Контрольна робота №3 з теми " Синтаксис. Пунктуація. Просте двоскладне речення. Односкладні речення"

10 запитань
Запитання 1

1. Двоскладним називається речення, яке... Продовжте речення.

варіанти відповідей

Має завершену думку.

Має другорядні члени речення.

Має підмет і присудок.

Має граматичну основу.

Запитання 2

2. Односкладне речення з головним членом — підметом — це:

варіанти відповідей

безособове речення;

називне речення;

узагальнено-особове;

означено-особове.

Запитання 3

3. Виділіть односкладне речення

варіанти відповідей

Не люблю осінньої ночі.

Я йшов все далі й далі в глибину лісів.

Темна хмара озвалася громом гучним.

Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх.

Запитання 4

4. Непоширене речення – це речення:


варіанти відповідей

граматична основа якого складається з одного головного члена речення;


яке складається тільки з головних членів речення;


в якому наявна тільки одна граматична основа;


в якому опущено один або кілька членів речення, які легко встановити з попереднього речення або ситуації мовлення.


Запитання 5

5. Укажіть означено-особове речення:

варіанти відповідей

Тихо в саду, тихо в місті.

 Смеркалося, огнем кругом запалало.

За правду, браття, єднаймось щиро.

Боїшся вовка – не йди до лісу.

Запитання 6

6. Укажіть односкладне речення, тип якого визначено неправильно.

варіанти відповідей

Молюся, знову уповаю, і знову сльози виливаю. (неозначено-особове) 

З молодої ольшини роблять свистки. (неозначено-особове)

Решетом воду не носять. (узагальнено-особове) 

Співаймо, сестрице, веснянку. (означено-особове) 

Запитання 7

7. Укажіть правильний варіант характеристики речення Шепталові неждано закортіло почути Степанів голос.

варіанти відповідей

односкладне, неозначено-особове

односкладне, безособове 


двоскладне

односкладне, означено-особове 

Запитання 8

8. Укажіть речення, синтаксичний розбір якого виконано правильно. 

варіанти відповідей

Закохану людину одразу помітиш. (розпов., просте, пошир., односклад., неозн.-особ., присудок вираж. дієсловом у формі дійсн. способу майб. часу 2-ї особи однини) 

Корені лікарських рослин перед сушінням промивали в холодній проточній воді. (розпов., просте, пошир., односклад., узаг.-особ., присудок вираж. дієсловом у формі дійсн. способу мин. часу множини) 

 Із глинища тягло холодом і запізнілою осінню. (розпов., просте, пошир., односклад., безособ., присудок вираж. особ. дієсловом, що має безособ. значення) 

 Візьму собі твою співочу душу, а серденько словами зачарую. (розпов., просте, пошир., односклад., неозн.-особ., присудок вираж. дієсловом у формі дійсн. способу майб. часу 1-ї особи однини) 

Запитання 9

9. Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)


(1) Учитель це вихователь людини високого інтелекту, красивої й емоційно багатої особистості. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його правди, до його краси.

Тире між підметом і присудком пропущено в реченнях:

варіанти відповідей

 1, 2;

2, 4

1, 3

3,4

Запитання 10

10.Укажіть речення зі складеним іменним присудком.

варіанти відповідей

Ліс стояв розхристаний, спустошений і дикий.

Золоточубий жовтень прийшов позолотити дерева.

 Митець щоразу все мусить відкривати заново.

Так, я буду крізь сльози сміятись…

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест