1.
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Листя опадає з дерев, а вітер підхоплює його, котить веселі мідні монети по землі, заносить прямісінько в душу, навіває туди густих пахощів, перемішує їх з усіма своїми думками, з почуттями, засипає спогади, притрушує щось дороге й ніжне, що ніяк не хоче бути притрушене, що прагне виборсатися з-під листя і далі квітнути. (2) Проте листя з дерев опадає все густіше, проте налітає його в душу все більше, гіркі аромати тісняться, розпирають, вони перехоплюють подих, —і тоді мимовільне зітхання зривається з вуст, наче співчуття за втраченим і одлетілим. (3) Вже зібрано мак. (4) Зв’язаний пучками, він висить у сінях. (5) Біля маку великими жовтими зернами усміхаються качани кукурудзи. (6) Соняшники вже зрізані, і насіння лежить у мішку біля печі. (7) Вогняно-веселі язики перцю червоніють і червоніють, наче ніяк не можуть перебороти пекельного сорому.
У знахідному відмінку в тексті вжито слово
2.
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Листя опадає з дерев, а вітер підхоплює його, котить веселі мідні монети по землі, заносить прямісінько в душу, навіває туди густих пахощів, перемішує їх з усіма своїми думками, з почуттями, засипає спогади, притрушує щось дороге й ніжне, що ніяк не хоче бути притрушене що прагне виборсатися з-під листя і далі квітнути. (2) Проте листя з дерев опадає все густіше, проте налітає його в душу все більше, гіркі аромати тісняться, розпирають, вони перехоплюють подих, —і тоді мимовільне зітхання зривається з вуст, наче співчуття за втраченим і одлетілим. (3) Вже зібрано мак. (4) Зв’язаний пучками, він висить у сінях. (5) Біля маку великими жовтими зернами усміхаються качани кукурудзи. (6) Соняшники вже зрізані, і насіння лежить у мішку біля печі. (7) Вогняно-веселі язики перцю червоніють і червоніють, наче ніяк не можуть перебороти пекельного сорому.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
3.
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Листя опадає з дерев, а вітер підхоплює його, котить веселі мідні монети по землі, заносить прямісінько в душу, навіває туди густих пахощів, перемішує їх з усіма своїми думками, з почуттями, засипає спогади, притрушує щось дороге й ніжне, що ніяк не хоче бути притрушене, що прагне виборсатися з-під листя і далі квітнути. (2) Проте листя з дерев опадає все густіше, проте налітає його в душу все більше, гіркі аромати тісняться, розпирають, вони перехоплюють подих, —і тоді мимовільне зітхання зривається з вуст, наче співчуття за втраченим і одлетілим. (3) Вже зібрано мак. (4) Зв’язаний пучками, він висить у сінях. (5) Біля маку великими жовтими зернами усміхаються качани кукурудзи. (6) Соняшники вже зрізані, і насіння лежить у мішку біля печі. (7) Вогняно-веселі язики перцю червоніють і червоніють, наче ніяк не можуть перебороти пекельного сорому.
Однорідні члени є в реченні
4.
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Листя опадає з дерев, а вітер підхоплює його, котить веселі мідні монети по землі, заносить прямісінько в душу, навіває туди густих пахощів, перемішує їх з усіма своїми думками, з почуттями, засипає спогади, притрушує щось дороге й ніжне, що ніяк не хоче бути притрушене, що прагне виборсатися з-під листя і далі квітнути. (2) Проте листя з дерев опадає все густіше, проте налітає його в душу все більше, гіркі аромати тісняться, розпирають, вони перехоплюють подих, —і тоді мимовільне зітхання зривається з вуст, наче співчуття за втраченим і одлетілим. (3) Вже зібрано мак. (4) Зв’язаний пучками, він висить у сінях. (5) Біля маку великими жовтими зернами усміхаються качани кукурудзи. (6) Соняшники вже зрізані, і насіння лежить у мішку біля печі. (7) Вогняно-веселі язики перцю червоніють і червоніють, наче ніяк не можуть перебороти пекельного сорому.
Складносурядним є речення
5. На третій склад падає наголос у слові
6. З подвоєними приголосними треба писати обидва слова з пропусками в рядку
7. М'який знак на місці пропуску НЕ треба писати в усіх словах рядка
8. Окремо з часткою не треба писати слово в рядку
9. Правильно написано всі похідні слова в рядку
10. Прочитайте уривок тексту.
З(1)посеред вітчизняних архітекторів варто виокремити Івана Левинського, який за свою 40(2)літню діяльність спроєктував сотні будівель житлово(3)побутового та громадського призначення, що можуть здивувати будь(4)кого нестандартністю архі(5)важливих рішень.
Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою
11. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
12. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
На шляху більшої … лауреатів і … конкурсів … перешкоди, однак прагнення перемоги завжди… до успіху.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
13. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Старшокласники подякували ... за хорошу новину й розбіглися по ..., лише ... залишилися й розпочали планувати майбутню поїздку.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
14. Редагування потребує речення
15. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Усі знайомі Катерини Білокур зауважують,(1) що мисткиня була мовчазною,(2) секретами майстерності не ділилася,(3) свою творчу лабораторію приховувала від стороннього ока:(4) певно,(5) десь інтуїтивно відчувала,(6) що їй дано бачення природи,(7) не підвладне нікому іншому.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
16. З’ясуйте значення (А – Д) кожного фразеологізму (1–4).
Фразеологізм
1. стріляний птах
2. книга за сімома печатями
3. язик без кісток
4. гаряча голова
Значення
А балакучий
Б приховане
В досвідчений
Г запальний
Д дурнуватий
17. Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу складного речення (1–4).
Характеристика речення
1. складносурядне
2. складнопідрядне
3. безсполучникове
4. складне з різними видами зв'язку
Приклад
А У небі шугають ластівки й співають жайвори, коли пригріє тепле весняне сонце.
Б Здається, сама земля горить по обріях, тривожним, багрянистим світлом виповнює всю цю вітряну степову ніч.
В Травневий день в кільці заграв на сполох бив всіма громами, і блискавка небесні брами розчахувала навкруги.
Г Коли ми йшли удвох з тобою вузькою стежкою по полю, я гладив золоте колосся, як гладить милому волосся щаслива, ніжна наречена.
Д Зелена трава горить-палає зеленим огнем, на її довгих листочках грає й сяє чиста роса.
18. Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу складного речення (1–4).
Відокремлений член речення
1. обставина
2. додаток
3. означення
4. прикладка(різновид означення)
Приклад
А Не кинувши у глиб надійний якір, пливу й пливу повз береги краси.
Б У березні, у березні земля прощається з торішніми снігами.
В Овіяна степовими вітрами, стоїть на березні лиману хатина.
Г Не чути ніякого голосу, крім вівчарської трембіти на далекій полонині.
Д Ось вони, рідні озера та луки, у синім добрі солов'їних ночей.
19. Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире.
Умова вживання тире
1. тире при відокремленій прикладці
2. тире в складносурядному реченні
3. тире при однорідних членах речення
4. тире між підметом і присудком
Приклад речення
А На річці, у лісі, у полі – усюди панувала таємнича німотна тиша.
Б Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.
В Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.
Г Київськими вулицями вишикувалися каштани – почесна варта весни.
Д Я усміхнувся щиро – і все навкруг радіє і сміється.
20. З’ясуйте, якими частинами мови (А – Д) є виділені слова (1–4) в реченні (цифра позначає наступне слово).
Мати вірила: земля все знає, (1)що говорить (2)чи думає чоловік, і на самоті тихенько розмовляла з нею, (3)просячи, щоб вона родила на долю всякого - і роботящого, і (4)ледащого.
Частини мови
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієприслівник (форма дієслова)
Д сполучник
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома