НМТ 2022 11-А

Додано: 21 травня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: НМТ - 11
Тест виконано: 177 разів
20 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Мало хто знає, що всіма улюблені вареники є запозиченими з турецької кухні. (2) Справді, ця страва має східне походження. (3) В Туреччині ліпили пиріжки «дюш-вар» із прісного тіста з різними начинками, а потім варили їх.

(4) В Україні ця страва настільки прижилася, що стала візитівкою країни. (5) Усі українки готують вареники з пшеничного, гречаного, та житнього борошна, а  різноманіття начинок для тіста перевищує цифру 30.


Форму називного відмінка має слово

варіанти відповідей

походження

пиріжки

страва

вареники

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Мало хто знає, що всіма улюблені вареники є запозиченими з турецької кухні. (2) Справді, ця страва має східне походження. (3) В Туреччині ліпили пиріжки «дюш-вар» із прісного тіста з різними начинками, а потім варили їх.

(4) В Україні ця страва настільки прижилася, що стала візитівкою країни. (5) Усі українки готують вареники з пшеничного, гречаного, та житнього борошна, а  різноманіття начинок для тіста перевищує цифру 30.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

першому

другому

четвертому

п'ятому

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Мало хто знає, що всіма улюблені вареники є запозиченими з турецької кухні. (2) Справді, ця страва має східне походження. (3) В Туреччині ліпили пиріжки «дюш-вар» із прісного тіста з різними начинками, а потім варили їх.

(4) В Україні ця страва настільки прижилася, що стала візитівкою країни. (5) Усі українки готують вареники з пшеничного, гречаного, та житнього борошна, а  різноманіття начинок для тіста перевищує цифру 30.

Правило чергування у-в порушено в реченні:

варіанти відповідей

першому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Мало хто знає, що всіма улюблені вареники є запозиченими з турецької кухні. (2) Справді, ця страва має східне походження. (3) В Туреччині ліпили пиріжки «дюш-вар» із прісного тіста з різними начинками, а потім варили їх.

(4) В Україні ця страва настільки прижилася, що стала візитівкою країни. (5) Усі українки готують вареники з пшеничного, гречаного, та житнього борошна, а  різноманіття начинок для тіста перевищує цифру 30.

Вставним словом ускладнене речення:

варіанти відповідей

перше

друге

третє

четверте

Запитання 5

На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

боязнь

вимога

висіти

вітчим

гальмо

Запитання 6

Спрощення треба позначати на письмі в усіх словах рядка

варіанти відповідей

учас..ник, окупан..ський, безвиїз..но

комедіан..ці, напас..ник, жаліс..ний

нещас..ний, боліс..ний, заздріс..ний

авангардис..ський, перс..ні, ляс..нути

корис..ний, хворос..няк, тріс..нути

Запитання 7

Правила правопису частки не порушено в рядку


варіанти відповідей

Чоловік не горіх, його не розкусиш.

Найкраща поразка – не кулак, а ласка.

Комусь забава, а мені неслава.

Через не згоду тратять люди свободу.

Грамота не хвороба, літ не збавить.

Запитання 8

Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

пр..вокзальний, пр..великий, пр..казка

пр..вузький, пр..міряти, пр..мерзнути

пр..лагоджений, пр..киданий, пр..довгий

пр..азовський, пр..кинути, пр..критий

пр..мокрий, пр..пудрити, пр..несений

Запитання 9

Подвоєні літери НЕ ТРЕБА писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

лата(н/нн)ий, гайдама(ч/чч)ина, соболи(н/нн)ий

лисе(н/нн)я, маши(н/нн)ий, надірва(н/нн)ий

бо(в/вв)аніти, ошелеше(н/нн)ий, мужніс(т/тт)ю

тушкова(н/нн)ий, ста(т/тт)я, замурза(н/нн)ий

орендова(н/нн)ий, їжаче(н/нн)я, старіс(т/тт)ю

Запитання 10

За (1) давньо/грецькою легендою (2) темно/синя квітка (3) сон/трави постала з тіла прекрасного Адоніса. Зірвана (4) рано/вранці, вона має чаклунську силу. Цвіте рослина у (5) квітні/травні до розпускання листків.

Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою 

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 11

НЕМАЄ лексичної помилки

варіанти відповідей

по крайній мірі

зазначити адрес

відповіді співпадають

зазнати поразки

оточуюче середовище

Запитання 12

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

__________ мосьє запросив __________ мадемуазель Кармелі до кав’ярні  та пригостив _________ капучино  з круасаном.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

Елегантний, чарівного, карамельним

Елегантна, чарівну, карамельною

Елегантний, чарівну, карамельною

Елегантне, чарівну, карамельним

Елегантний, чарівну, карамельним

Запитання 13

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Хлопець запросив кохану до ресторану та пригостив салатом із __________  кольрабі та  _________  путасу під __________ .

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

свіжої, запеченим, бешамеллю

свіжої, запеченою, бешамелем

свіжої, запеченою, бешамеллю

свіжого, запеченою, бешамеллю

свіжої, запеченим, бешамелем

Запитання 14

Редагування потребує речення.

варіанти відповідей

Збираючи гриби, обережно зрізайте їх ножем біля основи ніжки.

Ознайомившись із експонатами музею, відвідувачі поставили кілька запитань екскурсоводу.

Утомившись від міської метушні, нас кличе до себе природа.

Зробивши всі домашні завдання, ти можеш відпочити.

Господар, прислухаючись до шуму надворі, повільно підходив до вікна.

Запитання 15

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Золотий місяць, (1) покривши трави голубим пилом, (2) викотився на небо, (3) і здавалось козакові, (4) що в степу ворушиться щось, (5) що  іржуть десь чужі коні, (6) і не сиділося старому, (7) свербіла рука до шаблюки – (8) сестриці козацької.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 – при відокремленій обставині

коми 3, 6 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

коми 4, 5 – між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком


кома 7 – при однорідних членах речення

тире 8 – при відокремленій прикладці

Запитання 16

Увідповідніть фразеологізм із його значенням.


Фразеологізм:

1 дати гарбуза

2 витикати носа

3 розбити глек

4 колоти очі


Значення:

А показуватися

Б відмовити

В плакати

Г посваритися

Д докоряти

варіанти відповідей

1 - Д, 2- А, 3 - Г, 4 - Б

1 - Б, 2 - А, 3 - Г, 4 - Д

1- Г, 2 - Д, 3 - В, 4 - А

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г

Запитання 17

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра в дужках позначає наступне слово).

(1) Лиш морщини глибокі (2) й побіліле (3) за (4) ті дні волосся свідчили, скільки він перетерпів (Іван Франко).

А прийменник

Б сполучник

В частка

Г займенник

Д прикметник

варіанти відповідей

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г

1 - А, 2 - В, 3 - Д, 4 - Б

1 - Г, 2 - В, 3 - А, 4 - Д

1 - Д, 2 - А, 3 - Г, 4 - В

Запитання 18

Умова вживання тире

1 між підметом і присудком

2 на місці пропущеного члена речення

3 між частинами складносурядного речення

4 між частинами безсполучникового речення

Приклад речення

А Блискавка блисне – і камінь трісне.

Б Щастя має ноги, а біда – роги.

В Грім гримить – хліб буде родить.

Г Сила та розум – краса людини.

Д І небо, і земля – усе одпочиває.

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Г

1 - Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - В

1 - Г, 2 - Б, 3 - А, 4 - В

1 - Д, 2- Г, 3 - В, 4 - А

Запитання 19

З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

Відокремлений член речення

1 додаток

2 означення

3 обставина

4 прикладка (різновид означення)

Приклад

А Буйний вітер замовк, пролетівши над гаєм.

Б І лиш могили, древні дідугани,нагадують колишні буйні дні.

В Може, то птахи приносять на своїх крилах весну?

Г Паросток, скроплений живлющою росою, пробився на світ.

Д Барвінок, на відміну від інших квітів, не відцвітає швидко.

варіанти відповідей

1 - Д, 2 - Б, 3 - Г, 4 -А

1- Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - Д

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Д

1 - Д, 2 - Г, 3 - А, 4 - Б

Запитання 20

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)

(1) Калина вже по ярах стоїть у червоних кетягах, ніби дівчина вбралася в багряний вінок. (2) Кожна ягода аж дзвенить достиглим соком, жевріє сипким жаром, але він не може підпалити ні віття, ні стверділого листя. (3) Горобці клюють ягоди, кетяги ворушаться, і набубнявілі сузір’я здригаються, ніби хочуть злетіти. (4) Від такої кількості ягід  калина, здається, стоїть усміхнена та щаслива.

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г складне безсполучникове

Д складне з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

1 - В, 2 - Б, 3 - Д, 4 - А

1 - А, 2 - Г, 3 - В, 4 - Б

1 - Д, 2 - А, 3 - Б, 4 - Г

1 -Б, 2 - А, 3 - Г, 4 - В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест