Підготовка до контрольної роботи."Пряма і непряма мова. Цитата. Діалог"

Додано: 6 жовтня 2023
Предмет: Українська мова, 9 клас
24 запитання
Запитання 1

У якому варіанті пряму мову в наведеному нижче реченні правильно передано непрямою?

Марко заявив: «Я б ніколи не наважився стрибнути з парашутом!»

варіанти відповідей

Марко заявив, що залюбки стрибне з парашутом, але пізніше.

Марко не хоче, щоб хтось взагалі колись стрибав із парашутом.

Усі переконували Марка, що стрибати з парашутом не варто.

Марко заявив, що він ніколи б не наважився стрибнути з парашутом.

Запитання 2

Якій схемі відповідатиме подане речення?

«А чого це ти так дивно вбрався? — спитав дідусь і додав: — Схоже, у тебе немає нічого навіть трошечки пристойнішого».

варіанти відповідей

«П? — А, — п».

«П, — а, — п».

«П? — а: — П».

«П, — а: — П!».

Запитання 3

З’ясуйте, який розділовий знак треба ставити на місці пропуску

«Стій, – гукав на неї Іван, […] звідки ти приїхала?»

варіанти відповідей

кома

тире

лапки

двокрапка

Запитання 4

З’ясуйте, який розділовий знак треба ставити на місці пропусків.

«Як дивно все відбувається. Як дивно! […] – думав Микола.

варіанти відповідей

двокрапка

лапки

кома

тире

Запитання 5

З’ясуйте, який розділовий знак треба ставити на місці пропусків.


«Наша артіль бідна, – сказав старий […] – і кидати шаланду в морі не годиться».

варіанти відповідей

двокрапка

тире

кома

лапки

Запитання 6

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?


«М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

«Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».

Запитання 7

Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

 «Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.

«Ні, — сказав сам собі Василько — щуки я не піймаю, бо вона прудка».

 «Життя мені всміхалося, — говорив Франко, — а діти були промінням».

  «Коли я сита, то така я добра», ковтнувши жертву, просичала Кобра.

Запитання 8

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

Один мудрець вдало підмітив: Чим більше пізнаєш людей, тим більше починаєш любити тварин.

 Павло Тичина сказав про Сковороду «Великий наш філософ щедру залишив нам спадщину по собі: обсягом широку, змістовністю глибоку і щодо світогляду свого — чисту та моральну».

«Ще б ми стільки прочитали, як ти, — докинула Василина і пояснила подрузі: — Взимку цілі ночі просиджує над книжками».

  «А в нашій учительській роботі треба, щоб минули роки й десятиліття, поки стане людиною той, хто несміливо переступив поріг школи і вивів на папері олівцем перші палички та кружечки, написав перше слово», думав учитель.

Запитання 9

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

Літо в осені питає: де ти поділа журавлів.

До булави треба голови!, казали запорожці.

Ой казали, говорили по всім селі люди — «Та вже з того козаченька нічого не буде!»

«Дозвольте і мені, панове, річ держать!» — тут обізвалася Лисиця.

Запитання 10

Граматичну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

Оксана довго міркувала, що подарувати сестрі на день народження.

Учень, який ретельно підготував доповідь, успішно відповів на всі запитання.

Водій автобуса сказав пасажирам, які щойно зайшли, що оплатіть проїзд.

У виступі головним було те, що демократичні цінності слід відстоювати.

Запитання 11

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку

варіанти відповідей

Український письменник В. Винниченко якось сказав: “Як нудно сіро проходить життя людей неталановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті”.

“Суспільність, – говорив М. Грушевський, – що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу”.

“Митець не може відвернутися від своєї сучасності, – говорив Альбер Камю і далі пояснював: “Якби він відвернувся від неї, то промовляв би в порожнечу”.

“Слово – найтонше доторкання до серця, – був переконаний В. Сухомлинський, – воно може стати і запашною квіткою, і живою водою і розжареним залізом”.

Запитання 12

Завершіть подане твердження: «Цитати на письмі виділяються…»:

варіанти відповідей

а) за допомогою ком і тире;

б) за допомогою лапок;

в) дужками;

г) крапками з комами.

Запитання 13

Які розділові знаки використовуються, якщо цитата супроводжується словами автора?

варіанти відповідей

а) Як при непрямій мові;

б) як при прямій мові;

в) як при діалозі;

г) як при простих неускладнених реченнях.

Запитання 14

Завершіть подане твердження: «Цитата, що є віршованим текстом,…»

варіанти відповідей

а) завжди береться в лапки;

б) береться в лапки, коли слова автора стоять перед нею;

в) не береться в лапки, якщо вона і слова автора знаходяться в окремих рядках;

г) не береться в лапки, якщо слова автора стоять після неї.

Запитання 15

Укажіть рядок, у якому допущено помилку при перебудові речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою.

варіанти відповідей

а) Дідусь таємницю повідав мені, що літечко любе зимує в сосні. 

б) Господар каже слузі, що, небораче, це ти у всьому винен.

в) Рубін сказав, що він не хотів красти яблука.

г) Мальва, зовсім байдужа до материних надій, спитала, хто тепер хан (За В.Струтинським).

Запитання 16

Знайди непряму мову

варіанти відповідей

Дідусь підтвердив, що на плесі завжди є качки (Остап Вишня).

«Мушу йти в полонину, Марічко», – сумував Іван заздалегідь (М. Коцюбинський).

За словами О.С. Мельничука, «Основною одиницею мови в усіх мовах є речення».

– Вставай! Годі спати. Треба вирішити, як нам жити далі.

- Що? – невторопав з просоння Марусик.

- Ти як хочеш, а я думаю втекти з дому, – важко зітхнув Сашко Циган. (В. Нестайко)

Запитання 17

У якому випадку пряма мова пишеться з маленької букви? 


варіанти відповідей

якщо пряма мова розривається словами автора і є одним реченням

тільки коли починає речення

завжди тільки з малої букви

ніколи не пишеться з малої букви

Запитання 18

Встановіть схему для цього речення. “Чи бачили таке! – сказав батько і, помовчавши, додав: – Готовий хлібороб, одним словом”. 


варіанти відповідей

"А! - п: - А."

немає схеми

"П! - а: - П."

"П! - а. - П."

Запитання 19

"Наші діти, — вчив Макаренко, — це майбутні творці історії..." Схема даного речення: 


варіанти відповідей

"П, - а. - П..."

"П! - а. - П..."

А:"П,"-а...

"П, - а, - п..."

Запитання 20

Який розділовий знак потрібно поставити на місці трьох крапок?

У тексті герой Сковороди запитував: «Чи не дивина, що один у багатстві бідний, а інший у бідності багатий?» …

варіанти відповідей

крапка

три крапки

тире

не потрібно ставити жодного розділового знака

Запитання 21

Який розділовий знак пропущено в наведеному реченні?

Григорій Сковорода казав «Любов виникає з любові, коли хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю»

варіанти відповідей

тире

двокрапка

кома

усі розділові знаки на своїх місцях

Запитання 22

Який розділовий знак пропущено у всіх трьох репліках діалогу?

— Не треба — мовила я.

— Я почула — сказала мама.

— Не треба мені подарунка — знову мовила я.

варіанти відповідей

крапка

кома

двокрапка

тире

Запитання 23

Який розділовий знак потрібно поставити на місці пропуску в діалозі?

«Що таке? — буркнула вона з-під шуби. — Невже не можна трохи тихіше?» … «Але я святкую свій день народження. Хочеш торта?»

варіанти відповідей

кома

крапка

тире

не потрібно жодних розділових знаків

Запитання 24

Яке речення відповідає схемі? (окремі розділові знаки пропущено)

А: «П!»

варіанти відповідей

Не завжди в цьому світі добре мати надто багато чогось, — сказала вчителька.

Вона додала: Гігантські ірландські олені, фактично, вимерли через свої велетенські роги.

Багато ссавців у процесі тисячолітньої еволюції стали більшими, — пояснила вчителька.

А потім сказала: Ірландські великорогі олені мали роги до чотирьох метрів у ширину!

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест