Контрольна робота 1. Словосполучення й речення (види словосполучень і простих речень; головні члени речення)

Додано: 25 жовтня
Предмет: Українська мова, 8 клас
24 запитання
Запитання 1

Укажіть речення, у якому є складений підмет

варіанти відповідей

Малина і вишні цього року не вродили.

 Усі ми дужі дружбою своєю.

Я сам іду до товариша.

Було їх там чоловік з тридцять.

Запитання 2

Укажіть речення, у якому неозначена форма дієслова (інфінітив) не є підметом:

варіанти відповідей

Прожити вік – не поле перейти.

Першою думкою Остапа було тікати.

 Любити свій край – не є злочином.

Життя прожити треба чесно.

Запитання 3

Укажіть речення, у якому підмет виражений прикметником у значенні іменника:

варіанти відповідей

Два хитрих мудрого не переважать.

Он ідуть закохані і юні.

Старого горобця на полові не обдуриш.

Чуже переступи, та не займи.

Запитання 4

Укажіть речення з простими дієслівними присудками:

варіанти відповідей

 Це була лебедина пісня композитора.

Я стою непорушно і печу раків.

До лісу було рукою подати.

 Ми змусили його розв`язати язика.

Запитання 5

Укажіть речення, у якому слід поставити тире між підметом і присудком (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм.

Червона рожа над усі квіти гожа.

Тільки труд життя основа краса всевладного життя.

Руки дівчини зробилися як лід.

Запитання 6

Простий дієслівний присудок ужито в реченні

варіанти відповідей

Вести всі роботи з дотриманням графіка — золоте правило.

Передавати досвід молодим — найбільше щастя.

 О вісімнадцятій тридцять будь обов’язково вдома.

Гарним був Київ цього свіжого осіннього ранку.

Запитання 7

Складений дієслівний присудок ужито в реченні

варіанти відповідей

Заміж вийти — не дощову погоду пересидіти.

Моє серце прагне буять на просторі!


А ось тепер будемо вечеряти всі разом.

На дніпровській долині ромашка побита зів’яла.

Запитання 8

Виберіть рядок, у якому всі групи слів є словосполученнями

варіанти відповідей

сонце й вітер, вишитий рушник, три зошити

 приємна розмова, перев'язаний навхрест, будеш малювати

прибрати в кімнаті, вересневий день, дуже часто

учора й сьогодні, щедра осінь, ми малюємо

Запитання 9

Укажіть рядок, у якому головне слово у словосполученні виражене дієсловом

варіанти відповідей

накивати п'ятами

ідеш селом

собака ховає

пожовкло листя

Запитання 10

Лише словосполучення наведені в рядку

варіанти відповідей

жити чесно, моторошно від страху, бігаючи на стадіоні

найбільш розумний, радісно на душі, велике діло

шукай друга, повторюй правильно, минають дні

ділові папери, хліб і сіль, десять книжок

Запитання 11

Правильно визначено головне слово в усіх словосполученнях рядка

варіанти відповідей

сучасне мистецтво, 

відвідавши бабусю,

добре слово

далеко від дому,

вдалий приклад

говорити тихо

цікава історія,

запропонувати присісти

важко йти

перший учень

щиро привітати,

повернутися пізно

Запитання 12

Установіть відповідність між характеристикою речення та прикладом (розділові знаки в кінці речень пропущено)

1) розповідне, просте, двоскладне,

    окличне;

2) питальне, просте, двоскладне,

    неокличне;

3) розповідне, складне, неокличне;

4) спонукальне, просте, односкладне,

    неокличне;

А Як швидко літо проминуло (Олена Пчілка)

Б Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів (Т. Шевченко)

В Чи надворі вже світає (І. Нечуй-Левицький)

Г Ой не шуми, луже, зелений байраче (Нар. творчість)

Д Чи є щось гарніше на світі за великодній світанок (М. Ткач)

варіанти відповідей

1-Б, 2-В, 3- Г, 4-А

1-А, 2-Д, 3-Б, 4-Г

1-А, 2-В, 3-Б, 4-Г

 1-Г, 2-Д, 3-А, 4-Б

Запитання 13

Установіть відповідність між способом вираження підмета та прикладом

1) вигук;

2) неозначена форма дієслова;

3) словосполучення;

4) іменник.

А Сусіди з батьком радили мені з дитинства бути хліборобом (А. Малишко)

Б Співати – не ціпом махати (Нар. творчість)

В Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі (В. Сосюра)

Г Те «ага» змусило нас замислитись (В. Кононенко)

Д Наша Федора то шиє, то поре (Нар. творчість)

варіанти відповідей

1-Г, 2-Б, 3-А, 4-Д


1-Г, 2-Б, 3-А, 4-В

1-Б, 2-Б, 3-А, 4-В

1-Г, 2-В, 3-Д, 4-А

Запитання 14

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)


(1) Учитель це вихователь людини високого інтелекту, красивої й емоційно багатої особистості. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його краси (За О.Гончарем)


Тире між підметом і присудком пропущено в реченнях:

варіанти відповідей

1, 2

3, 4

2, 3

1, 3

Запитання 15

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)


(1) Учитель це вихователь людини високого інтелекту, красивої й емоційно багатої особистості. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його правди, до його краси (за О. Гончарем).

 Складений дієслівний присудок ужито в реченні

варіанти відповідей

1

3

2

4

Запитання 16

Питальними є всі речення, ОКРІМ (розділові знаки в кінці речень пропущені)

варіанти відповідей

Чим і коли завинили пращури (М. Самійленко).

А де ж моя весела дівчина-дитина (Т. Шевченко).

Хто може сонце погасить і землю вибити з орбіти (В.Сосюра).

Я хочу правді бути другом і ворогом одвічнім злу (В.Симоненко).

Запитання 17

Складений іменний присудок є в реченні

варіанти відповідей

Матері забуть не в силі (П. Тичина).

Ми тільки почали розгадувати світ (Д. Павличко).

Він буде мешкати у нас до від’їзду (Леся Українка).

Запорожець в очах народу був героєм (М. Слабошпицький).

Запитання 18

Тире між підметом і присудком уживається в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

І новорічна ніч як казка (Є. Гуцало)

Життя без книги хата без вікна (Д. Павличко)

Творчість завжди мрійна і тривожна (В. Симоненко)

Мої слова не зброя, а ридання (Леся Українка)

Запитання 19

Установіть відповідність між характеристикою речення та прикладом (розділові знаки в кінці речень пропущено)

1) розповідне, просте, двоскладне,

    неокличне;

2) питальне, просте, двоскладне,

    неокличне;

3) розповідне, складне, неокличне;

4) спонукальне, просте, односкладне,

    окличне

А Летіть, птахи, не журіться, в Дунай-річку задивіться (П. Усенко)

Б Тече вода з-під явора яром на долину (Т. Шевченко)

В Один рибу ловить, а інший ґави стереже (Нар. творчість)

Г Чому ж ми не прийдемо в хату, не покличем людину з собою (Л. Забашта)

Д Палай повсякчас, радій світанню (М. Самійленко)

варіанти відповідей

1-В, 2-Г, 3-А, 4-Д

1-Б, 2-Г, 3-В, 4-Д

1-В, 2-Б, 3-А, 4-Б

1-А, 2-Г, 3-В, 4-Б

Запитання 20

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)


(1) Небо моєї України синє, чисте, сонячне. (2) А сонце невсипуще джерело усього живого. (3) Воно може зігріти своїм блискучим промінням усю землю, наповнити радощами всіх - від людини до малюсінької комашки. (4) Коли йдеш рідною землею, аж душа в радощах співає (за А. Чайковським).

 Складений дієслівний присудок ужито в реченні

варіанти відповідей

1

3

2

4

Запитання 21

Поширеним є речення

варіанти відповідей

Повіяло холодом

Петрик гнув кирпу.

Іван хоче навчатися.

Відповів кожен з нас

Запитання 22

Знайдіть рядок із дієслівними словосполученнями:

варіанти відповідей

швидко бігати, збірна України, морська вода

робити завдання, море перепливти, береги ламає

бажання поплавати, товкти воду в ступі, будемо занурюватися

надзвичайно міцно, тюльпани й троянди, зелений гай

Запитання 23

Речення, у яких граматична основа складається з двох головних членів, є: 

варіанти відповідей

неповним

складним

односкладним

двоскладним

Запитання 24

Визначте всі поєднання слів, які не є словосполученнями

варіанти відповідей

Десь лежить

Тихо говорив

Ліс і поле

Накивати п'ятами

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест