КР Текст як одиниця мовлення

Додано: 21 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 120 разів
12 запитань
Запитання 1

Текст - це...

варіанти відповідей

група речень, об'єднаних спільним змістом ( темою), головною думкою та граматично

окремі слова чи сполучення слів, об'єднані граматично

повідомлення, яке складається з ланцюга речень-висловлювань, не об’єднаних в єдине ціле задумом, ідеєю

короткий набір слів

Запитання 2

Текстові характерні такі ознаки :

варіанти відповідей

 ситуативність (зв’язок із контекстом) , наявність смислових частин та їх єдність

розгорнутість, послідовність, завершеність;


авторська мета та інформативність;


зв’язність і цілісність;

Запитання 3

У тексті наявні такі частини, ОКРІМ

варіанти відповідей

зачин

післяслово

основна частина

висновок

Запитання 4

Що називається мікротемою?

варіанти відповідей

те, про що розповідається в тексті


ідея тексту

предмети чи явища, про які говориться у тексті


частина загальної теми

Запитання 5

Автор тексту виділяє складові частини загальної теми - мікротеми, щоб..

варіанти відповідей

 зміст тексту було викладено послідовно, повно, зв'язно


у тексті було більше абзаців


висвітлити певну тему


текст належав до певного жанру

Запитання 6

Найбільш значимі слова тексту називають

варіанти відповідей

важливими

ключовими

тематичними

самостійними

Запитання 7

Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

варіанти відповідей
Запитання 8

В переліку наведені стилі мовлення, ОКРІМ

варіанти відповідей

науково-публіцистичний

розмовний

розповідний

художній

Запитання 9

Завдання 1. Прочитай частини тексту. Пронумеруй їх у такій послідовності, щоб утворився текст.

1.За день одна їхня сім'я знищує кілограм шкідливих комах. Роблячи ходи під землею, мурашки сприяють надходженню до коріння дерев і кущів води й кисню.

2. А ще працьовиті комахи розносять насіння рослин. Там, де живуть мурашки, дерева й кущі краще ростуть.

3. Нерідко можна побачити, як хлоп'ята, потрапивши до лісу, знічев'я руйнують мурашники. А мурашники, між іншим, найкорисніші для лісу створіння.


варіанти відповідей

1-2-3

3-1-2

3-2-1

Запитання 10

Завдання 5. Прочитай текст. Познач його стиль.

     Оголошення

    30 травня о 12 годині на шкільному стадіоні відбудеться танцювальний флешмоб «Здрастуй літо!».

    Запрошуються учні початкової школи, вчителі, батьки.

                                               Учні 4 класу

варіанти відповідей

Художній

Діловий

Науково-популярний

Розмовний

Запитання 11

Речення в тексті пов'язані за допомогою:

варіанти відповідей

займенників, абзаців, іменників, теми

синонімів, власних назв, мікротем

повторів «відомого» і «нового», прикметників, головної думки

займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів

Запитання 12

Прочитайте текст і визначіть, які засоби міжфразового зв'язку тут наявні:

З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

варіанти відповідей

лексичні повтори

займенник

синоніми

вставні слова

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест