Текст ‒ це...
Тема тексту ‒ це...
Головна думка тексту ‒ це...
Скласти план означає...
Речення в тексті пов'язані за допомогою:
Розрізняють такі типи мовлення:
Розрізняють стилі мовлення:
Заголовок тексту повинен відображати:
Прочитайте текст і визначте, до якого типу мовлення він належить:
З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ ‒ гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.
Прочитайте текст і скажіть, до якого стилю він належить:
Білокачанна капуста належить до найпоширеніших овочів. Вона потребує вологи і погано розвивається в умовах жаркого та сухого клімату. Свіжа капуста, так як і квашена, багата на вітамін С.
Визначте тему та головну думку тексту.
Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.
У поданих реченнях визначте «відоме» та «нове»:
Картоплю називають «другим хлібом». Вона є одним із основних джерел вітамінів. Особливо багата на вітаміни свіжа картопля.
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього:
(1) На нашому південному морі було мало островів. (2) Їх щонайбільше набереться десятків зо два вздовж північно-західного узбережжя. (3) До цих островів належав і Лебединий. (4) Він ішов паралельно берегу кілометрів на тридцять, але в найширшому місці мав не більше як чотири кілометри. (5) Східна сторона острова поросла густими очеретами та невисокими деревами, у яких гніздилося безліч чайок, мартинів і бакланів – цих ймовірно ненажерливих риболовів, яким рибалки Соколиного висілка зчинили різного лиха. (6) Поблизу цих пташиних осель траплялися часто лисячі нори, що йшли глибоко під землею.
1. Із засобів міжфразового зв’язку вжито:
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього:
(1) На нашому південному морі було мало островів. (2) Їх щонайбільше набереться десятків зо два вздовж північно-західного узбережжя. (3) До цих островів належав і Лебединий. (4) Він ішов паралельно берегу кілометрів на тридцять, але в найширшому місці мав не більше як чотири кілометри. (5) Східна сторона острова поросла густими очеретами та невисокими деревами, у яких гніздилося безліч чайок, мартинів і бакланів – цих ймовірно ненажерливих риболовів, яким рибалки Соколиного висілка зчинили різного лиха. (6) Поблизу цих пташиних осель траплялися часто лисячі нори, що йшли глибоко під землею.
2. Речення поєднані:
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього:
(1) На нашому південному морі було мало островів. (2) Їх щонайбільше набереться десятків зо два вздовж північно-західного узбережжя. (3) До цих островів належав і Лебединий. (4) Він ішов паралельно берегу кілометрів на тридцять, але в найширшому місці мав не більше як чотири кілометри. (5) Східна сторона острова поросла густими очеретами та невисокими деревами, у яких гніздилося безліч чайок, мартинів і бакланів – цих ймовірно ненажерливих риболовів, яким рибалки Соколиного висілка зчинили різного лиха. (6) Поблизу цих пташиних осель траплялися часто лисячі нори, що йшли глибоко під землею.
3. Укажіть, між якими реченнями засобами зв’язку є вказівний займенник разом із повторюваним словом:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома