моніторинг 9 клас

Додано: 2 вересня 2023
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 38 разів
30 запитань
Запитання 1

1. Який розділ науки про мову вивчає словосполучення і речення?

варіанти відповідей

А морфологія;

Б лексикологія;

В синтаксис

Г пунктуація.

Запитання 2

2. Який розділ науки про мову вивчає правильне написання слів?

варіанти відповідей

А морфологія;

Б орфоепія;

В орфографія;

Г синтаксис.

Запитання 3

3. Який розділ вивчає словниковий склад мови?


варіанти відповідей

А лексикологія;

Б орфоепія;

В орфографія;

Г синтаксис.

Запитання 4

4. Укажіть види речень за емоційним забарвленням.

варіанти відповідей

А окличні й неокличні;

Б поширені й непоширені;

В питальні, спонукальні, розповідні;

Г повні й неповні.

Запитання 5

5. За метою висловлювання речення поділяють на:


варіанти відповідей

А прості, складні;

Б поширені і непоширені;

В окличні і неокличні;

Г розповідні, питальні, спонукальні.

Запитання 6

6. За наявністю другорядних членів речення є:


варіанти відповідей

А повні й неповні;

Б окличні й неокличні;

В поширені й непоширені;

Г прості й складні.

Запитання 7

7. Вставні слова — це…


варіанти відповідей

А синтаксична одиниця, утворена поєднанням двох або більше повнозначних слів, з яких одне головне, а інше — залежне;

Б члени речення, які відповідають на те саме питання, поставлене від того ж слова в реченні;

В слова в реченні, що вказують на ставлення мовця до висловленої думки;

Г слова, що називають особу або предмет, до якого звернена мова.

Запитання 8

8. Однорідні члени речення — це…


варіанти відповідей

А члени речення, які відповідають на те саме питання, поставлене від того ж слова в реченні;

Б слова в реченні, що вказують на ставлення мовця до висловленої думки;

В слова, що називають особу чи предмет, до якого звернена мова;

Г уточнювальні члени речення.

Запитання 9

9. Звертання — це…


варіанти відповідей

А слово або сполучення слів, що називає особу чи предмет, до якого звернена мова;

Б частина мови, що означає предмет;

В слово, яке вказує на ставлення мовця до висловленої думки;

Г член речення, який називає особу, до якої звернена мова.

Запитання 10

10. Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення, то після нього ставимо:


варіанти відповідей

А крапку з комою;

Б кому;

В двокрапку;

Г тире.

Запитання 11

11. Якщо узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів, то перед ним ставимо:


варіанти відповідей

А тире;

Б кому;

В двокрапку;

Г крапку з комою.

Запитання 12

12. Який розділовий знак ставиться між двома однорідними членами, якщо вони значно поширені або ускладнені?


варіанти відповідей

А крапку з комою;

Б кому;

В двокрапку;

Г тире.

Запитання 13

13.Поширене звертання є в реченні


варіанти відповідей

А Моя Вітчизно дорога, яка в тобі горить снага!

Б Україно! Слався нивами, слався рідними людьми!

В Вийся, жайворонку, вийся над полями, розважай людську тугу ти піснями.

Г Сій, сіваче, в людські груди правди вічної зерно.

Запитання 14

14. Речення з поширеним звертанням є в рядку


варіанти відповідей

А До тебе, Україно, струна моя перша озветься.

Б Пригадайте, мамо, те прощання край воріт, де сяяла роса.

В Микито, знов мою пораду ти забув і судиш про князів.

Г До тебе, мій дорогий юний друже, приходять усе нові та нові книжки, які відкривають безмежні обрії знань.

Запитання 15

15. Речення з поширеним звертанням у рядку


варіанти відповідей

А Доле! Дай день, щоб напитись сонця, ніч мені дай — на зірки надивитися.

Б Добридень, хато! Будь завжди багата на радість, і на статки, й на добро.

В Дай мені, моя матусе-хато, хоч краплинку сили криленят.

Г Боже, молюсь, аби простив, бо я не можу без гір, і птахів, і трави… 

Запитання 16

16. Двокрапка між узагальнювальним словом та однорідними членами речення ставиться в реченні (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

А Високі береги зеленувата вода лози усе було залите гарячим сонцем.

Б І срібні сурми журавлів сльота і ранки голубі все заплелося в тій дорозі .

В І море і озеро і широкий степ усе було залите гарячим маревом.

Г Усе тимчасове інструкції слова і гроші.

Запитання 17

17.Між однорідними членами речення та узагальнювальним словом ставиться тире в реченні (розділові знаки пропущено)

А Високі береги зеленувата вода лози все було залите гарячим сонцем.

Б Все тимчасове інструкції слова і гроші.

В Усе забудеться морози і люта завія.

Г Усе я пізнав там і втрати зловісні і радість і горе і спів солов’я .

варіанти відповідей

А Високі береги зеленувата вода лози все було залите гарячим сонцем.

Б Все тимчасове інструкції слова і гроші.

В Усе забудеться морози і люта завія.

Г Усе я пізнав там і втрати зловісні і радість і горе і спів солов’я .

Запитання 18

18. Правильно розставлено розділові знаки в реченні:


варіанти відповідей

А Про творчість Максима Рильського Олесь Гончар писав — «Гармонія, що з думки вироста».

Б Про творчість Максима Рильського Олесь Гончар писав: Гармонія, що з думки вироста.

В Про творчість Максима Рильського Олесь Гончар писав: «Гармонія, що з думки вироста.

Г Про творчість Максима Рильського Олесь Гончар писав: «Гармонія, що з думки вироста».

Запитання 19

19. У якому реченні з прямою мовою правильно розставлено розділові

знаки?


варіанти відповідей

А М. Рильський писав — «Не бійтесь заглядати у словник».

Б М. Рильський писав: Не бійтесь заглядати у словник.

В М. Рильський писав: «Не бійтесь заглядати у словник».

Г М. Рильський писав — Не бійтесь заглядати у словник.

Запитання 20

20. Правильно розставлено розділові знаки в реченні з прямою мовою:


варіанти відповідей

А М. Рильський зазначав: Словник — це пишний яр, а не сумне провалля.

Б «Словник — це пишний яр, а не сумне провалля» — зазначав М. Рильський.

В «Словник — це пишний яр, а не сумне провалля», — зазначав М. Рильський.

Г «Словник — це пишний яр, а не сумне провалля»: зазначав М. Рильський.

Запитання 21

21.Укажіть ускладнювальний елемент речення

І на тім рушникові оживе все знайоме до болю — і дитинство, й розлука, і вірна любов (А. Малишко).


варіанти відповідей

А звертання;

Б відокремлене означення, виражене дієприкметниковим зворотом;

В вставні слова;

Г однорідні члени речення

Запитання 22

22.Укажіть ускладнювальний елемент речення

Земля, освячена кровʼю визволителів, дорога моєму серцю(Олесь Гончар).


варіанти відповідей

А звертання;

Б відокремлене означення, виражене дієприкметниковим зворотом;

В однорідні присудки;

Г відокремлена обставина, виражена дієприслівниковим зворотом.

Запитання 23

23. Укажіть ускладнювальний елемент речення

Пісня шириться, росте, розливається на вечірніх просторах Дніпра (О. Довженко).


варіанти відповідей

А звертання;

Б відокремлене означення, виражене дієприкметниковим зворотом;

В вставні слова;

Г однорідні члени речення.

Запитання 24

24.Односкладним є речення



варіанти відповідей

А Я люблю тишу весняну.

Б Трави пахнуть молодістю й літом.

В Яскраве сонце світить, але не гріє.

Г Трепетні рядки в душі навік.

Запитання 25

25.Означено-особовим є речення


варіанти відповідей

А Будемо вільні, сильні й мужні українці!!!

Б Друга пізнають в біді.

В Пахне свободою вдома.

Г Нас зустрічають піснею.

Запитання 26

26.Неозначено-особовим є речення


варіанти відповідей

А Люблю мандрувати світом.

Б Уже садять картоплю.

В Любіть рідну мову, шануйте її та вчіть!

Г Працюй над домашнім завданням старанно.

Запитання 27

27.Узагальнено-особовим є речення


варіанти відповідей

А Не спитавши броду, не лізь у воду.

Б Люблю львівські вулички.

В Швидше б зібрали урожай.

Г Приходьте до школи із настроєм.

Запитання 28

28. Безособовим є речення


варіанти відповідей

А Уже світає.

Б Іду до лісу.

В Прокидаюсь на березі Десни.

Г Науки не носити за плечима.

Запитання 29

29.Називним є речення


варіанти відповідей

А Сива голова матері.

Б Пам'ять живе на вустах народу.

В Гори кличуть тих, чия душа їм по зросту.

Г Дивився впевнено їй у вічі.

Запитання 30

30. Складений присудок є в реченні


варіанти відповідей

А Школярі весело вчать уроки.

Б Я буду писати розповідь про свої літні канікули.

В Вітер колише гіллям навесні.

Г Осінь чарує золотими фарбами.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест