Укажіть речення, у якому є складений підмет
Укажіть речення, у якому неозначена форма дієслова (інфінітив) не є підметом:
Укажіть речення, у якому підмет виражений прикметником у значенні іменника:
Укажіть речення з простими дієслівними присудками:
Укажіть речення, у якому слід поставити тире між підметом і присудком (розділові знаки пропущено):
Простий дієслівний присудок ужито в реченні
Складений дієслівний присудок ужито в реченні
Виберіть рядок, у якому всі групи слів є словосполученнями
Укажіть рядок, у якому головне слово у словосполученні виражене дієсловом
Лише словосполучення наведені в рядку
Правильно визначено головне слово в усіх словосполученнях рядка
Установіть відповідність між характеристикою речення та прикладом (розділові знаки в кінці речень пропущено)
1) розповідне, просте, двоскладне,
окличне;
2) питальне, просте, двоскладне,
неокличне;
3) розповідне, складне, неокличне;
4) спонукальне, просте, односкладне,
неокличне;
А Як швидко літо проминуло (Олена Пчілка)
Б Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів (Т. Шевченко)
В Чи надворі вже світає (І. Нечуй-Левицький)
Г Ой не шуми, луже, зелений байраче (Нар. творчість)
Д Чи є щось гарніше на світі за великодній світанок (М. Ткач)
Установіть відповідність між способом вираження підмета та прикладом
1) вигук;
2) неозначена форма дієслова;
3) словосполучення;
4) іменник.
А Сусіди з батьком радили мені з дитинства бути хліборобом (А. Малишко)
Б Співати – не ціпом махати (Нар. творчість)
В Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі (В. Сосюра)
Г Те «ага» змусило нас замислитись (В. Кононенко)
Д Наша Федора то шиє, то поре (Нар. творчість)
Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)
(1) Учитель це вихователь людини високого інтелекту, красивої й емоційно багатої особистості. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його краси (За О.Гончарем)
Тире між підметом і присудком пропущено в реченнях:
Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)
(1) Учитель це вихователь людини високого інтелекту, красивої й емоційно багатої особистості. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його правди, до його краси (за О. Гончарем).
Складений дієслівний присудок ужито в реченні
Питальними є всі речення, ОКРІМ (розділові знаки в кінці речень пропущені)
Складений іменний присудок є в реченні
Тире між підметом і присудком уживається в реченні (розділові знаки пропущено)
Установіть відповідність між характеристикою речення та прикладом (розділові знаки в кінці речень пропущено)
1) розповідне, просте, двоскладне,
неокличне;
2) питальне, просте, двоскладне,
неокличне;
3) розповідне, складне, неокличне;
4) спонукальне, просте, односкладне,
окличне
А Летіть, птахи, не журіться, в Дунай-річку задивіться (П. Усенко)
Б Тече вода з-під явора яром на долину (Т. Шевченко)
В Один рибу ловить, а інший ґави стереже (Нар. творчість)
Г Чому ж ми не прийдемо в хату, не покличем людину з собою (Л. Забашта)
Д Палай повсякчас, радій світанню (М. Самійленко)
Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)
(1) Небо моєї України синє, чисте, сонячне. (2) А сонце невсипуще джерело усього живого. (3) Воно може зігріти своїм блискучим промінням усю землю, наповнити радощами всіх - від людини до малюсінької комашки. (4) Коли йдеш рідною землею, аж душа в радощах співає (за А. Чайковським).
Складений дієслівний присудок ужито в реченні
Поширеним є речення
Знайдіть рядок із дієслівними словосполученнями:
Речення, у яких граматична основа складається з двох головних членів, є:
Визначте всі поєднання слів, які не є словосполученнями
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома