Контрольна робота № 4 з теми «Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв'язку. Текст як одиницямовлення й продукт мовленнєвої діяльності»

Додано: 24 травня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 1116 разів
12 запитань
Запитання 1

Складним реченням із різними видами зв’язку є речення

варіанти відповідей

Щоб затримати якнайдовше цвітіння, утримуйте рослини в якомога нижчій температурі або принаймні на ніч виносьте до прохолодного приміщення.

День сонячний і прозорий, і хочеться, щоб йому не було краю.

Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.

У верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками внатрус. 

Запитання 2

Складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку

варіанти відповідей

А малі хлопці йшли з рукавицею, у якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.

Уже травень засвітив свічки каштанів білі, і йде в квітках весна у рідному краю, я так його люблю, що передать не в силі в закоханих словах усю любов мою.

Над річкою, в чистім полі, могила чорніє; де кров текла козацькая, трава зеленіє.

Нині кожен має бути людиною в людстві, щоб кожним нервом відчувати його болі і тривоги.

Запитання 3

Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком є речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Тримаючи в руках серпа на якому вогко зблискувало сонце мати ступала над галузиною струмка і об її ноги билось волоття трави.

Тут росли колючі кущі терну шипшини та глоду красувалися й дозрівали на вітах ламкої крушини темно-червоні ягоди що їх у народі звуть вовчими.

Минає літо осінь вже бреде лісів багрець торкнувся вересневий і пахне чебрецем і листя де-не-де кружляючи лягає під дерева.

З вітром шепочуться квіти пісня дзвенить про любов і над свічадом ріки місяць примарний зійшов.

Запитання 4

Складне речення із безсполучниковим і підрядним зв’язком є в рядку

варіанти відповідей

Село також у тумані, але з гори видно, як сонце прудко біжить десь із поля.

День той ткався і ткався із різних настроїв, у яких переважав радісний, та подеколи до нього долучався і сумний. 

Так це ім’я прилипло до Івана, пізніше письменник додав до нього прізвище Черемшина, яке взяв від назви річки Черемош.

Сиплеться, осипається листя, гнуться, горбляться берези, плаче і посміхається крізь сльози осінь і натрушує журбу на мою наболілу душу.

Запитання 5

Складне речення із безсполучниковим і підрядним зв’язком є в рядку

варіанти відповідей

Ти до мене прийшла не із казки чи сну, і здалося мені, що стрічаю весну.

Рожевий пил спадав, синіло все кругом, і коси золоті зоря вплітала в трави.  

День і ніч стугоніли під вікнами ковані колеса возів, коні кресали копитами іскри, від ходи танків тремтіла хата.

Марко піднімається на підсинений пагорб, де крізь сон зітхає кучерявий овес, і застигає на місці: од вітряка до нього йде його Оленка з білим вузликом у руці.

Запитання 6

Складне речення з різними видами зв’язку є в рядку

варіанти відповідей

Хвиля більшала, проте козаки були байдужі до неї: не первина їм в море ходити.

Тепло було й вишні цвіли рясно.

Дівчина, обсипана квітами, іде, немов пливе лебедонька у воді.

Якщо придивитися до квіточки каштана, то можна помітити на ній барвисті плями.

Запитання 7

Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком є в рядку

варіанти відповідей

У сю величну хвилину тихо розгортаються кущі — і на галявину виходить Хо.

Хо сидить посеред галявини, а навкруги нього панує тиша.

Долиною повилась річечка, наче хтось кинув нову синю стрічку на зелену траву.

Межи зеленими килимами біліє гречка, неначе хто розіслав великі шматки полотна білити на сонці, а з поля віють чудові пахощі од нестиглого зерна і польових квіток.

Запитання 8

Матеріал для 8-12 запитань

Прочитайте.

(І)Олесь, ковзаючись, побрів до школи. (2)Під ногами лагідно, мов хмизок у лісі, потріскував лід. (З)Хлопець ліг долілиць, притиснув скроню до льоду і почав розглядати дно. (4)Воно тьмарилось мулистим пилком, пускало бульбашки, які прилипали до криги. (5)Течія розчісувала зелений кушир, пряли тоненькими ніжками якісь жучки, боком долаючи пружний струмінь. (6)І ввижається Олесеві маленька хата під кущем водяної папороті, а в тій хатині — він, біля віконця сидить. (7)Олесь солодко зойкає, щільніше прилипає лобом до криги (Гр. Тютюнник).

Прочитані речення утворюють текст тому що

варіанти відповідей

вони об'єднані інтонаційно

у них уживаються повтори слів, займенники, сполучники

вони поєднані за змістом і граматично

вони виділені в один абзац

Запитання 9

Займенник є засобом зв'язку між реченнями

варіанти відповідей

шостим і сьомим

третім і четвертим

другим і третім

першим і другим

Запитання 10

Стиль мовлення прочитаного тексту

варіанти відповідей

розмовний

науковий

публіцистичний

художній

Запитання 11

Послідовний вид міжфразного зв'язку вжито між реченнями

варіанти відповідей

першим і другим

другим і третім

третім і четвертим

шостим і сьомим

Запитання 12

Паралельний вид міжфразного зв'язку вжито між реченнями, ОКРІМ

варіанти відповідей

першого і другого

третього і четвертого

четвертого і п'ятого

п'ятого і шостого

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест