Чотири частини має складне речення:
Правильно розставлено розділові знаки у складному реченні зі збігом двох сполучників.
Складним із різними видами зв′язку є речення
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) Зелені стебла жита тягнуться догори так, наче прагнуть напитися не тільки сонячного проміння, а й закропитися живлющими жайворонковими піснями. (2) Влітку жито виросте, доспіє, наллється колосом, і в тугому зерні житиме пам′ять про весну, а в ясному повітрі бринітимуть разки намиста, порозвішувані непримітними пташками. (3) Й тоді, коли їстиму житній хліб, чи заспіває він мені зненацька жайворонковими піснями?
(4) Добре було б, якби отакий співучий разок намиста впав із неба на землю, прямо мені під ноги. (5) Підняти б його, перемацати поглядом, почепити собі на груди - живу жайворонкову пісню на груди!
(6) Зелене безгоміння в полі, на обрії завмерла не хмара, а кінь із вершником, що тримає перед собою голубого списа.
(7) Пам'ять наша - глибокий чарівний колодязь, на дні якого затонуло синє небо. (8) Ось я перехиляюсь через цямрини, що пахнуть вогким деревом, пильно вдивляюся вниз, а з самісіньокої глибини колодязя, з його немислимо глибокого дна, так само проглядається моє дитинство, й ми дивимося одне одному в очі, мовчимо, ніби у своєму мовчанні теж хочемо зрозуміти якусь загадку, проникнути в таємницю.
- Безсполучниковий та підрядний зв′язок є в реченні.
- Сурядний та підрядний зв′язок є в реченні.
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) Зелені стебла жита тягнуться догори так, наче прагнуть напитися не тільки сонячного проміння, а й закропитися живлющими жайворонковими піснями. (2) Влітку жито виросте, доспіє, наллється колосом, і в тугому зерні житиме пам′ять про весну, а в ясному повітрі бринітимуть разки намиста, порозвішувані непримітними пташками. (3) Й тоді, коли їстиму житній хліб, чи заспіває він мені зненацька жайворонковими піснями?
(4) Добре було б, якби отакий співучий разок намиста впав із неба на землю, прямо мені під ноги. (5) Підняти б його, перемацати поглядом, почепити собі на груди - живу жайворонкову пісню на груди!
(6) Зелене безгоміння в полі, на обрії завмерла не хмара, а кінь із вершником, що тримає перед собою голубого списа.
(7) Пам'ять наша - глибокий чарівний колодязь, на дні якого затонуло синє небо. (8) Ось я перехиляюсь через цямрини, що пахнуть вогким деревом, пильно вдивляюся вниз, а з самісіньокої глибини колодязя, з його немислимо глибокого дна, так само проглядається моє дитинство, й ми дивимося одне одному в очі, мовчимо, ніби у своєму мовчанні теж хочемо зрозуміти якусь загадку, проникнути в таємницю.
З п′яти частин складається речення:
Укажіть речення, яке відповідає схемі
[ ]: [..., (бо...),...], (де...).
Пунктуаційної помилки немає в реченні
Правильно розставлено розділові знаки в реченні
Шість частин має складне речення
Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв′язком є речення:
Складним із безсполучниковим і сурядним зв′язком є речення
Складним із сурядним і підрядним зв′язком є речення
Укажіть речення, у якому НЕ потрібен розділовий знак при збігові сполучників.
У якому реченні неправильно розставлені розділові знаки?
Розташуйте речення в правильній послідовності, щоб вони склали текстом
"(1) Хазяїном того городу, за часів ще молодості Сагайдачного, був князь Василь Острозький, пишний український пан. (2) Давній, хоч і невеликий був. (3) Є на Волині город Острог. (4) А потім і багато інших книжок в оборону віри «благочестивої грецької». (5) Тоді ж завів він в Острозі й школу, підходжу до академії, з греко-латинською наукою. (6) Один з них — Петро Сагайдачний, що гетьманував тепер на Запорожжі. (7) Зі школи тії вийшло багато освічених українців, що боролися проти польського натиску. (8) Один з найбагатших і наймогутніших панів не то на Вкраїну, а й у всій польській державі. (9) Він завів у себе в Острозі першу на Вкраїні друкарню, і в ній 1580 року надруковано вперше церковнослов'янську Біблію".
Яким видом зв'язку поєднані речення в тексті?
Що таке мікротема?
Кожна мікротема тексту зазвичай розкривається?
Основне повідомлення в реченні міститься...
Чим визначається перехід від однієї мікротеми до наступної?
Яким словам належить визначальна роль у тексті?
Що не є засобом міжфразового зв'язку?
Заголовок тексту повинен відображати:
Прочитайте текст і визначіть, які засоби міжфразового зв'язку тут наявні:
З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.
Що таке текст?
Якими видами зв'язку можуть поєднуватися речення в тексті?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома