Готуємося до ЗНО. Варіант 58

Додано: 1 липня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 205 разів
43 запитання
Запитання 1

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

Веселійте, далі сині, наливайтесь сонцем, дні.

Було розроблено план знищення Запорізької Січі.

Мужність — це справжня краса духу й тіла.

Твій брат студент?

Запитання 2

Прочитайте речення.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

(1) Русло річки (2) шовковою стрічкою перетинало (3) рівнину, (4)стрибало на порогах, що було (5)посередині, створюючи (6)чарівний (7)стовідсотковий ефект коркової феєрії.

варіанти відповідей

1, 2, 5, 6

3, 4, 5, 7 

2, 3, 4, 6

1, 5, 6, 7 

Запитання 3

Спрощення в групах приголосних немає в усіх словах рядка

варіанти відповідей

піаніс..чин, студен..ський, випус..ний  

буревіс..ний, хрес..ний, корис..ний

беззахис..ний, ненавис..ний, піз..ній  

страс..ний, перс..ні, контекс..ний

Запитання 4

Букву с на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

..ігнорувати, ..житися, ..економити  

..подіватися, ..планувати, ..худнути

..питав, ..вести, ..ціпити   

..турбований, ..садити, ..чепити

Запитання 5

Подвоєння букв немає в усіх словах рядка

варіанти відповідей

шален..о, гун..и, беладон..а  

Брюс..ель, затиш..я, Іл..я

попід тин..ю, жит..євість, воз..’єднання  

Маріан..а, облич..я, збіж..я

Запитання 6

Апостроф на місці пропуску не треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

б..юро, Г..юго, р..юкзак   

роз..ятрити, Мін..юст, духм..яний

Лук..янчук, від..єднати, пір..їна    

з..ясувати, обм..яклий, підв..ялити

Запитання 7

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

Журавкою, журавочкою називають по(1)нашому дівчину, і це не будь(2)яке порівняння з чорно(3)білою пташкою, а народно(4)пісенний образ, що надає україночці шляхетних, поетичних рис.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Між землею і небом, уже по цей бік отієї склянної прозорості, майже в зеніті, гойдався величезний, мов з іншого світу позичений, місяць.

Замеготіло, заблимало, запульсувало дальніми і ближніми спалахами, засвистіло, завило, зашелестіло, перемішуючи землю із небом.

Село розкинулось, розляглося і вздовж, і вшир, і впоперек на рівній низині, у балці, а перед самим селом мов хто борошна насипав - білого піску серед чорної землі.

Світанком, пообшивавши степи і села, обезсиліла, уляглася хуртовина, з-за неспокійного обрію підвелося роспатлане сонце і витрусило на сніги хирляві тіні.

Запитання 9

Суфікс -ець має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

стілець

олівець

самець

мудрець

Запитання 10

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати (10 ___ дітей (11) ___ власних (12) ___ і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають (13) ___ (14) ___ переконання під час організації та реалізації освітнього процесу.

варіанти відповідей

своїх

їх

їхніх

наших

Запитання 11

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати (10 ___ дітей (11) ___ власних (12) ___ і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають (13) ___ (14) ___ переконання під час організації та реалізації освітнього процесу.

варіанти відповідей

згідно

згідно до

відповідно з

відповідно до

Запитання 12

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати (10 ___ дітей (11) ___ власних (12) ___ і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають (13) ___ (14) ___ переконання під час організації та реалізації освітнього процесу.

варіанти відповідей

православних

релігійних

церковних

аскетичних

Запитання 13

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати (10 ___ дітей (11) ___ власних (12) ___ і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають (13) ___ (14) ___ переконання під час організації та реалізації освітнього процесу.

варіанти відповідей

розраховувати

рахувати

враховувати

втілювати

Запитання 14

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати (10 ___ дітей (11) ___ власних (12) ___ і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають (13) ___ (14) ___ переконання під час організації та реалізації освітнього процесу.

варіанти відповідей

відповідальні

відповідні

відповідаючи

відповідаючі 

Запитання 15

Потребує редагування речення

варіанти відповідей

Повернувшись додому, у мене розрядився телефон.

Троє повернули ліворуч, загін рушив праворуч, у луги.

Дикі мальви білого кольору використовуються як лікувальні й кормові рослини.

Література — це дорогоцінний скарб в історії людства і скарбниця невимірних і невичерпних коштовностей.

Надвечір, мабуть, годині о шостій, почався дощ.

Запитання 16

НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку

варіанти відповідей

Махнові ж своє муляло: «Розкажи, які перекази про нас складають?»

«Береться морозець», — хвалиться мати.

«Наші діти — вчив Макаренко, — це майбутні творці історії».

Калина сама себе хвалить: «Я з медом добра!»

«Рятуйте, хто в бога вірує!» — кричала не своїм голосом Кайдашиха.

Запитання 17

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Ці крутояри-байраки,(1) що колись чули, (2) може,(3) грізний гайдамацький перегук, (4) сьогодні не відлякують нікого, (5) навпаки, (6) своїм диким первісним виглядом вони скоріше радують прибулих сюди людей:(7) оце так розкіш та сила природи!

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 — перед підрядною частиною складного речення

коми 2, 3 — при вставному слові

кома 4 — при однорідних членах речення

коми 5,6 — при вставному слові

двокрапка 7 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Запитання 18

Прочитайте діалог.

- Маріє, сподіваюсь, твоя презентація за «Лісовою піснею» на сьогодпі готова? — запитала Олена Василівна.

- На жаль, сьогодні презентація не відбудеться, у мене проблеми з ноутбуком, — відказала дівчина.

Точно передає зміст діалогу речення

варіанти відповідей

Марія поскаржилася, що з ноутбуком постійні проблеми, бо дуже часто треба робити презентації.

Олена Василівна спитала в Марії, чи готова презентація за «Лісовою піснею», а дівчина сказала, що сьогодні презентація не відбудеться через проблеми з ноутбуком.

Олені Василівні не сподобалося, що Марія ніяк не може зробити презентацію через проблеми з ноутбуком.

Олена Василівна не вважає, що проблеми з ноутбуком є вагомою причиною, щоб не показати сьогодні презентацію.

Марія знову відмовилася показати презентацію за «Лісовою піснею», хоча вчителька вкотре нагадала їй про це.

Запитання 19

___ сон-трава ___ галявину.

варіанти відповідей

чарівна, застеля   

чарівний, стелить  

чарівне, стеле

чарівна, застеляє

чарівний, устилає

Запитання 20

___ біль мене турбує, ___ .

варіанти відповідей

нестерпний, лікар  

нестерпна, лікарю

нестерпний, лікаре   

нестерпна, лікаре  

нестерпний, лікарю

Запитання 21

___, порадьте мені ___ ліки від кашлю.

варіанти відповідей

Юріє Миколайовиче, найдієві

Юрію Миколайовичу, дієві      

Юрію Миколайовичу, дієвіші  

Юрій Миколайович, дієві    

Юріє Миколайовичу, дієвіші

Запитання 22

___ карантином ___ заходи скасовано в усіх регіонах області.

варіанти відповідей

у зв’язку з, масові  

у зв’язку, масові

відповідно до, масивні  

через, массові 

по причині, масові

Запитання 23

Збірку «Зів’яле листя», що складається з ___ частин, І. Франко створював протягом ___ років, по ___ рік.

варіанти відповідей

три, десяти, тисячу вісімсот дев’яносто шостим

трьом, десятьох, тисяча вісімсот дев’яноста шосте

трьох, десяти, тисяча вісімсот дев’яносто шостий

третьої, десятка, тисячу вісімсот дев’яносто шостий

троє, десятьох, тисячя вісімсот дев’яносто шостий

Запитання 24

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                

1 топтати ряст                                     

2 топтати доріжку               

3 топтати мишей                 

4 топтати в болоті 

Речення      

А Іван […] до Ганнусі не перший рік.            

Б Ти будеш житии, ще будеш ти любити, […] і слухать солов’я.

В Годі тобі […], візьмись за роботу.     

Г Ще й досі […]Гамалія, на старість бороду викохав.

Д Чи чули ви, як картали нас, як […].

варіанти відповідей

Запитання 25

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                

1 топтати ряст                                     

2 топтати доріжку               

3 топтати мишей                 

4 топтати в болоті 

Речення      

А Іван […] до Ганнусі не перший рік.            

Б Ти будеш житии, ще будеш ти любити, […] і слухать солов’я.

В Годі тобі […], візьмись за роботу.     

Г Ще й досі […]Гамалія, на старість бороду викохав.

Д Чи чули ви, як картали нас, як […].

варіанти відповідей

Запитання 26

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                

1 топтати ряст                                     

2 топтати доріжку               

3 топтати мишей                 

4 топтати в болоті 

Речення      

А Іван […] до Ганнусі не перший рік.            

Б Ти будеш житии, ще будеш ти любити, […] і слухать солов’я.

В Годі тобі […], візьмись за роботу.     

Г Ще й досі […]Гамалія, на старість бороду викохав.

Д Чи чули ви, як картали нас, як […].

варіанти відповідей

Запитання 27

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                

1 топтати ряст                                     

2 топтати доріжку               

3 топтати мишей                 

4 топтати в болоті 

Речення      

А Іван […] до Ганнусі не перший рік.            

Б Ти будеш житии, ще будеш ти любити, […] і слухать солов’я.

В Годі тобі […], візьмись за роботу.     

Г Ще й досі […]Гамалія, на старість бороду викохав.

Д Чи чули ви, як картали нас, як […].

варіанти відповідей

Запитання 28

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово)..Дзвін (1)випаленої глини пробився з глибин віків до (2)наших днів – епоха неоліту залишила нам (3)у багатьох куточках світу дивовижні зразки кераміки з (4)рельєфним і розписним орнаментом.

А займенник

Б прикметник 

В прийменник

Г сполучник

Д дієслово (дієприкметник)

варіанти відповідей

Запитання 29

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово)..Дзвін (1)випаленої глини пробився з глибин віків до (2)наших днів – епоха неоліту залишила нам (3)у багатьох куточках світу дивовижні зразки кераміки з (4)рельєфним і розписним орнаментом.

А займенник

Б прикметник 

В прийменник

Г сполучник

Д дієслово (дієприкметник)

варіанти відповідей

Запитання 30

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово)..Дзвін (1)випаленої глини пробився з глибин віків до (2)наших днів – епоха неоліту залишила нам (3)у багатьох куточках світу дивовижні зразки кераміки з (4)рельєфним і розписним орнаментом.

А займенник

Б прикметник 

В прийменник

Г сполучник

Д дієслово (дієприкметник)

варіанти відповідей

Запитання 31

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово)..Дзвін (1)випаленої глини пробився з глибин віків до (2)наших днів – епоха неоліту залишила нам (3)у багатьох куточках світу дивовижні зразки кераміки з (4)рельєфним і розписним орнаментом.

А займенник

Б прикметник 

В прийменник

Г сполучник

Д дієслово (дієприкметник)

варіанти відповідей

Запитання 32

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                      

1 Зароблене в поті – скроплене медом                

2 Починалося нове життя – сповнене мук.          

3 Вона сміється – і навкруг мов сонечко сія.       

4 Пустився в бійку – чуба не жалій. 

 Умова

А при відокремленому означенні        

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена           

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 33

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                      

1 Зароблене в поті – скроплене медом                

2 Починалося нове життя – сповнене мук.          

3 Вона сміється – і навкруг мов сонечко сія.       

4 Пустився в бійку – чуба не жалій. 

 Умова

А при відокремленому означенні        

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена           

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 34

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                      

1 Зароблене в поті – скроплене медом                

2 Починалося нове життя – сповнене мук.          

3 Вона сміється – і навкруг мов сонечко сія.       

4 Пустився в бійку – чуба не жалій. 

 Умова

А при відокремленому означенні        

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена           

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 35

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                      

1 Зароблене в поті – скроплене медом                

2 Починалося нове життя – сповнене мук.          

3 Вона сміється – і навкруг мов сонечко сія.       

4 Пустився в бійку – чуба не жалій. 

 Умова

А при відокремленому означенні        

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена           

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 36

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Уночі палало село.                                                    

2 При бажанні все зробимо чудово.                       

3 Гілки квіток стелилися на вікні.                            

4 На синьому небі ясно

Складне речення

А Він лицар був, дарма що постоли діряві.

Б Як захоче коза сіна, то до воза прийде.

В На дах я пробрався аж тоді, коли ніч настала.

Г Сумую за невідомим, що завжди манить далиною.

Д  Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.

варіанти відповідей

Запитання 37

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Уночі палало село.                                                    

2 При бажанні все зробимо чудово.                       

3 Гілки квіток стелилися на вікні.                            

4 На синьому небі ясно

Складне речення

А Він лицар був, дарма що постоли діряві.

Б Як захоче коза сіна, то до воза прийде.

В На дах я пробрався аж тоді, коли ніч настала.

Г Сумую за невідомим, що завжди манить далиною.

Д  Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.

варіанти відповідей

Запитання 38

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Уночі палало село.                                                    

2 При бажанні все зробимо чудово.                       

3 Гілки квіток стелилися на вікні.                            

4 На синьому небі ясно

Складне речення

А Він лицар був, дарма що постоли діряві.

Б Як захоче коза сіна, то до воза прийде.

В На дах я пробрався аж тоді, коли ніч настала.

Г Сумую за невідомим, що завжди манить далиною.

Д  Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.

варіанти відповідей

Запитання 39

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Уночі палало село.                                                    

2 При бажанні все зробимо чудово.                       

3 Гілки квіток стелилися на вікні.                            

4 На синьому небі ясно

Складне речення

А Він лицар був, дарма що постоли діряві.

Б Як захоче коза сіна, то до воза прийде.

В На дах я пробрався аж тоді, коли ніч настала.

Г Сумую за невідомим, що завжди манить далиною.

Д  Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.

варіанти відповідей

Запитання 40

З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                          

(1) Люди різні: одні жваві та рухливі, інші мляві та інертні. (2) Це зумовлено динамічними особливостями психіки, сукупність яких зветься темпераментом людини. (3) Фахівці віднайшли засоби поліпшення емоційного стану особи, і один із таких способів пропонують знавці з музичної психіки. (4) Ще Арістотель і Платон звертали увагу на те, що музика є важливим чинником у формуванні структури особистості, що сприяє гармонійному розвитку психіки людини.

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне 

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 41

З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                          

(1) Люди різні: одні жваві та рухливі, інші мляві та інертні. (2) Це зумовлено динамічними особливостями психіки, сукупність яких зветься темпераментом людини. (3) Фахівці віднайшли засоби поліпшення емоційного стану особи, і один із таких способів пропонують знавці з музичної психіки. (4) Ще Арістотель і Платон звертали увагу на те, що музика є важливим чинником у формуванні структури особистості, що сприяє гармонійному розвитку психіки людини.

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне 

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 42

З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                          

(1) Люди різні: одні жваві та рухливі, інші мляві та інертні. (2) Це зумовлено динамічними особливостями психіки, сукупність яких зветься темпераментом людини. (3) Фахівці віднайшли засоби поліпшення емоційного стану особи, і один із таких способів пропонують знавці з музичної психіки. (4) Ще Арістотель і Платон звертали увагу на те, що музика є важливим чинником у формуванні структури особистості, що сприяє гармонійному розвитку психіки людини.

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне 

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 43

З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                          

(1) Люди різні: одні жваві та рухливі, інші мляві та інертні. (2) Це зумовлено динамічними особливостями психіки, сукупність яких зветься темпераментом людини. (3) Фахівці віднайшли засоби поліпшення емоційного стану особи, і один із таких способів пропонують знавці з музичної психіки. (4) Ще Арістотель і Платон звертали увагу на те, що музика є важливим чинником у формуванні структури особистості, що сприяє гармонійному розвитку психіки людини.

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне 

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест