Контрольна робота. Повторення вивченого у 8 класі. Пряма і непряма мова

Додано: 12 жовтня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 1543 рази
23 запитання
Запитання 1

Укажіть, яке з поданих речень є неозначено-особовим.

варіанти відповідей

Запахло м’ятою, війнуло чебрецем і крильцями мелодій закрутило над озера замисленим лицем

Виходжу в ніч. Іду назустріч долі (Ліна Костенко).

У гості збирайся, а вдома пообідати не забудь (Народна творчість).

За одного письменного двох неписьменних дають (Народна творчість).

Запитання 2

Укажіть речення з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

варіанти відповідей

Ви говоріть а ми будемо слухати.

С. Плачинда стверджує мова об’єднує згуртовує людей у націю.

Як кажуть люди материна молитва із дна моря рятує

Запам’ятайте вислів Дмитра Білоуса мова це пісня душі покладена на слова.

Запитання 3

Односкладним реченням є таке:

варіанти відповідей

Молодий розум буйний, та дурний (Нар. творч.).

Дурної голови розум не тримається (Нар. творч.);

Твердий горіх легко не розкусиш (Нар. творч.);

Задурно й чиряк не вчепиться (Нар. творч.);

Запитання 4

У якому випадку при перебудові речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущено помилку:

варіанти відповідей

Гетьман заперечив головою, що не хоче.

Леся Українка писала, що, доле, ти міцніша і я корюся.

Карпо спитав Мотрю, хто їй купив намисто.

Жінка поцікавилася, чого він мовчить.

Запитання 5

Укажіть речення, в якому є іменний складений присудок:

варіанти відповідей

Я — квітка осіння... Дощі мене мочать, рве вітер мої пелюстки... (В. Сосюра).

Ліс ліворуч, мов зелений заєць, задивився на мою ходу (М. Йогансен).

Тепер ще квітка дійсності надією цвіте, не кидає ще тіні дерево зневіри (Б.-І. Антонич).

Вдивляюсь я в травневу синю ніч, в якій світи ведуть свої дороги, і вірю я, що вічності хоч трохи несу в собі [Р.Т. Рільке).

Запитання 6

Виберіть рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Яка ти розкішна, Земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами (М. Коцюбинський).

Варвара запитала у начальника, чи можна послати телеграму в Москву: у неї там занедужала мати (Л. Первомайський).

Чого зажурився, мій любий козаче – питає дівчина вродлива (Леся Українка).

Коли дивлюсь туди он, на захід, іноді чомусь так сумно-сумно стає, говорила Маша (О. Гончар).

Запитання 7

Виберіть рядок, у якому цитату записано правильно.

варіанти відповідей

Уява поета малювала таку картину:

«Летим. Дивлюся, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає» (Т. Шевченко).

В. Сухомлинський зазначав, що любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова.

«Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова…» – писав Панас Мирний.

Спали мені на думку відомі рядки, в яких Павло Тичина закликав природу хлюпни нам, море, свіжі лави! О земле, велетнів роди!

Запитання 8

Виберіть речення, яке відповідає схемі: «П», – а. (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Чи впізнаєш мене, Петре промовив до Кавуна Джеря (І. Нечуй-Левицький).

А це ти, Максиме зрадів Карно, дивлячись у вікно. Заходь, заходь! (М. Коцюбинський)

Ніщо так не красить людину, як натхнення, подумала Ярослана (О. Гончар).

Що ж не дає мені промовить просто Так, доле, ти міцніша, я корюся (Леся Українка).

Запитання 9

Виберіть речення, де правильно розставлено всі знаки при прямій мові.

варіанти відповідей

Бабуся питає: «А що, дітки? Чого прийшли, мої соколята?» (Марко Вовчок)

«Що це за дівчина? Де вона взялася в нашому селі, – думав молодий Джеря (І. Нечуй-Левицький).

«Де ж він, де?» – гукнув Бертольдо, – «Що ж він криється між вами?» (Леся Українка)

«Щасливий ти в нас, Даньку» – щебетали дівчата, хрумаючи бублики (О. Гончар).

Запитання 10

Виберіть речення, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.

варіанти відповідей

Олена Петрівна запитала, хто купив Ользі таке гарне намисто.

Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.

Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.

Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

Запитання 11

Виберіть речення, яке відповідає схемі:«П, – а, – п?» (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Щось намалював розпитувала Марійка.

І голос сильний нам з гори, як грім, гримить Лупайте цю скалу.

Мої друзі – вбогі бідолахи говорить Кармель От мої рузі.

Здоров був, любий жінка говорила, а в голосі її сльоза бриніла

За що ж хто-небудь попитає Зозуля Півня вихваляє.

Запитання 12

Укажіть речення з непрямою мовою. Розділові знаки пропущено.

варіанти відповідей

Яка ти розкішна земле думала Маланка.

Олена подумала ніщо так не красить людину як натхнення.

Хто дітей любить той добрий чоловік говорила колись мою бабуся.

Сам до себе говорив Тимофій що земля найкраще пахне восени.

Запитання 13

Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові.

варіанти відповідей

Казав пан : «Кожух дам»

«Михайлику, хочеш побачити диво? – питає мене дядько Себастіян. - Підійди до мене…»

«Не проводжайте мене.» - Попросила дівчина рідних.

Дівчина грайливо запитала: «А може, вона справді лісова мавка? »

Запитання 14

Виберіть рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Боже, яка краса! обізвалась, ні до кого не звертаючись, тіточка Олена (М. Олійник).

Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони заводити садок… (В. Собко).

Не кидайте хлібом, він святий! – в суворості ласкавій, бувало, каже дід старий малечі кучерявій (М. Рильський).

Ми за дітьми йдемо до жінки, запитуємо Хто посадив цю тополю? Чи давно вона росте тут? (В. Сухомлинський).

Запитання 15

Виберіть речення, яке відповідає схемі «П!» – а. (окремі розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Вмивайся, вмивайся, дитино! квапить мене мати (М. Стельмах).

Важливо не те, як малюю я, а що в тому бачать інші сказав Валерій Я ніколи не стану художником. Я це зрозумів І радий, що зрозумів вчасно (Ю. Мушкетик).

На шляху, прощаючись, Люба сказала Ти б колись, Михайлику, і до нас заскочив. Ідеш собі з ковзанки, то й заверни в наш двір (М. Стельмах).

Ні, не клич мене, весно, казала я їй, не чаруй і не ваб даремне (Леся Українка).

Запитання 16

Виберіть речення у якому розділові знаки при прямій мові поставлено правильно.

варіанти відповідей

«Леоніде, – Адріана відірвала обличчя від долоні – а ви читали «У пошуках утраченого часу» Марселя Пруста?» (Р. Іванчук)

Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!» (Леся Українка)

«Ну, добре, стримав образу Аркадій Петрович. – Не одрікаюсь од своїх слів» (М. Коцюбинський).

«З щастя та горя скувалася доля» – каже людська поговірка (Панас Мирний).

Запитання 17

Виберіть рядок, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.

варіанти відповідей

Золота рибка запитала дідуся, чого йому треба.

Василь сказав батькові, що в новій школі дуже цікаво.

Бабуся попросила онука, щоб сходив до аптеки за ліками.

Мати нагадала Оленці, щоб не спізнитися на урок.

Запитання 18

Правильно розставлені розділові знаки при прямій мові в реченні:

варіанти відповідей

 «Якраз там і стояла їхня хатина, - мовила бабуся, - отам, біля старої яблуні».

Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою»!

Сам до себе говорив Тимофій, земля найкраще пахне восени.

«Ніде щиріше не співають, як на війні» - зітхнув Мирошниченко.

Запитання 19

Помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові в реченнях:


варіанти відповідей

 


  


  


   

варіанти відповідей

«А що таке поезія? Це щось більше ніж просто слова, це простір і любов між рядками...» –зазначає Ліна Костенко.

«Яка ти розкішна, земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами».

«Ото воно там якраз і було, — сказав мій візник, — отам, де стовп».

«Чи бачили таке, — сказав батько і, помовчавши, додав: - Готовий хлібороб, одним словом».

Щоб угадати ім’я судженого, питали перехожих чоловіків: Дядьку, як вас звати? 

«Мушу йти в полонину, Марічко», — відказав Іван. 

Запитання 20

Укажіть речення з прямою мовою, до якого правильно складено схему. 

варіанти відповідей

«Дякую панове! — сміючись відповів Богун. — Лазня непогана!» «А! — а. — П!»

«Голова за булаву? — глузливий сміх козацький дзвінким ляпасом хльоснув Яремі в обличчя. — Мала плата, ясновельможний пане, за голову Хмельницького».

«П?» — а.— «П».

«Се твоє поле?» — боязко спитала вона Чіпку. «П ?»,— а.

Коли батько сказав, що мене прийняли у другу групу, мати одразу сумно повторила своє: «І що тільки буде з цієї дитини?» «П»:— а ?.

Запитання 21

Укажіть правильний варіант оформлення цитати. 

варіанти відповідей

 Взагалі ж після переїзду (з Німеччини) до Франції Винниченко припиняє активну політичну діяльність: «Обтрушує із себе всякий порох політики», якщо скористатися його власним виразом». 

Взагалі ж після переїзду (з Німеччини) до Франції Винниченко припиняє активну політичну діяльність, «обтрушує із себе всякий порох політики», якщо скористатися його власним виразом. 

Взагалі ж після переїзду (з Німеччини) до Франції Винниченко припиняє активну політичну діяльність: «обтрушує із себе всякий порох політики, якщо скористатися його власним виразом. 

Взагалі ж після переїзду (з Німеччини) до Франції Винниченко припиняє активну політичну діяльність: «Обтрушує із себе всякий порох політики», якщо скористатися його власним виразом. 

Запитання 22

Укажіть діалог, у якому правильно розставлені розділові знаки. 

варіанти відповідей

 — Чи воно, діду, є там люди? —

— Де? —

— На небі… —

— Нема, сину! Там Бог святий, янголи його та душі праведні...

— А хто ж ти?

— Я… Чіпка.

— Ти Чепіга, а не Чіпка! — крикне хто із середини.

 — «Що то, бабусю?», — указує Чіпка на зорі.

— То? Зорі.

— Що ж то за зорі?

— Чого ти тут ходиш? — обізвалась вона перша.

— А ти чого хліб толочиш? —

— Хіба це твій хліб?

Запитання 23

Виберіть схему, яка відповідає запропонованому реченню з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

Прощай наша Січ - Мати сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя.

 

 

  

варіанти відповідей

  "П! - а:- П".

"П,- а,-п".

 "П,- а: П".

" П, - а, - П"

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест