Готуємося до ЗНО. Варіант 56

Додано: 30 червня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 241 раз
43 запитання
Запитання 1

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

Квіти скручували свої листочки.

Золотими хлібами дзвенить українська земля.

Діти уважно слухали розповідь про минуле рідного краю.

До нас звертається утаємничений голос наших пращурів.

Запитання 2

Прочитайте речення.

(1) Усередині пиріжка була дуже (2)корисна (З)начинка з (4)чорносливу, що повністю відповідало моїм (5)уподобанням, особливо якщо додати до цього улюблений (6)напій (7)лате.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

1, 3, 5, 7  

1, 2, 4, 5  

3, 5, 6, 7   

2, 4, 6, 7

Запитання 3

Спрощення в групах приголосних є в усіх словах рядка

варіанти відповідей

баскетболіс..ці, улес..ливий, очис..ний    

форпос..ний, бриз..нути, блис..нути

щас..ливий, мас..ний, сер..цевий   

балас..ний, доблес.ний, вартіс..ний

Запитання 4

Букву с на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей

..колоти, ..товкти, ..ігнорувати  

..гаслий, ..бавати, ..’їзд

..повістити, ..характеризувати, ..хід  

..мазати, ..знатися, ..’єднати

Запитання 5

Подвоєння букв немає в усіх словах рядка

варіанти відповідей

ін..овація, відкрит..я, міськ..ом    

Ап..еніни, без..ахисний, годин..ик

жадан..ий, інтермец..о, Гаван..а 

бов..аніти, вікон..иця, Брюс..ель

Запитання 6

Апостроф на місці пропуску не треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

ад..ютант, інтерв..ю, прем..єр    

кон..юктура, п..єдестал, Барб..юс

б..юджет, п..юпітр, ф..юзеляж    

М..юллер, Монтеск..є, к..янті

Запитання 7

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

Хтозна(1)коли стало зрозуміло, що ця двадцяти(2)літня красуня виділяється з(3)посеред інших дівчат, тому що вона має талант робити щасливим будь(4)кого біля себе.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Зпросоння не добереш, чи то людина, чи то вітерець, чи місяць золотою пучкою стукає в шибки.

Кажуть, що в купальські ночі дерева ходять, неначе люди, і навіть розкривають словом-шепотом свої таємниці.

Поява небезпеки завжди примушує журавля застережно скрикувати, і цей сигнал сприймають як попиредження інші птахи й звірі.

По весні тисяча шістсот шістдесят третього року двоє подорожніх, верхи на добрих конях, наблежались до Києва з Білгородського шляху.

Запитання 9

Суфікс -ищ має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

сховище

хмарище

вітрище

вовчище

Запитання 10

У (10) ___ житті старшокласника чи студента також можуть (11) ___ ситуації ділового (12) ___, при яких необхідне знання (13) ___норм та засобів (14)___ того чи іншого документа.

варіанти відповідей

повсякчасному

буденному

святковому

повсякденному

Запитання 11

У (10) ___ житті старшокласника чи студента також можуть (11) ___ ситуації ділового (12) ___, при яких необхідне знання (13) ___норм та засобів (14)___ того чи іншого документа.

варіанти відповідей

виникнути

з’явитись

початись

продовжитись

Запитання 12

У (10) ___ житті старшокласника чи студента також можуть (11) ___ ситуації ділового (12) ___, при яких необхідне знання (13) ___норм та засобів (14)___ того чи іншого документа.

варіанти відповідей

взаєморозуміння

спілкування

реагування

переписування

Запитання 13

У (10) ___ житті старшокласника чи студента також можуть (11) ___ ситуації ділового (12) ___, при яких необхідне знання (13) ___норм та засобів (14)___ того чи іншого документа.

варіанти відповідей

сталевих

стильових

стилістичних

розмовних

Запитання 14

У (10) ___ житті старшокласника чи студента також можуть (11) ___ ситуації ділового (12) ___, при яких необхідне знання (13) ___норм та засобів (14)___ того чи іншого документа.

варіанти відповідей

оформлення

формування

записування

читання

Запитання 15

Потребує редагування речення

варіанти відповідей

Диригент, учитель середньої школи, рвучко змахнув паличкою.

Завтра вона, Соня, приїде на місце свого призначення.

Читаючи книжку, Сергійкові пригадувалася давня розповідь дідуся.

Де-не-де світло місяця вихопить силует тополі, цієї сестри кипариса.

Усі з радісним галасом і випереджаючи один одного побігли назустріч гостеві.

Запитання 16

НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку

варіанти відповідей

«Не гомоніть, гримнув воєвода Всеволод, що буде, те й буде».

І скаже світ: «Ти крихта у мені».

«Хто ви, мої прапрадіди?» — питаю.

Як давній надтріснутий дзвін: «Батурин, Батурин, Батурин», — лунає мені навздогін.

«Степан, який він не є поганий, а своїх коней і в свята без води не залишив», — раптом каже до гурту Шептало.

Запитання 17

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Вечорниці,(1) Іване,(2) цъого року вдалися якнайліпше,(3) бо,(4) по-перше, (5) мірошник поїхав на ярмарок, (6) а дочка його зосталася,(7) а по-друге,(8) багато хто з молоді надіявся цього разу уладнати свої любовні справи.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1,2 — при звертанні

кома 3 — перед підрядною частиною складного речення

коми 4, 5 — при вставному слові

кома 6 — перед сурядною частиною складного речення

коми 7, 8 — при однорідних членах речення

Запитання 18

Прочитайте діалог.

- Петре, прибери нарешті у своїй кімнаті, — обурено сказала мама.

- Сьогодні не можу, багато уроків треба зробити, а от завтра наведу лад,укотре пообіцяв Петро.

Точно передає зміст діалогу речення


варіанти відповідей

Мати обурилася на Петра, бо в його кімнаті весь час безлад.

Мама обурено попросила Петра прибрати нарешті в кімнаті, але син укотре відповів, що не може, бо багато уроків, а от завтра він наведе лад.

Мамі не сподобалося, що Петро не прибирає в кімнаті через велику кількість домашніх завдань.

Мама не вважає, що виконання домашніх завдань може завадити прибрати в кімнаті.

Петро знову відмовився прибирати в кімнаті, хоча мама нагадала йому про це.

Запитання 19

___ маску другий рік, що спричинило ___ нежить.

варіанти відповідей

ношу, алергічну  

носю, алергічну   

ношу, алергічний

носю, алергічний

ношу, алергічне

Запитання 20

Спробуй, ___,  ___ еспресо.

варіанти відповідей

Іринка, чудовий 

Іринко, чудовий 

Іринка, чудове 

Іринко, чудове

Іринко, чудову

Запитання 21

___ тижня доводилося ходити ___, збираючи довідки.

варіанти відповідей

протягом, по кабінетам

на протязі, по кабінетах 

на протязі, по кабінетам

протягом, по кабінетах 

вздовж, по кабінетах

Запитання 22

___ коридори обробляються ___.

варіанти відповідей

лікарські, біль ретельніше 

лікувальні, саме ретельно

лікарняні, більш ретельно  

лікарські, найбільш ретельніше

лікарняні, найретельно

Запитання 23

День студента ___ листопада встановлений в Україні указом Президента від ___ червня ___ року.

варіанти відповідей

сімнадцять, шістнадцятого, тисячу дев’ятсот дев’яноста дев’ятого

сімнадцятого, шістнадцятого, тисячя дев’ятсот дев’яносто дев’ятого

сімнадцятий, шістнадцяте, тисяча дев’ятсот дев’яноста дев’ятого

сімнадцятого, шістнадцятого, тисяча дев’ятсот дев’яносто дев’ятого

сімнадцяте, шістнадцятого, тисячу дев’ятсот дев’яносто дев’ятого

Запитання 24

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                  

1 сидіти в печінках                      

2 сидіти на троні                 

3 сидіти як на голках          

4 сидіти сиднем 

Речення    

А Марічка хвилювалася, нервувала […].     

Б Не вийде […] і заробляти купу грошей.

В Ситуація в країні дуже напружує, можна сказати […].

Г Наречений на порозі стояв похмурий, бо кохана […].

Д На минулих зборах йому випала честь бути головою, […].  

варіанти відповідей

Запитання 25

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                  

1 сидіти в печінках                      

2 сидіти на троні                 

3 сидіти як на голках          

4 сидіти сиднем 

Речення    

А Марічка хвилювалася, нервувала […].     

Б Не вийде […] і заробляти купу грошей.

В Ситуація в країні дуже напружує, можна сказати […].

Г Наречений на порозі стояв похмурий, бо кохана […].

Д На минулих зборах йому випала честь бути головою, […].  

варіанти відповідей

Запитання 26

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                  

1 сидіти в печінках                      

2 сидіти на троні                 

3 сидіти як на голках          

4 сидіти сиднем 

Речення    

А Марічка хвилювалася, нервувала […].     

Б Не вийде […] і заробляти купу грошей.

В Ситуація в країні дуже напружує, можна сказати […].

Г Наречений на порозі стояв похмурий, бо кохана […].

Д На минулих зборах йому випала честь бути головою, […].  

варіанти відповідей

Запитання 27

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                  

1 сидіти в печінках                      

2 сидіти на троні                 

3 сидіти як на голках          

4 сидіти сиднем 

Речення    

А Марічка хвилювалася, нервувала […].     

Б Не вийде […] і заробляти купу грошей.

В Ситуація в країні дуже напружує, можна сказати […].

Г Наречений на порозі стояв похмурий, бо кохана […].

Д На минулих зборах йому випала честь бути головою, […].  

варіанти відповідей

Запитання 28

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Розписування стін хат, (1)а часом і господарських будівеь (2)було дуже популярне (3)на українських землях у давнину, а місцями збереглося й (4)донині.

А іменник     

Б прийменник

В дієслово

Г сполучник

Д прислівник

варіанти відповідей

Запитання 29

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Розписування стін хат, (1)а часом і господарських будівеь (2)було дуже популярне (3)на українських землях у давнину, а місцями збереглося й (4)донині.

А іменник     

Б прийменник

В дієслово

Г сполучник

Д прислівник

варіанти відповідей

Запитання 30

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Розписування стін хат, (1)а часом і господарських будівеь (2)було дуже популярне (3)на українських землях у давнину, а місцями збереглося й (4)донині.

А іменник     

Б прийменник

В дієслово

Г сполучник

Д прислівник

варіанти відповідей

Запитання 31

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Розписування стін хат, (1)а часом і господарських будівеь (2)було дуже популярне (3)на українських землях у давнину, а місцями збереглося й (4)донині.

А іменник     

Б прийменник

В дієслово

Г сполучник

Д прислівник

варіанти відповідей

Запитання 32

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                  

1 Небо – вигнутим дзеркалом.                            

2 Як тяжко нам – живим – свої хрести нести.     

3 Я усміхнусь – і все навкруг сміється.                

4 Діамант малий – краси багато.

Умова

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена                            

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 33

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                  

1 Небо – вигнутим дзеркалом.                            

2 Як тяжко нам – живим – свої хрести нести.     

3 Я усміхнусь – і все навкруг сміється.                

4 Діамант малий – краси багато.

Умова

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена                            

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 34

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                  

1 Небо – вигнутим дзеркалом.                            

2 Як тяжко нам – живим – свої хрести нести.     

3 Я усміхнусь – і все навкруг сміється.                

4 Діамант малий – краси багато.

Умова

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена                            

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 35

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                  

1 Небо – вигнутим дзеркалом.                            

2 Як тяжко нам – живим – свої хрести нести.     

3 Я усміхнусь – і все навкруг сміється.                

4 Діамант малий – краси багато.

Умова

А при відокремленому означенні

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена                            

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 36

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Я побачила тебе на пароплаві.                               

2 Заплющивши очі, він намагався мріяти.              

3 Настала пора вертатися додому.                       

4 Іван присвяти пісню мамі

Складне речення                                    

А Я людина, якій судилося ще жить.

Б Хто говорить від серця, тому все відгукнеться.

В Пісні дзвенять там, де птахи народились.

Г Климко звівся, щоб краще було видно шлях.

Д Треба так звалити дерево, щоб воно не звалило інших.

варіанти відповідей

Запитання 37

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Я побачила тебе на пароплаві.                               

2 Заплющивши очі, він намагався мріяти.              

3 Настала пора вертатися додому.                       

4 Іван присвяти пісню мамі

Складне речення                                    

А Я людина, якій судилося ще жить.

Б Хто говорить від серця, тому все відгукнеться.

В Пісні дзвенять там, де птахи народились.

Г Климко звівся, щоб краще було видно шлях.

Д Треба так звалити дерево, щоб воно не звалило інших.

варіанти відповідей

Запитання 38

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Я побачила тебе на пароплаві.                               

2 Заплющивши очі, він намагався мріяти.              

3 Настала пора вертатися додому.                       

4 Іван присвяти пісню мамі

Складне речення                                    

А Я людина, якій судилося ще жить.

Б Хто говорить від серця, тому все відгукнеться.

В Пісні дзвенять там, де птахи народились.

Г Климко звівся, щоб краще було видно шлях.

Д Треба так звалити дерево, щоб воно не звалило інших.

варіанти відповідей

Запитання 39

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Я побачила тебе на пароплаві.                               

2 Заплющивши очі, він намагався мріяти.              

3 Настала пора вертатися додому.                       

4 Іван присвяти пісню мамі

Складне речення                                    

А Я людина, якій судилося ще жить.

Б Хто говорить від серця, тому все відгукнеться.

В Пісні дзвенять там, де птахи народились.

Г Климко звівся, щоб краще було видно шлях.

Д Треба так звалити дерево, щоб воно не звалило інших.

варіанти відповідей

Запитання 40

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Сонце було вже височенько, а земля була холодна, від неї потерпли підошви і зробилися як дерев’яні.

(2) Коли вони мерзли так, хлопець сідав просто посеред дороги й обтирав їх руками.

(3) Хукав на них, піднімаючи до рота то одну, то другу.

(4) Попереду був лісок, і хлопець побіг до нього щодуху.

Тип речення      

А просте ускладнене

Б складносурядне   

В складнопідрядне 

Г безсполучникове                        

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Запитання 41

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Сонце було вже височенько, а земля була холодна, від неї потерпли підошви і зробилися як дерев’яні.

(2) Коли вони мерзли так, хлопець сідав просто посеред дороги й обтирав їх руками.

(3) Хукав на них, піднімаючи до рота то одну, то другу.

(4) Попереду був лісок, і хлопець побіг до нього щодуху.

Тип речення      

А просте ускладнене

Б складносурядне   

В складнопідрядне 

Г безсполучникове                        

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Запитання 42

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Сонце було вже височенько, а земля була холодна, від неї потерпли підошви і зробилися як дерев’яні.

(2) Коли вони мерзли так, хлопець сідав просто посеред дороги й обтирав їх руками.

(3) Хукав на них, піднімаючи до рота то одну, то другу.

(4) Попереду був лісок, і хлопець побіг до нього щодуху.

Тип речення      

А просте ускладнене

Б складносурядне   

В складнопідрядне 

Г безсполучникове                        

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Запитання 43

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Сонце було вже височенько, а земля була холодна, від неї потерпли підошви і зробилися як дерев’яні.

(2) Коли вони мерзли так, хлопець сідав просто посеред дороги й обтирав їх руками.

(3) Хукав на них, піднімаючи до рота то одну, то другу.

(4) Попереду був лісок, і хлопець побіг до нього щодуху.

Тип речення      

А просте ускладнене

Б складносурядне   

В складнопідрядне 

Г безсполучникове                        

Д з різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест