Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
(1) Русло річки (2) шовковою стрічкою перетинало (3) рівнину, (4)стрибало на порогах, що було (5)посередині, створюючи (6)чарівний (7)стовідсотковий ефект коркової феєрії.
Спрощення в групах приголосних немає в усіх словах рядка
Букву с на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєння букв немає в усіх словах рядка
Апостроф на місці пропуску не треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
Журавкою, журавочкою називають по(1)нашому дівчину, і це не будь(2)яке порівняння з чорно(3)білою пташкою, а народно(4)пісенний образ, що надає україночці шляхетних, поетичних рис.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Суфікс -ець має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати (10 ___ дітей (11) ___ власних (12) ___ і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають (13) ___ (14) ___ переконання під час організації та реалізації освітнього процесу.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати (10 ___ дітей (11) ___ власних (12) ___ і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають (13) ___ (14) ___ переконання під час організації та реалізації освітнього процесу.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати (10 ___ дітей (11) ___ власних (12) ___ і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають (13) ___ (14) ___ переконання під час організації та реалізації освітнього процесу.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати (10 ___ дітей (11) ___ власних (12) ___ і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають (13) ___ (14) ___ переконання під час організації та реалізації освітнього процесу.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати (10 ___ дітей (11) ___ власних (12) ___ і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають (13) ___ (14) ___ переконання під час організації та реалізації освітнього процесу.
Потребує редагування речення
НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Ці крутояри-байраки,(1) що колись чули, (2) може,(3) грізний гайдамацький перегук, (4) сьогодні не відлякують нікого, (5) навпаки, (6) своїм диким первісним виглядом вони скоріше радують прибулих сюди людей:(7) оце так розкіш та сила природи!
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте діалог.
- Маріє, сподіваюсь, твоя презентація за «Лісовою піснею» на сьогодпі готова? — запитала Олена Василівна.
- На жаль, сьогодні презентація не відбудеться, у мене проблеми з ноутбуком, — відказала дівчина.
Точно передає зміст діалогу речення
___ сон-трава ___ галявину.
___ біль мене турбує, ___ .
___, порадьте мені ___ ліки від кашлю.
___ карантином ___ заходи скасовано в усіх регіонах області.
Збірку «Зів’яле листя», що складається з ___ частин, І. Франко створював протягом ___ років, по ___ рік.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 топтати ряст
2 топтати доріжку
3 топтати мишей
4 топтати в болоті
Речення
А Іван […] до Ганнусі не перший рік.
Б Ти будеш житии, ще будеш ти любити, […] і слухать солов’я.
В Годі тобі […], візьмись за роботу.
Г Ще й досі […]Гамалія, на старість бороду викохав.
Д Чи чули ви, як картали нас, як […].
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 топтати ряст
2 топтати доріжку
3 топтати мишей
4 топтати в болоті
Речення
А Іван […] до Ганнусі не перший рік.
Б Ти будеш житии, ще будеш ти любити, […] і слухать солов’я.
В Годі тобі […], візьмись за роботу.
Г Ще й досі […]Гамалія, на старість бороду викохав.
Д Чи чули ви, як картали нас, як […].
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 топтати ряст
2 топтати доріжку
3 топтати мишей
4 топтати в болоті
Речення
А Іван […] до Ганнусі не перший рік.
Б Ти будеш житии, ще будеш ти любити, […] і слухать солов’я.
В Годі тобі […], візьмись за роботу.
Г Ще й досі […]Гамалія, на старість бороду викохав.
Д Чи чули ви, як картали нас, як […].
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 топтати ряст
2 топтати доріжку
3 топтати мишей
4 топтати в болоті
Речення
А Іван […] до Ганнусі не перший рік.
Б Ти будеш житии, ще будеш ти любити, […] і слухать солов’я.
В Годі тобі […], візьмись за роботу.
Г Ще й досі […]Гамалія, на старість бороду викохав.
Д Чи чули ви, як картали нас, як […].
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово)..Дзвін (1)випаленої глини пробився з глибин віків до (2)наших днів – епоха неоліту залишила нам (3)у багатьох куточках світу дивовижні зразки кераміки з (4)рельєфним і розписним орнаментом.
А займенник
Б прикметник
В прийменник
Г сполучник
Д дієслово (дієприкметник)
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово)..Дзвін (1)випаленої глини пробився з глибин віків до (2)наших днів – епоха неоліту залишила нам (3)у багатьох куточках світу дивовижні зразки кераміки з (4)рельєфним і розписним орнаментом.
А займенник
Б прикметник
В прийменник
Г сполучник
Д дієслово (дієприкметник)
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово)..Дзвін (1)випаленої глини пробився з глибин віків до (2)наших днів – епоха неоліту залишила нам (3)у багатьох куточках світу дивовижні зразки кераміки з (4)рельєфним і розписним орнаментом.
А займенник
Б прикметник
В прийменник
Г сполучник
Д дієслово (дієприкметник)
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово)..Дзвін (1)випаленої глини пробився з глибин віків до (2)наших днів – епоха неоліту залишила нам (3)у багатьох куточках світу дивовижні зразки кераміки з (4)рельєфним і розписним орнаментом.
А займенник
Б прикметник
В прийменник
Г сполучник
Д дієслово (дієприкметник)
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Зароблене в поті – скроплене медом
2 Починалося нове життя – сповнене мук.
3 Вона сміється – і навкруг мов сонечко сія.
4 Пустився в бійку – чуба не жалій.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Зароблене в поті – скроплене медом
2 Починалося нове життя – сповнене мук.
3 Вона сміється – і навкруг мов сонечко сія.
4 Пустився в бійку – чуба не жалій.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Зароблене в поті – скроплене медом
2 Починалося нове життя – сповнене мук.
3 Вона сміється – і навкруг мов сонечко сія.
4 Пустився в бійку – чуба не жалій.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Зароблене в поті – скроплене медом
2 Починалося нове життя – сповнене мук.
3 Вона сміється – і навкруг мов сонечко сія.
4 Пустився в бійку – чуба не жалій.
Умова
А при відокремленому означенні
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Уночі палало село.
2 При бажанні все зробимо чудово.
3 Гілки квіток стелилися на вікні.
4 На синьому небі ясно.
Складне речення
А Він лицар був, дарма що постоли діряві.
Б Як захоче коза сіна, то до воза прийде.
В На дах я пробрався аж тоді, коли ніч настала.
Г Сумую за невідомим, що завжди манить далиною.
Д Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Уночі палало село.
2 При бажанні все зробимо чудово.
3 Гілки квіток стелилися на вікні.
4 На синьому небі ясно.
Складне речення
А Він лицар був, дарма що постоли діряві.
Б Як захоче коза сіна, то до воза прийде.
В На дах я пробрався аж тоді, коли ніч настала.
Г Сумую за невідомим, що завжди манить далиною.
Д Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Уночі палало село.
2 При бажанні все зробимо чудово.
3 Гілки квіток стелилися на вікні.
4 На синьому небі ясно.
Складне речення
А Він лицар був, дарма що постоли діряві.
Б Як захоче коза сіна, то до воза прийде.
В На дах я пробрався аж тоді, коли ніч настала.
Г Сумую за невідомим, що завжди манить далиною.
Д Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Уночі палало село.
2 При бажанні все зробимо чудово.
3 Гілки квіток стелилися на вікні.
4 На синьому небі ясно.
Складне речення
А Він лицар був, дарма що постоли діряві.
Б Як захоче коза сіна, то до воза прийде.
В На дах я пробрався аж тоді, коли ніч настала.
Г Сумую за невідомим, що завжди манить далиною.
Д Вертіли пани мужиками, як хотіли того самі.
З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Люди різні: одні жваві та рухливі, інші мляві та інертні. (2) Це зумовлено динамічними особливостями психіки, сукупність яких зветься темпераментом людини. (3) Фахівці віднайшли засоби поліпшення емоційного стану особи, і один із таких способів пропонують знавці з музичної психіки. (4) Ще Арістотель і Платон звертали увагу на те, що музика є важливим чинником у формуванні структури особистості, що сприяє гармонійному розвитку психіки людини.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Люди різні: одні жваві та рухливі, інші мляві та інертні. (2) Це зумовлено динамічними особливостями психіки, сукупність яких зветься темпераментом людини. (3) Фахівці віднайшли засоби поліпшення емоційного стану особи, і один із таких способів пропонують знавці з музичної психіки. (4) Ще Арістотель і Платон звертали увагу на те, що музика є важливим чинником у формуванні структури особистості, що сприяє гармонійному розвитку психіки людини.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Люди різні: одні жваві та рухливі, інші мляві та інертні. (2) Це зумовлено динамічними особливостями психіки, сукупність яких зветься темпераментом людини. (3) Фахівці віднайшли засоби поліпшення емоційного стану особи, і один із таких способів пропонують знавці з музичної психіки. (4) Ще Арістотель і Платон звертали увагу на те, що музика є важливим чинником у формуванні структури особистості, що сприяє гармонійному розвитку психіки людини.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З ’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Люди різні: одні жваві та рухливі, інші мляві та інертні. (2) Це зумовлено динамічними особливостями психіки, сукупність яких зветься темпераментом людини. (3) Фахівці віднайшли засоби поліпшення емоційного стану особи, і один із таких способів пропонують знавці з музичної психіки. (4) Ще Арістотель і Платон звертали увагу на те, що музика є важливим чинником у формуванні структури особистості, що сприяє гармонійному розвитку психіки людини.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома