресо.
___ тижня доводилося ходити ___, збираючи довідки.
___ коридори обробляються ___.
День студента ___ листопада встановлений в Україні указом Президента від ___ червня ___ року.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 сидіти в печінках
2 сидіти на троні
3 сидіти як на голках
4 сидіти сиднем
Речення
А Марічка хвилювалася, нервувала […].
Б Не вийде […] і заробляти купу грошей.
В Ситуація в країні дуже напружує, можна сказати […].
Г Наречений на порозі стояв похмурий, бо кохана […].
Д На минулих зборах йому випала честь бути головою, […].
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 сидіти в печінках
2 сидіти на троні
3 сидіти як на голках
4 сидіти сиднем
Речення
А Марічка хвилювалася, нервувала […].
Б Не вийде […] і заробляти купу грошей.
В Ситуація в країні дуже напружує, можна сказати […].
Г Наречений на порозі стояв похмурий, бо кохана […].
Д На минулих зборах йому випала честь бути головою, […].
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 сидіти в печінках
2 сидіти на троні
3 сидіти як на голках
4 сидіти сиднем
Речення
А Марічка хвилювалася, нервувала […].
Б Не вийде […] і заробляти купу грошей.
В Ситуація в країні дуже напружує, можна сказати […].
Г Наречений на порозі стояв похмурий, бо кохана […].
Д На минулих зборах йому випала честь бути головою, […].
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 сидіти в печінках
2 сидіти на троні
3 сидіти як на голках
4 сидіти сиднем
Речення
А Марічка хвилювалася, нервувала […].
Б Не вийде […] і заробляти купу грошей.
В Ситуація в країні дуже напружує, можна сказати […].
Г Наречений на порозі стояв похмурий, бо кохана […].
Д На минулих зборах йому випала честь бути головою, […].
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Розписування стін хат, (1)а часом і господарських будівеь (2)було дуже популярне (3)на українських землях у давнину, а місцями збереглося й (4)донині.
А іменник
Б прийменник
В дієслово
Г сполучник
Д прислівник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Розписування стін хат, (1)а часом і господарських будівеь (2)було дуже популярне (3)на українських землях у давнину, а місцями збереглося й (4)донині.
А іменник
Б прийменник
В дієслово
Г сполучник
Д прислівник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Розписування стін хат, (1)а часом і господарських будівеь (2)було дуже популярне (3)на українських землях у давнину, а місцями збереглося й (4)донині.
А іменник
Б прийменник
В дієслово
Г сполучник
Д прислівник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Розписування стін хат, (1)а часом і господарських будівеь (2)було дуже популярне (3)на українських землях у давнину, а місцями збереглося й (4)донині.
А іменник
Б прийменник
В дієслово
Г сполучник
Д прислівник
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Небо – вигнутим дзеркалом.
2 Як тяжко нам – живим – свої хрести нести.
3 Я усміхнусь – і все навкруг сміється.
4 Діамант малий – краси багато.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Небо – вигнутим дзеркалом.
2 Як тяжко нам – живим – свої хрести нести.
3 Я усміхнусь – і все навкруг сміється.
4 Діамант малий – краси багато.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Небо – вигнутим дзеркалом.
2 Як тяжко нам – живим – свої хрести нести.
3 Я усміхнусь – і все навкруг сміється.
4 Діамант малий – краси багато.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Небо – вигнутим дзеркалом.
2 Як тяжко нам – живим – свої хрести нести.
3 Я усміхнусь – і все навкруг сміється.
4 Діамант малий – краси багато.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Я побачила тебе на пароплаві.
2 Заплющивши очі, він намагався мріяти.
3 Настала пора вертатися додому.
4 Іван присвяти пісню мамі.
Складне речення
А Я людина, якій судилося ще жить.
Б Хто говорить від серця, тому все відгукнеться.
В Пісні дзвенять там, де птахи народились.
Г Климко звівся, щоб краще було видно шлях.
Д Треба так звалити дерево, щоб воно не звалило інших.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Я побачила тебе на пароплаві.
2 Заплющивши очі, він намагався мріяти.
3 Настала пора вертатися додому.
4 Іван присвяти пісню мамі.
Складне речення
А Я людина, якій судилося ще жить.
Б Хто говорить від серця, тому все відгукнеться.
В Пісні дзвенять там, де птахи народились.
Г Климко звівся, щоб краще було видно шлях.
Д Треба так звалити дерево, щоб воно не звалило інших.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Я побачила тебе на пароплаві.
2 Заплющивши очі, він намагався мріяти.
3 Настала пора вертатися додому.
4 Іван присвяти пісню мамі.
Складне речення
А Я людина, якій судилося ще жить.
Б Хто говорить від серця, тому все відгукнеться.
В Пісні дзвенять там, де птахи народились.
Г Климко звівся, щоб краще було видно шлях.
Д Треба так звалити дерево, щоб воно не звалило інших.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Я побачила тебе на пароплаві.
2 Заплющивши очі, він намагався мріяти.
3 Настала пора вертатися додому.
4 Іван присвяти пісню мамі.
Складне речення
А Я людина, якій судилося ще жить.
Б Хто говорить від серця, тому все відгукнеться.
В Пісні дзвенять там, де птахи народились.
Г Климко звівся, щоб краще було видно шлях.
Д Треба так звалити дерево, щоб воно не звалило інших.
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Сонце було вже височенько, а земля була холодна, від неї потерпли підошви і зробилися як дерев’яні.
(2) Коли вони мерзли так, хлопець сідав просто посеред дороги й обтирав їх руками.
(3) Хукав на них, піднімаючи до рота то одну, то другу.
(4) Попереду був лісок, і хлопець побіг до нього щодуху.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Сонце було вже височенько, а земля була холодна, від неї потерпли підошви і зробилися як дерев’яні.
(2) Коли вони мерзли так, хлопець сідав просто посеред дороги й обтирав їх руками.
(3) Хукав на них, піднімаючи до рота то одну, то другу.
(4) Попереду був лісок, і хлопець побіг до нього щодуху.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Сонце було вже височенько, а земля була холодна, від неї потерпли підошви і зробилися як дерев’яні.
(2) Коли вони мерзли так, хлопець сідав просто посеред дороги й обтирав їх руками.
(3) Хукав на них, піднімаючи до рота то одну, то другу.
(4) Попереду був лісок, і хлопець побіг до нього щодуху.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Сонце було вже височенько, а земля була холодна, від неї потерпли підошви і зробилися як дерев’яні.
(2) Коли вони мерзли так, хлопець сідав просто посеред дороги й обтирав їх руками.
(3) Хукав на них, піднімаючи до рота то одну, то другу.
(4) Попереду був лісок, і хлопець побіг до нього щодуху.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома