Як вплинуло польське повстання 1863—1864 рр. на становище селян Правобережної України?
Про кого мова? Самі вони себе називали "українофілами". Вони перейшли з католицької віри в православну, носили український національний одяг, співали українських пісень, свідомо дотримувалися народних звичаїв і не цуралися селянського товариства. На початку своєї діяльності вони під час студентських канікул мандрували селами, збираючи народні казки, прислів'я, звичаї та обряди. Згодом вони влаштовували зібрання, готували і зачитували реферати, випускали рукописний журнал та заснували в 1859 р. підпільну школу, де зібрали бідних юнаків, яких "вчили в національному напрямі"
Із метою поширення своїх поглядів яка громада за ініціативою Білозерського почала видавати журнал "Основа" ?
Головним своїм завданням вважали організацію народної освіти рідною мовою (заснування шкіл, написання і видання для них підручників, підготовку вчителів тощо); здійснення наукових розвідок у галузі етнографії, мовознавства, історії; підготовку і видання популярних книжок тощо. Про кого мова?
Чиї погляди відстоював Володимир Антонович у статті “Моя сповідь”?
Володимир Антонович, Павло Чубинський були активними учасниками й лідерами
Центром громадівського руху на Україні стало місто:
Український національно-визвольний рух у Наддніпрянській Україні в 1860—1880-х рр. був спрямований:
Яке видання мало назву «Основа»?
Вкажіть прізвище одного із засновників таємного гуртка "хлопоманів".
Визначте прізвище історичного діяча, яке пропущено в наведеному уривку:
"На початку 1860-х рр. з-поміж польської та спольщеної шляхти Правобережної України відокремилася група студентів, сумління яких мучило усвідомлення того, що їхній клас упродовж століть гнобив селян, і які вирішили зблизитися з народом. Самі себе вони називали українофілами. а очолив їх ...."
Напівлегальні об'єднання української інтелігенції другої половини XIX ст., діяльність яких мала культурницьке і суспільно-політичне спрямування, називалися?
Коли відбулося Польське (Січневе ) повстання?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома