Кілька частин, що входять у складне речення, можуть поєднуватися
Речення Над світом стояла така тиша, що чути було, як плакала надламана гілка.
У реченні Я вірю добро і краса житимуть вічно ... потрібно поставити такий розділовий знак:
Яке з поданих речень є складним реченням із сурядним та підрядним зв'язком?
До складної синтаксичної конструкції Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як в морі та шукали за що б зачепитися (розділові знаки пропущено) входить.
Скільки граматичних основ у реченні: Мати вірила земля все знає що говорить чи думає чоловік на самоті вона тихенько розмовляла з нею довіряючи свої радощі болі і просячи щоб вона родила на долю всякого...(М.Стельмах) (розділові знаки пропущено)
Складним з різними видами зв’язку є речення:
Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції.
Прочитайте речення.
Сонце зайшло (1) та відблиски неба ще живуть на стрілчастих (2) блискучих ракетах (3) що (4) скільки глянеш (5) височать по всьому степу.
Кόму треба ставити на місці всіх цифр, окрім
Відповідає схемі [ ] : [ ], [ ].речення (розділові знаки пропущено)
Визначте складне речення, побудоване за схемою: [ ], й [ ], ( ).
Правильна характеристика речення
Відтоді Київ для мене став ще дорожчим, якимось вищим проявом дійсності, і я використовував найменшу нагоду, щоб побувати тут, щоб відвідати якусь виставу (Ю.Збанацький)
подана в рядку
Визначте види зв’язку між частинами в реченні: «Сон літньої ночі колись мені снився, коротка та літняя нічка була, і сон був короткий, - він хутко змінився і зник, як на сході зоря розцвіла (Леся Українка)».
Розділовий знак при збігові сполучників НЕ потрібний у реченні:
"Якийсь зелений хаос крутився навколо мене і хапав бричку за всі колеса а неба було тут так багато що очі тонули в ньому як у морі та шукали за що б зачепитися" - скільки граматичних основ наявно у цьому реченні (розділові знаки пропущено)?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома