НМТ українська мова 2024 травень

Додано: 28 травня
Предмет: Українська мова, 11 клас
24 запитання
Запитання 1

Синонімом до слова ґре́чний є:

варіанти відповідей

добрий

охайний

приємний

ввічливий

Запитання 2

Синонімом до слова брунатний є:

варіанти відповідей

дерев'яний

строкатий

коричневий

нерівний

Запитання 3

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

А с..авці, розкіш..ю, жовч..ю

Б вирощен..ий, узбереж..я, стат..ею

В від..ячити, стат..ей, числен..ість

Г старан..ість, нал..ють, бов..аніти

Запитання 4

Літеру С на місці пропуску потрібно писати в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

А ..підлоба, ро..ташований, ..касувати

Б ..пітнілий, ..творений, ..поконвіків

В ..тягнення, ..качати, бе..формний

Г ..худнути, ..цілений, ..кривдити

Запитання 5

Суфікс -ИВ-(О) має однакове значення у всіх словах, ОКРІМ:

варіанти відповідей

А морозиво

Б добриво

В видиво

Г печиво

Запитання 6

Суфікс -ЦТВ(О)- потрібно писати у всіх словах рядка:

варіанти відповідей

А агент..тво, коза..тво, краве..тво

Б тка..тво, парубо..тво, юна..тво

В стріле..тво, лицар..тво, воя..тво

Г гірни..тво, люд..тво, молоде..тво

Запитання 7

Суфікс -ИК- має однакове значення у всіх словах, ОКРІМ:

варіанти відповідей

А вареник

Б ліхтарик

В столик

Г коник

Запитання 8

Літеру И треба писати на місці пропуску в рядку:

варіанти відповідей

А грац..я

Б д..ригент

В пр..оритетний

Г пр..стижний

Запитання 9

Прочитайте текст:


Орхідеї не люблять прямих сонячних променів, тому їх не ставлять (1) будь/куди. Для них не підходять (2) перші/ліпші горщики, отже, (3) з/поміж уподобаних вами вибирайте прозорі. Не крутіть вазони з боку на бік, не поливайте квіти (4) на/швидку/руч - і вони (5) довго/довго тішитимуть вас цвітом.


Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою:

варіанти відповідей

А 1

Б 2

В З

Г 4

Д 5

Запитання 10

Правил уживання великої букви дотримано в реченні:

варіанти відповідей

А Існують різні думки щодо походження Трипільської культури.

Б Наша Сонячна система - частина галактики Чумацький шлях, яка є лише піщинкою у Всесвіті.

В У серпні 1991 року Верховна Рада України ухвалила Акт проголошення незалежності Украіни.

Г За міфами, гора Парнас - це місцеперебування Бога Аполлона та його супутниць - дев'яти Муз.

Запитання 11

Немає лексичної помилки в рядку:

варіанти відповідей

А придбала нові стельки в кросівки

Б обов'язково допомагайте оточуючим

В проведіть проміжні підсумки змагань

Г знову зростають ціни на пальне

Запитання 12

Лексична помилка є в рядку:


варіанти відповідей

А Майстерний віртуоз

Б Дипломований спеціаліст

В Талановитий артист

Г Розумний науковець

Запитання 13

Граматично правильне закінчення речення «Переглянувши фільм..


варіанти відповідей

А він вам точно сподобається

Б дівчата поділилися враженнями

В вас охоплюють враження

Г починається аналіз персонажів

Д вам неодмінно захочеться прочитати книгу

Запитання 14

Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.


А А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.


Б Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.


В Проте пам’ятаймо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.


Г Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумуємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби — і от промова готова.


Д Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено слухаються у виступ, відтак швидко втомлюється, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.


Первісний текст буде відновлено:

варіанти відповідей

1 - Г В Б А Д

2 - Г Б В А Д

3 - Г В Д Б А

4 - Г Д А Б В

5 - Г Б В А Д

Запитання 15

Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.


А А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.


Б Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.


В Проте пам’ятаймо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.


Г Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумуємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби — і от промова готова.


Д Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено слухаються у виступ, відтак швидко втомлюється, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.


Спонукальним є речення:

варіанти відповідей

1 - А

2 - Б

3 - В

4 - Г

5 - Д

Запитання 16

Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.


А А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.


Б Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.


В Проте пам’ятаймо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.


Г Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумуємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби — і от промова готова.


Д Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено слухаються у виступ, відтак швидко втомлюється, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.


Однорідні обставини є в обох реченнях, позначених:

варіанти відповідей

1 - А, Б

2 - Б, Г

3 - В, Д

4 - Г, В

5 - Д, А

Запитання 17

Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.


А А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.


Б Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.


В Проте пам’ятаймо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.


Г Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумуємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби — і от промова готова.


Д Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено слухаються у виступ, відтак швидко втомлюється, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.


Роль підмета виконує слово:

варіанти відповідей

цікавість

думки

написане

текст

присутні

Запитання 18

Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.


А А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.


Б Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.


В Проте пам’ятаймо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.


Г Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумуємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби — і от промова готова.


Д Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено слухаються у виступ, відтак швидко втомлюється, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

1 - А

2 - Б

3 - В

4 - Г

5 - Д

Запитання 19

Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням


Фразеологізм: Значення:


1. ні світ ні зоря А. ніколи


2. ні кілка ні дрючка Б. рано


3. ні вдень ні вночі В. байдуже


4. ні гаряче ні зимно Г нічого


Д мовчки

варіанти відповідей

1-А, 2-Г, 3-Б, 4-В

1-Б, 2-Г, 3-В, 4-А

1-Б, 2-Г, 3-А, 4-В

1-Г, 2-Д, 3-А, 4-В

Запитання 20

Установіть відповідність між фразеологізмом і його антонімом.


Фразеологізм: Фразеологізм-антонім:


1. Водити за ніс А. посипати голову попелом


2. Витикати носа Б. не показувати очей


3. Зарубати на носі В. розкривати карти


4. Вішати носа Г тримати хвіст бубликом


Д. викинути з голови


варіанти відповідей

1 - Д, 2 - А, 3 - Г, 4 - В

1 - Б, 2 - В, 3 - Д, 4 - А

1 - В, 2 - А, 3 - Г, 4 - Д

1 - В, 2 - Б, 3 - Д, 4 - Г

1 - Д, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г

Запитання 21

Доберіть приклад речення (А - Д) до кожної умови вживання тире (1-4)


Умова вживання тире:


1 тире між підметом та присудком


2 тире при відокремленій прикладці


3 тире на місці пропущеного члена речення


4 тире при однорідних членах речення


Приклад речення:


А Родзинки, цукати, пудра — усе це знадобиться вам для того, щоб прикрасити паску.


Б Кошик, сплетений з вербових гілочок, — незмінний атрибут Великодня.


В Вершечок паски оздоблюють по-різному: на Сході прикрашають білою мастикою, а на Заході — виробами з тіста.


Г На Великдень настає саме той час — зібратися разом усією родиною.


Д Усе зерно збирали у великі круглі посудини — кошелі.

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - Д, 4 - Г

1 - Б, 2 - Г, 3 - В, 4 - А

1 - А, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Г

1 - Д, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г

Запитання 22

З’ясуйте, якою частиною мови є виділені в реченні слова


Однією із (1)соціальних навичок людей є вміння працювати, однак, (2)заробляючи, (З)далеко не всі вміють правильно розпоряджатися (4)отриманими коштами.


Частина мови:


А прислівник Б прийменник В дієприслівник Г дієприкметник Д прикметник

варіанти відповідей

1 - Г, 2 - А, 3 - Д, 4 - Б

1 - Д, 2 - В, 3 - А, 4 - Г

1 - Д, 2 - А, 3 - Г, 4 - В

1 - Г, 2 - В, 3 - А, 4 - Д

1 - Д, 2 - Г, 3 - Б, 4 - В

Запитання 23

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

А «Слово - перше дзеркало духу, - казав Петрарка, - а дух - головний поводир слова».

Б «Кожний українець повинен знати одну-дві чужі мови, - писав Борис Грінченко, - і вчити змалечку того своїх дітей».

В «Якщо ми не дамо народові можливості вчитися своєю мовою, він стане вчитися чужою - і наша нація зникне», - стверджував Микола Костомаров.

Г Панас Мирний писав: «Найбільше славиться поміж людьми той народ, у якого його мова розвинута та збагачена творами всякого письменства».

Д «Зречення рідної мови призводить до найбільшої кари - духовного каліцтва,- говорив Г. Нудьга і додавав - Дорослі мають пам’ятати цю велику істину й прищеплювати її своїм дітям».

Запитання 24

Неправильно побудовано речення:

варіанти відповідей

А Ви ніколи не замислювалися, чому в давнину число «сім» було популярним і оточеним таємничістю?

Б Слід пам'ятати, що ґрунти набагато менше здатні до самоочищення та самовідновлення, ніж повітря або вода.


В Починати приготування уроків бажано з письмових завдань, а потім варто братися за усні.

Г Твори сучасних українських письменників і майстрів слова минулих століть привернуть увагу до вічних тем буття.


Д Годинники — це штучно створені предмети, які інформують людину про час і який є дуже важливим ресурсом.


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест