Контрольна робота №1 (сімейне навчання)

Додано: 31 жовтня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 320 разів
24 запитання
Запитання 1

Укажіть речення з непрямою мовою. Розділові знаки пропущено

варіанти відповідей

Яка ти розкішна земле думала Маланка.

 Сам до себе говорив Тимофій що земля найкраще пахне восени.

Хто дітей любить той добрий чоловік говорила колись моя бабуся.

Олена подумала ніщо так не красить людину як натхнення.

Запитання 2

Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові

варіанти відповідей

Дівчина грайливо запитала: «А може, вона справді лісова мавка?»

«Михайлику, хочеш побачити диво? – питає мене дядько Себастіян. - Підійди до мене…»


 

«Не проводжайте мене» - Попросила дівчина рідних.

Запитання 3

У якому випадку при перебудові речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущено помилку

варіанти відповідей

Жінка поцікавилася, чого він мовчить.

Леся Українка писала, що, доле, ти міцніша, і я корюся.

Карпо спитав Мотрю, хто їй купив намисто.

Гетьман заперечив головою, що не хоче.

Запитання 4

Укажіть варіанти, де правильно оформлено цитату

варіанти відповідей

Панас Мирний писав, що «головна функція мови – комунікативна».

Не секрет, що «Дім, у якому немає книг, подібний до тіла без душі».

В. Криценко поставив дуже важливе питання: «Хто ми в світі без рідного слова?»

«Кожній освіченій людині треба вдумливо ставитися до слова, - писала Є.Чак»

Запитання 5

Укажіть неправильний варіант виділення на письмі цитат


варіанти відповідей

« Очистити душу, щоб прийняти мудрість, котра в підсумку душу не входить», писав М. Смотрицький.

В. Симоненко застерігав: « Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину».

За словами О. Довженка, «лиш сильним дано право на безсмертя».

« Без усякої іншої науки ще можна обійтися, - писав І. Срезневський, - без знання рідної мови обійтися не можна».

Запитання 6

Помилку при використанні цитати допущено у варіанті

варіанти відповідей

Правильно твердять, що «слід ставитися до інших так, як ти хотів би, щоб ставилися до тебе».

 В. Сухомлинський пи­сав: «Століттями мова народу була тією повноводою рікою, яку ми називаємо поезією. Поетична грань жила в слові, і слово було немислиме без неї, як немислима ріка без води, повноводність — без глибини».

 «...Історія нашого промислового Дон­басу почалася з будівництва заводів і шахт, але згодом цей регіон України постає культурною освоєною землею...»,— пи­сав В. Олефіренко.

Як гарно змальовує весняну пору року Є. Гуцало:

«Весна зіткала вчора гобелен

у лузі — з трав, із квітів, з верболозів.

Зіткала вітер і зіткала клен,

грози зіткала молоді погрози».

Запитання 7

Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Брат сказав я йду до міста а ти залишайся вдома.

Усе іде але не все минає над берегами вічної ріки.

Вгамуйся думко не літай так буйно.

Лелеки щовесни прилітали виводили діток знову відлітали.

Запитання 8

Укажіть речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Не говори печальними очима те що бояться вимовить слова.

Передай Андрію щоб зайшов під вечір.

Мудрість кажуть приходить із роками.

Колись почула вислів Батьківщина може прожити без будь-кого з нас а ми без неї ні.

Запитання 9

Правильно поставлені розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

Син у захопленні спитав у матері: «Звідки взялися ці квіти в нашому саду?»

Жінка спитала, чого він мовчить.

«Гарно і затишно на серці стало», стиха мовив хлопчик.

«Яка ти розкішна, земле», - думала Маланка. – «Весело засівати тебе хлібом, прикрашати тебе зелом, заквітчати квітками».

Запитання 10

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

«Веди ж нас, Василю, до пана, — каже полковник Шрам. — Де він? Чи в світлиці, чи в пасіці?»

«Нащо ви одв'язали нашого коня та заперли в свій хлів? — крик­нула Мотря: Не святі ж прийшли з неба та одв'язали його!»

«Це — кінець!» — нестерпною іскрою пронеслося у свідомості.

Сидить на поріжку і обриває пелюстки на ромашці, шепочучи: «Є — нема, є — нема, є...»

Запитання 11

Установіть відповідність

Схеми речень                     

1 «П», - а.                           

2 «П, - а. – П».                   

3  А: «П!».                          

4 «П,- а,- п».    

Приклад із прямою мовою

А «Українська мова, - писав І. Срезневський, - може рівнятися з освіченими мовами гнучкістю й багатством синтаксису». 

Б «Краще слухати, ніж говорити», - наполягав ще стародавній філософ Епіктет.                  

В Моя мама, учителька, каже: «Школа вимагає від людини всього життя».

Г З чайки, на якій перебував кошовий, передано наказ: «Виплисти у відкрите море і прямувати просто на південь!»

Д «Це все від сонця, - подумав юнак.- Від утоми, від поганого харчування».

варіанти відповідей

1Б , 2А, 3Г, 4Д

1Б, 2Д, 3В, 4А

1Б, 2Д, 3Г, 4А

1В, 2А, 3Г, 4Д

Запитання 12

Назвіть різновиди складносурядного речення

варіанти відповідей

З підрядними сполучниками.

З єднальними, розділовими, протиставними сполучниками.

З розділовими сполучниками.

З єднальними сполучниками.

Запитання 13

Серед наведених речень знайдіть складносурядне

варіанти відповідей


Вже зовсім скоро листопад укриє листям сонну землю.

Вже лине листопад здаля, і листям вкриється земля.

Вже поспішає листопад, щоб листям вкрити землю сонну.

Вже листопада жде здаля сонлива, втомлена земля.

Запитання 14

Укажіть складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Прозорий струмок перетинав стежку і через нього було перекинуто кладку із сухої деревини.

 

Ген-ген крайнеба червоніла сонячна заграва та вітерець ледве чутно дихав.

Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем і на воду сповзає дядькова тінь.

Десь недалеко на прибережнім сухопутті звиваються посірілі в’юни і вигинаються носаті щупаки.

Запитання 15

Складносурядним реченням, частини якого поєднані за допомогою протиставного сполучника,є

варіанти відповідей

Нове століття вже на видноколі, і час новітню створює красу.

Демко вдоволений розпорядком батька, зате Максимові це не до вподоби.


Не то осінні води шуміли, не то вітер бився в заломах провалля.

Зараз тільки сухе бадилля стовбурчилося на городі та стриміли соняшники.

Запитання 16

Складносурядним реченням, частини якого поєднані за допомогою єднального сполучника,є


варіанти відповідей

То сонце нас лакаво грє, то лютий вітер гріз новиє.

Чуже пізнавай, та свого не забувай.

Свято вдалося на славу, але не всім усе сподобалося.

Не забувай свого народу, та знай синів славного роду.

Запитання 17

Виберіть рядок, у якому цитату записано неправильно.

варіанти відповідей

 «Мова — душа кожної національності, її святощі, її найцінніший скарб. І поки живе мова — житиме й народ як національність» (І. Огієнко).

 

 «Мова завжди живе поряд з піснею, сестрою її рідною» (П. Тичина).

 

 «Один з найулюбленіших народних героїв — козак Голота, який не боїться ні огня, ні меча, ні третього болота» (з підручника).

 

 «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине», - ще раз співає хор. (І. Нечуй-Левицький)

Запитання 18

Укажіть рядок, де правильно подане визначення

варіанти відповідей

Складнопідрядне речення – це складне речення, частини якого є рівноправними, самостійними реченнями, поєднаними між собою сполучниками сурядності.


 

 Складносурядне речення – це складне речення, частини якого не є рівноправними, самостійними реченнями, поєднаними між собою сполучниками сурядності.



  Складносурядне речення – це складне речення, частини якого є рівноправними, самостійними реченнями, поєднаними між собою сполучниками підрядності.


  

Складносурядне речення – це складне речення, частини якого є рівноправними, самостійними реченнями, поєднаними між собою сполучниками сурядності.

Запитання 19

Пунктуаційну помилку допущено в рядку:

варіанти відповідей

Тіло його заніміло від лежання на голому дереві, але він не зважав на ту млость і з острахом протирав очі 

  

Ще мить тому він був погноблений, а тепер йому виділись безмежні перспективи. 

  

Тіло його заніміло від лежання на голому дереві але він не зважав на ту млость і з острахом протирав очі 

 

 Чи то солов’ї щебетали, чи капали роси з туманів, чи трави співали квіткам?

Запитання 20

 Крапка з комою ставиться в тому випадку, якщо частини складносурядного речення досить поширені та містять інші розділові знаки або далекі за змістом. Це твердження ілюструє приклад:( розділові знаки опущено)

варіанти відповідей

Дмухнув вітер понад ставом і сліду не стало 

  

Одна хвилинка темного горя вмить усміхнулось направо усміхнулось наліво і золоте поле махнуло крилами аж до країв синього неба

  

Ся розмова лишила в мені якийсь гіркий несмак але миритись, брати назад свої слова у мене не було бажання 

  

Чи то солов’ї щебетали чи капали роси з туманів чи трави співали квіткам?

Запитання 21

Не треба ставити кому між частинами складного речення в в обох реченнях у рядку( розділові знаки опущено)

варіанти відповідей

Дощ пройшов і Київ зеленіє. Все зраділо і день зрадів

 

 О котрій годині прибуде поїзд і хто його зустріне? Було затишно і пахло смолою

  

Все зраділо стрічаючи день і день зрадів розцвітаючи, ясний, теплий, погожий. Сиплеться сніг і сяє небо.

 

 Все зраділо і день зрадів. Хай навколо вирує життя і утвердиться мир на землі.

Запитання 22

Визнач смисловий зв`язок між частинами речення "Іще очі не дрімали, а вже сходить сонце"

варіанти відповідей

 послідовність


  одночасність

 

 причина і наслідок

  

протиставлення

Запитання 23

Тире ставиться у складносурядному реченні (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

Господар лежить справа не кипить.

 

 У хаті мовчки сиділи зажурені люди а за вікном чулися звуки чогось лихого і зловісного.

  

Кожна ниточка на рушнику любовно заплетена і з того вирізування просвічувалося лапасте дубове гілля.

 

Я усміхнусь і все навкруг сміється.

Запитання 24

Складносурядне речення утвориться, якщо до частини Тяжке становище генія в нашій літературі... додати фрагмент рядка

варіанти відповідей

 ... що виріс "на нашій, не своїй землі"

  

.. але в цьому становищі є й свої радощі

 

 ... так що мусить він з тим змиритися


  ...поки люди не навчаться сприймати чиюсь геніальність.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест