Контрольна робота № 6. "Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності"

Додано: 6 травня
Предмет: Українська мова, 9 клас
15 запитань
Запитання 1

Текст ‒ це...

варіанти відповідей

А) група слів, словосполучень та речень;

Б) висловлювання, що складається з кількох речень;

В) група речень, об'єднаних темою та головною думкою;

Г) кілька мікротем.

Запитання 2

Тема тексту ‒ це...

варіанти відповідей

А) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

Б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;

В) оцінка предмета чи явища;

Г) «відоме» і «нове».

Запитання 3

Головна думка тексту ‒ це...

варіанти відповідей

А) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

Б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;

В) висновок, що робить автор;

Г) головна мікротема.

Запитання 4

Скласти план означає...

варіанти відповідей

А) поділити текст на абзаци;

Б) зазначити послідовність розташування думки;

В) вказати, як речення пов'язані між собою у тексті;

Г) визначити в тексті мікротеми, чітко й стило їх сформувати.

Запитання 5

Речення в тексті пов'язані за допомогою:

варіанти відповідей

А) займенників, абзаців, іменників, теми;

Б) синонімів, власних назв, мікротем;

В) повторів «відомого» і «нового», прикметників, головної думки;

Г) займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів.

Запитання 6

Розрізняють такі типи мовлення:

варіанти відповідей

А) розповідь, повість, опис;

Б) опис, оповідання, роздум;

В) розповідь, опис, роздум;

Г) роздум, вірш, розповідь.

Запитання 7

Розрізняють стилі мовлення:

варіанти відповідей

А) розмовно-побутовий, офіційно-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;

Б) розмовно-побутовий, науково-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;

В) побутовий, офіційно-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;

Г) розмовно-побутовий, офіційно-діловий, розповідний, художній, церковний, публіцистичний.

Запитання 8

Заголовок тексту повинен відображати:

варіанти відповідей

А) тип мовлення;

Б) тему та головну думку тексту;

В) «відоме» та «нове»;

Г) стиль мовлення.

Запитання 9

Прочитайте текст і визначте, до якого типу мовлення він належить:

З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ ‒ гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

варіанти відповідей

А) опис;

Б) розповідь;

В) роздум;

Г) оцінка предмета або явища.

Запитання 10

Прочитайте текст і скажіть, до якого стилю він належить:

Білокачанна капуста належить до найпоширеніших овочів. Вона потребує вологи і погано розвивається в умовах жаркого та сухого клімату. Свіжа капуста, так як і квашена, багата на вітамін С.


варіанти відповідей

А) художній;

Б) науковий;

В) розмовний;

Г) офіційно-діловий.

Запитання 11

Визначте тему та головну думку тексту.

Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.

варіанти відповідей

А) Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини;

Б) Помідори. Помідори є отруйними;

В) Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки;

Г) Джордж Вашингтон ‒ американський президент. Помідори багаті на вітаміни.

Запитання 12

У поданих реченнях визначте «відоме» та «нове»:

Картоплю називають «другим хлібом». Вона є одним із основних джерел вітамінів. Особливо багата на вітаміни свіжа картопля.

варіанти відповідей

А) «відоме» ‒ вона, вітаміни; «нове» ‒ основних, картопля;

Б) «відоме» ‒ вона, вітаміни; «нове» ‒ вітамінів, свіжа;

В) «відоме» ‒ вона, вітаміни; «нове» ‒ вітамінів, картопля;

Г) «відоме» ‒ джерел, вітаміни; «нове» ‒ основних, картопля.

Запитання 13

Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього:

   (1) На нашому південному морі було мало островів. (2) Їх щонайбільше набереться десятків зо два вздовж північно-західного узбережжя. (3) До цих островів належав і Лебединий. (4) Він ішов паралельно берегу кілометрів на тридцять, але в найширшому місці мав не більше як чотири кілометри. (5) Східна сторона острова поросла густими очеретами та невисокими деревами, у яких гніздилося безліч чайок, мартинів і бакланів – цих ймовірно ненажерливих риболовів, яким рибалки Соколиного висілка зчинили різного лиха. (6) Поблизу цих пташиних осель траплялися часто лисячі нори, що йшли глибоко під землею.

1. Із засобів міжфразового зв’язку вжито:

варіанти відповідей

А) повтор слів;

Б) спільнокореневі слова;

В) синоніми; 

Г) сполучники;

Д) займенники.

Запитання 14

Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього:

   (1) На нашому південному морі було мало островів. (2) Їх щонайбільше набереться десятків зо два вздовж північно-західного узбережжя. (3) До цих островів належав і Лебединий. (4) Він ішов паралельно берегу кілометрів на тридцять, але в найширшому місці мав не більше як чотири кілометри. (5) Східна сторона острова поросла густими очеретами та невисокими деревами, у яких гніздилося безліч чайок, мартинів і бакланів – цих ймовірно ненажерливих риболовів, яким рибалки Соколиного висілка зчинили різного лиха. (6) Поблизу цих пташиних осель траплялися часто лисячі нори, що йшли глибоко під землею.

2. Речення поєднані:

варіанти відповідей

А) ланцюжковим зв’язком; 

Б) паралельним зв’язком;

В) ланцюжковим і паралельним.

Запитання 15

Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього:

   (1) На нашому південному морі було мало островів. (2) Їх щонайбільше набереться десятків зо два вздовж північно-західного узбережжя. (3) До цих островів належав і Лебединий. (4) Він ішов паралельно берегу кілометрів на тридцять, але в найширшому місці мав не більше як чотири кілометри. (5) Східна сторона острова поросла густими очеретами та невисокими деревами, у яких гніздилося безліч чайок, мартинів і бакланів – цих ймовірно ненажерливих риболовів, яким рибалки Соколиного висілка зчинили різного лиха. (6) Поблизу цих пташиних осель траплялися часто лисячі нори, що йшли глибоко під землею.

3. Укажіть, між якими реченнями засобами зв’язку є вказівний займенник разом із повторюваним словом:          

варіанти відповідей

А) 1 і 2; 

Б) 2 і 3;

В) 3 і 4; 

Г) 4 і 5;

Д) 5 і 6.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест