Контрольна робота з теми "Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності"

12 запитань
Запитання 1

Завдання 1-6 стосуються тексту. Вони мають по три або чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь.

Автопортрет

Сімнадцять портретів до виставки були готові. Стояли, зарамовані, засклені, обличчям до стіни. А з власним автопортретом суща біда. Ну, ніяк не лягав. Щоранку приходила в майстерню, щоб розпочати все насвіжо, а до вечора бачила, що "замучила" портрет іще більше.

Випила міцної кави, впустила в кімнату гіркуватого, настояного на тополях повітря й увімкнула диск Діани Кралл. Мелодія налила майстерню лагідним передвечірнім світлом. Закортіло танцювати - і вона попливла по замацьканому лінолеуму, відкидаючи ногами рулони картону. Не відчувала ні тіла, ні запаху фарб, не чула ні скрипу дощок, ні домагання мобілки. Потім узяла пензель і, танцюючи біля мольберта, робила бездумні ритмічні мазки. У напівсутіні, у напівзабутті.

Коли диск дійшов кінця, увімкнула світло. Різонула по очах не лампа, а картина. На неї з полотна дивилася інша, нова жінка. Жінка, якою їй хотілося бути все життя

(За М. Дочинцем).

1. Тип мовлення -

варіанти відповідей

А опис

Б роздум

В розповідь

Г опис з елементами роздуму

Запитання 2

Стиль тексту

варіанти відповідей

А художній

Б науковий

В публіцистичний

Г розмовно-побутовий

Запитання 3

Засобом міжфразового зв′язку останніх двох речень тексту є

варіанти відповідей

А синонім

Б займенник

В вставне слово

Г лексичний повтор

Запитання 4

В оповіданні НЕМАЄ мікротеми

варіанти відповідей

А героїні не вдається створити автопортрет

Б натхненна музикою, героїня створює задумане

В жінка взяла участь у виставці портретного живопису

Г художниця готується до виставки портретного живопису

Запитання 5

Ключовими в оповіданні є слова

варіанти відповідей

А автопортрет, мелодія

Б мобілка, вечір

В стіна, лінолеум

Г скрип, картон

Запитання 6

Речення останнього абзацу поєднані зв′язком

варіанти відповідей

А послідовним

Б паралельним

В комбінованим

Запитання 7

Усі варіанти визначення тексту правильні, ОКРІМ

варіанти відповідей

А Текст є одиницею мови, її найвищим рівневим поняттям після звуків мовлення (фонем), морфем, слів, словосполучень і речень.

Б Текст є основною одиницею мовлення

В Текст не є основною одиницею мовлення

Г Текст - це висловлювання , яке складається з кількох речень, має певну змістову й структурну завершеність

Запитання 8

На зиму лелеки відлітають до далекої країни за морем. Там вони нібито плюскаються в озері й перетворюються на людей.

Засобами міжфразового зв'язку речень є

варіанти відповідей

А сполучник і вставне слово

Б прислівник і синонім

В прислівник і займенник

Г лексичний повтор

Запитання 9

Яке твердження є неправильним?

варіанти відповідей

А Мікротему завжди розкриває лише одне речення, яке є найбільш значущим.

Б Тема тексту розкривається за допомогою мікротем.

В Мікротема - це частина загальної теми.

Г Абзац - це частина тексту, об'єднана однією мікротемою.

Запитання 10

Що НЕ є засобом міжфразового зв'язку?

варіанти відповідей

А Часові форми дієслів-присудків

Б  Вставні слова

В Синоніми

Г Займенники

Іменники

Запитання 11

Яким словам належить визначальна роль у тексті?

варіанти відповідей

А Головним

Б Ідейним

В Тематичним

Г Змістовим

Ключовим

Запитання 12

1. Потім один прилетів і каже, що на дереві вишень немає.

2. Відповідаючи, майстер розповів історію про равлика, який поліз на вишню в холодний вітряний день запізнілої весни.

3. Майстра спитали . чи відчуває він подеколи розчарування через те, що його зусилля не такі плідні, як йому хотілося б.

4. Горобці на сусідньому дереві від щирого серця тішилися. дивлячись на нього.

5. Не спиняючись, малий равлик відповів, що вишні будуть коли він туди дістанется.


Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій в рядку

варіанти відповідей

А 1, 5, 4, 3, 2

Б

4. 1, 5, 3, 2

В 3, 2, 4, 5, 1

Г 3, 2, 4, 1, 5

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест