Контроль знань НМТ

Додано: 20 березня 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 1240 разів
20 запитань
Запитання 1

1.

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Листя опадає з дерев, а вітер підхоплює його, котить веселі мідні монети по землі, заносить прямісінько в душу, навіває туди густих пахощів, перемішує їх з усіма своїми думками, з почуттями, засипає спогади, притрушує щось дороге й ніжне, що ніяк не хоче бути притрушене, що прагне виборсатися з-під листя і далі квітнути. (2) Проте листя з дерев опадає все густіше, проте налітає його в душу все більше, гіркі аромати тісняться, розпирають, вони перехоплюють подих, —і тоді мимовільне зітхання зривається з вуст, наче співчуття за втраченим і одлетілим. (3) Вже зібрано мак. (4) Зв’язаний пучками, він висить у сінях. (5) Біля маку великими жовтими зернами усміхаються качани кукурудзи. (6) Соняшники вже зрізані, і насіння лежить у мішку біля печі. (7) Вогняно-веселі язики перцю червоніють і червоніють, наче ніяк не можуть перебороти пекельного сорому.


У знахідному відмінку в тексті вжито слово

варіанти відповідей

а) першому

б) другому

в) третьому

г) шостому

Запитання 2

2.

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Листя опадає з дерев, а вітер підхоплює його, котить веселі мідні монети по землі, заносить прямісінько в душу, навіває туди густих пахощів, перемішує їх з усіма своїми думками, з почуттями, засипає спогади, притрушує щось дороге й ніжне, що ніяк не хоче бути притрушене що прагне виборсатися з-під листя і далі квітнути. (2) Проте листя з дерев опадає все густіше, проте налітає його в душу все більше, гіркі аромати тісняться, розпирають, вони перехоплюють подих, —і тоді мимовільне зітхання зривається з вуст, наче співчуття за втраченим і одлетілим. (3) Вже зібрано мак. (4) Зв’язаний пучками, він висить у сінях. (5) Біля маку великими жовтими зернами усміхаються качани кукурудзи. (6) Соняшники вже зрізані, і насіння лежить у мішку біля печі. (7) Вогняно-веселі язики перцю червоніють і червоніють, наче ніяк не можуть перебороти пекельного сорому.



Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

а) першому

б) четвертому

 в) шостому

г) сьомому

Запитання 3

3.

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Листя опадає з дерев, а вітер підхоплює його, котить веселі мідні монети по землі, заносить прямісінько в душу, навіває туди густих пахощів, перемішує їх з усіма своїми думками, з почуттями, засипає спогади, притрушує щось дороге й ніжне, що ніяк не хоче бути притрушене, що прагне виборсатися з-під листя і далі квітнути. (2) Проте листя з дерев опадає все густіше, проте налітає його в душу все більше, гіркі аромати тісняться, розпирають, вони перехоплюють подих, —і тоді мимовільне зітхання зривається з вуст, наче співчуття за втраченим і одлетілим. (3) Вже зібрано мак. (4) Зв’язаний пучками, він висить у сінях. (5) Біля маку великими жовтими зернами усміхаються качани кукурудзи. (6) Соняшники вже зрізані, і насіння лежить у мішку біля печі. (7) Вогняно-веселі язики перцю червоніють і червоніють, наче ніяк не можуть перебороти пекельного сорому.



Однорідні члени є в реченні

варіанти відповідей

а) першому

 б) третьому

в) четвертому

г) п'ятому

Запитання 4

4.

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Листя опадає з дерев, а вітер підхоплює його, котить веселі мідні монети по землі, заносить прямісінько в душу, навіває туди густих пахощів, перемішує їх з усіма своїми думками, з почуттями, засипає спогади, притрушує щось дороге й ніжне, що ніяк не хоче бути притрушене, що прагне виборсатися з-під листя і далі квітнути. (2) Проте листя з дерев опадає все густіше, проте налітає його в душу все більше, гіркі аромати тісняться, розпирають, вони перехоплюють подих, —і тоді мимовільне зітхання зривається з вуст, наче співчуття за втраченим і одлетілим. (3) Вже зібрано мак. (4) Зв’язаний пучками, він висить у сінях. (5) Біля маку великими жовтими зернами усміхаються качани кукурудзи. (6) Соняшники вже зрізані, і насіння лежить у мішку біля печі. (7) Вогняно-веселі язики перцю червоніють і червоніють, наче ніяк не можуть перебороти пекельного сорому.



Складносурядним є речення

варіанти відповідей

а) перше

 б) третє

 в) п'яте

 г) шосте

Запитання 5

5. На третій склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

дичавіти

каталог

приморозок

середина

уподобання

Запитання 6

6. З подвоєними приголосними треба писати обидва слова з пропусками в рядку

варіанти відповідей

а) височен..а дзвін..иця

б) довгождан..ою зустріч..ю

в) туман..ою далеч..ю

г) монотон..их стат..ей

д) шален..е терпін..я

Запитання 7

7. М'який знак на місці пропуску НЕ треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

а) колос..ся, любов.., памороз..

б) сип..т..е, тон..ший, корист..ю

в) русал..чин, жмен..ці дитин..ці

г) сіл..ський, барабан..щик, жен..шень

Запитання 8

8. Окремо з часткою не треба писати слово в рядку


варіанти відповідей

а) не/довга лекція з правознавства

б) не/довиконувати місячний план


в) не/сила терпіти зустріч

г) досі не/прочитана повість

д) не/покоїтися про власну дитину

Запитання 9

9. Правильно написано всі похідні слова в рядку

варіанти відповідей

а) Сиваш - сивашський, Франція - французький, Париж - паризький

б) Карпати - карпатський, чумак - чумацький, Бахмут - бахмутський

в) Рига - ризький, Калуш - калушський, Волноваха - волноваський

г) Галич- галицький, Кавказ - кавказький, Франція - франзузський


д) Цюрих - цюриський, Острог - острозький, Прип'ят

Запитання 10

10. Прочитайте уривок тексту.

З(1)посеред вітчизняних архітекторів варто виокремити Івана Левинського, який за свою 40(2)літню діяльність спроєктував сотні будівель житлово(3)побутового та громадського призначення, що можуть здивувати будь(4)кого нестандартністю архі(5)важливих рішень.


Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 11

11. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

варіанти відповідей

а) вільна вакансія

б) прейскурант цін

в) перша прем'єра

г) офіційна особа

д) моя автобіографія

Запитання 12

12. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

На шляху більшої … лауреатів і … конкурсів … перешкоди, однак прагнення перемоги завжди… до успіху.




Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

а) половини, дипломатів, трапляються, призводить

б) частини, дипломників, зустрічаються, приводить

в) частини, дипломантів, зустрічається, приводить

г) половини, дипломантів, трапляються, призводить

д) частини, дипломантів, трапляються, приводить

Запитання 13

13. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Старшокласники подякували ... за хорошу новину й розбіглися по ..., лише ... залишилися й розпочали планувати майбутню поїздку.




Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

а) Людмилі Володимирівні, класах, троє учениць

б) Людмилу Володимирівну, класах, три учениці

в) Людмилі Володимирівній, класам, троє учениць

г) Людмилі Володимирівні, класах, три учениці

д) Людмилі Володимирівні, класам, три учениці

Запитання 14

14. Редагування потребує речення



варіанти відповідей

а) Проконсультувавшись із викладачем, починаємо повторення складного матеріалу.

б) Побачивши в такому списку проблемні теми, нехай відчай не охоплює вас.


в) Готуючись до іспитів, зазвичай користуються переліком екзаменаційних питань.

г) Розподіливши питання за розділами, позначте неопрацьовані, складіть план дій.

д) Систематизуючи інформацію, робіть нотатки, кресліть схеми, використовуйте маркери.

Запитання 15

15. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Усі знайомі Катерини Білокур зауважують,(1) що мисткиня була мовчазною,(2) секретами майстерності не ділилася,(3) свою творчу лабораторію приховувала від стороннього ока:(4) певно,(5) десь інтуїтивно відчувала,(6) що їй дано бачення природи,(7) не підвладне нікому іншому.




НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

а) коми 1, 6 – перед підрядними частинами складного речення

б) коми 2, 3 – при однорідних членах речення

в) двокрапка 4 – при узагальнювальному слові

г) кома 5 – при вставному слові

д) кома 7 – при відокремленому означенні

Запитання 16

16. З’ясуйте значення (А – Д) кожного фразеологізму (1–4).


Фразеологізм

1. стріляний птах

2. книга за сімома печатями

3. язик без кісток

4. гаряча голова


Значення

А балакучий

Б приховане

В досвідчений

Г запальний

Д дурнуватий

варіанти відповідей

1-В, 2-Д, 3-А, 4-Г

1-В, 2-Б, 3-А, 4-Г

1-Б, 2-В, 3-А, 4-Г

1-В, 2-Б, 3-А, 4-Д

1-В, 2-Б, 3-Г, 4-А

Запитання 17

17. Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу складного речення (1–4).


Характеристика речення

1. складносурядне

2. складнопідрядне

3. безсполучникове

4. складне з різними видами зв'язку


Приклад

А У небі шугають ластівки й співають жайвори, коли пригріє тепле весняне сонце.

Б Здається, сама земля горить по обріях, тривожним, багрянистим світлом виповнює всю цю вітряну степову ніч.

В Травневий день в кільці заграв на сполох бив всіма громами, і блискавка небесні брами розчахувала навкруги.

Г Коли ми йшли удвох з тобою вузькою стежкою по полю, я гладив золоте колосся, як гладить милому волосся щаслива, ніжна наречена.

Д Зелена трава горить-палає зеленим огнем, на її довгих листочках грає й сяє чиста роса.

варіанти відповідей

1-В, 2-Г, 3-А, 4-Д

1-Б, 2-Г, 3-Д, 4-А

1-Г, 2-В, 3-Д, 4-А

1-В, 2-Г, 3-Д, 4-А

1-А, 2-Б, 3-Д, 4-В

Запитання 18

18. Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу складного речення (1–4).


Відокремлений член речення

1. обставина

2. додаток

3. означення

4. прикладка(різновид означення)


Приклад

А Не кинувши у глиб надійний якір, пливу й пливу повз береги краси.

Б У березні, у березні земля прощається з торішніми снігами.

В Овіяна степовими вітрами, стоїть на березні лиману хатина.

Г Не чути ніякого голосу, крім вівчарської трембіти на далекій полонині.

Д Ось вони, рідні озера та луки, у синім добрі солов'їних ночей.

варіанти відповідей

1-А, 2-Г, 3-В, 4-Д

1-Г, 2-А, 3-В, 4-Д

1-Б, 2-Г, 3-В, 4-Д

1-А, 2-Г, 3-Д, 4-В

1-Д, 2-Б, 3-А, 4-В

Запитання 19

19. Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире.



Умова вживання тире

1. тире при відокремленій прикладці

2. тире в складносурядному реченні

3. тире при однорідних членах речення

4. тире між підметом і присудком


Приклад речення

А На річці, у лісі, у полі – усюди панувала таємнича німотна тиша.

Б Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.

В Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.

Г Київськими вулицями вишикувалися каштани – почесна варта весни.

Д Я усміхнувся щиро – і все навкруг радіє і сміється.

варіанти відповідей

1-Д, 2-Г, 3-А, 4-Б

1-Г, 2-Д, 3-А, 4-Б

1-Г, 2-Д, 3-Б, 4-А

1-В, 2-Д, 3-А, 4-Б

1-Г, 2-Д, 3-В, 4-Б

Запитання 20

20. З’ясуйте, якими частинами мови (А – Д) є виділені слова (1–4) в реченні (цифра позначає наступне слово).


Мати вірила: земля все знає, (1)що говорить (2)чи думає чоловік, і на самоті тихенько розмовляла з нею, (3)просячи, щоб вона родила на долю всякого - і роботящого, і (4)ледащого.


Частини мови

А іменник

Б прикметник

В займенник

Г дієприслівник (форма дієслова)

Д сполучник


варіанти відповідей

1-В, 2-Д, 3-Б, 4-А

1-Б, 2-Д, 3-Г, 4-А

1-В, 2-Д, 3-А, 4-Г

1-Д, 2-В, 3-Г, 4-А

1-В, 2-Д, 3-Г, 4-А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест