Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Мало хто знає, що всіма улюблені вареники є запозиченими з турецької кухні. (2) Справді, ця страва має східне походження. (3) В Туреччині ліпили пиріжки «дюш-вар» із прісного тіста з різними начинками, а потім варили їх.
(4) В Україні ця страва настільки прижилася, що стала візитівкою країни. (5) Усі українки готують вареники з пшеничного, гречаного, та житнього борошна, а різноманіття начинок для тіста перевищує цифру 30.
Форму називного відмінка має слово
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Мало хто знає, що всіма улюблені вареники є запозиченими з турецької кухні. (2) Справді, ця страва має східне походження. (3) В Туреччині ліпили пиріжки «дюш-вар» із прісного тіста з різними начинками, а потім варили їх.
(4) В Україні ця страва настільки прижилася, що стала візитівкою країни. (5) Усі українки готують вареники з пшеничного, гречаного, та житнього борошна, а різноманіття начинок для тіста перевищує цифру 30.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні:
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Мало хто знає, що всіма улюблені вареники є запозиченими з турецької кухні. (2) Справді, ця страва має східне походження. (3) В Туреччині ліпили пиріжки «дюш-вар» із прісного тіста з різними начинками, а потім варили їх.
(4) В Україні ця страва настільки прижилася, що стала візитівкою країни. (5) Усі українки готують вареники з пшеничного, гречаного, та житнього борошна, а різноманіття начинок для тіста перевищує цифру 30.
Правило чергування у-в порушено в реченні:
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Мало хто знає, що всіма улюблені вареники є запозиченими з турецької кухні. (2) Справді, ця страва має східне походження. (3) В Туреччині ліпили пиріжки «дюш-вар» із прісного тіста з різними начинками, а потім варили їх.
(4) В Україні ця страва настільки прижилася, що стала візитівкою країни. (5) Усі українки готують вареники з пшеничного, гречаного, та житнього борошна, а різноманіття начинок для тіста перевищує цифру 30.
Вставним словом ускладнене речення:
На перший склад падає наголос у слові
Спрощення треба позначати на письмі в усіх словах рядка
Правила правопису частки не порушено в рядку
Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Подвоєні літери НЕ ТРЕБА писати в усіх словах рядка
За (1) давньо/грецькою легендою (2) темно/синя квітка (3) сон/трави постала з тіла прекрасного Адоніса. Зірвана (4) рано/вранці, вона має чаклунську силу. Цвіте рослина у (5) квітні/травні до розпускання листків.
Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою
НЕМАЄ лексичної помилки
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
__________ мосьє запросив __________ мадемуазель Кармелі до кав’ярні та пригостив _________ капучино з круасаном.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Хлопець запросив кохану до ресторану та пригостив салатом із __________ кольрабі та _________ путасу під __________ .
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Редагування потребує речення.
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Золотий місяць, (1) покривши трави голубим пилом, (2) викотився на небо, (3) і здавалось козакові, (4) що в степу ворушиться щось, (5) що іржуть десь чужі коні, (6) і не сиділося старому, (7) свербіла рука до шаблюки – (8) сестриці козацької.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
Увідповідніть фразеологізм із його значенням.
Фразеологізм:
1 дати гарбуза
2 витикати носа
3 розбити глек
4 колоти очі
Значення:
А показуватися
Б відмовити
В плакати
Г посваритися
Д докоряти
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра в дужках позначає наступне слово).
(1) Лиш морщини глибокі (2) й побіліле (3) за (4) ті дні волосся свідчили, скільки він перетерпів (Іван Франко).
А прийменник
Б сполучник
В частка
Г займенник
Д прикметник
Умова вживання тире
1 між підметом і присудком
2 на місці пропущеного члена речення
3 між частинами складносурядного речення
4 між частинами безсполучникового речення
Приклад речення
А Блискавка блисне – і камінь трісне.
Б Щастя має ноги, а біда – роги.
В Грім гримить – хліб буде родить.
Г Сила та розум – краса людини.
Д І небо, і земля – усе одпочиває.
З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.
Відокремлений член речення
1 додаток
2 означення
3 обставина
4 прикладка (різновид означення)
Приклад
А Буйний вітер замовк, пролетівши над гаєм.
Б І лиш могили, древні дідугани,нагадують колишні буйні дні.
В Може, то птахи приносять на своїх крилах весну?
Г Паросток, скроплений живлющою росою, пробився на світ.
Д Барвінок, на відміну від інших квітів, не відцвітає швидко.
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Калина вже по ярах стоїть у червоних кетягах, ніби дівчина вбралася в багряний вінок. (2) Кожна ягода аж дзвенить достиглим соком, жевріє сипким жаром, але він не може підпалити ні віття, ні стверділого листя. (3) Горобці клюють ягоди, кетяги ворушаться, і набубнявілі сузір’я здригаються, ніби хочуть злетіти. (4) Від такої кількості ягід калина, здається, стоїть усміхнена та щаслива.
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г складне безсполучникове
Д складне з різними видами зв’язку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома