Підсумкова контрольна робота з української мови (ІІ семестр). 9 клас

Тест виконано: 563 рази
18 запитань
Запитання 1


Що таке текст?

варіанти відповідей

 Завершене усне або письмове висловлювання на певну тему, в якому можна визначити мікротеми,

Різновид творів масової культури (прозаїчні твори, кінофільми, комікси), в яких розкривається певна таємниця, пов'язана зі злочином.

 Це сукупність тематично об'єднаних речень, в одному з яких називається тема.

Одне чи кілька речень, пов'язаних між собою за змістом.

Запитання 2

Що таке абзац?

варіанти відповідей

Це вступна частина якогось, введення, передмова.

Це спосіб закінчення виступу, коли кожна наступна фраза емоційно посилює попередню.

Це сукупність тематично об'єднаних речень, в одному з яких називається тема.

 Це подiя чи система подiй, у яких розкриваються характери, що розв'язують суперечностi мiж ними.

Запитання 3

Що таке мікротема?

варіанти відповідей

 Це зміст тексту, те, про що (або про кого) в ньому йдеться.

Це виділена в тескті окрема, відносно закінчена, думка.

Це завершення тексту, своєрідний підсумок усього висловленого.

Це те, заради чого створено текст (задум його автора), те, до чого він закликає, що схвалює, що заперечує, від чого застерігає, тобто висновок, який випливає зі сказаного або написаного.

Запитання 4

Чим визначається перехід від однієї мікротеми до наступної?

варіанти відповідей

 Темою

 Стилем

Ключовими словами

 Абзацом

Запитання 5

Що це за речення, "що визначає в тексті предмет мовлення й окреслює межі речень"?

варіанти відповідей

 Тематичні речення.

 Ланцюгові речення.

 Мовленнєві речення.

Складні речення з різними видами зв'язку.

Запитання 6

Для чого необхідні ключові слова?

варіанти відповідей

 Для визначення головної думки тексту.

 Для пошуку текстів певної тематики.

 Для пошуку матеріалів певної тематики в мережі Інтернет.

Для об'єднання певних смислових структур в одне ціле.

Запитання 7

Якими видами зв'язку можуть поєднуватися речення в тексті?

варіанти відповідей

Послідовним і паралельним.

Паралельним і однорідним.

Однорідним і неоднорідним.

Послідовним, паралельним і неоднорідним.

Запитання 8

Який вид зв'язку наявний у даному тексті :"…Горобина і ялина стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і грона жовтогарячих плодів. Ялинка дивилась на свою подругу. Горобині було незручно, і вона почервоніла. Кожен плід її спалахнув жаром. Ялинка замилувалась нею. Яка-то гарна горобина!"?

варіанти відповідей

 Паралельний.

 Ланцюговий.

Неоднорідний

Паралельний і послідовний.

Однорідний.

Запитання 9

Який вид зв'язку є в даному тексті :"На лісовій галявині серед зеленого різнотрав’я красується скромна квіточка ромашка. її білі пелюстки нагадують віночок-хустинку, що облямовує краплинку сонця — жовту серцевину. На тоненькому зеленому стебельці рослина гордо тримає свою голівку-віночок, що тягнеться до яскравого сонечка"?

варіанти відповідей

 Паралельний

 Ланцюговий


Неоднорідний

 Паралельний і послідовний

Однорідний

Запитання 10

Визначити тип мовлення поданого тексту.

"Багато бачив я гарних людей, але такого, як батько, не бачив. Голова в нього була темноволоса, велика й великі розумні сірі очі, тільки в очах чомусь завжди було повно смутку: тяжкі кайдани неписьменності й несвободи. Весь у полоні сумного, і весь в той же час з якоюсь внутрішньою високою культурою думок і почуттів. Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий. Тіло бліде, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. Такт любив і шанобливість" (О.Довженко).

варіанти відповідей

 опис

розповідь

роздум

Запитання 11

Головна думка тексту — це... 

варіанти відповідей

те, про що йдеться в тексті

 певний обсяг фактів заради передачі інформації

 те , заради чого твориться текст, задум мовця

розвиток думки та послідовне розгортання змісту

Запитання 12

Як розташувати речення в правильній послідовності, щоб вони склали текст?

"(1) Хазяїном того городу, за часів ще молодості Сагайдачного, був князь Василь Острозький, пишний український пан. (2) Давній, хоч і невеликий був. (3) Є на Волині город Острог. (4) А потім і багато інших книжок в оборону віри «благочестивої грецької». (5) Тоді ж завів він в Острозі й школу, підходжу до академії, з греко-латинською наукою. (6) Один з них — Петро Сагайдачний, що гетьманував тепер на Запорожжі. (7) Зі школи тії вийшло багато освічених українців, що боролися проти польського натиску. (8) Один з найбагатших і наймогутніших панів не то на Вкраїну, а й у всій польській державі. (9) Він завів у себе в Острозі першу на Вкраїні друкарню, і в ній 1580 року надруковано вперше церковнослов'янську Біблію."

варіанти відповідей

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,8, 9.

 3, 1, 2, 8, 9, 5, 4, 7, 6.

 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

3, 2, 1, 8, 9, 4, 5, 7, 6.

Запитання 13

Вкажіть правильне твердження.

варіанти відповідей

Складним називається таке речення, яке має одну граматичну основу, є поширеним і двоскладним.

Складним називається таке речення, яке складається з двох чи кількох простих речень, об’єднаних у єдине ціле за змістом та інтонацією.  

Складним називається таке речення, яке має одну граматичну основу і є ускладненим (звертаннями, вставними словами).

Складним називається таке речення, яке поширене другорядними членами.

Запитання 14

Вкажіть, у якому рядку наведено складне речення.

варіанти відповідей

Хотів пастух почути голос Бога в палаючім кущі і запалив маленький корч сухого ялівцю… (Д. Павличко).

Климко повернувся до куреня, узяв плащ-палатку і, зціпивши од напруги зуби, одірвав од неї чималий клапоть (Г. Тютюнник).

Послала мати по гриби хлопчину, і в темнику він загубив стежки (Д. Павличко).

 Наосліп ходить в яблуці хробак, та не шукає виходу до світла 

 (Д.Павличко).

Запитання 15

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів вибрати...

Синоптики обіцяли поривчастий вітер...

варіанти відповідей

і зливу в другій половині дня.

хоча ранок доволі спокійний.

але їхній прогноз не збувся.

ми подбали про стійкість намету.

Запитання 16

Установіть відповідність між реченням і видом підрядної частини.

1) Я чув, як дихав сонний ліс у прохолодному тумані.

2) Якби мені сила та воля, жив би без горя.

3) Соборна Вкраїно, всі храми твої відбудуєм, щоб лунами дзвонів сягнути

духовних вершин.

4) Україна моя починається там, де доля моя усміхається.

А) обставинне мети

Б) обставинне місця

В) з'ясувальне

Г) обставинне умови

Д) означальне

варіанти відповідей

1-Д, 2-Б, 3-А, 4-Г

1-А, 2-В, 3-Г, 4-Б

 1-В, 2-Г, 3-А, 4-Б

 1-Г, 2-Д, 3-А, 4-В

Запитання 17

Правильно розставлено розділові знаки у всіх реченнях,ОКРІМ

варіанти відповідей

Ніч прозора, безшумна, тепла; ніби оксамитом огортає людину м’яке степове повітря.

 Говори, говори, моя мила: твоя мова — співучий струмок.

Знаю, з попелу сходять квіти.

 Вірю: з каменю б’є джерело.

Запитання 18

Складними зі сполучниковим підрядним і безсполучниковим зв'язком є речення в рядках

варіанти відповідей

А встане сонце із огнистих плес,заллє проміння землю світанкову,й зірки додолу спустяться з небес.

Коли вона прокинулась,на столі вже горіла свічка,в кімнаті нікого не було, у чорні смолисті вікна дріботів дощ.

Над притомленим степом стояла така тиша,що було чути,як знизу дихає колос, як згори випадають роси.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест